Amex sucks

Jumalauta perkele

Puolisen vuotta sitten tartuin koukkuun ja hankin kultaisen Amexin.Luottorajaahan ei ole ennalta määritelty, vaikka sellainen itse asiassa on. Minulle se määriteltiin 1250-euroon kuukaudessa jonka ylitän silloin tällöin, silloin tällöin en. Yhtä äkkiä kortti lopetti toimimasta jota ihmettelin. Soitin firmaan ja sieltä kerrottiin, että luottorajakseni on määritelty 640 euroa kuussa. Mitä vittua! Ja ilmoittamatta yhtään mitään! Välttäkää AMexia viimeiseen saakka. Harvinaisen huonoa asiakaspalvelua. Suorastaan törkeää. Taitaa paskalafka horjua konkurssin partaalla.

123

20298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiakas123

      Eli sinut oli luokiteltu Amexin puolelta luottoriskiksi ja päättivät rajoittaa omaa riskiään mihin heillä on toki kaikki oikeudet. USA:ssahan noita rajoituksia on tehty enemmänkin ja jopa houkuteltu surkeimpia asiakkaita lähtemään omatoimisesti maksamalla bonusta jos sulkevat korttitilinsä heti. Olisit kysynyt miten saat vakuutettua Amexin, että alkuperäinen rajasi olisi edelleen hyvä pitää. Vaikka nyt ottaakin päähän Amexin toiminta niin ei se silti tarkoita, että ovat konkurssin partaalla. Eivät vain halua tehdä sinun kanssasi niin paljoa bisnestä kuin kuvittelit. Ei elämä siihen lakkaa ja noita 1250 euron luottorajan kortteja nyt saa muiltakin firmoilta kun vaan jaksaa kysyä. Amex on aina ollut markkinoiden valikoivin korttifirma ja ovat aina valikoineet kenen kanssa haluavat olla tekemisissä.

      • Asiakas123

        Ai niin vaihtoehdot, kysyt Amexilta onko jotain keinoja millä ne uskoo, että kannattaa nostaa se raja takaisin (esim pari viimeistä palkkakuittia tms). Voi olla nimittäin ihan vaan niiden ylireagointivirhe tuossa profiloinnissaan. Tai sitten suljet Amexin kokonaan ja näytät niille pitkää nenää ja käyt ottamassa toisen kortin jostain firmasta. :-D Tai sitten otat toisen kortin mutta jätät Amexin pöytälaatikkoon odottamaan jotain päivää jolloin haluat jälleen käyttää sitä.


      • kyllä kyllä
        Asiakas123 kirjoitti:

        Ai niin vaihtoehdot, kysyt Amexilta onko jotain keinoja millä ne uskoo, että kannattaa nostaa se raja takaisin (esim pari viimeistä palkkakuittia tms). Voi olla nimittäin ihan vaan niiden ylireagointivirhe tuossa profiloinnissaan. Tai sitten suljet Amexin kokonaan ja näytät niille pitkää nenää ja käyt ottamassa toisen kortin jostain firmasta. :-D Tai sitten otat toisen kortin mutta jätät Amexin pöytälaatikkoon odottamaan jotain päivää jolloin haluat jälleen käyttää sitä.

        Mulla on Visa ja Master, kokeilin Amexia kun ilmaiseks sai, mutta nyt luovun siitä. Ei muuten, mutta törkeää asiakaspalvelua, kun eivät ilmoita mitään tekemisistään.


      • Asiakas123
        kyllä kyllä kirjoitti:

        Mulla on Visa ja Master, kokeilin Amexia kun ilmaiseks sai, mutta nyt luovun siitä. Ei muuten, mutta törkeää asiakaspalvelua, kun eivät ilmoita mitään tekemisistään.

        Jollei ole tyytyväinen johonkin firmaan niin ei muutakuin äänestää jaloillaan ja valitsee jonkin toisen. Nyt näyttää, että noita korttifirmoja on markkinoilla enemmän kuin tarpeeksi niin ei muutakuin valitsemaan uusi tilalle.


      • ihan höpöpaskaa
        Asiakas123 kirjoitti:

        Jollei ole tyytyväinen johonkin firmaan niin ei muutakuin äänestää jaloillaan ja valitsee jonkin toisen. Nyt näyttää, että noita korttifirmoja on markkinoilla enemmän kuin tarpeeksi niin ei muutakuin valitsemaan uusi tilalle.

        kultaisen amexin haltalijalle ei tosiaankaan luokitella mitään rajoja, sitä paitsi kulta-amexia ei noin vaan saakaan tavallinen pulliainen. Green Amex annetaan ekana, ja miksi kukaan tavllienn pulliainen edes haluaisi paljon kalliimman kultakortit muuten kuin yrityskortiksi- ja jos firmallasi pätkii maksut muutenkin,niin voivat tuon tehdäkin. Sinänsä itsekin monen kortin haltijana ja käyttäjänä lasken amexin ihan alimpaan kastiin. Lue lehtiä tms. ,niin tiedät mistä se johtuu. Suurin osa jenkeistä elää amexin varassa, ja siellä on jopa annettu laskuja anteeksi tai maksettu korvauksia kortista luopumisesta ja koko firman talous on ihan kuralla.


      • Amex itselläkin
        ihan höpöpaskaa kirjoitti:

        kultaisen amexin haltalijalle ei tosiaankaan luokitella mitään rajoja, sitä paitsi kulta-amexia ei noin vaan saakaan tavallinen pulliainen. Green Amex annetaan ekana, ja miksi kukaan tavllienn pulliainen edes haluaisi paljon kalliimman kultakortit muuten kuin yrityskortiksi- ja jos firmallasi pätkii maksut muutenkin,niin voivat tuon tehdäkin. Sinänsä itsekin monen kortin haltijana ja käyttäjänä lasken amexin ihan alimpaan kastiin. Lue lehtiä tms. ,niin tiedät mistä se johtuu. Suurin osa jenkeistä elää amexin varassa, ja siellä on jopa annettu laskuja anteeksi tai maksettu korvauksia kortista luopumisesta ja koko firman talous on ihan kuralla.

        On siellä laskennallinen raja jonka jälkeen Amex ei suostu enää siinä kuukaudessa vastaanottamaan uusia veloituksia vastaan. Aluksi kun kortti on uusi, on tuo raja hyvinkin alhainen turvallisuuden vuoksi mutta sitten jo pidempään kortin omistaneena se on korkeampi mikäli kortilla on ollut käyttöä. Gold Amexin saa haettua suoraan jos haluaa ja onhan noita ollut jopa tarjouksia missä sen saa ilman vuosimaksua. Platinumia ei yleensä saa haettua suoraan vaan ensin pitää todistaa pääsevänsä oikealle kulutustasolle jollain toisella kortilla. Ja jos lukee lehtiä ja uutisia Amexista niin kannattaa toki muistaa, että USA:n Amex on ihan eri firma kuin Euroopan Amex. Toimintatavat kuten myös talous on eri noilla firmoilla. Itse olen tyytyväinen Amex-käyttäjä.


      • alkuperäinen sellainen
        Amex itselläkin kirjoitti:

        On siellä laskennallinen raja jonka jälkeen Amex ei suostu enää siinä kuukaudessa vastaanottamaan uusia veloituksia vastaan. Aluksi kun kortti on uusi, on tuo raja hyvinkin alhainen turvallisuuden vuoksi mutta sitten jo pidempään kortin omistaneena se on korkeampi mikäli kortilla on ollut käyttöä. Gold Amexin saa haettua suoraan jos haluaa ja onhan noita ollut jopa tarjouksia missä sen saa ilman vuosimaksua. Platinumia ei yleensä saa haettua suoraan vaan ensin pitää todistaa pääsevänsä oikealle kulutustasolle jollain toisella kortilla. Ja jos lukee lehtiä ja uutisia Amexista niin kannattaa toki muistaa, että USA:n Amex on ihan eri firma kuin Euroopan Amex. Toimintatavat kuten myös talous on eri noilla firmoilla. Itse olen tyytyväinen Amex-käyttäjä.

        Hah, olen täysin tavallinen "pulliainen" ja sain kultaisen Amexin ilman vosiimaksua. Tuloraja on n.32 000 euroa/kk, jonka nyt kai aika moni suomalainen ylittää. Ainut vaan että minulle kävi niin päin että laskennallinen luottoraja (sellainen siis on, vaikka korttia markkinoidaan luottorajattomana) oli aluksi paljon korkeampi ja yhtäkkiä mitään ilmoittamatta puolittivat sen. Laskut olen maksanut ajallaan. Mutta piakkoin olen siis entinen asiakas. Visa ja Master riittävät hyvin.


      • kaikki ne sen saakin
        alkuperäinen sellainen kirjoitti:

        Hah, olen täysin tavallinen "pulliainen" ja sain kultaisen Amexin ilman vosiimaksua. Tuloraja on n.32 000 euroa/kk, jonka nyt kai aika moni suomalainen ylittää. Ainut vaan että minulle kävi niin päin että laskennallinen luottoraja (sellainen siis on, vaikka korttia markkinoidaan luottorajattomana) oli aluksi paljon korkeampi ja yhtäkkiä mitään ilmoittamatta puolittivat sen. Laskut olen maksanut ajallaan. Mutta piakkoin olen siis entinen asiakas. Visa ja Master riittävät hyvin.

        Oikein hyvä, sillä kaltaisellesi 32te/v rahvaalle ei pitäisi kultaista Amexia edes myöntää. Toivottavasti joku taso edes säilyisi.


      • kun se ei tajuu
        kaikki ne sen saakin kirjoitti:

        Oikein hyvä, sillä kaltaisellesi 32te/v rahvaalle ei pitäisi kultaista Amexia edes myöntää. Toivottavasti joku taso edes säilyisi.

        Niin siis, jokainen joka nasitsee VÄHINTÄÄN 32.000, 00 euroa...siis vähintään. Capisce, puttana?


      • Amerikkalaisuutta000
        Asiakas123 kirjoitti:

        Jollei ole tyytyväinen johonkin firmaan niin ei muutakuin äänestää jaloillaan ja valitsee jonkin toisen. Nyt näyttää, että noita korttifirmoja on markkinoilla enemmän kuin tarpeeksi niin ei muutakuin valitsemaan uusi tilalle.

        ainuttakaan korttia, jos se vain olisi mahdollista, mutta tämä korttiasiahan on tullut muualta ja sitten ihmetellään, kun laskuja vyöryy postista ja koneelta maksettavaksi.


      • ei ole elintasomerki
        ihan höpöpaskaa kirjoitti:

        kultaisen amexin haltalijalle ei tosiaankaan luokitella mitään rajoja, sitä paitsi kulta-amexia ei noin vaan saakaan tavallinen pulliainen. Green Amex annetaan ekana, ja miksi kukaan tavllienn pulliainen edes haluaisi paljon kalliimman kultakortit muuten kuin yrityskortiksi- ja jos firmallasi pätkii maksut muutenkin,niin voivat tuon tehdäkin. Sinänsä itsekin monen kortin haltijana ja käyttäjänä lasken amexin ihan alimpaan kastiin. Lue lehtiä tms. ,niin tiedät mistä se johtuu. Suurin osa jenkeistä elää amexin varassa, ja siellä on jopa annettu laskuja anteeksi tai maksettu korvauksia kortista luopumisesta ja koko firman talous on ihan kuralla.

        kultaisen amexin, saa kyllä aivan pienillä tuloilla, kun kaikki suomen kortit olen ottanut keräilymielessä,
        tällä hetkellä lienee voimassaoleva 8 kpl ja lopetettuja jotain 80 kpl ehkä yli satakin, niin euroaikana otettuja ja lopetettuja.
        Markka-ajalta on yli 200, ja kaikki omalla nimellä ja em. 25 omalla kuvallakin.

        tuloni olivat pienet, en muista, nyt saan eläkettä 1400kk.
        enkä anomuksissa koskaan kertonut muista varallisuuksistani.

        ei kultaisen amexi ole mitenkään elintasomerkki,
        se on monin tavoin hyvin kallis, tosin jos matkustelee paljon saa hienoja etuja.


      • vinkkarit_rutussa
        kaikki ne sen saakin kirjoitti:

        Oikein hyvä, sillä kaltaisellesi 32te/v rahvaalle ei pitäisi kultaista Amexia edes myöntää. Toivottavasti joku taso edes säilyisi.

        siis 32000 euroa K U U K A U D E S S A eikä vuodessa


      • McKai Jean
        ei ole elintasomerki kirjoitti:

        kultaisen amexin, saa kyllä aivan pienillä tuloilla, kun kaikki suomen kortit olen ottanut keräilymielessä,
        tällä hetkellä lienee voimassaoleva 8 kpl ja lopetettuja jotain 80 kpl ehkä yli satakin, niin euroaikana otettuja ja lopetettuja.
        Markka-ajalta on yli 200, ja kaikki omalla nimellä ja em. 25 omalla kuvallakin.

        tuloni olivat pienet, en muista, nyt saan eläkettä 1400kk.
        enkä anomuksissa koskaan kertonut muista varallisuuksistani.

        ei kultaisen amexi ole mitenkään elintasomerkki,
        se on monin tavoin hyvin kallis, tosin jos matkustelee paljon saa hienoja etuja.

        Kiva. Itse juuri hain korttia ja mietin kannattaako. Minäkin olen eläkkeellä. Kortti on juuri siksi hyvä kun siinä on matka vakuutus ja Ares on kuvassa kuin spartacus. Joskus tarvii ylimäärästä apukorttia ja onhan sen kanssa helppoa kun oppii. Ja on se kuitenkin hauskan eurooppalaisen osoitus että kivoja ne amerikkalaisetkin on...siinä se juju.


    • Viimy syksynä

      mieheni otti tarjotun kultaisen Amexin, oli siis kampanja että ilman vuosimaksua. Tarvitsimme silloin käteistä, ja mieheni nosti Amexilla sanotaan nyt vaikka 600 euroa. Vajaan 3 viikon kuluttua (ja tässä välissä kortilla ei ostettu mitään) mieheni meni taas nostamaan 600 euroa (en muista tarkkaa summaa, mutta se on se minkä Amexilla saa nostaa per kk). Nostoa ei hyväksytty ja mies soitti Amexille, josta sanottiin, että olivat sulkeneet kortin. Mies aivan h-moilasena, että miksi? Koska ensimmäistä laskua ei ollut vielä maksettu (ei se ollut vielä tullutkaan!) he eivät voineet antaa nostaa toista 600 euroa. !!!Oli kuulemma liian riskaabelia. Mies suuttui niin paljon, että maksoi aikanaan sen ensimmäisen laskun ja lähetti kortin kahtia leikattuna takas. Soittelivat perään, että eikö haluais jatkaa...? Paras kohta seuraa nyt: Minä tein tavallisella vihreällä Amexilla 50 000 euron laskun pelaamalla kahden kuukauden sisään. Kertaakaan ei Amexilta älähdetty tai kyselty mitään, ei edes, vaikka olin sinne jo yhden 12 000 e laskun kuukauden verran pystyssä. Vasta 2 kk päästä meni kortti kiinni. Ei sitä pois otettu. Jos olisin pystynyt maksamaan laskun, kortti olisi ollut taas normaalisti käytössä. Että tällainen firma, se Amex.

      • huono tarina

        En ymmärräö, miksi joku sepustaa ko paskaa, ilmeisesti jotain stallarien äpäriä, mutta onneksi tässä ketjussa on tosiakin tarinoita.


      • xzp

        hyvä mies!


      • 5xvaari 48v
        huono tarina kirjoitti:

        En ymmärräö, miksi joku sepustaa ko paskaa, ilmeisesti jotain stallarien äpäriä, mutta onneksi tässä ketjussa on tosiakin tarinoita.

        jos olet yksinäinen ja käyttänyt alle 10 vuotta, pidät useita tarinoita erikoisina

        en puhu mistään kortista nimettynä,
        mutta voin sanoa että elämäni aikana on tullut useita vääriä laskutuksia,

        moni on maksanut, kun ei ole huolelliseesti tarkastanut,
        moni maksaa, kun siihen on varaa.

        ompa sellaisiakin, vieläkin yli 20 josta ei ole lainkaan laskutetuja, ovat yli 1 v vanhoja välillä 18 €---9500 mk.


      • ...
        5xvaari 48v kirjoitti:

        jos olet yksinäinen ja käyttänyt alle 10 vuotta, pidät useita tarinoita erikoisina

        en puhu mistään kortista nimettynä,
        mutta voin sanoa että elämäni aikana on tullut useita vääriä laskutuksia,

        moni on maksanut, kun ei ole huolelliseesti tarkastanut,
        moni maksaa, kun siihen on varaa.

        ompa sellaisiakin, vieläkin yli 20 josta ei ole lainkaan laskutetuja, ovat yli 1 v vanhoja välillä 18 €---9500 mk.

        Olen maksanut lähes kaiken kortilla viimeiset 20 vuotta, ja tähän mennessä on YKSI luottokorttimaksu jäänyt tulematta. Meikäläisen tuurilla tämä yksi veloitus oli tietysti muutaman markan suuruinen parkkimaksu. 20 vuoteen ei myöskään ole mahtunut ensimmäistäkään aiheetonta veloitusta, ja jokaisen tiliotteen ja laskun olen kuitti kuitilta tarkistanut.


    • Rahat loppu

      Viitaten edell. kirjoittajaan. Minulle tapahtui sama asia. Olen ollut Amex Gold Card asiakas n.6 vuotta. Pistivät kortin sulkuun mitään ilmoittamatta ennakkoon. Soittivat ja ilmoittivat, että maksa laskusi pois ja jatkossa luottorajasi on 900 euroa. Kysyin miksi minun pitäisi maksaa tuleva lasku n.4 viikkoa etukäteen?, ei vastausta. Siis edell.lasku maksettu ajallaan. Siis tuleva lasku, joka tulee loppukuusta erääntyy n. 6.6.2009!!!! Rahoitustarkastus hei ! Herätkää!!!. Meitä on muuten muitakin yrittäjiä joille on käynyt näin. Hello, Amex Sucks!!!

      • on..

        mielestäni hemmetin hyvä kortti.. ei ollut ongelmia..


      • dinneri
        on.. kirjoitti:

        mielestäni hemmetin hyvä kortti.. ei ollut ongelmia..

        Amexin kortit green ja gold kalpenevat Dinersin rinnalla. Dinersin vahvuudet: vuosimaksu, parempi vakuutus kuin amex, pääsy lentokenttä lounge vrt amex jossa vasta platinum tasolla sama etu. Käytettävyys eli hyväksytään useammassa liikkeessä kuin amex. Mahdollisuus luottoon jos tarve. Loistava pisteohjelma. Ja onhan Diners Club kortti se ensimmäinen "luottokortti" maailmassa jota muut jäljittelevät!


      • Jahas jahas

        Paljonko teillä, joilla kortteja on muutettu erittäin pienelle luottorajalle, on sitten vuositulot tällä hetkellä? Entäpä onko yksikään lasku maksettu myöhässä? Vaiko kenties useampia? Niistä ei kukaan puhu :)


      • siinä greenissä
        Jahas jahas kirjoitti:

        Paljonko teillä, joilla kortteja on muutettu erittäin pienelle luottorajalle, on sitten vuositulot tällä hetkellä? Entäpä onko yksikään lasku maksettu myöhässä? Vaiko kenties useampia? Niistä ei kukaan puhu :)

        mitään luottorajaa. Kuukausilaskut olleet välillä 0-1500 ja aina ajallaan maksettu. Silti tuli viikolla kirje,jossa ilmoitettiin: " Olemme toistaiseksi poistaneet kortistanne käteisnostomahdollisuuden, mitä vittua en ole koskaan sillä edes käteistä nostanut, enkä tietääkseni koskaan moista edes hakenut. Ymmärtääkseni korttiehtoja äsken selatessani sellaista olisi pitänyt erikseen hakea. Velipojalle oli viime viikolla suorastaan naurettu jossain Lontoon levykaupassa kun oli tarjonnut Amexia , ja sanottu ettei se tosiaankaan enää kelpaa heillä eikä varmaankaan pienemmissä firmoissa muuallakaan Britanniassa, kun kerran paikallinen yrittäjäyhdistys oli jopa lähettänyt paimenkirjeen sen välttämisestä, joten eipä se Amex Europankaan tilanne ihan ruusuinen ole.


      • e i k ä y t t ö ä
        siinä greenissä kirjoitti:

        mitään luottorajaa. Kuukausilaskut olleet välillä 0-1500 ja aina ajallaan maksettu. Silti tuli viikolla kirje,jossa ilmoitettiin: " Olemme toistaiseksi poistaneet kortistanne käteisnostomahdollisuuden, mitä vittua en ole koskaan sillä edes käteistä nostanut, enkä tietääkseni koskaan moista edes hakenut. Ymmärtääkseni korttiehtoja äsken selatessani sellaista olisi pitänyt erikseen hakea. Velipojalle oli viime viikolla suorastaan naurettu jossain Lontoon levykaupassa kun oli tarjonnut Amexia , ja sanottu ettei se tosiaankaan enää kelpaa heillä eikä varmaankaan pienemmissä firmoissa muuallakaan Britanniassa, kun kerran paikallinen yrittäjäyhdistys oli jopa lähettänyt paimenkirjeen sen välttämisestä, joten eipä se Amex Europankaan tilanne ihan ruusuinen ole.

        nykyään saa ilmaisia visakortteja, mm. s-pankista ja sofiasta, miksi siis american express.... jos haluaa elvistelykortin niin sitten diners on parempi irtisanoin amexin, ei ollut rajojen jakäytön kanssa ongelmia, vain kun huono ja tarpeeton


      • paska kortti
        dinneri kirjoitti:

        Amexin kortit green ja gold kalpenevat Dinersin rinnalla. Dinersin vahvuudet: vuosimaksu, parempi vakuutus kuin amex, pääsy lentokenttä lounge vrt amex jossa vasta platinum tasolla sama etu. Käytettävyys eli hyväksytään useammassa liikkeessä kuin amex. Mahdollisuus luottoon jos tarve. Loistava pisteohjelma. Ja onhan Diners Club kortti se ensimmäinen "luottokortti" maailmassa jota muut jäljittelevät!

        jos käyttää vähänkään enempää.

        Oma käyttöraja oli 3000e ja ajattelin, että höyläilen oikein kunnolla kortilla: laitoin tililleni "miinusta" eli maksoin etukäteen 4000e. Näin oma käyttöraja olisi ollut 7000e..

        Menin sitten hotelliin ja päätin maksaa 220e hintaisen huoneeni dinerssillä.

        KORTTI EI KÄYNYT! Kun soitin luotonvalvontaan, ilmoitettiin että kortilla on kyllä katetta, mutta turvaraja hotelleihin on määritelty minulle 150 euroon! Joka kerta kun käytän korttia tulee minun soittaa dinerssille ja PYYTÄÄ LUPA että nostavat turvarajaa, vaikka käyttörajaa olisikin...

        Siinä sitten pyysin virkailijalta sakset, näpsin kortin poikki ja maksoin Amexilla, ilman ongelmia.


      • mies otti
        Jahas jahas kirjoitti:

        Paljonko teillä, joilla kortteja on muutettu erittäin pienelle luottorajalle, on sitten vuositulot tällä hetkellä? Entäpä onko yksikään lasku maksettu myöhässä? Vaiko kenties useampia? Niistä ei kukaan puhu :)

        käteistä 600 e ja kolmen vk päästä yritti ottaa taas käteistä 600 e. Kortti oli suljettu. Ensimmäistäkään laskua ei ollut ehtinyt vielä tulla, kun kortti oli aivan uusi. Mieheni tienaa 44 000 e/vuosi ja pöytälaatikkofirmastamme vielä 15000-18000 e/v


      • näin käytiin

        ... Aina maksoin laskun ajallaan tai jopa viikkoa ennen eräpäivää ja yht.äkkiä sieltä alettiin soittelemaan perään kun oli kuukaudessa kertyny laskua n.about 1400 euroa, satuin olemaan frankfurtin lentoasemalla silloin matkalla amerikkaan. Ja tämä saatanan kortti ainoastaan joukossa... ilmoittivat sulkevansa kortin vaikka eivät olleet laskuttaneet vielä edes mitään. kortti oli ollut aktiivi käytössä jo vuoden =0) ilmoitin tilanteeni että olen matkalla ja heidän korttinsa ainoastaan mukana sillä business reissulla, mutta ei auttanut vaikka uhkailin kuluttaja-asiamiehellä..

        Siis paska firma ja jäin hemmetinmoiseen pulaan!

        Onneksi pikakuriirit on keksitty ja sain masterini suomesta kahdessa päivässä hotelliini.... Ja sillä hetkellä päätin että Amexiin en enään sekaannu, yrityksen toiminta täysin järjenvastaista! Miksi myöntää luottorajaton kortti jos tuntuu että tonnin lentoliputkin on liikaa heidän taloudelleen????????????


      • kk
        näin käytiin kirjoitti:

        ... Aina maksoin laskun ajallaan tai jopa viikkoa ennen eräpäivää ja yht.äkkiä sieltä alettiin soittelemaan perään kun oli kuukaudessa kertyny laskua n.about 1400 euroa, satuin olemaan frankfurtin lentoasemalla silloin matkalla amerikkaan. Ja tämä saatanan kortti ainoastaan joukossa... ilmoittivat sulkevansa kortin vaikka eivät olleet laskuttaneet vielä edes mitään. kortti oli ollut aktiivi käytössä jo vuoden =0) ilmoitin tilanteeni että olen matkalla ja heidän korttinsa ainoastaan mukana sillä business reissulla, mutta ei auttanut vaikka uhkailin kuluttaja-asiamiehellä..

        Siis paska firma ja jäin hemmetinmoiseen pulaan!

        Onneksi pikakuriirit on keksitty ja sain masterini suomesta kahdessa päivässä hotelliini.... Ja sillä hetkellä päätin että Amexiin en enään sekaannu, yrityksen toiminta täysin järjenvastaista! Miksi myöntää luottorajaton kortti jos tuntuu että tonnin lentoliputkin on liikaa heidän taloudelleen????????????

        Oliko tullut maksuhäiriömerkintä?


      • jumaleissön
        kk kirjoitti:

        Oliko tullut maksuhäiriömerkintä?

        Kysymys jäi vaivaamaan ja tarkistin luottotietoni.... Siellä oli merkintä keskeneräisestä perinnästä joka kohdistui väärin tehdystä urakasta, asia hämmästyttää sillä minä olin käynnistänyt reklamaatio käsittelyn kuluttaja-asiamiehen kautta, sillä urakoitsijan asentama katto vuoti kuin seula.

        Jumaleissön... Mä voitin sen homman! kuinkas tuo tuolta poistuu...perkele


      • ...
        jumaleissön kirjoitti:

        Kysymys jäi vaivaamaan ja tarkistin luottotietoni.... Siellä oli merkintä keskeneräisestä perinnästä joka kohdistui väärin tehdystä urakasta, asia hämmästyttää sillä minä olin käynnistänyt reklamaatio käsittelyn kuluttaja-asiamiehen kautta, sillä urakoitsijan asentama katto vuoti kuin seula.

        Jumaleissön... Mä voitin sen homman! kuinkas tuo tuolta poistuu...perkele

        Jos olet saanut maksuhäiriömerkinnän tilanteesta, jossa kyseessä on tosiasiallisesti ollut RIITA eikä maksukyvyttömyys, niin otapa yhteys Asiakastietoon ja aloita keskustelu heidän kanssaan. Luottotietorekisterin tarkoitus ei ole rankaista ihmisiä siitä, että urakoitsijat tekevät niin p*kaa työtä, ettei sitä voi maksaa.


    • ...

      Omistan platinum-kortin, ja ikinä ei ole ostosten kanssa ollut ongelmia. Suurin kertaostos on tähän mennessä ollut noin 3000 euroa, ja tyypillinen kuukausikäyttö noin 2000 euroa. Kun kortti hajosi (!) pari viikkoa sitten, järjestivät uuden yhden päivän varoitusajalla juuri ennen työmatkaa. Kaikki laskut on tietysti maksettu ajallaan täysimääräisinä. Pisteitäkin kertyy ostoksista, loungeen pääsee ja vuokra-auton vakuutuksistakaan ei tarvitse huolehtia joten eipä valittamista.

      • toimii hyvin

        mullakin. Olisiko noilla joilta luottorajat puolitettu, ollut ongelmia joidenkin muiden talousasioiden kanssa..? Vastoin yleistä luuloa, luottokorttiyhtiöt saavat tietoja myös pankeilta ja rahoituslaitoksilta. omassa kullanvärisessä ei ole ikinä ollut luottorajaa eikä sitä ole siihen tullut tietääkseni nytkään. Suurin kertaamaksu 8800eur käytetty auto.


    • hyvin tarkkaan

      kenet ottaa asiakkaakseen; Itse hankin gold-cardin vuodenvaihteessa, raja oli 2000e/kk, mitä minulle ei oltu kerrottu. Eikö perkele kortti sitten oltukin suljettu, minulle kertomatta. Olin luotonvalvontaan oikein ystävällinen, menin automaatille ja ihan vittuuttani maksoin 2000e laskuni "nollille" ja vielä perään 10 000e "etukäteismaksua" Kun maksu näkyi netissä soitin luotonvalvontaan ja haukuin koko lafkan läjään. Kului 2kk niin sain platiniumin. Raja on nyt 25 000e ja enemmänkin saan jos haluan. Vieläkin kymppitonnista käytettävää hyvin, mutta ei haittaa kun tulee se kuitenkin käytettyä. Rahaa jos lykkäät sinne niin kyllä saat palveluakin. Itse pidän concierge palvelusta, muuten vaihtaisin yhtiötä. Toki tällainen vaatii tulojakin, itsellä n. 140 000e/vuosi.

      • paskalafkaan

        jolla ilmiselvästi alkaa olla rahat loppu, pitäisi rahaa lykätä.


      • ????

        "Toki tällainen vaatii tulojakin, itsellä n. 140 000e/vuosi." Netto vai brutto?


      • ja,

        koskaan ei ole mitään huomauteltu, kuten ei millään muullakan kortilla,
        visasta ,,,, mastereihin.

        Vaikutaakohan se, kun käytän niitä vain 2-3 kertaa vuodessa, ei vakituiseen,
        vakituiseen käytän vain S-korttia


      • netto ja rutto on
        ???? kirjoitti:

        "Toki tällainen vaatii tulojakin, itsellä n. 140 000e/vuosi." Netto vai brutto?

        se mikä jää käteen tilistä auto, ilotalo, letsikka, asunto känny yms. yms etujen jälkeen


    • Amexin käyttäjä

      On hauskaa lueskella ajanvietteeksi näitä propellipäiden fantasiakirjoituksia. Suurkiitos teille, jotka jaksatte tarinoida!

      • Luehan välillä

        Taloussanomiakin. Amex irtisanoo taas 4000 työntekijää.

        Konkurssi tulee ja sinäkin olet pian entinen Amexin käyttäjä.

        Mutta eiköhän jotain muuta, jolla pinetä egoa pönkittää, löydy tilalle...


      • Amexin käyttäjä
        Luehan välillä kirjoitti:

        Taloussanomiakin. Amex irtisanoo taas 4000 työntekijää.

        Konkurssi tulee ja sinäkin olet pian entinen Amexin käyttäjä.

        Mutta eiköhän jotain muuta, jolla pinetä egoa pönkittää, löydy tilalle...

        Taloussanomat on meidän perheen mielestä liian kapitalistinen julkaisu. Talousuutiset luemme Tiedonantajasta ja suosittelen kyseistä aviisia sinullekin, ökyporvari!


      • nyt on
        Amexin käyttäjä kirjoitti:

        Taloussanomat on meidän perheen mielestä liian kapitalistinen julkaisu. Talousuutiset luemme Tiedonantajasta ja suosittelen kyseistä aviisia sinullekin, ökyporvari!

        punikkipelle harhautunut kyllä täysin väärän aiheen pariin.


    • kypsynyt

      Järkyttävän surkeaa asiakaspalvelua!!!! Koskaan ei ole jääneet laskut maksamatta. Mutta aina jaksetaan olla perään soittamassa, oli sitten saldo satasen tai tonnin, jos ei just ajallaan ole maksettu. Ja tämä tapahtuu korkeintaan 3 krt vuodessa kun pidemmilä reissuillani ei laskut ole ajoissa käsissäni joten paha maksella ajallaan. Moisesta kypsyneenä olen jo kaksi kertaa ollut kortin sulkemassa mutta aina on ylipuhuttu tyylin "no, jos vaikkapa jätetään tää vuosimaksu pois". No, nyt vihdoin loppu, tuli mitta täyteen typeriä soittoja. Saahan ne kunnon korkoa siitä että maksu on myöhässä.

      • se typerä soittelu

        jos maksut oli pari päivää myöhässä.

        Ei vituta enää. Leikkasin paskakortin kahtia ja lähetin takaisin. Loppulaskun maksan omaaan tahtiin pienissä osissa. Siihen menee ainakin kuukausi. En tule vastaamaan puheluihin, siinähän soittelevat, mitään eivät asialle voi.


      • nhyujm
        se typerä soittelu kirjoitti:

        jos maksut oli pari päivää myöhässä.

        Ei vituta enää. Leikkasin paskakortin kahtia ja lähetin takaisin. Loppulaskun maksan omaaan tahtiin pienissä osissa. Siihen menee ainakin kuukausi. En tule vastaamaan puheluihin, siinähän soittelevat, mitään eivät asialle voi.

        Tuollaisille ei pitäisi Visa Electronia kummempaa antaakaan.

        Eräpäivä = päivämäärä jolloin lasku tulee viimeistään maksaa. Sen saa maksaa ennenkin ja kun ottaa vaikka pankkitunnukset mukaan ulkomaille niin voi netistä katsoa paljonko täytyy maksaa, tilinumeron ja viitetiedon voi myös tallettaa verkkopankkiinsa maksupohjaksi.


      • toimiiko?
        nhyujm kirjoitti:

        Tuollaisille ei pitäisi Visa Electronia kummempaa antaakaan.

        Eräpäivä = päivämäärä jolloin lasku tulee viimeistään maksaa. Sen saa maksaa ennenkin ja kun ottaa vaikka pankkitunnukset mukaan ulkomaille niin voi netistä katsoa paljonko täytyy maksaa, tilinumeron ja viitetiedon voi myös tallettaa verkkopankkiinsa maksupohjaksi.

        Eikö suoraveloitusta voi käyttää Amexin laskuissa niinkuin Visa-laskuissa. Silloinhan homma tulee hoidettua, vaikka olisi matkoilla pitempäänkin. Tietysti aina olisi hyvä tarkistaa lasku etukäteen.


      • maksaa eräpäivänä
        nhyujm kirjoitti:

        Tuollaisille ei pitäisi Visa Electronia kummempaa antaakaan.

        Eräpäivä = päivämäärä jolloin lasku tulee viimeistään maksaa. Sen saa maksaa ennenkin ja kun ottaa vaikka pankkitunnukset mukaan ulkomaille niin voi netistä katsoa paljonko täytyy maksaa, tilinumeron ja viitetiedon voi myös tallettaa verkkopankkiinsa maksupohjaksi.

        muualla maailmassa moiselle partiopoikatouhulle naurettaisiin.


      • nhyujm

      • koska on
        nhyujm kirjoitti:

        Kurkkaappa esim. http://en.wikipedia.org/wiki/Credit_score_(United_States)#Makeup_of_the_credit_score

        Muualla maailmassa johon esmes USA kuuluu laskujen maksaminen ajoissa kantaa 35% painoarvoa omassa luottoluokituksestasi.

        Joten se siitä nauramisesta.

        Ja kyllä: Amex hoitaa mielellään suoraveloituksella saamisensa.

        todella kornia näinä aikoina sisällyttää samaan juttuun sanat USA ja luottoluokitus.


      • aikuinen.
        se typerä soittelu kirjoitti:

        jos maksut oli pari päivää myöhässä.

        Ei vituta enää. Leikkasin paskakortin kahtia ja lähetin takaisin. Loppulaskun maksan omaaan tahtiin pienissä osissa. Siihen menee ainakin kuukausi. En tule vastaamaan puheluihin, siinähän soittelevat, mitään eivät asialle voi.

        Maksuja ei saa maksaa myöhässä! Ne tulee maksaa eräpäivään mennessä.

        Nähtävästi luottotietosi ei ole sinulle tärkeä asia.

        "Mitään eivät asialle voi".

        Kyllä voivat, jos haluavat. Voivat esim. laittaa laskun perintään, jos ei osamaksusta sopimisesta ei sinulta löydy mustaa valkoisella.

        Tästä edellisesti viestistä voi vetää sen johtopäätöksen, että luottokortteja ei tulisi ollenkaan myöntää keskenkasvuisille kakaroille, myöskään henkisesti sellaisille, EI.


      • perintään koska
        aikuinen. kirjoitti:

        Maksuja ei saa maksaa myöhässä! Ne tulee maksaa eräpäivään mennessä.

        Nähtävästi luottotietosi ei ole sinulle tärkeä asia.

        "Mitään eivät asialle voi".

        Kyllä voivat, jos haluavat. Voivat esim. laittaa laskun perintään, jos ei osamaksusta sopimisesta ei sinulta löydy mustaa valkoisella.

        Tästä edellisesti viestistä voi vetää sen johtopäätöksen, että luottokortteja ei tulisi ollenkaan myöntää keskenkasvuisille kakaroille, myöskään henkisesti sellaisille, EI.

        Ehdoissa on maininta että sen voi tehdö vasta kun lasku on 30 pv myöhässä.

        Joten lopeta valehtelu. Mitään et voi, upiseni, hähähähähähähähä!

        Paljon tärkeämpää on että vararikossa oleva USA maksaa velkansa.


      • fil.kand
        perintään koska kirjoitti:

        Ehdoissa on maininta että sen voi tehdö vasta kun lasku on 30 pv myöhässä.

        Joten lopeta valehtelu. Mitään et voi, upiseni, hähähähähähähähä!

        Paljon tärkeämpää on että vararikossa oleva USA maksaa velkansa.

        Kyllä sitten aivan saletisti voi, jos haluaa. Näin on. Se on eri asia, onko heidän intresseissään tehdä noin kun kerran maksat, ja sittenhän he tietysti velottavat viivästyskorkokulut,jotka juoksevat koko ajan.

        Et kai ole noin naiivi, että kuvittelet, että USA maksaisi joskus velkansa? Tuohan nyt jo on lähes jo suoranaista tyhmyyttä.

        Kyllä tuo pullamössösukupolvi on sitten huvittavaa porukkaa: "läl läl lää, en maksa laskujani ajoissa, eivät voi mitään..." "Jenkit maksakaa velkanne" HAHAHAHAAA

        Kiitos hyvistä nauruista. Paras muuttaa pois Suomesta, kun tämä maa jää tuollaisten löysien mamisten varaan......


      • pienikin kiusa
        fil.kand kirjoitti:

        Kyllä sitten aivan saletisti voi, jos haluaa. Näin on. Se on eri asia, onko heidän intresseissään tehdä noin kun kerran maksat, ja sittenhän he tietysti velottavat viivästyskorkokulut,jotka juoksevat koko ajan.

        Et kai ole noin naiivi, että kuvittelet, että USA maksaisi joskus velkansa? Tuohan nyt jo on lähes jo suoranaista tyhmyyttä.

        Kyllä tuo pullamössösukupolvi on sitten huvittavaa porukkaa: "läl läl lää, en maksa laskujani ajoissa, eivät voi mitään..." "Jenkit maksakaa velkanne" HAHAHAHAAA

        Kiitos hyvistä nauruista. Paras muuttaa pois Suomesta, kun tämä maa jää tuollaisten löysien mamisten varaan......

        Oma kokemukseni on se, että Amex kohtelee asiakkaitaan todella törkeästi, mm. sillä, että laskevat luottorajat olemattoman pieniksi ilmoittamatta asiasta mitään.

        Minun sympatiani menevät edellisen korjoittajalle, joka ehkä sponsoroi parilla kympillä perintätoimistoa. Samaan aikaan tuottaa Amexille ylimääräistä harmia. Ei sillä tietenkään paljoa ole merkitystä jos vain joku tekee noin, mutta kun mahdollisimman moni tekee noin, niin se alkaa jo tuntumaan.


      • opiksi ja ojennukseksi
        pienikin kiusa kirjoitti:

        Oma kokemukseni on se, että Amex kohtelee asiakkaitaan todella törkeästi, mm. sillä, että laskevat luottorajat olemattoman pieniksi ilmoittamatta asiasta mitään.

        Minun sympatiani menevät edellisen korjoittajalle, joka ehkä sponsoroi parilla kympillä perintätoimistoa. Samaan aikaan tuottaa Amexille ylimääräistä harmia. Ei sillä tietenkään paljoa ole merkitystä jos vain joku tekee noin, mutta kun mahdollisimman moni tekee noin, niin se alkaa jo tuntumaan.

        Suomessa voi melkein laskun kuin laskun maksaa 30 päivää myöhässä, koska vasta sen jälkeen voidaan aloittaa perintätoimet ja luottotiedothan menee sitten 60 päivän kuluttua. Viivästyskorkoja joutuu maksamaan, mutta niidenkin kanssa voi vittuilla ja maksaa myöhässä. Suomen kansahan on laskunsa tunnollisimmin eräpäivänä maksava kansa Euroopassa. Tietenkin, nöyrä pieni katajainen kansaparka kun on.

        Amex kohtelee rahapulassaan asiakkaitaan sikamaisesti ja pienikin jäynä sille on aina plussaa. Koko yhtiön konkurssi olisi jo TODELLA hieno juttu. Eipä tulis joku kusipää agressiisvisesti enää tyrkyttämään kyseistä paskakorttia lentoasemalla eikä muuallakaan.

        USA ei tietenkään koskaan maksa velkojaan mutta turha kitistä sitten muidenkaan velanmaksusta.


    • ???

      Mitä ihmettä on nämä 500-1500 euron luottorajaiset kortit? Eihän sellaisella tee hevon paskaa. Johan nyt tavallisen Master Cardinkin saa 8000 euron luottorajalla! Millä kuukausituloilla te oikein hankitte näitä kortteja?

      Itselläni on Corporate Amex, en tiedä mikä luottoraja on, mutta kyllähän nyt jo parista matkasta tulee helposti 5000 euroa lentolipuista, hotelleista, ravintoloista yms. Eikä koskaan ole ollut mitään vaikeuksia luottorajan kanssa.

      • Amex-asiakas myös

        Niin no taitaa tuon Corporate Amexin kohdalla painaa enemmän sen työnantajan tilanne kuin sinun eli ei kerro oikein sinusta henkilökohtaisesti yhtään mitään.

        Itsellä Platinum Amex ja samanlaiset laskut menevät ihan heittämällä läpi.


      • tuleva kortinhaltija
        Amex-asiakas myös kirjoitti:

        Niin no taitaa tuon Corporate Amexin kohdalla painaa enemmän sen työnantajan tilanne kuin sinun eli ei kerro oikein sinusta henkilökohtaisesti yhtään mitään.

        Itsellä Platinum Amex ja samanlaiset laskut menevät ihan heittämällä läpi.

        Kumpaa kannattaisi hakea Amxin vihreää vai Dinersin hopeista? Kuinka hyvin kortit kelpaavat suomessa/ maailmalla?


      • vinkkarit_rutussa

        maksoin vain jotain matkakohteessa. Sillälailla pärjäsin pienemmilla luottorajoilla.
        Lentoliput hotellit on maksettu etukäteen pankkikortilla. Minullahan on ollut noita pakettimatkoja. Jos matkustaa liikeasioissa, voi kai etukäteen maksaa ainakin lennot. Eikö kyseessä ole firman kortti tuossa tapauksessa. Niistä ei kannata täällä paljoa puhua. Pikkuyrittäjiltä menee sekaisin firman ja omat rahat sekä kortit.

        Nyt minulla on Visan Gold-kortti, ja siinä on minimiraja eli 6000 eur/kk käytössä.
        En kuitenkaan tarvitse noin korkeaa rajaa. Nordea sitä tyrkytti minulle.
        Siinä on oltava vähintään 40000 euron tulot/vuosi. Sen nippa nappa ylitin.
        Olen muiden varallisuuksieni takia avainasiakas Nordeassa. Velkoja ei ole.


      • DINERSSIII
        tuleva kortinhaltija kirjoitti:

        Kumpaa kannattaisi hakea Amxin vihreää vai Dinersin hopeista? Kuinka hyvin kortit kelpaavat suomessa/ maailmalla?

        joku 5 vuotta oli Dinerssi, ei IKINÄ mitään ongelmia, laskujen maksu saattoi olla pari kolmekin kuukautta myöhässä, no problem, toki muistutuskirjeet tuli.

        Ulkomailla käyttelin niin vitusti ilman luottorajaa, hotellista käteistä kun tartti huoriin päästä. Ja loungeenkin pääs lentoasemalla jatkaan dokausta heh heh. Ainoo haittapuoli juu oli ettei automaateilta cash.ä. Ja se ettei todellakaan käy läheskään kaikissa putiikeissa.

        Kaikin puolin herrasmies putiikki tuo Diners club, ei todellakaan mitään "soittoja" aspasta..

        Itse suosittelisin Diners sekä Visa/Mastercardn pitämistä nykyään, jo senkin takia ettei netissä yleensä Diners toimi.


      • ilmaiskortilla

        38 000 € ostokseen ja useisiin 3-4000 € ostoksiin, meille.
        kun tilaamme matkan, tai ostamme auton meillä on maksettu nuo summat etukäteen luottotilille ja kortit ovat toimineet kuin unelma.

        on useita ilmaisia luottokortteja ja niissä koko perheelle rinnakkaiskortit, jota voimme heti yhden kuolettaa, jos epäilemme väärinkäytöstä tai katoamista.

        En koskaan uskaltaisi lähteä yhden "superkortin kansa matkan", sehän voi jäädä jo lentoasemalle jonkin ongelman tullessa kohdalle.

        En myöskään koskaan haluaisi korttia suurella luottorajalla kun olen nähnyt mitä se voi pahimmillaan aiheuttaa,, jos se kohdalle sattuu,
        onneksi ei ole sattunut kuten ei ole lottovoittoakaan kohdalle tullut,
        mutta molemmat ovat tuttaville tullut ja rahan menetys on vakava juttu, vaikka se oli vain 1 % omaisuudesta.


    • Amex ei miellytä.

      No, siis eihän tämä nyt ole Amexin vika, itsehän kerroit ylittäneesi luottorajan. Ymmärrätkö, mitä se tarkoittaa?

      Kun puhutaan pelkästään Amexin asiakaspalvelusta, siinä olen samaa mieltä kanssasi, että se on huono, myös omien kokemuksieni mukaan. Kortin käyttö oli kankeaa, ja kummallisia sääntöjä (piti ilmoittaa jostain isommista menoista aspaan yms.). Lisäksi yhtäkkiä laskussa näkyi jotain maksuja, joista ei ollut mainintaa korttisopimuksessa, eikä niistä oltu suullisestikaan sovittu.

      Lisäksi, kun yritin päästä kortista eroon, se vasta oli vaikeaa!! Lähetin kirjallisia vapaamuotoisia irtisanomisilmoituksia yhteensä 3 kpl, joihin ei vastattu eikä reagoitu. Kaikissa pyysin vahvistusta kortin irtisanomisesta.

      Lopulta kun soitin asiakaspalvelupäällikkölle, tai joku vastaava titteli, sitten vasta onnistui kortin lopetus. Kortin vuosimaksu on myös ihan järjetön,

      On ilmeisesti niin että nämä bisnesasiakkaat, joilla liikkuu suuret rahat, saavat hyvää palvelua, eli nämä joilla on platina tai musta amex.

      Mutta köyhilöille ei vaivauduta antamaan ystävällistä / toimivaa palvelua.

      Kun vaihdoin Dinerssiin on kyllä huomattava ero palvelun laadussa ja ystävällisyydessä, sekä sujuvuudessa.

    • Rehellinen

      En voi kertakaikkiaan ymmärtää kuinka AMEXilla on varaa kohdella asiakkaita niin huonosti ja tylysti! Heillä ei ole mitään tahtoa ymmärtää tilanteita ja sopia asioita. Menetin hyväpalkkasen työni yllättäen jonka takiani talouteni romahti hetkellisesti. Löysin uuden hyväpalkkaisen työn, mutta AMEX:illa ei ole mitään tahtoa sopia maksusuunnitelmaa. Yritin kertoa kohteliaasti (ja voin myös todistaa tapahtuneen) miten 2 kk. työttömyys romutti talouteni ja menee puolisen vuotta kunnes pääsen tasapainoon. Heitä paskat kiinnostaa, sanoivat jossen maksa koko summaa mikä on erääntynyt, saan luottohäiriömerkinnän ja joudun perintään. Ja se tyyli millä he asian ilmoittavat oli jäätävän kylmä.

      Muutenkin heidän toiminta on ollut kuluneen vuoden aikana ihan pöyristyttävää, kortti ei välillä toiminut, selvää tietoa luottorajasta ei koskaan ollut, sain ympätipyöreitä vastauksia heiltä... siis ihan järkkyä toimintaa!!!! Pakinta asiakaspalvelua mitä maan päältä löytyy!

      • AMEX lentää ulos kohta

        Olin mielissäni kun löysin tämän keskustelun.
        Ensinnäkin ne itseään parempina pitävät suurituloiset voisivat lopetta tollasen luokkajaon, joka vallitsi keskiajalla. Kaikki ovat samanarvoisia kansalaisia, ja pienituloisten lukumäärä tulisi olla AMEX:lle myös merkityksellinen. (Itse kuulun parempaan päähän )

        Olin itse reissulla Bostonissa ja olen muutaman kerran maksanut laskuni pikkasen myöhässä Amexille.... mielestäni vielä normaalia toimintaa ja summat olet tonnin luokkaa, ei kymmeniätuhansia.

        No vaimo oli lähdössä lomalle etukäteen, ja varautunut maksamaan vuokra-auton Amexilla Frankfurtissa, ja samana päivän kaveri soittaa, että nyt teidän luottoraja on 800€ ja se on nyt ylitetty. Tuolla hetkellä olin maksanut laskuni. Annoit tulla laidallisen kaverille, ja hän totesi että ohjeet tulee ylempää, eikä asialle voi mitään. Kaveri sentään pystyi hyväksymään seuraavan transaktion, ettei vaimon tarvinnut jäädä kentälle jumiin.

        Koskaan en ole tuntenut itseäni niin väärin kohdelluksi. Tulot ovat hyvät kuten sanoin, vakituinen työpaikka, ja talonrakennuksen yhteydessä olen pyörittänyt viimeisen 5 vuoden aikana varmasti noin 200t ko. firman läpi, jotenka bus.case minun osalta pitäisi olla kunnossa.

        Ensinnäkin mitä mä teen Amex Goldilla jos siinä on rajana 800€ eikä kaveri pystynyt edes sanomaan milloinka se saattaisi nousta takaisin.

        Ja tiedottaminen. Kaikissa asioissa pitäisi olla ainakin viikko tiedotusvaatimusta. Tänä päivän on tullut tavaksi itselle että käteistä ei kanneta, ja siksi tuollainen diktatuuri käyttöön.

        Onko kukaan valittanut kommunikoinnista kuluttaja-asiamiehille ja mitä suomen laki sanoo tälläisistä tapauksista ?

        VIsa ja Diners toimivat paljon paremmin, ja asiakaspalvelu on hyvää verrattuna tähän Amexiin. Ymmärsin jenkeistä että siellä on myöskin vastaavaa käytöstä viimeaikoina, ja viivsätyskorot on hillittömiä. Eiks tää ollut se syy että Obama pisti jonkun uuden lain pystyyn näitä luottofirmoja vastaan, ettei ne voi täysin kusettaa kuluttajia.

        Mun seuraavat toimenpiteet:
        - Amex kahtia ja peruun
        - Perustan facebook yhteisön missä vastustan amexin käyttöä
        - mahdollisesti valitus kulutta-asiamiehille

        Onneksi meillä on vaihtoehtoja !!!


      • Ihan tyytyväinen asiakas
        AMEX lentää ulos kohta kirjoitti:

        Olin mielissäni kun löysin tämän keskustelun.
        Ensinnäkin ne itseään parempina pitävät suurituloiset voisivat lopetta tollasen luokkajaon, joka vallitsi keskiajalla. Kaikki ovat samanarvoisia kansalaisia, ja pienituloisten lukumäärä tulisi olla AMEX:lle myös merkityksellinen. (Itse kuulun parempaan päähän )

        Olin itse reissulla Bostonissa ja olen muutaman kerran maksanut laskuni pikkasen myöhässä Amexille.... mielestäni vielä normaalia toimintaa ja summat olet tonnin luokkaa, ei kymmeniätuhansia.

        No vaimo oli lähdössä lomalle etukäteen, ja varautunut maksamaan vuokra-auton Amexilla Frankfurtissa, ja samana päivän kaveri soittaa, että nyt teidän luottoraja on 800€ ja se on nyt ylitetty. Tuolla hetkellä olin maksanut laskuni. Annoit tulla laidallisen kaverille, ja hän totesi että ohjeet tulee ylempää, eikä asialle voi mitään. Kaveri sentään pystyi hyväksymään seuraavan transaktion, ettei vaimon tarvinnut jäädä kentälle jumiin.

        Koskaan en ole tuntenut itseäni niin väärin kohdelluksi. Tulot ovat hyvät kuten sanoin, vakituinen työpaikka, ja talonrakennuksen yhteydessä olen pyörittänyt viimeisen 5 vuoden aikana varmasti noin 200t ko. firman läpi, jotenka bus.case minun osalta pitäisi olla kunnossa.

        Ensinnäkin mitä mä teen Amex Goldilla jos siinä on rajana 800€ eikä kaveri pystynyt edes sanomaan milloinka se saattaisi nousta takaisin.

        Ja tiedottaminen. Kaikissa asioissa pitäisi olla ainakin viikko tiedotusvaatimusta. Tänä päivän on tullut tavaksi itselle että käteistä ei kanneta, ja siksi tuollainen diktatuuri käyttöön.

        Onko kukaan valittanut kommunikoinnista kuluttaja-asiamiehille ja mitä suomen laki sanoo tälläisistä tapauksista ?

        VIsa ja Diners toimivat paljon paremmin, ja asiakaspalvelu on hyvää verrattuna tähän Amexiin. Ymmärsin jenkeistä että siellä on myöskin vastaavaa käytöstä viimeaikoina, ja viivsätyskorot on hillittömiä. Eiks tää ollut se syy että Obama pisti jonkun uuden lain pystyyn näitä luottofirmoja vastaan, ettei ne voi täysin kusettaa kuluttajia.

        Mun seuraavat toimenpiteet:
        - Amex kahtia ja peruun
        - Perustan facebook yhteisön missä vastustan amexin käyttöä
        - mahdollisesti valitus kulutta-asiamiehille

        Onneksi meillä on vaihtoehtoja !!!

        Voi voi, kyllä sinua on nyt vaan niin kamalan väärin kohdeltu.

        Olipahan harvinaisen naurettava valitusvirsi. Ja kaikkeen kokemaasi kun löytyy erittäin yksinkertainen syy, eli sinä.

        "ja olen muutaman kerran maksanut laskuni pikkasen myöhässä Amexille.... mielestäni vielä normaalia toimintaa"

        Kuule, ei se todellakaan ole normaalia toimintaa. Luottokorttilaskut maksetaan ennen eräpäivää.

        Mikä tässä on niin hirveän vaikeaa teille käsittää? Et ole ainoa joka tässäkin ketjussa on itkenyt sitä että laskut on maksettu myöhässä, ja sitten Amex on reagoinut.

