eivät olleet tyytyväisiä omaan autoonsa? Sijoitus kolmanneksi viimeinen. Vastaajia yli 11000. http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Merkkien merkki 2008 -tulokset/1135236309035
Miksi Alfa Romeon
36
2289
Vastaukset
- tuossa kyselyssä
tosiaan yli 10000 alfan omistajaa vastannut vai mitenkä olivat tyytyväisyyden laskenneet. Epävarmaa kun linkki ei aukene. Toivottavasti joku on tyytyväinen kun tietää mitä makaroonit yleensä tekevät.
- rrww
kyllä varmaan autoon, utta ei maahantuojaan... tuossa on myös todella pieni otos...
- tulkittu.
Muistaakseni AR:n omistajien tyytyväisyys itse autoon oli huippuluokkaa. Myynti- ja huoltopalveluihin sen sijaan eivät. Lienevät eräs merkkiuskollisimmista porukoista?
- alfisti itsekin
Deltaan en ole hiluakaan jättänyt.. enkä jätä, huomaahan sen tuostakin kun Fiatti vetää viimeistä sijaa..
- kerrotaan
linkki tutkimukseen?
- odotella
kerrotaan kirjoitti:
linkki tutkimukseen?
printtiversiota. Noin se meni ainakin edellisessä MM-tutkimuksessa. Jos olisi arvosteltu vain autoa, olisi AR ollut top viidessä.
- MustafaIV
Allekirjoitan tuon tyytymättömyyden huoltoon täysin. Itse käytin juuri viimeisen kerran Delta-auton palveluja, oli sen verran karvas kokemus autoni huollossa [Espoossa].
- Alfailija
...että vastaajia on ollut 11000 ja Alfa Romeo -merkkisiä henkilöautoja on ARK:n tilaston mukaan ollut rekisterissä vuonna 2007 6099kpl. Tämä tilasto antaa sen kuvan, että KAIKKI Alfan omistajat ovat ajokkeihinsa tyytymättömiä, plus että 4901 muuta hemmoa, esim. vaimo, aviomies, sisko ja sen veli, velipuoli, siskonmies, kaveri, työkaveri, naapuri tai sen kaverit eivät ole tyytyväisiä tämän kaverin Alfaan ja loput "musta tuntuu, että Alfa ei ole hyvä ajokki, vaikken ole sellaista ikinä omistanutkaan" -tyypit, eivät myöskään ole siihen tyytyväisiä. Toinen vaihtoehto on, että Alfojen määrä on kahdessa vuodessa lisääntynyt noilla 4901:llä autolla (mikä kyseisen marginaalimerkin vuotuisen myynnin huomioon ottaen on liki yliluonnollinen saavutus) KAIKKI omistajat ovat tyytymättömiä ajokkiinsa......? Meniköhän se nyt näin.........................??? t:"Alfaan tyytyväinen perhe".
- siis vastaajia
tutkimuksessa yhteensä 11000 ja niistä oma osansa jokaisella automerkillä. Pitäisi tuo nyt jo tajuta.
- arvokkaan
siksi että kyselyyn ovat vastanneet autonsa omalla rahalla ostaneet eri automerkkien omistajat. Naapurin kummin kaimoja ja esson baarin äijiä ei ole siis päästetty vastamaan vaan siis vain autolla ajavat omistajat. Toyota Motor Corporationin tuotteita 4 kpl:tta 10:nen joukossa kertoo jo kyllä jotakin asiakastyytyväisyydestä kys. yhtiön automerkkeihin.
- kun et paremmasta tiedä
arvokkaan kirjoitti:
siksi että kyselyyn ovat vastanneet autonsa omalla rahalla ostaneet eri automerkkien omistajat. Naapurin kummin kaimoja ja esson baarin äijiä ei ole siis päästetty vastamaan vaan siis vain autolla ajavat omistajat. Toyota Motor Corporationin tuotteita 4 kpl:tta 10:nen joukossa kertoo jo kyllä jotakin asiakastyytyväisyydestä kys. yhtiön automerkkeihin.
Ettei vaan tuo tyytyväisyys toipoitaan johtuisi siitä, ettei paremmasta tiedetä. Auto valitaan perimätiedon perusteella eikä mitään muuta edes harkita. Itse olen tästä taudista jo parantunut. 2 tojoa yhdessä paketissa - ensimmäinen ja viimeinen. Ei ollut ihan halvat oppirahat...
- sddkk
kun et paremmasta tiedä kirjoitti:
Ettei vaan tuo tyytyväisyys toipoitaan johtuisi siitä, ettei paremmasta tiedetä. Auto valitaan perimätiedon perusteella eikä mitään muuta edes harkita. Itse olen tästä taudista jo parantunut. 2 tojoa yhdessä paketissa - ensimmäinen ja viimeinen. Ei ollut ihan halvat oppirahat...
Jokaisella merkillä on uskollisia asiakkaita eli niitä jotka vaihtavat aina saman merkin sisällä.Minulla on nyt toinen tojota, ekaan olin tyytyväinen ja vaihdon lähestyessä kävin koeajamassa lähes kaikkia muita merkkejä.Ok, alfa ei ollut mukana, koska en kertakaikkiaan halua ostaa alfaa uutena ja en luota sen laatuun. Päädyin ostamaan uuden tojotan, eräs eurooppalainen merkki oli hyvin lähellä mutta lopulta asian ratkaisi hyvitys vanhasta.Tojoliike tarjosi vanhasta 16.5 donaa, eurooppalaisen merkin edustat 12.5 donaa.Uuden auton hinta oli käytännössä sama kummallakin merkillä.Asuntovelkaisen ei tarvinnut miettiä kovin kauaa kumman ostaa ja tyytyväinen olen ollut.
- ostit
kun et paremmasta tiedä kirjoitti:
Ettei vaan tuo tyytyväisyys toipoitaan johtuisi siitä, ettei paremmasta tiedetä. Auto valitaan perimätiedon perusteella eikä mitään muuta edes harkita. Itse olen tästä taudista jo parantunut. 2 tojoa yhdessä paketissa - ensimmäinen ja viimeinen. Ei ollut ihan halvat oppirahat...
eli varsinaisen luotettavuuden perikuvan ;) Toyota Motor Corporation, yleisemmin Toyota, on japanilainen kansainvälinen yhtiö ja maailman suurin autojen valmistaja. Vuoden 2007 ensimmäisellä neljänneksellä Toyota myi eniten autoja maailmassa ja ohitti General Motorsin ykkössijan. Toyota tunnetaan maailmanlaajuisesti erittäin korkeasta tuotelaadusta, helppokäyttöisyydestään ja asiakastyytyväisyydestä. Toyotan nykyiset omistajat ostavat seuraavaksi autokseen noin 90% todennäköisyydellä edelleen Toyotan tai Lexuksen. Muilla merkeillä ei ole läheskään näin suurta asiakasuskollisuutta.
- 156 V6
ostit kirjoitti:
eli varsinaisen luotettavuuden perikuvan ;) Toyota Motor Corporation, yleisemmin Toyota, on japanilainen kansainvälinen yhtiö ja maailman suurin autojen valmistaja. Vuoden 2007 ensimmäisellä neljänneksellä Toyota myi eniten autoja maailmassa ja ohitti General Motorsin ykkössijan. Toyota tunnetaan maailmanlaajuisesti erittäin korkeasta tuotelaadusta, helppokäyttöisyydestään ja asiakastyytyväisyydestä. Toyotan nykyiset omistajat ostavat seuraavaksi autokseen noin 90% todennäköisyydellä edelleen Toyotan tai Lexuksen. Muilla merkeillä ei ole läheskään näin suurta asiakasuskollisuutta.
No hyvä näin,mutta minä ajan Alfalla enkä tule kyllä koskaan Toyotaan vaihtamaan... En näet tunne mitään vetoa ks. automerkkiin.
- jokumuu
ostit kirjoitti:
eli varsinaisen luotettavuuden perikuvan ;) Toyota Motor Corporation, yleisemmin Toyota, on japanilainen kansainvälinen yhtiö ja maailman suurin autojen valmistaja. Vuoden 2007 ensimmäisellä neljänneksellä Toyota myi eniten autoja maailmassa ja ohitti General Motorsin ykkössijan. Toyota tunnetaan maailmanlaajuisesti erittäin korkeasta tuotelaadusta, helppokäyttöisyydestään ja asiakastyytyväisyydestä. Toyotan nykyiset omistajat ostavat seuraavaksi autokseen noin 90% todennäköisyydellä edelleen Toyotan tai Lexuksen. Muilla merkeillä ei ole läheskään näin suurta asiakasuskollisuutta.
Hieno homma. Mutta minkähän vuoksi kuvittelet että Alfa Romeon omistajaa kiinnostaisi kuka on maailman suurin autonvalmistaja? Ne autot ostetaan ihan toisilla kriteereillä. Jos nyt vähän laajennetaan niin enpä keksi juuri ketään jota valmistajien suuruuden voisi ajatella kiinnostavan. No, osakkeenomistajia sentään.
- kaikki...
jokumuu kirjoitti:
Hieno homma. Mutta minkähän vuoksi kuvittelet että Alfa Romeon omistajaa kiinnostaisi kuka on maailman suurin autonvalmistaja? Ne autot ostetaan ihan toisilla kriteereillä. Jos nyt vähän laajennetaan niin enpä keksi juuri ketään jota valmistajien suuruuden voisi ajatella kiinnostavan. No, osakkeenomistajia sentään.
autot osteta ihan muilla kriteereillä kuin jonkin merkin suuruuden perusteella. Itselläni on ollut myös Alfa ja nyt on Audi, eikä Toyota ole koskaan ollut vaihtoehto.
- tojota mies ei
kaikki... kirjoitti:
autot osteta ihan muilla kriteereillä kuin jonkin merkin suuruuden perusteella. Itselläni on ollut myös Alfa ja nyt on Audi, eikä Toyota ole koskaan ollut vaihtoehto.
muita ota on se niin p... laadukas, mutta pas... ajaa. Mutta ei kyydillä väliä, jos on "laadukas" tojota.
- AlfaMan,,,,,
tojota mies ei kirjoitti:
muita ota on se niin p... laadukas, mutta pas... ajaa. Mutta ei kyydillä väliä, jos on "laadukas" tojota.
,,'
- käyttöautoksi
jokumuu kirjoitti:
Hieno homma. Mutta minkähän vuoksi kuvittelet että Alfa Romeon omistajaa kiinnostaisi kuka on maailman suurin autonvalmistaja? Ne autot ostetaan ihan toisilla kriteereillä. Jos nyt vähän laajennetaan niin enpä keksi juuri ketään jota valmistajien suuruuden voisi ajatella kiinnostavan. No, osakkeenomistajia sentään.
koska vikaherkkä ja huollot kalliita. Arvo alenee lisäksi paljon ja äkkiä kuten Citroenissa. Mikä lie syy tuohon arvonaleneman nopeuteen vaikkapa Toyotaan verrattuna?
- Camry
tojota mies ei kirjoitti:
muita ota on se niin p... laadukas, mutta pas... ajaa. Mutta ei kyydillä väliä, jos on "laadukas" tojota.
huono ajettava. Toyotan huono ajettavuus on samanlaista legendaa kuin mersun ja bemarin sekä varsinkin audin laatu.
- hintaa voidaan
käyttöautoksi kirjoitti:
koska vikaherkkä ja huollot kalliita. Arvo alenee lisäksi paljon ja äkkiä kuten Citroenissa. Mikä lie syy tuohon arvonaleneman nopeuteen vaikkapa Toyotaan verrattuna?
pitää keinotekoisesti korkealla, kun aina löytyy toy-uskovaisia, jotka eivät halua merkistä luopua. Ei muuten luopunut isä eikä serkkukaan. Väliraha vaihtotilanteessa lienee ratkaiseva tekijä, jota toy-uskovaiset eivät vielä ole tajunneet. Tojotastahan joutuu nykyisin maksamaan jo auton hinnan.
- näkyy
hintaa voidaan kirjoitti:
pitää keinotekoisesti korkealla, kun aina löytyy toy-uskovaisia, jotka eivät halua merkistä luopua. Ei muuten luopunut isä eikä serkkukaan. Väliraha vaihtotilanteessa lienee ratkaiseva tekijä, jota toy-uskovaiset eivät vielä ole tajunneet. Tojotastahan joutuu nykyisin maksamaan jo auton hinnan.
löytyvän vaikka minkälaisia mutta Tojo eikun poskuttaa ja myynti pysyy muiden merkkien yläpuolella. No mistä se sitten kertoo? No laadusta tietysti. Jos auto olisi laaduton jokapäiväiseen käyttöön kuten ranskikset ja italian ihmeet moninaisine vikoineen ei sitä myytäisi niin suuria määriä niin Suomessa kuin maailmalla. Eihän normaali järkevä ihminen valitse monivikaista autoa jota saa yhtenään korjaamolla käyttää pelkän korvien välissä olevan marginaalisen ajonautinnon takia ja jonka arvo tippuu tonneja heti kun se ajetaan ulos kaupasta.
- puolestani
näkyy kirjoitti:
löytyvän vaikka minkälaisia mutta Tojo eikun poskuttaa ja myynti pysyy muiden merkkien yläpuolella. No mistä se sitten kertoo? No laadusta tietysti. Jos auto olisi laaduton jokapäiväiseen käyttöön kuten ranskikset ja italian ihmeet moninaisine vikoineen ei sitä myytäisi niin suuria määriä niin Suomessa kuin maailmalla. Eihän normaali järkevä ihminen valitse monivikaista autoa jota saa yhtenään korjaamolla käyttää pelkän korvien välissä olevan marginaalisen ajonautinnon takia ja jonka arvo tippuu tonneja heti kun se ajetaan ulos kaupasta.
tojo saa poskuttaa, mutta te auton kopion omistajat pysytelkää pois palstalta, jossa keskustellaan Autoista.
- onko
puolestani kirjoitti:
tojo saa poskuttaa, mutta te auton kopion omistajat pysytelkää pois palstalta, jossa keskustellaan Autoista.
vikaherkkä Alfa sitten auto...makuasia? Ne moninaiset viatko tekee siitä auton?
- vikoja sinun
onko kirjoitti:
vikaherkkä Alfa sitten auto...makuasia? Ne moninaiset viatko tekee siitä auton?
Alfassa on viime aikoina ilmennyt?
- muiden...
sddkk kirjoitti:
Jokaisella merkillä on uskollisia asiakkaita eli niitä jotka vaihtavat aina saman merkin sisällä.Minulla on nyt toinen tojota, ekaan olin tyytyväinen ja vaihdon lähestyessä kävin koeajamassa lähes kaikkia muita merkkejä.Ok, alfa ei ollut mukana, koska en kertakaikkiaan halua ostaa alfaa uutena ja en luota sen laatuun. Päädyin ostamaan uuden tojotan, eräs eurooppalainen merkki oli hyvin lähellä mutta lopulta asian ratkaisi hyvitys vanhasta.Tojoliike tarjosi vanhasta 16.5 donaa, eurooppalaisen merkin edustat 12.5 donaa.Uuden auton hinta oli käytännössä sama kummallakin merkillä.Asuntovelkaisen ei tarvinnut miettiä kovin kauaa kumman ostaa ja tyytyväinen olen ollut.
laatu ole tojotan tasolla, hah. No uskomuksensa on kullakin, tai raha pula.
- r.ääni se
käyttöautoksi kirjoitti:
koska vikaherkkä ja huollot kalliita. Arvo alenee lisäksi paljon ja äkkiä kuten Citroenissa. Mikä lie syy tuohon arvonaleneman nopeuteen vaikkapa Toyotaan verrattuna?
viheltää, varmaan tojota on luotettava vaikka ei kestä paljon yli 60tkm ajaa, kun jo kytkimet paukkuu... aiai.
- hiukan parempaa
ostit kirjoitti:
eli varsinaisen luotettavuuden perikuvan ;) Toyota Motor Corporation, yleisemmin Toyota, on japanilainen kansainvälinen yhtiö ja maailman suurin autojen valmistaja. Vuoden 2007 ensimmäisellä neljänneksellä Toyota myi eniten autoja maailmassa ja ohitti General Motorsin ykkössijan. Toyota tunnetaan maailmanlaajuisesti erittäin korkeasta tuotelaadusta, helppokäyttöisyydestään ja asiakastyytyväisyydestä. Toyotan nykyiset omistajat ostavat seuraavaksi autokseen noin 90% todennäköisyydellä edelleen Toyotan tai Lexuksen. Muilla merkeillä ei ole läheskään näin suurta asiakasuskollisuutta.
Japanilaista laatua ostaa sitten Hondisti. ("muistan sanonnan paska on hyvää miljoona kärpästä ei voi olla väärässä.) . Olen omistanut joskus Corollan, ajanut Carinalla, Camryllä, Celicalla. Hondaan vannoin vuosia. Oli bemari Mersu Volvo, Citikkaan sortuminen. Hinaultit Dodget yms. kokeiltu. Perheessä on AlfaRomeo nykyisin ja taitaapa pysyäkin. Väri saattaa vaihtua merkki ei. Huollot on toimineet yksityisellä yrittäjällä mainiosti. Vikoja ei ole ilmennyt, selespeed on kiva ajossa, perheen naisväki on hulluna tuohon italiaanoon. Itsekin sillä joskus kurvailen jos sille päälle satun.
No niin siis AlfaRomeo on aina pitänyt pintansa ja maineensa urheilullisten autojen valmistajana, ja Toyota on niin tusinakamaa, ettei siitä tule oikeaa urheiluautoa on se mikä supra tai mr tahansa. Siitä jää puuttumaan tyyli, jollainen on aidossa urheiluautossa.
Hondalla on hieman parempi ote urheilullisuuteen noiden type r civicien kanssa, se on urheilullinen ja namukas ajettava, ja viimeistely on siistiä, ainoa vika on nipponimaisuus.
Touhotat ovat sellaisia kumisevia peltikanistereita, vai miten sen vaikutelman oikein ilmaisisi.
Toisaalta Alfassa ainoa asia mikä nyppii on etuveto, eli oikeat autot ovat takavetoisia, puutarhajyrsimet vetävät edestä. ;) - sddladj
hiukan parempaa kirjoitti:
Japanilaista laatua ostaa sitten Hondisti. ("muistan sanonnan paska on hyvää miljoona kärpästä ei voi olla väärässä.) . Olen omistanut joskus Corollan, ajanut Carinalla, Camryllä, Celicalla. Hondaan vannoin vuosia. Oli bemari Mersu Volvo, Citikkaan sortuminen. Hinaultit Dodget yms. kokeiltu. Perheessä on AlfaRomeo nykyisin ja taitaapa pysyäkin. Väri saattaa vaihtua merkki ei. Huollot on toimineet yksityisellä yrittäjällä mainiosti. Vikoja ei ole ilmennyt, selespeed on kiva ajossa, perheen naisväki on hulluna tuohon italiaanoon. Itsekin sillä joskus kurvailen jos sille päälle satun.
No niin siis AlfaRomeo on aina pitänyt pintansa ja maineensa urheilullisten autojen valmistajana, ja Toyota on niin tusinakamaa, ettei siitä tule oikeaa urheiluautoa on se mikä supra tai mr tahansa. Siitä jää puuttumaan tyyli, jollainen on aidossa urheiluautossa.
Hondalla on hieman parempi ote urheilullisuuteen noiden type r civicien kanssa, se on urheilullinen ja namukas ajettava, ja viimeistely on siistiä, ainoa vika on nipponimaisuus.
Touhotat ovat sellaisia kumisevia peltikanistereita, vai miten sen vaikutelman oikein ilmaisisi.
Toisaalta Alfassa ainoa asia mikä nyppii on etuveto, eli oikeat autot ovat takavetoisia, puutarhajyrsimet vetävät edestä. ;)Ei kannata kirjoittaa tai saarnata, jos ei tiedä asioista mitään.
Toyotat kumisevia peltikanistereita ja Civic Type R on aivan jotain muuta, heh.
Tusinakamaksi on mr2:sia ja mkiv Supria turha väittää, toisin kuin edellä mainittu Type R... Civicejä on on tiet pulloillaan...Ja type R urheiluauto, hah!
Vanha Mr2 2.0gti on hauska kippo ja väitän, että ajettavuudeltaan pieksee tuollaisen etuvetoisen, etumoottorisen Type R:n 1-0.
Käyppä ajamassa mkiv Supraa ja Type R:ää... Ei niitä voi edes verrata toinen on urheiluauto 300hp takaveto ja Type R onneton etuveto pikkusportti.
Väittäisin, että vm 91-> mr2:set ja vm 93-> Suprat on siististi viimeisteltyjä ottaen vielä huomioon niiden iät.
Kumpikohan pitää paremmin hintansa mkiv Supra vai Honda typerä ;)
No, joo... Muut Toyotat ei allekirjoittanutta kiinnosta juuri tavismaisuutensa vuoksi...
Entä Alfat... En ymmärrä miksi niiden omistajien täytyy aina vedota auton historiaan jne. Eihän nämä nykyajan v6 Alfat mihinkään kulje.
- MustafaIV
Itselläni on 147 ja ajettuna reilut 37000km ja juuri 5v. huollettuna Delta-autossa: lasku 2000euroa!!! Katsastuksessa ihmettelivät miksi molemmat tukivarret vaihdettu, pöljältä pojalta rahat pois on mottomme Alfan huollossa?? Kolmen vuoden välein pitää vaihtaa jakopäänhihna ja sähkövikoja on koko lailla paljon; auto on siis erittäin kallis ylläpitää: Tämä ei sovi pihille vaan "löysin rantein"-tyypille!!
- "laatua"
joka on kuulemma auto isolla A:lla... joidenkin mielestä :)
- ValkofaXY
Meillä taas 156 ja ajettuna reilut 136000km ja juuri 9v. Huollettuna tutulla lähikorjaamolla: lasku 142euroa!!! Sovimme, että autoon tehdään moottoriöljyn, jäähdytysnesteen ja suodattimien vaihto. Viime katsastukseen tehtiin etujarrulevyjen vaihto, n. 200euroa töineen. Katsastus läpäistiin huomautuksitta ja toivotettiin hyvää matkaa. Sähkövikoja ei ole ollut polttimoiden vaihtoja lukuunottamatta ollenkaan ja jakohihna pitää vaihtaa muihinkin merkkeihin. Automme on ollut myös perheen naisväen mielestä erittäin kohtuuhintainen ylläpitää! Kysymys vain kuuluu: Kuka ostaa Alfa Romeon kuvitellen sen ylläpidon vastaavan nk. "tavallista perhevankkuria"? plus että kuka käskee viemään sen huollettavaksi Delta -autoon, kun selvästi edullisempiakin vaihtoehtoja on????
- MustafaIV
ValkofaXY kirjoitti:
Meillä taas 156 ja ajettuna reilut 136000km ja juuri 9v. Huollettuna tutulla lähikorjaamolla: lasku 142euroa!!! Sovimme, että autoon tehdään moottoriöljyn, jäähdytysnesteen ja suodattimien vaihto. Viime katsastukseen tehtiin etujarrulevyjen vaihto, n. 200euroa töineen. Katsastus läpäistiin huomautuksitta ja toivotettiin hyvää matkaa. Sähkövikoja ei ole ollut polttimoiden vaihtoja lukuunottamatta ollenkaan ja jakohihna pitää vaihtaa muihinkin merkkeihin. Automme on ollut myös perheen naisväen mielestä erittäin kohtuuhintainen ylläpitää! Kysymys vain kuuluu: Kuka ostaa Alfa Romeon kuvitellen sen ylläpidon vastaavan nk. "tavallista perhevankkuria"? plus että kuka käskee viemään sen huollettavaksi Delta -autoon, kun selvästi edullisempiakin vaihtoehtoja on????
täytyy myöntää jotta kun on tyhmä pää niin lompakko siittä kärsii kyllä.
- 147 Alfa
Semmoisella meilläkin ajellaan, taulussa 85 000 km eikä mitään varsia ole tarvinnut vaihtaa. Korjattu vain peilien sähkövika ja sekin takuuseen. Eikä huollot ole hinnoiltaan päätä huimanneet.
Kuten mutuamiksilla - on suhteellista
ValkofaXY kirjoitti:
Meillä taas 156 ja ajettuna reilut 136000km ja juuri 9v. Huollettuna tutulla lähikorjaamolla: lasku 142euroa!!! Sovimme, että autoon tehdään moottoriöljyn, jäähdytysnesteen ja suodattimien vaihto. Viime katsastukseen tehtiin etujarrulevyjen vaihto, n. 200euroa töineen. Katsastus läpäistiin huomautuksitta ja toivotettiin hyvää matkaa. Sähkövikoja ei ole ollut polttimoiden vaihtoja lukuunottamatta ollenkaan ja jakohihna pitää vaihtaa muihinkin merkkeihin. Automme on ollut myös perheen naisväen mielestä erittäin kohtuuhintainen ylläpitää! Kysymys vain kuuluu: Kuka ostaa Alfa Romeon kuvitellen sen ylläpidon vastaavan nk. "tavallista perhevankkuria"? plus että kuka käskee viemään sen huollettavaksi Delta -autoon, kun selvästi edullisempiakin vaihtoehtoja on????
mikä on perhevankkuri. Näyttää näiden tekstien perusteella tulevan Alfan huollot todella paljon kalliimmaksi kuin esimerkiksi Audissa tai Bemarissa. Aika vaikea perustella Alfaa esimerkiksi Audin tilalle, jos ei tule edes tuntuvaa hintaetua, vaan huolto kalliimpaa, suuremmat kulutukset ja huonompi laatu.
Ymmärtäisi kyllä jos houkuteltaisiin asiakkaaksi edes halvalla hankintahinnalla ja naurettavan hintaisilla huolloilla, mutta kun ei. - perheellinen
on suhteellista kirjoitti:
mikä on perhevankkuri. Näyttää näiden tekstien perusteella tulevan Alfan huollot todella paljon kalliimmaksi kuin esimerkiksi Audissa tai Bemarissa. Aika vaikea perustella Alfaa esimerkiksi Audin tilalle, jos ei tule edes tuntuvaa hintaetua, vaan huolto kalliimpaa, suuremmat kulutukset ja huonompi laatu.
Ymmärtäisi kyllä jos houkuteltaisiin asiakkaaksi edes halvalla hankintahinnalla ja naurettavan hintaisilla huolloilla, mutta kun ei.Autolajilla "perhevankkuri" tarkoitetaan suht keskihintaista (noh, mikä nyt on keskihintainen?) maassamme viljalti myytyä keskitason autoa, joka on suosittu lapsiperheiden keskuudessa hinta/laatu -suhteensa, sisätilojensa ja monikäyttöisuutensä vuoksi.
Otetaan nyt esimerkeiksi Volkswagen Golf Variant, Toyota Corolla farmari ja ehkä Avensiskin ja nämä nykyään suositut kiinalaiset Kiat ja Huyndait yms.
Audit ja BMWt eivät oikein hintansa ja imagonsa puolesta tähän "perhevankkuri" -määritelmään sovi, vaikka tilavia ovatkin, sillä nehän ovat tyypillisiä: "arvostan laatua ja mulla on tähän varaa, tai sit tää on työsuhdeauto" -tyyppien ajokki.
Lisäksi nämä kaverit tunnistaa siitä, etteivät he liikennevaloissa hymyile, vaan niillä on tämä tärkeäntotinen bussiness -miehen tuijotus.
Alfan omistajat ovat sitten ihan oma eläinlajinsa, sillä he ostavat ajokkinsa puhtaasti fiilispohjalta, merkkiä arvostaen jättäen taskulaskimet ja taulukkolaskentaohjelmat niitä rakastaville.
Miksi sitä ei sitten myydä puoli-ilmaiseksi tälle testivoittoja, korkeaa laatua ja alhaista hankintahintaa arvostavalle, maailman nopeimmalle autoasijantuntija -kansalle, joka on itse kykenemätön valmistamaan kohtuuhintaista henkilöautoa?
Siksi, että tätä kumisaappaissa lontivaa tuulipukukansaa varten on jo sopivia autoja valmistettu, eikä yksikään niistä ole Alfa Romeo!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1601404Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491215Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241169Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk314978- 42929
- 72895
- 73889