Jostain luin et 1.8carisman kone todella onnistunut. On tehoa ja silti kulkee vähällä. Onko muilla millasia kokemuksia noin 10vuotta vanhoista mitsuista? Onko jakoremmin vaihto kuinka kallis homma? 100tkm väleinkö se vaihdetaan?
Carisma kiinnostaa
15
1234
Vastaukset
- helmut kolli
Tarkoittanet GDI (gasoline direct injection) koneista carismaa. Tossa moottorissa polttoaineen suihkutus on suoraan sylinteriin, joka parantaa palamistapahtumaa. Kyllä noi moottorit oli pihimpiä, kuin muiden valmistajien, mutta ilmeisesti hinnasta johtuen, ei sit kai ollut mikään myyntimenestys. Sama alusta, kun volvon v40:ssä, mutta hakkasi aikanaan vertailuissa volvot. Ei varmasti huono valinta.
- 1.8koneella
Just tuota konetta tarkoitin! Onko mitään ihmeellisiä vikoja tiedossa yleisesti. Hajoavia laatikoita tai ruostuvia tukivarsia siis. Pikkuvaivojahan on kaikissa,mutta niistä viis. Ja se nokkaremmin vaihtoväli olis kiva tietää...
- tuota noin
1.8koneella kirjoitti:
Just tuota konetta tarkoitin! Onko mitään ihmeellisiä vikoja tiedossa yleisesti. Hajoavia laatikoita tai ruostuvia tukivarsia siis. Pikkuvaivojahan on kaikissa,mutta niistä viis. Ja se nokkaremmin vaihtoväli olis kiva tietää...
Jakoremmin vaihtoväli on 90tkm, en muista oliko joku vuosimäärä ellei kilometrit täyty siihen mennessä. GDi-koneiset mallit on mitsun omalla laatikolla, ei sillä huonon maineen saaneella rellun vaihteistolla, vaikka nekin toimii ihan hyvin, joskus joutuu puslat uusimaan ja öljyjä vaihtamaan. GDi-koneen ongelmana on nykimiset, jotka useimmiten johtuu likaantuvasta kaasuläppäkotelosta, kone on myös tarkka oikean tyyppisistä sytytystulpista.
- 1.8koneella
tuota noin kirjoitti:
Jakoremmin vaihtoväli on 90tkm, en muista oliko joku vuosimäärä ellei kilometrit täyty siihen mennessä. GDi-koneiset mallit on mitsun omalla laatikolla, ei sillä huonon maineen saaneella rellun vaihteistolla, vaikka nekin toimii ihan hyvin, joskus joutuu puslat uusimaan ja öljyjä vaihtamaan. GDi-koneen ongelmana on nykimiset, jotka useimmiten johtuu likaantuvasta kaasuläppäkotelosta, kone on myös tarkka oikean tyyppisistä sytytystulpista.
Jotenkin saanut päähäni et tuleva auto pitäs olla just tuolla1.8gdi koneella,mut 1.6koneisia enemmän myynnissä. Onko myös hyvä peli? Entä onko paljon uudistuksia/parannuksia tuossa 99eteenpäin "uusikoppasessa" verrattuna vanhaan? Kiitos vastauksista!
- nipponisti
1.8koneella kirjoitti:
Jotenkin saanut päähäni et tuleva auto pitäs olla just tuolla1.8gdi koneella,mut 1.6koneisia enemmän myynnissä. Onko myös hyvä peli? Entä onko paljon uudistuksia/parannuksia tuossa 99eteenpäin "uusikoppasessa" verrattuna vanhaan? Kiitos vastauksista!
harkitsin joskus tuon uudistetun mallin ostoa, mutta ei tullut kauppoja, siinä taisi vain maski ja ajovalot muuttua, valot ainakin huononi, jossain vaiheessa se 1,6 sai 5 hepoa lisää, mutten muista oliko juuri tuossa uudistuksessa. Itseasiassa tuo carisma on aika ahdas auto, ja joillakin voi olla vaikeaa löytää hyvää ajoasentoa, kuten mulla oli ongelma. Jos pistät vähän rahaa lisää, niin saisit tilavamman ja paremman auton -03 esitellystä Lancerista, aitoa japanintekniikkaa koko auto, ei mitään ranskalaisia vaihteistoja.
- 1,6:sesta
1.8koneella kirjoitti:
Jotenkin saanut päähäni et tuleva auto pitäs olla just tuolla1.8gdi koneella,mut 1.6koneisia enemmän myynnissä. Onko myös hyvä peli? Entä onko paljon uudistuksia/parannuksia tuossa 99eteenpäin "uusikoppasessa" verrattuna vanhaan? Kiitos vastauksista!
Ihan kohtuullisesti ja suht taloudellisesti tuo 1,6:nenkin tuota Carismaa liikuttaa. Se on sellainen perusvarma japsipata. Ajoasennon olen saanut itselleni ihan hyvän, ajo-ominaisuudetkaan ei ole sieltä japsimerkkien huonoimmasta päästä, saman ikäiset Corollat mielestäni ohjaukseltaan huonompia. Muutenhan auto on sellainen Corollamainen "räpsy", ei mikään premium kulkine. Helppo tehdä perushuollot itse ja niin säästää huoltokuluissa.
- gdi koneesta vielä
1,6:sesta kirjoitti:
Ihan kohtuullisesti ja suht taloudellisesti tuo 1,6:nenkin tuota Carismaa liikuttaa. Se on sellainen perusvarma japsipata. Ajoasennon olen saanut itselleni ihan hyvän, ajo-ominaisuudetkaan ei ole sieltä japsimerkkien huonoimmasta päästä, saman ikäiset Corollat mielestäni ohjaukseltaan huonompia. Muutenhan auto on sellainen Corollamainen "räpsy", ei mikään premium kulkine. Helppo tehdä perushuollot itse ja niin säästää huoltokuluissa.
Ite kans miettimy tuota gdi konetta. Onko niitten kanssa ollut muita ongelmia kun karstoittuminen? Käsittääkseni aika haitek ikäsekseen. Et onko ollut esim anturi häikkiä tms?
- kokemusta....
gdi koneesta vielä kirjoitti:
Ite kans miettimy tuota gdi konetta. Onko niitten kanssa ollut muita ongelmia kun karstoittuminen? Käsittääkseni aika haitek ikäsekseen. Et onko ollut esim anturi häikkiä tms?
...mutta palstoja lueskellessa on tullut törmättyä lähinnä vain siihen läppäkotelon likaantumiseen.
- gdi peli
kokemusta.... kirjoitti:
...mutta palstoja lueskellessa on tullut törmättyä lähinnä vain siihen läppäkotelon likaantumiseen.
just leimasin -98 1.8gdi 5d carisman. ajettu 184tkm. 2x ihan uudet renkaat. huollettu ja oikeasti todella siisti auto niin ulkoa kuin sisältäkin. nyt katsastukseen piti laittaa pallonivelet, ei muuta. Viime vuonna laitettu jarrut eteen uusiksi. pienellä kulutuksella menee ja hintaisekseen erinomainen auto. maantiepainotteisessa ajossa jopa alle 6 litralla keskikulutus. mitähän ihmiset tosta vois maksaa?
- Autoissa on vikoja
1.8koneella kirjoitti:
Just tuota konetta tarkoitin! Onko mitään ihmeellisiä vikoja tiedossa yleisesti. Hajoavia laatikoita tai ruostuvia tukivarsia siis. Pikkuvaivojahan on kaikissa,mutta niistä viis. Ja se nokkaremmin vaihtoväli olis kiva tietää...
Sanoppa mikä on sen auton nimi jossa ei ole vikoja. Haluaisin ostaa sen.
- not teutonia
valinta
- Mitssuu
not teutonia kirjoitti:
valinta
Paljonko maksaa jakopään hihnan vaihto jossain 180tkm kohdilla eli hihna kiristin työt?
- maksaa noin
Mitssuu kirjoitti:
Paljonko maksaa jakopään hihnan vaihto jossain 180tkm kohdilla eli hihna kiristin työt?
500-600€ osineen. Nyrkkipajalla voit saada vaihtotyön halvemmalla, mutta pitemmän päälle voi tulla kalliimmaksi jos hihna sylttää ennen aikojaan väärin tehtynä. Ja jostain syystä nuo nyrkkipajat eivät läheskään aina hallitse Mitsun jakopään remppaa ja sitten tippalinssissä kun hihna sylttää ja kaikki pakoventtiilit mutkalla.
- mizzupissii
maksaa noin kirjoitti:
500-600€ osineen. Nyrkkipajalla voit saada vaihtotyön halvemmalla, mutta pitemmän päälle voi tulla kalliimmaksi jos hihna sylttää ennen aikojaan väärin tehtynä. Ja jostain syystä nuo nyrkkipajat eivät läheskään aina hallitse Mitsun jakopään remppaa ja sitten tippalinssissä kun hihna sylttää ja kaikki pakoventtiilit mutkalla.
ihan ok jos ei suhtaudu autoon intohimoisesti.muijan ajossa kesti moitteetta 400 tkm,vain kulutusosia vaihdeltiin.itse en silti ajelisi noin tylsällä autolla.
- nou audi
mizzupissii kirjoitti:
ihan ok jos ei suhtaudu autoon intohimoisesti.muijan ajossa kesti moitteetta 400 tkm,vain kulutusosia vaihdeltiin.itse en silti ajelisi noin tylsällä autolla.
ajappa audilla, se on tylsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta852288- 501984
Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt231848Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu88181250+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin101628- 771542
hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo251422Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61382Hei A, osaatko
sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en401375- 721341