Ylipainoisena armeijaan

Karvainen tosimies

Terve, Tätä vaan mietin, että mitenkä nykyään ylipainoisena pääseekö armeijaan? Mulla on kuitenki sitä massaa 110 kg verran ja pitutta 190 cm, eli ylipainon puolella viilletään aika rajustikkin. Mutta onko olemassa mitään armeijan säännöksiä että en sinne pääsisi? Vituttaisi semmoinen "ensi vuonna uudestaan" - menettely.

7

1397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmasti

olettaen vielä, että olet sinne nyt kesällä menossa. Ei sua sieltä ainakaan käännytetä takaisin jos itse uskot siitä selviiväs. Eikä toi ole niin paha. Itse olin 98kg/188cm eikä ollut ongelmia.

• torgg

ite tällä hetkellä palveluksessa ja kyllä tuolla mukana vetää reilusti ylipainosia muutamia, ettei se oo ongelma, jos intoa riittää..pari noista kyl on laihtunuki p-kaudesta huomattavasti. onnee vaa sinne. nii ja ei siellä kyl sanota "ens vuonna uudestaan", vaikka ylipainone ootki.

• pyj

Viime vuonna itseasiassa antoivat lykkäystä tämän takia, käsitin silloin että ne eivät yksinkertaisesti vain ota sinne jos on ylipainoa, mutta enpäs sitten itse tajunnut pyytääkkään että eikö sinne pääsisi.

• fhgjhgfj

Mutta joo, voin siis vain armeijan lääkärintarkistuksessa käskeä kirjoittamaan A:n paperit ja mennä vain? Onhan tässä mulla vielä joku puoli vuotta aikaa ennenku sinne ite armeijaan pitäs mennä että aika nättiin saisin tästä vielä kiloja poiskin.

• cluokka

millä ylipainolla saa vapautuksen? onko jotain rajaa

• asydgyasdgas
        cluokka kirjoitti:

millä ylipainolla saa vapautuksen? onko jotain rajaa

Eräs tuttavani, joka oli kanssani samaan aikaan kutsunnoissa v. 2007, sai vapautuksen 130kg painollaan (Pituudesta en ole varma.. Taitaa olla about 175cm hujakoilla). Tosin kaveri ollut ainakin koko sen ajan yhtä tukeva, kun hänet itse olen tuntenut, joten mahdollistahan on ettei tuo paino yksinään ollut vapautuksen syy vaan takana myös muita haittoja.

• lännets
        asydgyasdgas kirjoitti:

Eräs tuttavani, joka oli kanssani samaan aikaan kutsunnoissa v. 2007, sai vapautuksen 130kg painollaan (Pituudesta en ole varma.. Taitaa olla about 175cm hujakoilla). Tosin kaveri ollut ainakin koko sen ajan yhtä tukeva, kun hänet itse olen tuntenut, joten mahdollistahan on ettei tuo paino yksinään ollut vapautuksen syy vaan takana myös muita haittoja.

Kyllä nyt ketuttaa, ylipainoa 15kiloa ja siirtäävät vuodella arviointia! Ja minä olisin juuri kunnon kohottamisen takia halunnut kovasti inttiin. Miksi sinne ei päästetä? semmonen masennus iski nyt päälle tämän takia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      2009
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      313
      1203
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      1009
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      898
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      829
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      52
      809
    7. 71
      764
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    9. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      711
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      709
    Aihe