Joukkovelkakirja

Nimetön

erääntyy kesäkuun alussa. Onko kenelläkään tietoa ja kokemusta miten olis paras menetellä että ei tulis turhia kuluja maksettavaksi pankille/verolaitokselle kun voisin sijoittaa sen summan vielä noin 3:si vuodeksi. Pankki tietenkin puhuu taas omaan pussiin kun en ole selvillä mihin laittaisin. Onko pakko lopettaa säästäminen eräpäivänä vai voiko pnkki mitätöidä eräpäivän ja näin jatkaa jos haluan ja kannattaako joukkovelkakirjaan sijoittaa? Ei ole siis mitään kokemusta ja en edes tiedä mitä on odotettavissa, josko lama on "syönyt" koko pääoman?!

3

2568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakuusvaje

      Joukkovelkakirjan erääntyessä sen pääoma ja viimeiset korot maksetaan arvo-osuustiliin kytketylle pankkitilille. Sen jälkeen voit tehdä niillä rahoilla ihan mitä haluat. Mitään jatkomahdollisuutta ei ole, sillä velkakirjan olemassaolo päättyy sen takaisinmaksuun. Rahoille on siis etsittävä uusi sijoituskohde. Lama ei syö velkakirjojen pääomaa, vaan saat takaisin tasan lainan nimellisarvon. Takaisin maksetusta pääomasta ei myöskään mene veroja, mutta korosta pidätetään lähdevero.

      • tuotto

        ihmettelen suuresti sitä pientä korkotuloa pääomaan mikä joukkovelkakirjeen rauettua tuli. Onhan kuitenkin ollut monta "hyvää vuotta" jotka pitäisi näkyä hyvänä tulona huolimatta siitä että viimeinen puolivuotta oli lasku ja romahdus.

        Eikö joukkovelkakirja joka pääsääntöisesti elää asuntolainoilla pitäisi "pysyä aika hyvin pinnalla" vaikka onkin laskusuhdanne joka kattaa tuosta muutaman vuoden sijoitusajasta vain pienen murto-osan loppupäästä? En edes kehtaa kertoa miten naurettavan pieni korko oli joka minulle hyvitettiin. Sen vain olen päättänyt että hakeudun muihin sijoitustilanteisiin, sillä paljon pahemmin ei voi enää käydä. nuo "suuret" pankit on jo nähty.


      • n
        tuotto kirjoitti:

        ihmettelen suuresti sitä pientä korkotuloa pääomaan mikä joukkovelkakirjeen rauettua tuli. Onhan kuitenkin ollut monta "hyvää vuotta" jotka pitäisi näkyä hyvänä tulona huolimatta siitä että viimeinen puolivuotta oli lasku ja romahdus.

        Eikö joukkovelkakirja joka pääsääntöisesti elää asuntolainoilla pitäisi "pysyä aika hyvin pinnalla" vaikka onkin laskusuhdanne joka kattaa tuosta muutaman vuoden sijoitusajasta vain pienen murto-osan loppupäästä? En edes kehtaa kertoa miten naurettavan pieni korko oli joka minulle hyvitettiin. Sen vain olen päättänyt että hakeudun muihin sijoitustilanteisiin, sillä paljon pahemmin ei voi enää käydä. nuo "suuret" pankit on jo nähty.

        joukkovelkakirjat ovat vain niille joilla on jo pankissa kulloinenkin talletussuoja täynnä ja haluavat sijoittaa vain hyvin pienellä riskillä.

        niillä joukkovelkakirjoilla kun minulla -70-80 luvulla oli, oli kiinteä korko, sinulla ei sitten olut.

        toiseksi niille joista huolettomuus on tärkeintä eikä 2 % korkotappio haittaa mitään, eihän sillä tuntipalkoille pääse.

        ei useisiin vuosiin ole mielestäni, joukkovelkakirjat tai jotkut lähes yhtä varmat Seligson Rahamarkkinarahasto AAA ole tuottaneet läheskään samaa kuin pankissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      626
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe