Tervehdys, aikeissa olisi hankkia vene kotkan tuntumasta ja roudata se jollain konstilla helsinkiin. Mikä mahtaa olla edullisin ja helpoin tapa kuljettaa se?? Vene painaa n.1000 kg ja käytössä on renault scenic ja veneen mukana tuleva rantatraileri, mutta rekkakortti puuttuu. Kiitos avusta näin etukäteen.
Halvin veneenkuljetustapa?
7
1097
Vastaukset
- rekkakortti
A BE CE. On minulla jonkinlainen (turha) rannikkolaivurin paperikin. En edes miettisi näin avovesikauden aikana mitään muuta kuin veneen tuomista vesitietä pitkin. Siihenhän se on tarkoitettu!
- pyydä
rekkamies ajamaan vene kanssasi mihin haluat. päivä siinä menee.
- kone miten hyvin
Jos toimii, niin mikset aja sitä minne haluat? ihme hommaa taas... järvet ja meret auki, niin miks pitää viel kysyä täältä??
Sitä meriteitse, mikä ei itsessään ole mikään ihmeellinen juttu, pienin vene jonka ole ajanut Kotkasta Helsinkiin on Vator 17 HT. Niin vuokraat vain trailerin, eihän tuo yhdistelmä vaadi kuin B-kortin (kokonaispaino alle 3.500 kg).
- poppamies_
katsoa papereista auton suurin jarrullinen kytkentämassa ja verrata sitä trailerin kokonaismassaan ennen kuin lähtee vetämään, voi tulla aika kalliiksi. Nimim. 'kokemusta on'.
- tarvitaan
poppamies_ kirjoitti:
katsoa papereista auton suurin jarrullinen kytkentämassa ja verrata sitä trailerin kokonaismassaan ennen kuin lähtee vetämään, voi tulla aika kalliiksi. Nimim. 'kokemusta on'.
Jos vetäjä on esim Scenicin kokoinen auto. Jos trailerin rekisteriin merkitty kokonaismassa menee yli kahden tonnin, ei ole mitään keinoa välttää BE-vaatimusta.
- vaimoihminen
Venehän on helpoin tuoda ajamalla jos kone toimii mutta se rantatraileri on hankalampi. Tuollaista rekisteröimätöntä ja katsastamatonta traileria ei saa autolla vetää. Mikäli siinä on valot ja hitaan ajoneuvon kolmio niin traktorilla sen veto on laillista. Kotkasta Hesaan ei kuitenkaan ole järkevää lähteä sitä traktorilla vetämään, hullukaan ei halvalla lähde siihen hommaan. Kysy kuljetusliikkeiltä jotka suorittavat venekuljetuksia. Jollain on kalusto jossa 'hiiopilla' voi nostaa trailerin auton kyytiin ja vene sitten trailerille. Googlella löytyy. Yksi liike joka sukkuloi Etelä Suomen kaupunkien väliä on Ossi Kankkusen kuljetusliike. http://wwnet.fi/tow/ Mikäli ajat veneen voi joku rekkafirma tuoda trailerin kuormansa mukana edullisestikin mikäli ajankohta ei ole tarkkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696472
- 584452
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283058- 612967
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271526Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341320
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431201