Puulinnanmaa/Riihi-säätiö

minkälaista on..?

Hei! Olen muuttamassa Ouluun ja katselin että firmalla nimeltä Riihi-Säätiö olisi useampia asuntoja kys. paikalta. Onko alue minkälaista? Palvelut yms., rauhallista/rauhatonta jne.? Ketään, jolla olisi tietoa juuri näistä puulinnankatu 4 vuokra-asunnoista?

9

3300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on mukava

Puulinnanmaa on alueena ihan mukava, hyvät bussiyhteydet keskustaan, isot marketit ja liikuntamahdollisuudet lähellä, lyhyt matka moottoritielle jne. Käsittääkseni myös suhteellisen rauhallista, tosin talosta riippuen (alue houkuttaa opiskelijoita, yliopisto vieressä). Riihi-säätiöstä taas pysyisin visusti erossa. Googleta vaikka ja lukaise noita keskusteluita kyseistä "säätiöstä".

• EI IKINÄ.!!!!

pysy kaukana riihisäätiöstä niin selviät paljon vähemmällä lue keskustelu palstaa kyllä ihmisillä o kokemusta ko.lafkasta..!!!

• Aloiittaja

Löysinkin yhden keskustelun kyseisestä yhtiöstä. Aika käsittämättömän kuuloista toimintaa.. Harmi vain että aivan kivan näköisiä asuntoja, mutta jos useamman suusta tuollaisia juttuja kuullut niin enpä taida uskaltaa edes harkita. Ei savua ilman tulta..

• Aikaansa seuraava...
        Aloiittaja kirjoitti:

Löysinkin yhden keskustelun kyseisestä yhtiöstä. Aika käsittämättömän kuuloista toimintaa.. Harmi vain että aivan kivan näköisiä asuntoja, mutta jos useamman suusta tuollaisia juttuja kuullut niin enpä taida uskaltaa edes harkita. Ei savua ilman tulta..

oletteko seurannut riihisäätiön ja aran ,rikospoliisiin ja verottajan välisiä karäjiä ja riihisäätiön hallituksen puheenjohtajan ja osake enemmistön omistajan eesottamuksia..!!!roistot linnaan ...!!!!VAAN KUMPIKI ISÄ JA POIKA..!!!!

• uskomatonta touhua

Vieläkö se firma on pystyssä? Ei voi olla totta! Eikö niitä hämärähommia ole setvitty jo yli viisi vuotta oikeudessa? Onkohan se niin että Suomi on talousrikollisten luvattu maa, munattomat virkamiehet ei saa mitään aikaan. Pitääpä itsekin alkaa talousrikolliseksi kun valtio niin niitä hyysää. Tehkää tekin niin. Sitten kun suurin osa kansasta ryhtyy samaan ja valtion talous on ihan sotkussa niin ehkä siinä vaiheessa asialle ruetaan tekemään jotain.

• vuokrat

VUOKRAT LIIAN KORKEAT! vuokrat taivaissa asuntojen kokoon nähden. Joka vuosi nousee vuokra. Liian tiheään rakennettu. Netissä saman kokoiset kämpät eri vuokra. (miten mahdollista)?Halvemmalla löydät varmasti hyvän asunnon.

• etsin itsekin asuntoa...

En ole aloittaja, mutta olen itsekin etsimässä asuntoa Oulun alueelta vuokrattavaksi. Huomasin myös ko. säätiön vapaat asunnot alueella (ja muuallakin). Puulinnanmaa on itsessään kiva alue, mutta tuo säätiö, mistä aloittaja kirjoitti, joutui median mukaan melkoiseen pyöritykseen. Olen katsonut niitä asuntoja ja ihmetellyt kovia vuokria. En ole valmis maksamaa niin paljon pienestä asunnosta, kun muualta löytyy edullisempia ja jopa isompia samaan hintaan tai halvemmalla. Mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

• mimmi-

Juuri samaisessa pihapiirissä olen asunut. Kaikki todellakin toimi oikein mutkattomasti ja ilman ongelmia, mutta HETI kun asunnosta yritti muutta POIS, alkoivat kaikki ongelmat. Säätiön kanssa, siis - jos siis ajattelit asua esim. 20 vuotta samassa asunnossa niin voin tuota Puulinnankatua kyllä suositella, oli todella viihtyisää ja rauhallista seutua, erinomaiset bussiyhteydet ja hyvät ulkoilumaastot. Puutalojen ainoa huono puoli tosin oli, että naapureiden äänet kantautuivat toisinaan omaankin asuntoon... :)

Kunhan kartat koko Riihi-Säätiötä - ja todellakin kannattaa kertoa kaikille tutuillekin.

