Yksin Kaliforniaan 1- 3 kuukaudeksi?

-nuorinainen-

Hei! Olen 19-vuotias nuori nainen ja nyt lukion loputtua tarkoituksenani olisi lähteä vierailemaan tuttavaperheeni luona San Diegossa ja mahdollisesti majoittumaan heidän luokseen. Joka tapauksessa mietinkin sitä, että onko ihan laillista jos esimerkiksi tekisin siellä sen ajan vapaaehtoistyötä?(esim.auttaisin perhettä kodinhoidossa,lastenhoidossa,kauppareissuissa jne.)majoitusta vastaan tietenkin. En vielä tiedä kuinka kauaksi aikaa tuttavaperheeni minut haluaa luokseen asumaan, joten mitkäköhän voisi olla muut vaihtoehdot asumiseen tuon 3 kuukauden ajaksi? Tahtoisin kokea Amerikkalaisuutta parhaimmillaan. Ja mitä tuon 3kk voi tehdä, sillä löhöilyyn se on aivan liian pitkä aika?(jos en saa tehdä edes vapaaehtoistyötä). Ja mitenköhän pärjään yksin siellä? Tämä tuttavaperheeni on Amerikkalainen ja heillä on 5 pientä lasta, joten heiltä tuskin likenee aikaa hirveästi kanssani olemiseen(esimerkiksi nähtävyyksillä käymiseen yms.) Olisin oikein kiitollinen vastauksista ja nyt todella tarvitsisin vinkkejä ja kaikki tieto tulisi tarpeen:) Matkan lähtöajankohta on siinä syyskuun ja marraskuun välillä.

7

499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulla

Ajokortti? Ilman sita et selvia San Diegossa ellet asu ihan keskikaupungilla. 90pvn viisumilla et saa tehda edes ilmaistyota. Ovat rajalla aika etevia kaannyttamaan takaisin naita nuoria joilla ei nayta olevan tarpeeksi varaa kustantaa noin pitkaa "lomaa".

• -nuorinainen-

Olisikohan kaksi tai kolme viikkoa sitten sellainen aika realistinen aika lomailulle? En kyllä tiedä mistä saan auton käyttööni, sillä autovuokraamoissa taitaa olla vähintään se 21 vuoden ikäraja. Tosiaan jos ei saa tehdä vapaaehtoistyötä eikä mitään muutakaan, niin saa nyt nähdä, että lyheneekö tämä suuniteltu reissu sitten ihan tuohon muutamaan viikkoon. Kaipaisin kuitenkin vielä vähän tietoa ja infoa, että mitä yksin matkailevan tulee ottaa huomioon ja mitä kannattaa tehdä paikanpäällä jne. jne.! Kiitoksia:)

• San Diegoa
        -nuorinainen- kirjoitti:

Olisikohan kaksi tai kolme viikkoa sitten sellainen aika realistinen aika lomailulle? En kyllä tiedä mistä saan auton käyttööni, sillä autovuokraamoissa taitaa olla vähintään se 21 vuoden ikäraja. Tosiaan jos ei saa tehdä vapaaehtoistyötä eikä mitään muutakaan, niin saa nyt nähdä, että lyheneekö tämä suuniteltu reissu sitten ihan tuohon muutamaan viikkoon. Kaipaisin kuitenkin vielä vähän tietoa ja infoa, että mitä yksin matkailevan tulee ottaa huomioon ja mitä kannattaa tehdä paikanpäällä jne. jne.! Kiitoksia:)

nama ystavat asuvat?

• San Diego on...
        San Diegoa kirjoitti:

nama ystavat asuvat?

...Ihana paikka! Tosin helvetin kuuma siellä on :-D Oon kyllä kateellinen, ite olin noin puol vuotta sit kuukauden Californiassa (LA-Long Beach-San Diego-Mexicossaki tuli käytyä) :)

• Harvoin on
        San Diego on... kirjoitti:

...Ihana paikka! Tosin helvetin kuuma siellä on :-D Oon kyllä kateellinen, ite olin noin puol vuotta sit kuukauden Californiassa (LA-Long Beach-San Diego-Mexicossaki tuli käytyä) :)

San Diegossa kuumaa, vain silloin kun Santa Ana tuulet puhaltavat mantereelta. May Gray ja June Gloom ovat tyypillisia, sumua ja pilvia tulee merelta, iltapaivalla yleensa aurinko paistaa mutta illalla jo tarvitsee jonkinlaista villatakkia. Meksikossa kayntia ei nykyisin suositella koska huumekartellit ovat sotajalalla.

• -nuorinainen-
        Harvoin on kirjoitti:

San Diegossa kuumaa, vain silloin kun Santa Ana tuulet puhaltavat mantereelta. May Gray ja June Gloom ovat tyypillisia, sumua ja pilvia tulee merelta, iltapaivalla yleensa aurinko paistaa mutta illalla jo tarvitsee jonkinlaista villatakkia. Meksikossa kayntia ei nykyisin suositella koska huumekartellit ovat sotajalalla.

Hmm, en osaa tarkalleen sanoa missä päin he asuvat, sillä tosiaan kerran ainoastaan aikaisemmin olen siellä vieraillut. Kuitenkin se oli ihan siinä oceanside-rannan tuntumassa:) Olen nyt päätynyt siihen, että reissuni pituus on sen 2-3 viikkoa, sillä yksin 3kk on melko pitkä aika kuitenkin. MAjoitusta en vielä tiedä, sillä miten voisin kohteliaasti kysyä tältä tuttavaperheeltä, että voisinko olla heidän luonaan tai tietäisivätkö he hyvän/halvan asumispaikan minulle? Mikä on Amerikkalainen kulttuuri, että mitä saa kysyä ja mitä ei? Tai miten kysymyksen voi muotoilla kuulostamatta röyhkeältä? Tämä tuttavaperhe oli siis joskus aikoinaan isäntäperheenäni siellä ollessani, mutta siitäkin aikaa jo 5 vuotta, joten en tiedä haluavatko he minua asumaan heille tuoksi ajaksi. Toki tahtovat minut sinne ainakin vierailulle. San diego on kieltämättä upea paikka! Tosin muistan, että siellä oli usein aika pilvistä, mutta kuumaa. Ja ihmisiäkin silleen sopivasti.

• olla parasta
        -nuorinainen- kirjoitti:

Hmm, en osaa tarkalleen sanoa missä päin he asuvat, sillä tosiaan kerran ainoastaan aikaisemmin olen siellä vieraillut. Kuitenkin se oli ihan siinä oceanside-rannan tuntumassa:) Olen nyt päätynyt siihen, että reissuni pituus on sen 2-3 viikkoa, sillä yksin 3kk on melko pitkä aika kuitenkin. MAjoitusta en vielä tiedä, sillä miten voisin kohteliaasti kysyä tältä tuttavaperheeltä, että voisinko olla heidän luonaan tai tietäisivätkö he hyvän/halvan asumispaikan minulle? Mikä on Amerikkalainen kulttuuri, että mitä saa kysyä ja mitä ei? Tai miten kysymyksen voi muotoilla kuulostamatta röyhkeältä? Tämä tuttavaperhe oli siis joskus aikoinaan isäntäperheenäni siellä ollessani, mutta siitäkin aikaa jo 5 vuotta, joten en tiedä haluavatko he minua asumaan heille tuoksi ajaksi. Toki tahtovat minut sinne ainakin vierailulle. San diego on kieltämättä upea paikka! Tosin muistan, että siellä oli usein aika pilvistä, mutta kuumaa. Ja ihmisiäkin silleen sopivasti.

lykata matkaa kunnes olet taysi-ikainen. Oceanside on n. 1/2 tuntia (freeway ajoa) San Diegosta pohjoiseen. Viiden pienen lapsen aiti tuskin jaksaa yota, paria kauempaa ketaan kestita. Syksylla myos lapset saattavat olla koulussa ja harrastuksissa minne heita pitaa kuskata aikataulun mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe