Pohjalainen: RKP:n tähti sammuu torstai 30.04.2009 Ruotsalainen kansanpuolue on pienuudestaan huolimatta kuulunut lähes jokaiseen hallitukseen toisen maailmansodan jälkeen. Tätä selittää puolueen kompromissihalu poliittisissa linjakysymyksissä, kieliväestön tuen takaaminen maan hallituksille sekä taitavat johtajat kuten Ole Norrback, Christoffer Taxell sekä Pär Stenbäck. Nyt puolueen tilanne on kuitenkin lohduton. RKP kulkee vaaleista toiseen tappion tiellä. Taloustutkimuksen puoluegallup ei lupaa parempaa tulevaisuutta, kun kannatus on 3,5 prosentissa. Samaa aikaan perussuomalaiset porskuttavat jo 9,2 prosentissa. Syyt RKP:n vajoamiseen ovat moninaisia. Huono julkisuuskuva on kieltämättä suurin syy RKP:n täystuhoon. RKP:n eduskuntaryhmän ajama nuuskataistelu ja Astrid Thorsin holtiton maahanmuuttopolitiikka ovat tehneet pysyvän lommon puolueen yleiskuvaan. Juuri RKP:n maahanmuuttopolitiikan naiivi, elintasopakolaisuutta tukeva linja on puolueen riippakivi. Pohjalaiset suomenruotsalaisisännät ovat alkaneet ihmetellä RKP:tä johtavaa Helsingin liberaaliklikkiä. Sille maailman kaikkien ihmisten tuominen Suomeen on tärkeämpää kuin suomenruotsalaisen identiteetin puolustaminen, joka on myös tärkeä osa suomalaisuutta. RKP:n tuhoisa politiikka on parhaiten nähtävissä Pohjanmaan maakunnassa, jossa puolue suuren vaikutusvaltansa avulla on pannut kuntaliitokset jäihin, vaikeuttanut sosiaali- ja terveystoimen virkojen täyttöä kohtuuttomilla kielivaatimuksilla sekä sijoittanut turvapaikanhakijoita ja kiintiöpakolaisia ylen määrin kuntiin. Puolue on näin asettanut suomenruotsalaisen väestönosan alttiiksi kritiikille heidän asioitaan mukamas hoitavan puolueen vuoksi. RKP on toimillaan vain edistänyt vastenmielisyyttä opiskella ruotsin kieltä ja heittänyt bensiiniä liekkeihin maahanmuuttajavastaisiin kampanjoihin, jotka ovat aivan eri asia kuin asiallinen maahanmuuttokritiikki. Puolue on tienhaarassa. Se voi joko seurata vaasalaisen Håkan Nordmanin esimerkillisen sovittelevaa ja maltillista yleispoliittista linjaa tai tukea kiihkomielistä itäruotsalaisuutta. Mikael Lith Vaasan perussuomalaisten nuorisotyöryhmän puheenjohtaja"
Mikael Lith sanoo
totuuden sanan
0
186
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743