Jos ostan risteilylipun Helsinkin-Tukholma-Helsinki, niin voinko tehdä niin että käytän matkan vain Tukholmasta Helsinkiin?. Olen menossa Ruotsiin autokyydillä Saksan kautta ja paluumatka tulisi halvemmaksi jos käyttäisin Diners Clubin risteilykortin. Eli käytännössä varaan matkan, mutta käytän vain paluulipun. Vai tapahtuuko niin että ne peruuttavat matkan automaattisesti jos en kirjaudu menomatkalle?.
Ruotsin laivaristeily vain toiseen suuntaan
36
9919
Vastaukset
- tapahtuu.
Risteilysi ei alkaan, eikä silloin ole paluupaikkaa varattuna.
- asdasdasdsssaa8645
Eli pitääkö tehdä niin että menen hakemaan lipun tiskiltä ja sitten loikin terminaalista ulos. Näin olen laivayhtiön mielestä aloittanut matkani. Onnistuukohan tuo?. Kai sieltä terminaalista vielä lippu kourassakin ulos pääsee?.
- jos olet Saksassa
asdasdasdsssaa8645 kirjoitti:
Eli pitääkö tehdä niin että menen hakemaan lipun tiskiltä ja sitten loikin terminaalista ulos. Näin olen laivayhtiön mielestä aloittanut matkani. Onnistuukohan tuo?. Kai sieltä terminaalista vielä lippu kourassakin ulos pääsee?.
Eli kyse on siis lähtöselvityksestä, ei pelkästä lipusta. Osta ennemmin netistä Stockholm - Hfors-Stockholm -risteily. Ja hyppäät laivasta Helsingissä.
- Matkalla maineeseen
asdasdasdsssaa8645 kirjoitti:
Eli pitääkö tehdä niin että menen hakemaan lipun tiskiltä ja sitten loikin terminaalista ulos. Näin olen laivayhtiön mielestä aloittanut matkani. Onnistuukohan tuo?. Kai sieltä terminaalista vielä lippu kourassakin ulos pääsee?.
Nykyään portilla on kortinlukijat. Matkustaja rekisteröityy laivaan vasta kun menee portista läpi. Kerran sisään mentyäsi et pääse pois muuten kuin rekisteröimällä itsesi poistuneeksi. Jos et ole rekisteröitynyt, et ole laivassa, ergo, et ole aloittanut risteilyä, eli paluumatkasi ei ole voimassa.
- sdssd--asd-sd-as
Matkalla maineeseen kirjoitti:
Nykyään portilla on kortinlukijat. Matkustaja rekisteröityy laivaan vasta kun menee portista läpi. Kerran sisään mentyäsi et pääse pois muuten kuin rekisteröimällä itsesi poistuneeksi. Jos et ole rekisteröitynyt, et ole laivassa, ergo, et ole aloittanut risteilyä, eli paluumatkasi ei ole voimassa.
Vuosi sitten ainakaan Turun terminaalissa ei ollut lukulaitteita. Onko tilanne muuttunut?.
- sdssd--asd-sd-asaas
sdssd--asd-sd-as kirjoitti:
Vuosi sitten ainakaan Turun terminaalissa ei ollut lukulaitteita. Onko tilanne muuttunut?.
Eli siis Vikingin terminaalissa ei ollut lukulaitetta, Siljalla taitaa olla.
- Matkalla maineeseen
sdssd--asd-sd-asaas kirjoitti:
Eli siis Vikingin terminaalissa ei ollut lukulaitetta, Siljalla taitaa olla.
Viikkarillakin portit. Ollut jo ainakin vuoden. Siljalla on kaikissa terminaaleissa.
- Timo Hokkanen
Matkalla maineeseen kirjoitti:
Nykyään portilla on kortinlukijat. Matkustaja rekisteröityy laivaan vasta kun menee portista läpi. Kerran sisään mentyäsi et pääse pois muuten kuin rekisteröimällä itsesi poistuneeksi. Jos et ole rekisteröitynyt, et ole laivassa, ergo, et ole aloittanut risteilyä, eli paluumatkasi ei ole voimassa.
Korteissa ole mitään identifiointia. Esim. porukkamatkalla matkanjohtaja tuo kaikkien kortit ja ne jakaa summassa kaikille. Se lukulaite on vain silmien korvike matkalipun tarkistuksessa ja avaa portin jos kortti oikeuttaa laivaan nousuun.
- 226654
Matkalla maineeseen kirjoitti:
Viikkarillakin portit. Ollut jo ainakin vuoden. Siljalla on kaikissa terminaaleissa.
Portit tuli Vikinglinelle Turkuun noin 10kk sitten
- Sytytys hitaalla
226654 kirjoitti:
Portit tuli Vikinglinelle Turkuun noin 10kk sitten
Ja aloitus tehtiin noin viisi vuotta sitten.
- 5456654654
Sytytys hitaalla kirjoitti:
Ja aloitus tehtiin noin viisi vuotta sitten.
Entä sitten???
Viisi vuotta sitten portit oli korkeintaan ajatuksen tasolla :)
- 3 merkkiä
Minkä takia sinä risteilyn menisit ostamaan? Kyllä niitä lippuja myydään myöskin vain yhteen suuntaan. Sitä sanotaan reittimatkaksi.
- Risteily...
...on usein halvempi kuin reittimatka. Jos et ole ottanut HYTTIÄ haltuusi laivaan tultuasi, matkasi katsotaan peruuntuneeksi, eli ei auta temput terminaalivaiheessa...
- hyttisiivooja
Risteily... kirjoitti:
...on usein halvempi kuin reittimatka. Jos et ole ottanut HYTTIÄ haltuusi laivaan tultuasi, matkasi katsotaan peruuntuneeksi, eli ei auta temput terminaalivaiheessa...
ja kukahan tarkistaa oletko ottanut hytin haltuusi? avainkortin = maihinnousukortti, saa lähtöselvityksessä eikä kukaan tule hytiin tarkistamaan majoittuuko siellä kukaan tai onko tyhjillään.
- ilman että
hyttisiivooja kirjoitti:
ja kukahan tarkistaa oletko ottanut hytin haltuusi? avainkortin = maihinnousukortti, saa lähtöselvityksessä eikä kukaan tule hytiin tarkistamaan majoittuuko siellä kukaan tai onko tyhjillään.
se tarvitsisi käydä tarkistamassa. Huomio että ovien lukkojen päivitys tapahtuu tietokoneen avulla joka myös helposti tarkistaa onko hytti otettu käyttöön määrätyssä ajassa. Että haloo ittelles vaan, ja järjen käyttökin on edelleen sallittua!
- Kapteeni Stig Ombord
Eli jos varaat Helsinki-Tukholma-Helsinki risteilyn, niin risteily pitää lunastaa Helsingistä. Jos kikkailla haluat, niin kannattaisi kysellä Ruotsin Vikingiltä, että voiko sillä Diners Clubin risteilykortilla varata Stockholm-Helsingfors-Stockholm risteilyn. Silloin saisit risteilylipun Tukholman terminaalista, eikä kukaan estäisi sinua hyppäämästä laivasta Helsingissä. Sinänsä on kyllä laivayhtiöltä aika hämmentävää, että he myyvät risteilyjä joskus jopa ilmaiseksi, mutta reittihinnat ovat aina normaaleja. Luulisi, että moni ottaa nykyään niitä ilmaisia tai puoli ilmaisia risteilyjä ja hyppäävät puolessa välissä pois, sillä siinä saattaa säästää useita kymmeniä ellei satoja euroja reittimatkaan verrattuna. Mielestäni Viking voisi tarjota reittimatkojakin sellaisina aikoina kun on hiljaista ja tarjotaan halpoja tai ilmaisia risteilyjä, niin ihan samaan hintaan myös yhdensuuntaisia matkoja. Onhan se laivayhtiönkin kannalta hölmöä, sillä kun ihmiset ottavat risteilyn reittimatkan sijaan, niin hyttihän on aivan turhaan varattuna toiseen suuntaan. Tämän takiahan voi useinkin jäädä taas myymättä matkoja turhaan varattujen hyttien vuoksi, jos sattuu sillain, että toiseen suuntaan olisikin yllättävää kysyntää. Vaikka ei sen puoleen; nykysysteemi on toisaalta hyvä sillä sen lisäksi, että saa matkan risteilylipulla halvemmalla, niin etenkin Turku-Tukholma reitillä on sekin lisäetu, että saa aamulla nukkua lakanoissaan vaikka laivan satamaan tuloon asti. Reittimatkalla ollessaanhan hyttiemäntä tulee repiin lakanat alta viimeistäään kolme varttia ennen satamaan tuloa:((
- M.Satonen
Olen muutaman kerran jutellut tästä reittimatkaamisesta laivayhtiöiden työntekijöiden kanssa. He kertoivat minulle syitä miksi risteilyt ovat usein jopa ilmaisia kun taas reittimatkoille ei yleensä saa edes pieniäkään alennuksia. Kun asiakas ostaa tai saa puoli-ilmaiseksi risteilyn hän tulee kuluttamaan laivalle usein hyvinkin suuren summan rahaa. Meno- ja paluu päivänä syödään ravintoloissa, ostetaan drinkkejä ja tax-free ostoksia. Laivayhtiö saa näistä tulonsa. Tässä ei silloin ole matkan hinnalla niin suurta merkitystä. Kun taas reittimatkoilla varsinkin iltavuoroilla matkustajan kulutus saattaa jäädä minimiin. Reittimatkaa käytetään yleensä vain siirtymänä paikasta a paikkaan b. Näin ollen matkustaja varsinkin illalla lähtevällä reittimatkalla menee vain nukkumaan hyttiinsä ja poistuu virkeänä laivalta aamulla. Ei siinä silloin tuhlata rahaa ravintoloissa aamuneljään. Tällöin matkustaja matkaa todellakin siitä että pääsee laivalla haluamaansa kohteeseen. Risteilyissä ei yleensä kohteella ole mitään väliä. Eli meneekö laiva Tukholmaan vai Kapelskäriin. Reittimatkaa voi verrata esim. junamatkaan Tampereelta Turkuun. Siinäkin maksetaan vr:lle siitä että päästään haluttuun kohteeseen. Ei sinne junaan mennä viihtymään. Vaikkakin ravintolavaunu on ollut ainakin meikäläisellä kovassakin käytössä joskus...
- kunnollisia asiakkaita
M.Satonen kirjoitti:
Olen muutaman kerran jutellut tästä reittimatkaamisesta laivayhtiöiden työntekijöiden kanssa. He kertoivat minulle syitä miksi risteilyt ovat usein jopa ilmaisia kun taas reittimatkoille ei yleensä saa edes pieniäkään alennuksia. Kun asiakas ostaa tai saa puoli-ilmaiseksi risteilyn hän tulee kuluttamaan laivalle usein hyvinkin suuren summan rahaa. Meno- ja paluu päivänä syödään ravintoloissa, ostetaan drinkkejä ja tax-free ostoksia. Laivayhtiö saa näistä tulonsa. Tässä ei silloin ole matkan hinnalla niin suurta merkitystä. Kun taas reittimatkoilla varsinkin iltavuoroilla matkustajan kulutus saattaa jäädä minimiin. Reittimatkaa käytetään yleensä vain siirtymänä paikasta a paikkaan b. Näin ollen matkustaja varsinkin illalla lähtevällä reittimatkalla menee vain nukkumaan hyttiinsä ja poistuu virkeänä laivalta aamulla. Ei siinä silloin tuhlata rahaa ravintoloissa aamuneljään. Tällöin matkustaja matkaa todellakin siitä että pääsee laivalla haluamaansa kohteeseen. Risteilyissä ei yleensä kohteella ole mitään väliä. Eli meneekö laiva Tukholmaan vai Kapelskäriin. Reittimatkaa voi verrata esim. junamatkaan Tampereelta Turkuun. Siinäkin maksetaan vr:lle siitä että päästään haluttuun kohteeseen. Ei sinne junaan mennä viihtymään. Vaikkakin ravintolavaunu on ollut ainakin meikäläisellä kovassakin käytössä joskus...
Todella tyhmää. reitin tulisi olla paljon halvempi ja perustua todellisiin kuluihin.
- Kapteeni Stig Ombord
kunnollisia asiakkaita kirjoitti:
Todella tyhmää. reitin tulisi olla paljon halvempi ja perustua todellisiin kuluihin.
Niin mielestäni olisi reilumpaa ja tarkoituksenmukaisempaa kaikkien kannalta, että jos risteily on tarjouksessa, niin yhdensuuntaisen matkan saisi aina samaan tarjoushintaan. Kenenkään kikkailijankaan ei tarvitsisi turhaan ostaa tarjousristeilyjä ja jäädä puolessa välissä pois. Jos ristelymatkustajia halutaan kosiskella laivalle, niin reilumpaa olisi tehdä tarjouksia esim. niin, että tarjousristeilyn hintaan kuuluu ruokailut mennen tullen samaan hintaan tai esim.muutama drinkkikuponki baariin tai erikoisalennuskuponki Tax-Free kauppaan. Markkinoinnissa tulisi käyttää mielikuvitusta. On sitä paitsi aivan hölmöä, että ihmiset luulevat risteilyjen halpuuden vuoksi laivojen kulkevan pienillä kuluilla. Laivayhtiöt ovat aivan omaa hölmöyttään luoneet tämän harhakuvan. Ja jos nuo risteilyt maksaisivat selvästi enemmän, niin niitä arvostettaisiin myös paljon enemmän esim. arpajais- tai muina palkintoina tai lahjoina. Yksi hyvä Idea olisi mielestäni tarjouksissa käyttää sellaista ideaa, että laivalle saisi yhtä paljon laivalla käypää rahaa käyttöön kuin mitä risteily maksaa. Näin saataisiin ehkä paremmin kaupaksi noita kalliimman luokan hyttejäkin ainakin niille henkilöille, jotka haluavat laivalla kuluttaa.
- mainio liikeidea..............
Kapteeni Stig Ombord kirjoitti:
Niin mielestäni olisi reilumpaa ja tarkoituksenmukaisempaa kaikkien kannalta, että jos risteily on tarjouksessa, niin yhdensuuntaisen matkan saisi aina samaan tarjoushintaan. Kenenkään kikkailijankaan ei tarvitsisi turhaan ostaa tarjousristeilyjä ja jäädä puolessa välissä pois. Jos ristelymatkustajia halutaan kosiskella laivalle, niin reilumpaa olisi tehdä tarjouksia esim. niin, että tarjousristeilyn hintaan kuuluu ruokailut mennen tullen samaan hintaan tai esim.muutama drinkkikuponki baariin tai erikoisalennuskuponki Tax-Free kauppaan. Markkinoinnissa tulisi käyttää mielikuvitusta. On sitä paitsi aivan hölmöä, että ihmiset luulevat risteilyjen halpuuden vuoksi laivojen kulkevan pienillä kuluilla. Laivayhtiöt ovat aivan omaa hölmöyttään luoneet tämän harhakuvan. Ja jos nuo risteilyt maksaisivat selvästi enemmän, niin niitä arvostettaisiin myös paljon enemmän esim. arpajais- tai muina palkintoina tai lahjoina. Yksi hyvä Idea olisi mielestäni tarjouksissa käyttää sellaista ideaa, että laivalle saisi yhtä paljon laivalla käypää rahaa käyttöön kuin mitä risteily maksaa. Näin saataisiin ehkä paremmin kaupaksi noita kalliimman luokan hyttejäkin ainakin niille henkilöille, jotka haluavat laivalla kuluttaa.
nyt varustamo pystyyn ja rahaa tahkoamaan. Miljonääriksi takuuvarmasti!
- Kapteeni Stig Ombord
mainio liikeidea.............. kirjoitti:
nyt varustamo pystyyn ja rahaa tahkoamaan. Miljonääriksi takuuvarmasti!
Kiva, että joku on heti samaa mieltä ideoistani. Ihan omaa varustamoa ei varmaan näissä talousnäkymissä kannata perustaa, mutta jos esimerkiksi joku firma(lähinnä Viking tai Tallink-Silja) haluaisi järkevää pitkäntähtäimen markkinointitaitoa omaavaa henkilöä palvelukseen, niin pistäkää yhteystietoja, niin saatan ottaa yhteyttä. Enkä ole mikään kallis mies, joten kokeilla kannattaa varmasti.
- Satunnainen matkaaja
Kapteeni Stig Ombord kirjoitti:
Niin mielestäni olisi reilumpaa ja tarkoituksenmukaisempaa kaikkien kannalta, että jos risteily on tarjouksessa, niin yhdensuuntaisen matkan saisi aina samaan tarjoushintaan. Kenenkään kikkailijankaan ei tarvitsisi turhaan ostaa tarjousristeilyjä ja jäädä puolessa välissä pois. Jos ristelymatkustajia halutaan kosiskella laivalle, niin reilumpaa olisi tehdä tarjouksia esim. niin, että tarjousristeilyn hintaan kuuluu ruokailut mennen tullen samaan hintaan tai esim.muutama drinkkikuponki baariin tai erikoisalennuskuponki Tax-Free kauppaan. Markkinoinnissa tulisi käyttää mielikuvitusta. On sitä paitsi aivan hölmöä, että ihmiset luulevat risteilyjen halpuuden vuoksi laivojen kulkevan pienillä kuluilla. Laivayhtiöt ovat aivan omaa hölmöyttään luoneet tämän harhakuvan. Ja jos nuo risteilyt maksaisivat selvästi enemmän, niin niitä arvostettaisiin myös paljon enemmän esim. arpajais- tai muina palkintoina tai lahjoina. Yksi hyvä Idea olisi mielestäni tarjouksissa käyttää sellaista ideaa, että laivalle saisi yhtä paljon laivalla käypää rahaa käyttöön kuin mitä risteily maksaa. Näin saataisiin ehkä paremmin kaupaksi noita kalliimman luokan hyttejäkin ainakin niille henkilöille, jotka haluavat laivalla kuluttaa.
Ensinnäkin, kyllä risteilyt maksavat, jos olet tavallinen työssäkäyvä ihminen ja haluat risteilylle viikonloppuna. Ei noita lähes ilmaisia matkoja ole tarjolla viikonlopuksi. Toisekseen parempia ja kalliimpia hyttyjä on laivalla vähän ja ne ovat aina myytyjä jo kuukausia etukäteen. Kokeile nyt vaikka saada Vikingiltä vaikkapa LXB-hyttiä, jonka viikonloppuhinta on 320 euroa.
- Kapteeni Stig Ombord
Satunnainen matkaaja kirjoitti:
Ensinnäkin, kyllä risteilyt maksavat, jos olet tavallinen työssäkäyvä ihminen ja haluat risteilylle viikonloppuna. Ei noita lähes ilmaisia matkoja ole tarjolla viikonlopuksi. Toisekseen parempia ja kalliimpia hyttyjä on laivalla vähän ja ne ovat aina myytyjä jo kuukausia etukäteen. Kokeile nyt vaikka saada Vikingiltä vaikkapa LXB-hyttiä, jonka viikonloppuhinta on 320 euroa.
Näin varmasti on monena viikonloppuna varsinkin noiden tosi kalliiden hyttien osalta. Itse tarkoitin kalliimmilla hyteillä lähinnä A-ja B-luokan hyttejä(halvat siis C ja Q). Oma pointtini on se, että on järjetöntä tarjota risteilyjä tarjouksissa halvemmalla kuin yhdensuuntaista reittimatkaa, sillä laivan kapasiteetti jää siten monesti käyttämättä toiseen suuntaan, sillä tottakai tarkat ihmiset ottavat mieluummin risteilyn ilmaiseksi tai esim. 8 eurolla kuin maksavat siitä reittimatkana samalla B-hytillä 83 euroa kahden henkilölipun kanssa. Erotuksellahan kaksi henkeä syö laivalla mukavasti ja ostaa vielä pientä tuliaistakin. Toisaalta tämä risteilyn ostohan on asiakkaan kannalta parempi kuin reittimatka, sillä kukaan ei aamulla tule hyttiin häiriköimään, vaan saa nukkua satamaan asti. Toki pommiin nukkumisen vaara on suurempi tällöin:))
- varustamot ymmärrä
Kapteeni Stig Ombord kirjoitti:
Näin varmasti on monena viikonloppuna varsinkin noiden tosi kalliiden hyttien osalta. Itse tarkoitin kalliimmilla hyteillä lähinnä A-ja B-luokan hyttejä(halvat siis C ja Q). Oma pointtini on se, että on järjetöntä tarjota risteilyjä tarjouksissa halvemmalla kuin yhdensuuntaista reittimatkaa, sillä laivan kapasiteetti jää siten monesti käyttämättä toiseen suuntaan, sillä tottakai tarkat ihmiset ottavat mieluummin risteilyn ilmaiseksi tai esim. 8 eurolla kuin maksavat siitä reittimatkana samalla B-hytillä 83 euroa kahden henkilölipun kanssa. Erotuksellahan kaksi henkeä syö laivalla mukavasti ja ostaa vielä pientä tuliaistakin. Toisaalta tämä risteilyn ostohan on asiakkaan kannalta parempi kuin reittimatka, sillä kukaan ei aamulla tule hyttiin häiriköimään, vaan saa nukkua satamaan asti. Toki pommiin nukkumisen vaara on suurempi tällöin:))
liiketoiminnasta hieman enemmän kuin sinä. Onhan se huomiotavissa esim. että tuo nykyinen toimii erittäin hyvin taloudellisesti edelleen. Uskoisin sinun systeemilläsi konkurssin koittavan viimeistään vuoden kuluessa. Kuvitelmasi eivät tulisi kestämään todellisuutta, mutta onhan se kivaa tuo mielikuvituksesi mutta katso kuitenkin itseäsi peilistä!
- Kapteeni Stig Ombord
varustamot ymmärrä kirjoitti:
liiketoiminnasta hieman enemmän kuin sinä. Onhan se huomiotavissa esim. että tuo nykyinen toimii erittäin hyvin taloudellisesti edelleen. Uskoisin sinun systeemilläsi konkurssin koittavan viimeistään vuoden kuluessa. Kuvitelmasi eivät tulisi kestämään todellisuutta, mutta onhan se kivaa tuo mielikuvituksesi mutta katso kuitenkin itseäsi peilistä!
En ole kyseenalaistanutkaan heidän ymmärtämystään. Joskus vain on niin, että kun isoja kokonaisuuksia hallitaan, niin saattaa käydä niin, että ei huomata pieniä virheitä. Näin on käynyt tässäkin tapauksessa. Vaikutus ei ole suuri varustamolle, mutta kuitenkin jonkinlainen. Itse asiassa itselleni ja monelle kaverilleni sopii jatkossakin nykyinen systeemi, kun maidemme välillä liikumme, että ostamme aina kahden suuntaisen halvan tai ilmaisen risteilyn kuin kalliin reittimatkan ja sitten vain hyppäämme puolessa matkassa pois ja annamme hytin seilata tyhjänä takaisin. Näinhän me teemme tasan niin kauan kuin se tulee halvemmaksi. Ja näinhän tekee tosi moni muukin, joten ihmettelen vaan, että eikö laivayhtiö tajua sitä vai eikö siitä välitetä? Ilmeisesti asiaa on vaikea tilastoida ja todentaa, sillä laivalla on mahdotonta arvioida sitä kuinka yllättävän iso osa porukasta jättää hyttinsä puolessa välissä matkaa, sillä eihän niihin hytteihin kesken oletetun risteilyn voi mennä katsomaan, että onko siellä ketään. Elikkä mitäpä minä enää mitään valittamaan laivayhtiön hyväksi, vaan käytän jatkossakin tuota fiksuille ihmisille tarkoitettua porsaanreikää kylmästi hyväksi:))
- 446554665
"Reittimatkalla ollessaanhan hyttiemäntä tulee repiin lakanat alta viimeistäään kolme varttia ennen satamaan tuloa:(("
Esim. Baltic Princess saapuu 19:15 ja hyttien siivous alkaa 15:30 että semmonen 4h 45 min ennen saapumista
- mä vaan
jos et ota hyttiä ja ns kirjaudu jo hesasta matkaan, niin matkasi peruuntuu. varaa sen sijaan risteily tukholmasta hesaan ja takaisin silloin voit jättää toisen suunnan matkan käytämättä. helppoa eikö vaan.
- 546545645
Hinnoittelusta vielä...
Hinnoittelun voisi muuttaa oikeudenmukaiseksi
Eli matkat maksettaisi matkoina, ja tuotteet tuotteina
Näin ollen risteily olisi hitusen halvempi kuin kaksi reittimatkaa (1 siivous vähemmän)
Samaten kansipaikka olisi halvempi kuin hyttipaikka, oli sitten 1 tai 4 matkustajaa... Nyt yksin voi olla kannattavaa olla ilman hyttiä, mutta nelistään on hytin kanssa halvempaa
Ja sitten laitettaisi tuotteiden veroton hinta kohdilleen, eli oluttuoppi voisi maksaa esim 2€ (maissa 2,9€ verojen kanssa) ja lonkero vaikkapa 3€
Nyt meininki on se, että jotkut maksaa toisten matkoja, ja jotkut menee muiden maksamana...
Itse käytän laivalla TODELLA vähän rahaa baareissa, ja käyn laivalla kuitenkin noin 2 viikon välein, ja matkat maksaa 0-10€ useimmiten... eli muuta maksaa mun matkan todellisuudessa
Mutta sitten taasen seurue joka ottaa Turusta päivä Tukholmassa matkan, ja juhlii railakkaasti laivalla mennen tullen (laivalla ollaan lähes sama aika kuin miniristeilyllä) niin ne taas maksaa käytännössä "ylihintaa"
Eli jos 4 hengen risteily E-luokassa maksaisi 100€ ja reittimatka E-luokassa yhteen suuntaan 55€ olisi tämä oikeudenmukaista... ja jopa MINÄ olisin valmis maksamaan sen verran- 20+19
Joillakin on elämä vaikeaa, otan osaa.
- 446h
20+19 kirjoitti:
Joillakin on elämä vaikeaa, otan osaa.
On se vaikea jos ei kuulu massaan joka A käyttää risteilyllä rahaa pirun paljon B ei käytä reittimatkoilla rahaa juuri lainkaan :)
- ghhh88
Paras vaihtoehto olisi juuri tuo.
Mutta silti voisi myymälöiden/baarien hinnat pysyä samassa tasossa kuin nyt
Mutta varauksen yhteydessä voisi ostaa "laivarahaa" jonka määrä sitten vaikuttaisi alentavasti lipun hintaan, oli sitten reittimatka tai risteily
Lisäksi tällöin ei tarvitsisi olla mukana välttämättä rahaa tai luottokorttia lainkaan
Eli mitä enemmän ostaisi laivarahaa, sitä halvempi lippu :)
Itse ostaisin laivarahaa noin 60 eurolla/reissu
Ja laivaraha on siis voimassa yhden matkan ajan, ja ei vaihdeta rahaksi... TallinkSiljalla on käytössä tämä systeemi jo, eli "hyttiavain" millä voi maksaa ostoksia... esim. jos peruuttaa matkan, niin saa matkan hinnan tällaisena "laivarahana"
Mutta siitä lienee kaikki samaa mieltä että nyysysteemi on todella epäoikeudenmukainen
- Kiva kiva
Oli muuten piru hyvä pointti toi että silloin saa nukkua hytissä vaikkapa siihen asti että suurin osa matkaajista on jo poistunut laivasta
Reittimatkalla kun tullaan siivoamaan hyttiä parhaimmillaan jo 3h 45 min ennen saapumista - Anonyymi
No, kertokaa nyt, onko heikin baari auki?
onko meno yhtä hulvatonta kuin aiemminkin? pojat tanssii, karaoke soi, ym.
ketäs siellä nykyisin on?
te jotka olette siellä jo olleet tänä vuonna, olisi kiva jos kerrotte jotain kuulumisia - Anonyymi
Ei anna netistä Viking varata reittimatkaakaan ilman, että utelee paluumatkan ajankohtaa! Eikö uhmiset saa enää matkustaa vapaasti EU:ssa? Jos ostan vaikkapa auton ja ajan Uumaja-Vaasa tai Haaparannan kauyta Suomeen takaisin, uin takaisin Suomeen, liftaan tai vaikka muutan muuhun maahan. Tulomatkan ei pitäisi reittimatkaa myytäessä kuulua pätkääkään laivayhtiölle tai millekään muullekaan viranomaiselle!?!
- Anonyymi
Hyvin antaa varata pelkän menon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin antaa varata pelkän menon.
Totta turiset, hyvin voi varata pelkän menomatkan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦595650Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.1844587En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v164102Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k523594- 513561
- 823328
- 113241
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah423112- 322792
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia342371