Itse olin esim. Kuluttaja-asiamieheen ja Kuluttajariitalautakuntaan yhteydessä, kun yritettiin väen vängällä vaatia maksamaan 1,5 kuun vuokra (autopaikkoineen ja vesimaksuineen) ylimääräistä. RS:n vuokrasopimuksen mukaan irtisanomisaika alkaa joka kuun 15. päivä (toisin kuin lähes kaikilla muilla, siis), joten luonnollisesti he yrittivät kusettaa väittämällä että irtisanomisaika loppuu siten vasta seuraavan kuun lopussa. Irtisanomisaika on AINA yksi kuukausi, alkoi irtisanomisaika mihin kuunaikaan tahansa, ja tuollaiset kusetusyritykset olivat aivan naurettavia. Kuluttaja-asiamiehelle tämä firma olikin jo tuttu tapaus, ikävä kyllä.

Vastaavasti niille jotka asunnoista ovat pois muuttamassa; maksakaa se vaadittu ylimääräinen maksu, ja sen JÄLKEEN viekää asia esim. Kuluttajariitalautakuntaan. Jos maksua ei makseta, firma vie asian oikeuteen sekä perintään jolloin kuluttajan valitus lautakunnassa raukeaa; jos maksu on maksettu, ei firma voi asiaan puuttua mitenkään ennen KRL:n päätöstä (paitsi tietysti sopimalla asian, kuten meidän tapauksessamme tehtiin ennen kuin asiaa pidemmälle ehdimme viemään).

Pois muuttaville myös se neuvo, että olkaa paikan päällä lopputarkastusta tehdessä, saatte kopion asunnon kunnon tarkastuksesta. Meiltä yritettiin tämäkin kusettaa; kysyimme etukäteen koska kuntotarkastus on, sanottiin että "ehkä 20. tai 21. päivä" (huom: vaativat saada tämänkin pitää ennen meidän vuokrasopimuksen loppumista, mikä on sääntöjä vastaan!). Sitten kun mitään ei kuulunut, soitimme itse 21. päivä aamupäivälllä, jolloin vastauksena: "Joo se isännöitsijä on nyt 20 minuutin päästä menossa sen katsomaan... No joo, kai te voitte sinne mukaankin mennä jos haluatte..." Tuuri oli, että arkipäivästä huolimatta pääsimme molemmat mukaan tuohon kuntotarkastukseen puoliltapäivin. Saamassamme kopiossa kaiken todettiin olevan erinomaisessa kunnossa, joten meidän vastuumme asunnosta päättyi siihen; jos kuntotarkastuksen yhteydessä ei havaita moitteita, ei firma voi alkaa niistä jälkikäteen mitään vaatimaan.

Monilta on yritetty takuuvuokrasta pidättää ylimääräistä korjaustöihin vedoten; milloin on pitänyt lattiaa raapata, milloin seinistä reikiä peittää (huom; luonnolliset elämisen jäljet eivät ole mitenkään korvausvaateisia, ja näihin sisältyvät kohtuullisesti taulunreiät seinissä!). Itse kuvasimme koko asunnon ennen lähtöä varmuuden vuoksi.

Isännöintifirma oli minun aikanani todella mukava, mutta ymmärtääkseni sekin on nyt vaihtunut. Ainoa vika oli tosiaan siellä toimiston päässä, noin kaikkinensa.

Kun katsoo Riihi-Säätiön nettisivuja, niin siellä on todella paljon asuntoja nimikkeellä "heti vapaa". Toisin sanoen ne ovat olleet jo kuukausikaupalla tyhjillään; miksi, kun asunnoista on samaan aikaan pienoinen pula? Oululaiset (sekä Kalevaa sillä silmällä lukeneet) itse tietävät kyllä syyn.

• sakkeman

kyllä vapaita asuntoja on pilvin pimein myös esim sivakalla tässä pihapiirissä on ollut 4 asuntoa vapaana monta kuukautta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17183
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      42
      4992
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2788
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      150
      2103
    5. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      33
      1660
    6. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      133
      1634
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      20
      1617
    8. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      400
      1566
    9. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1347
    10. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      11
      1323
    Aihe