Jääny kuva

Esiin herää, miten se onkaa lämmittänny. Lasna kun kuljin kouluun, ohi tuon pienen mökin. Sielä asui yksin pieni raatari Alliina. Alliinan ikkunoilla kukki kukat, mökki oli kuin satua. Alliina ei hän tienny, ett imin hänestä lämpöä. Eikä isänikää veli, pidin häntä salaa isänä. Oi miten orvon sydän, suunnattomasti iloa tunsi. Entäs opettaja hänetki rakkauden nälkäinen sydämeni, isän paikalle asetti, miten hänen tunneillaan, oli niin hyvä olla. Rakkausaterialla kesälomalla tieni johti, nostimme eletylle elämälle - silloin - avasin salaisen arkkuni. Mitä oli nerkinny se lämpö jota salaa imin. Uskomaton hetki sain kertoa opettajalleni, läsnä ei ollu kuivaa silmää. Te kannoitte tietämättänne, kuivasitte orvon kyyneleet. Voi - miten kauniisti, viheriöi kalmiston lehto. Teitä kaikkia muistan - rakkaudella -

10

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomppa2006

      ...sisältyy monta ihmistä, joille rakkauttaan jakaa... Eikä siinä tarvitse säästellä. Pidin runostasi.

      • Sydän sen multaa, missä vain voi kasvaa. Elonpolun varsiin aseteltu, heitä kun muistelee, sen tunteen tuntee. tomppa2006 Sinulle kiitosta tässä oon rustaamassa eilisestä, kauniista aurinkoisesta aamusta, aamukahvin kera.


    • *MURUKULTA*

      Näin se Murukultakin on aina ajatellut! :) Monet ihanat ihmiset on 'kasvattaneet', aikaansa antaneet, minulle! Sitä täytyy jotenkin kunnioittaa omassa käytöksessään ja jatkaa - antaa taas vuorostaan toisille, ehkä saamme kantaakin jotakuta 'pikkuliisaa tai pikkumurukultaa'. :)) Niin - - muistamme heitä lämmöllä ja rakkaudella. Hieno jälleen runosi, Liisa, sydäntä helli ja pysäytti ajattelemaan/muistelemaan. Aurinkoista pvää ja hymyä toivottelee Murukulta! :)

      • Käsiä jotka on kannattaneet ja heille halusinki ajatukseni jotenki sanoin tuoda. Miten sitä kuin itse eli samalla siinä, näki heidät, sain olla koulussaki! Pieniähän me loppujen lopuks ollaan - nytki. Murusia ja Liisoja, mikä vapautus, tietämättään jos jollekki ois voinu olla. Kuin raatarin Alliina. MURUKULTA Sinulle kiitoksen kanssa ja tuun, kesän pienten kukkien kera, ne on kuin - - lapsikuoro - Tänää lasten kanssa tätä äitienpäivää, aurinkoista päivää juhlankunniaks, liehuu saloissa siniristiliput kaikille äideille.


    • padme_amidala

      ..toit niin kauniisti meille luettavaksemme, että ihan kostuu lukijankin silmäkulma. Äitienpäivä orpolapselle mahtoi olla haikeiden muistojen päivä. Kaikki runosi luen ja niistä pidän, vaikken aian ehdi kommentoimaankaan : ) Kiitokset kauniista äitienpäivän aaton lukuhetkestä : )

      • Jossaki laulissaki lauletaan. Laps eroittaa tallentaa sydämeensä ja sielä kantaa läpi elämän. Olen tuota rakkautta paljon miettinny, sen teitä ne on kulkennu moniin hetkiin. Joista on luonu sen murusen millä kauniilla tavalla täyttänny sen tyhjyyden. padme amidala Kiitos et kiireiltäs annoit aikaas ja kosketuksen sydämessäs tunsit. Tänää "Te äidit väkevät sankarit" Päivä kaunis heränny luonto juhlistamassa, valkovuokkoja äitien rintaan asettelee monet pienet kädet, ehkä isommatki.....Liisa


    • Minanoita

      Rakkaudella-kaunis sinun runosi ja miten hyviä muistoja lapsuudesta, ja siitä kuinka tärkeää on että on ihmisiä ympärillä....lapsenakin=))

      • Siihen tärkeimpään herkimpään vaiheeseen, mitkä eväät on saanu,niillä on suuri merkitys. Läpi elämän kulkevan tien, esiin hetkiin nousee. Tulee ja vie niille poluille, sielä joskus koki. Miten totta on sana."He kuoltuaanki puhuu" Minänoita Rakkaus on niin laaja, "ei sitä voi ohittaa" Rakkauden kädet taitein taitaa käsitellä, ihmeensä äärellä siinä vain olla. Hyvää äitienpäivää kiitos kukkasin


    • on rakkain aarre josta olet kirjoittanut, erittäin hyvin ja painavasti. Lapsena koettu rakkaus valaa kultaa viellä vuosikymmenienkin jälkeen. Kauniisti kirjoitit Liisa.

      • On herkät aistit, kuin hiirenkorvat. Tuo sana imin, elämäni lentoa varten. halaus He edesmenneet ovat olleet tien näyttäjiä. Heitä on hyvä rakkaudella muistaa. Sinulle lämmin kiitos vierailustas kaunista aurinkoista päivää...Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe