Joukkovelkakirja

Nimetön

erääntyy kesäkuun alussa. Onko kenelläkään tietoa ja kokemusta miten olis paras menetellä että ei tulis turhia kuluja maksettavaksi pankille/verolaitokselle kun voisin sijoittaa sen summan vielä noin 3:si vuodeksi. Pankki tietenkin puhuu taas omaan pussiin kun en ole selvillä mihin laittaisin. Onko pakko lopettaa säästäminen eräpäivänä vai voiko pnkki mitätöidä eräpäivän ja näin jatkaa jos haluan ja kannattaako joukkovelkakirjaan sijoittaa? Ei ole siis mitään kokemusta ja en edes tiedä mitä on odotettavissa, josko lama on "syönyt" koko pääoman?!

3

2038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakuusvaje

      Joukkovelkakirjan erääntyessä sen pääoma ja viimeiset korot maksetaan arvo-osuustiliin kytketylle pankkitilille. Sen jälkeen voit tehdä niillä rahoilla ihan mitä haluat. Mitään jatkomahdollisuutta ei ole, sillä velkakirjan olemassaolo päättyy sen takaisinmaksuun. Rahoille on siis etsittävä uusi sijoituskohde. Lama ei syö velkakirjojen pääomaa, vaan saat takaisin tasan lainan nimellisarvon. Takaisin maksetusta pääomasta ei myöskään mene veroja, mutta korosta pidätetään lähdevero.

      • tuotto

        ihmettelen suuresti sitä pientä korkotuloa pääomaan mikä joukkovelkakirjeen rauettua tuli. Onhan kuitenkin ollut monta "hyvää vuotta" jotka pitäisi näkyä hyvänä tulona huolimatta siitä että viimeinen puolivuotta oli lasku ja romahdus.

        Eikö joukkovelkakirja joka pääsääntöisesti elää asuntolainoilla pitäisi "pysyä aika hyvin pinnalla" vaikka onkin laskusuhdanne joka kattaa tuosta muutaman vuoden sijoitusajasta vain pienen murto-osan loppupäästä? En edes kehtaa kertoa miten naurettavan pieni korko oli joka minulle hyvitettiin. Sen vain olen päättänyt että hakeudun muihin sijoitustilanteisiin, sillä paljon pahemmin ei voi enää käydä. nuo "suuret" pankit on jo nähty.


      • n
        tuotto kirjoitti:

        ihmettelen suuresti sitä pientä korkotuloa pääomaan mikä joukkovelkakirjeen rauettua tuli. Onhan kuitenkin ollut monta "hyvää vuotta" jotka pitäisi näkyä hyvänä tulona huolimatta siitä että viimeinen puolivuotta oli lasku ja romahdus.

        Eikö joukkovelkakirja joka pääsääntöisesti elää asuntolainoilla pitäisi "pysyä aika hyvin pinnalla" vaikka onkin laskusuhdanne joka kattaa tuosta muutaman vuoden sijoitusajasta vain pienen murto-osan loppupäästä? En edes kehtaa kertoa miten naurettavan pieni korko oli joka minulle hyvitettiin. Sen vain olen päättänyt että hakeudun muihin sijoitustilanteisiin, sillä paljon pahemmin ei voi enää käydä. nuo "suuret" pankit on jo nähty.

        joukkovelkakirjat ovat vain niille joilla on jo pankissa kulloinenkin talletussuoja täynnä ja haluavat sijoittaa vain hyvin pienellä riskillä.

        niillä joukkovelkakirjoilla kun minulla -70-80 luvulla oli, oli kiinteä korko, sinulla ei sitten olut.

        toiseksi niille joista huolettomuus on tärkeintä eikä 2 % korkotappio haittaa mitään, eihän sillä tuntipalkoille pääse.

        ei useisiin vuosiin ole mielestäni, joukkovelkakirjat tai jotkut lähes yhtä varmat Seligson Rahamarkkinarahasto AAA ole tuottaneet läheskään samaa kuin pankissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe