Paateron toleranssi hyvä

"Paatero ajoi 15. maaliskuuta ylinopeudella poliisin tutkaan valtatie 9:llä Tampereen ja Oriveden välillä. Vauhtia oli 78 kilometriä tunnissa 30 kilometrin rajoitusalueella." http://www.iltalehti.fi/uutiset/200604244430551_uu.shtml Siinä olisi jotenkuten sopivampi toleranssi tiukkojen nollahöpötysten ja muun pilkunviilauksen sijaan. Mistä näitä, "Esimerkiksi ylinopeutta 4 kilometriä tunnissa ei ole tähän saakka useimmiten tuonut mitään seuraamusta. Jatkossa tämä muuttuu. Heikki Ihalaisen mukaan yhä useampi saa syksystä alkaen huomautuksen, kun ylinopeutta on yli 3 kilometriä tunnissa", idioottiehdotuksia sikiää? http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/05/21749 On vissiin taas joku autoton ja liikenteestä mitään ymmärtämätön ajatellut kerralla parantaa maailman? Miten ensinnäkin kaikkien autojen mittaristot huipputarkkaan kuntoon? Näyttötauluistako muka tarkennus? Ajoin eilen useamman näyttötaulun ohi ja pidin jokaisen mittauspaikan kohdalla nopeuteni mittarin mukaan tasan 115 km/h, kaasupolkimella tietysti ja niin tarkkaan kuin mahdollista (tasanopeus-säätimen käyttö ei saa tulla lähes pakolliseksi). Simossa Oulun suuntaan ajettaessa näyttötaulun lukema 110, leveäkaistatiellä Oulun lähellä ja etelän suuntaan 106, Oulussa Muhoksen suuntaan 108, Kajaanissa Nuottijärvellä 108, sillä samalla Oulun pohjoispuolen leveäkaistatiellä pohjoisen suuntaan taulu vilkutti vain ylinopeutta (rikki ilmeisesti), Simossa pohjoisen suuntaan 105. Minkäs noista arpoo todelliseksi nopeudeksi, jos haluaa ajaa rajoituksen sallimaa suurinta nopeutta? Nollatoleransseista höpäjävät voisivat mennä kokeilemaan kuinka vaikeaa auton pitäminen tarkalleen samassa nopeudessa kaasupolkimen avulla on, maastovaihtelutkin vaikuttavat paljon ja muutakin pitäisi seurata kuin mittaria. Jos tuo typerä 3 km/h ylitysraja aiotaan todella ottaa käyttöön, niin toivottavasti poliisit älyävät mennä mittailemaan nopeuksia jokaiseen vähänkin isompaan alamäkeen ja raskaalta kalustolta yhdenvertaisesti myös. Saattaapi (yli)kuormasta riippuen 60-100 tonnia tulla liian joutuisasti mäkeä alas, joten paljon vaan ukkoja töihin lappuja jakeleen.

16

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nalkulaattori

      nopeusnäytön mukaan ei näyttötaulujen heitot ole noin isoja,kilometrin tai pari korkeintaan,siitäkin epäilen tompan pientä viivettä nopeusnäytössä

    • ..Auto-Antero

      "78 kilometriä tunnissa 30 kilometrin rajoitusalueella" Paateron toleranssi, mikä ihana vakio! Samalla prosenttimäärällä jokaisen kyltin mukaan! Johan alkaa sujua! Hyvä PAATERO!!!!!

      • olen fani

        ja seuraan paateron ajotapaa minkä koslallani kerkiän.


    • Sano häntä

      Paatero ymt tämän asian takana olevat ovat oikealla asialla. Asiasta narisevat ovat heikomman käsityskyvyn omaavia, nykyisestä tekniikan kehityksestä jälkeen jääneitä henkilöitä. Heillä ei ole varaa tai halua hankkia nykyaikaisia välineitä, joiden avulla voi ajaa kilometrin tarkkuudella, jos oma perstuntuma ei siihen riitä. Olette varmaan kuulleet navigaattoreista, jotka ilmoittavat jo kilometrin ylinopeudesta ja vakionopeudensäädinkin on keksitty. Onpa sellaisia autojakin, joiden mittari näyttää täsmälleen oikeaa nopeutta, kuten meikäläisen Toyota Avensis, vm.02. Ottakaa sitten toki tärkein seikka huomioon, että tämä toleranssiajatus tähtää ihmishenkien menetyksen ja loukkaantumisien vähentämiseen liikenteessä, jos se seikka kaiken kiihkon keskelle on päässyt unohtumaan.

      • Sinulla se heikko käsityskyky on! Kukaan ei aja perstuntumalta niin tarkoin, ettei nopeus vaihtele muutamia kilsoja. Niin kauan, kun ne "nykyaikaiset välineet" eivät ole pakollisia katsastusvarusteita autoissa, ei ole myöskään syytä tiukentaa nykyisiä rajoja (jotka ovat jo nyt liiankin tiukkoja). Vakionopeudensäädintä ei oikeasti ole olemassa yhdessäkään autossa (termi on väärä). Tasanopeussäädin olisi oikeampi, tai automaattinen nopeussäädin. Automerkistä riippuen nekään eivät pidä ihan tarkalleen valittua nopeutta yllä, vaan vaihtelua on - jotain. Sen säätimen käyttökään olosuhteista riippuen ei ole aina ihan ongelmatonta ja kokemattomalle voi tulla isojakin ongelmia, varsinkin talvella. Miten Toyotasi nopeusmittari huomioi renkaiden kulumisen? Nopeuskortit ovat olleet jo kauan sitten loppuun pelattuja liikenneturvallisuuden kannalta, pitäisi jo vihdoin herätä huomaamaan, että tarvitaan muita ratkaisuja. http://www.yle.fi/mot/290101/liite2.htm


      • jälleen kerran
        Kairakettu kirjoitti:

        Sinulla se heikko käsityskyky on! Kukaan ei aja perstuntumalta niin tarkoin, ettei nopeus vaihtele muutamia kilsoja. Niin kauan, kun ne "nykyaikaiset välineet" eivät ole pakollisia katsastusvarusteita autoissa, ei ole myöskään syytä tiukentaa nykyisiä rajoja (jotka ovat jo nyt liiankin tiukkoja). Vakionopeudensäädintä ei oikeasti ole olemassa yhdessäkään autossa (termi on väärä). Tasanopeussäädin olisi oikeampi, tai automaattinen nopeussäädin. Automerkistä riippuen nekään eivät pidä ihan tarkalleen valittua nopeutta yllä, vaan vaihtelua on - jotain. Sen säätimen käyttökään olosuhteista riippuen ei ole aina ihan ongelmatonta ja kokemattomalle voi tulla isojakin ongelmia, varsinkin talvella. Miten Toyotasi nopeusmittari huomioi renkaiden kulumisen? Nopeuskortit ovat olleet jo kauan sitten loppuun pelattuja liikenneturvallisuuden kannalta, pitäisi jo vihdoin herätä huomaamaan, että tarvitaan muita ratkaisuja. http://www.yle.fi/mot/290101/liite2.htm

        Kun päättäjät eivät pysty vaikuttamaan tai eivät halua vaikuttaa todellisiin ongelmiin, ryhdytään nysväämään tällaisten näennäisratkaisujen kanssa. Kun umpikännisiä monen promillen kuskeja ei saada pois liikenteestä, ryhdytään puuhamaan nollapromillerajaa. Kun ei haluta lisätä poliisivalvontaa sekä näin saada pois törkeitä ylinopeuksia ja holtitonta ajotapaa, ryhdytään viilaamaan ajonopeustoleransseja. Nämä toleranssit eivät sadanviidenkympin nopeudella keltaisen viivan kohdalla ohittavia peroja paljon hidasta. Mutta voidaanpa taas sanoa, että asia on laitettu kuntoon.


      • ajokortti
        jälleen kerran kirjoitti:

        Kun päättäjät eivät pysty vaikuttamaan tai eivät halua vaikuttaa todellisiin ongelmiin, ryhdytään nysväämään tällaisten näennäisratkaisujen kanssa. Kun umpikännisiä monen promillen kuskeja ei saada pois liikenteestä, ryhdytään puuhamaan nollapromillerajaa. Kun ei haluta lisätä poliisivalvontaa sekä näin saada pois törkeitä ylinopeuksia ja holtitonta ajotapaa, ryhdytään viilaamaan ajonopeustoleransseja. Nämä toleranssit eivät sadanviidenkympin nopeudella keltaisen viivan kohdalla ohittavia peroja paljon hidasta. Mutta voidaanpa taas sanoa, että asia on laitettu kuntoon.

        Niitä 150 hulluja riittää niin kauan kun ajokortteja annetaan. Ne on saatava vain maksamaan huvituksestaan.


      • se siitä!
        Kairakettu kirjoitti:

        Sinulla se heikko käsityskyky on! Kukaan ei aja perstuntumalta niin tarkoin, ettei nopeus vaihtele muutamia kilsoja. Niin kauan, kun ne "nykyaikaiset välineet" eivät ole pakollisia katsastusvarusteita autoissa, ei ole myöskään syytä tiukentaa nykyisiä rajoja (jotka ovat jo nyt liiankin tiukkoja). Vakionopeudensäädintä ei oikeasti ole olemassa yhdessäkään autossa (termi on väärä). Tasanopeussäädin olisi oikeampi, tai automaattinen nopeussäädin. Automerkistä riippuen nekään eivät pidä ihan tarkalleen valittua nopeutta yllä, vaan vaihtelua on - jotain. Sen säätimen käyttökään olosuhteista riippuen ei ole aina ihan ongelmatonta ja kokemattomalle voi tulla isojakin ongelmia, varsinkin talvella. Miten Toyotasi nopeusmittari huomioi renkaiden kulumisen? Nopeuskortit ovat olleet jo kauan sitten loppuun pelattuja liikenneturvallisuuden kannalta, pitäisi jo vihdoin herätä huomaamaan, että tarvitaan muita ratkaisuja. http://www.yle.fi/mot/290101/liite2.htm

        Kunhan sinäkin keräät vähän enemmän ajokokemusta niin huomaat, miten se tasaisen nopeuden ylläpitäminen onkin aika helppoa. Kokemuksen kautta se tulee, jos vaan kykyresurssit riittää.


      • se siitä! kirjoitti:

        Kunhan sinäkin keräät vähän enemmän ajokokemusta niin huomaat, miten se tasaisen nopeuden ylläpitäminen onkin aika helppoa. Kokemuksen kautta se tulee, jos vaan kykyresurssit riittää.

        Tyhjää lässytät.


      • voi..
        Kairakettu kirjoitti:

        Tyhjää lässytät.

        "Kokemuksen kautta se tulee, jos vaan kykyresurssit riittää." --> Sinulla ei riitä.


      • Sinua kokeneempi
        Kairakettu kirjoitti:

        Tyhjää lässytät.

        Sama märkäkorvako se täällä taas uhoaa? No ihan yhtä tyhjää lässytät kuin ennenkin :)


      • voi.. kirjoitti:

        "Kokemuksen kautta se tulee, jos vaan kykyresurssit riittää." --> Sinulla ei riitä.

        Et vain saa sinäkään pidettyä auton nopeutta tasaisena kaasupolkimella. Ei se onnistu ihmisellä, ei, joten voit lopettaa typerän vänkäämisesi.


      • riittää
        Kairakettu kirjoitti:

        Et vain saa sinäkään pidettyä auton nopeutta tasaisena kaasupolkimella. Ei se onnistu ihmisellä, ei, joten voit lopettaa typerän vänkäämisesi.

        No sehän on ihan tuttua jo, että joku kairakurppa luulee olevansa ylivoimainen kaikessa, mutta ei saa edes nopeutta pidettyä kohdallaan. Ainahan voit ottaa vähän toleranssia alaspäin, niin kyllä se siitä alkaa sujumaan ihan vänkäämättä...


      • riittää kirjoitti:

        No sehän on ihan tuttua jo, että joku kairakurppa luulee olevansa ylivoimainen kaikessa, mutta ei saa edes nopeutta pidettyä kohdallaan. Ainahan voit ottaa vähän toleranssia alaspäin, niin kyllä se siitä alkaa sujumaan ihan vänkäämättä...

        Siinähän se tulikin, et pysty pitämään nopeuttasi tasaisena. On laillista ajaa suurinta sallittua nopeutta ja ilman pieniä ylityksiä sinäkään et selviä siitä, piste. Lyödään vaikka veto asiasta, paljonko, 100 000?


      • riittää
        Kairakettu kirjoitti:

        Et vain saa sinäkään pidettyä auton nopeutta tasaisena kaasupolkimella. Ei se onnistu ihmisellä, ei, joten voit lopettaa typerän vänkäämisesi.

        Eihän se ole edes vaikeaa! Mikä siinä on, ettet osaa?


    • ..Auto-Antero ...

      Jos kerran saat eri lukemia jokaisesta näyttötolpasta. Itse olen GPS:llä tarkistanut useita näyttöauluja monesti ja ne ovat näyttäneet aivan saman kuin GPS. Auton mittarin mukaan ne näyttävätkin eri lukemia. Lisäksi virhettä tuo auton mittarin lukematarkkuus ja se että et millään pysty kaasulla pitämään nopeutta aivan tasaisena, vaikka se itsestä siltä tuntuisikin. Pieni virhe tulee vielä pyöristyksestä, tutka pyöristää nopeuden ylös tai alaspäin 100,4 --> 100 ja 100.6-->101 Kyllä noista virheistä tulee helposti muutaman km/h heitto, kun auton mittarin mukaan yrittää ajaa tasaista 115km/h nopeutta. "Taulu vilkutti vain ylinopeutta (rikki ilmeisesti" -Ei se rikki ole. Et ilmeisesti tiedä että yli 9km/h ylinopeutta ei näytetä lukemana, se ilmaistaa ainoastaan valolla. Joskus muinoin mittari näytti nopeudenkin, mutta koska ihmiset kokeilivat nopeuksia niin suuremman ylinopeuden näyttö poistettiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1704
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      67
      896
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      653
    Aihe