        Tuskin sinullekaan siellä Bostonissa tuli suurena yllätyksenä että sinulla on Amex-lasku tulossa? Sitä ei voinut maksaa esim. ennen lähtöä? Onko vaimosi kyvytön käyttämään nettipankkia?

        Meillä on kokemusta Amexista vuodesta 2001, ensin vihreä kortti, sitten suoraan platinaan. Yhtään ainoaa kertaa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Luottorajaan ei ole puututtu koskaan (eli siis ei ole aseteltu mitään rajoja; korttia on käytetty enimmillään 6000-7000 euron edestä kuukauden aikana). Asiakaspalvelu on ollut hyvää.

        Kas kummaa, mahtaisiko mitenkään johtua siitä että maksamme ne laskut ajoissa?


      • Korttihai
        AMEX lentää ulos kohta kirjoitti:

        Olin mielissäni kun löysin tämän keskustelun.
        Ensinnäkin ne itseään parempina pitävät suurituloiset voisivat lopetta tollasen luokkajaon, joka vallitsi keskiajalla. Kaikki ovat samanarvoisia kansalaisia, ja pienituloisten lukumäärä tulisi olla AMEX:lle myös merkityksellinen. (Itse kuulun parempaan päähän )

        Olin itse reissulla Bostonissa ja olen muutaman kerran maksanut laskuni pikkasen myöhässä Amexille.... mielestäni vielä normaalia toimintaa ja summat olet tonnin luokkaa, ei kymmeniätuhansia.

        No vaimo oli lähdössä lomalle etukäteen, ja varautunut maksamaan vuokra-auton Amexilla Frankfurtissa, ja samana päivän kaveri soittaa, että nyt teidän luottoraja on 800€ ja se on nyt ylitetty. Tuolla hetkellä olin maksanut laskuni. Annoit tulla laidallisen kaverille, ja hän totesi että ohjeet tulee ylempää, eikä asialle voi mitään. Kaveri sentään pystyi hyväksymään seuraavan transaktion, ettei vaimon tarvinnut jäädä kentälle jumiin.

        Koskaan en ole tuntenut itseäni niin väärin kohdelluksi. Tulot ovat hyvät kuten sanoin, vakituinen työpaikka, ja talonrakennuksen yhteydessä olen pyörittänyt viimeisen 5 vuoden aikana varmasti noin 200t ko. firman läpi, jotenka bus.case minun osalta pitäisi olla kunnossa.

        Ensinnäkin mitä mä teen Amex Goldilla jos siinä on rajana 800€ eikä kaveri pystynyt edes sanomaan milloinka se saattaisi nousta takaisin.

        Ja tiedottaminen. Kaikissa asioissa pitäisi olla ainakin viikko tiedotusvaatimusta. Tänä päivän on tullut tavaksi itselle että käteistä ei kanneta, ja siksi tuollainen diktatuuri käyttöön.

        Onko kukaan valittanut kommunikoinnista kuluttaja-asiamiehille ja mitä suomen laki sanoo tälläisistä tapauksista ?

        VIsa ja Diners toimivat paljon paremmin, ja asiakaspalvelu on hyvää verrattuna tähän Amexiin. Ymmärsin jenkeistä että siellä on myöskin vastaavaa käytöstä viimeaikoina, ja viivsätyskorot on hillittömiä. Eiks tää ollut se syy että Obama pisti jonkun uuden lain pystyyn näitä luottofirmoja vastaan, ettei ne voi täysin kusettaa kuluttajia.

        Mun seuraavat toimenpiteet:
        - Amex kahtia ja peruun
        - Perustan facebook yhteisön missä vastustan amexin käyttöä
        - mahdollisesti valitus kulutta-asiamiehille

        Onneksi meillä on vaihtoehtoja !!!

        Suosittelen lämpimästi laskujen siirtämistä suoraveloitukseen. Ei näet pääse syntymään tuollaisia muutaman päivän unohduksia. Amex noudattanee emoyhtiön asettamia luottoluokitusperiaatteita, ja Yhdysvalloissa erityisesti laskujen maksaminen AJALLAAN on yksi avaintekijöistä. Itse olen vinguttanut Amexiani ahkerasti vuosikausia, koskaan ei ole luottorajan kanssa ollut ongelmia, vaikka kertaostos olisi ollut tuhansia euroja. Luottotietoja näyttävät tosin aika ajoin seurailevan (Asiakastiedon tietovahti-palvelu kertoo luottotietokyselyistä näet...), mutta siinäpähän seurailevat.

        Tietysti tilillä pitää myös olla rahaa suoraveloituksen verran, mutta se onkin sitten kokonaan toinen juttu.


      • Konkurssi-USA
        Korttihai kirjoitti:

        Suosittelen lämpimästi laskujen siirtämistä suoraveloitukseen. Ei näet pääse syntymään tuollaisia muutaman päivän unohduksia. Amex noudattanee emoyhtiön asettamia luottoluokitusperiaatteita, ja Yhdysvalloissa erityisesti laskujen maksaminen AJALLAAN on yksi avaintekijöistä. Itse olen vinguttanut Amexiani ahkerasti vuosikausia, koskaan ei ole luottorajan kanssa ollut ongelmia, vaikka kertaostos olisi ollut tuhansia euroja. Luottotietoja näyttävät tosin aika ajoin seurailevan (Asiakastiedon tietovahti-palvelu kertoo luottotietokyselyistä näet...), mutta siinäpähän seurailevat.

        Tietysti tilillä pitää myös olla rahaa suoraveloituksen verran, mutta se onkin sitten kokonaan toinen juttu.

        Maailman velkaisimmassa maassa on "tärkeää maksaa laskunsa eräpäivänä".

        Eikö kukaan muu todellakaan tajua, mikä paradoksi tuossa on?


      • USAssa
        Konkurssi-USA kirjoitti:

        Maailman velkaisimmassa maassa on "tärkeää maksaa laskunsa eräpäivänä".

        Eikö kukaan muu todellakaan tajua, mikä paradoksi tuossa on?

        Luit nyt viestin hieman väärin. Amerikassa on L_U_O_T_T_O_L_U_O_K_I_T_U_K_S_E_N _ _ K_A_N_N_A_L_T_A tärkeää maksaa laskunsa ajoissa. Myöhässä maksaminen on erinomaisen hyvä tapa pudottaa omaa luottoluokituspistemääräänsä. Jenkkilässäkin Amex irtisanoo korttisopimuksia tai pienentää luottorajaa melko helposti, lisäksi siellä on korttiyhtiöillä ollut tapana se, että asiakkaan luottokorko pompsahtaa ylöspäin jos maksut myöhästyvät (ei siis viivästyskorko, vaan ihan säännönmukainen luottokortin korko.


      • alussa vaitti
        USAssa kirjoitti:

        Luit nyt viestin hieman väärin. Amerikassa on L_U_O_T_T_O_L_U_O_K_I_T_U_K_S_E_N _ _ K_A_N_N_A_L_T_A tärkeää maksaa laskunsa ajoissa. Myöhässä maksaminen on erinomaisen hyvä tapa pudottaa omaa luottoluokituspistemääräänsä. Jenkkilässäkin Amex irtisanoo korttisopimuksia tai pienentää luottorajaa melko helposti, lisäksi siellä on korttiyhtiöillä ollut tapana se, että asiakkaan luottokorko pompsahtaa ylöspäin jos maksut myöhästyvät (ei siis viivästyskorko, vaan ihan säännönmukainen luottokortin korko.

        etta suurin osa amerikkalaisista elaa Amexin varassa. Yleisimmat kortit taalla ovat Visa, Mastercard ja Discover, Amexia kaytetaan harvemmin koska se on kallis kayttaa. Kauppiaille se on niin kallis etta monessa paikassa sita ei hyvaksyta ollenkaan.
        Minulla on Platina MC, laskuni olen aina maksanut ajallaan ja luottorajani on $25000.00.
        t.usalainen


      • Luottojätkä
        alussa vaitti kirjoitti:

        etta suurin osa amerikkalaisista elaa Amexin varassa. Yleisimmat kortit taalla ovat Visa, Mastercard ja Discover, Amexia kaytetaan harvemmin koska se on kallis kayttaa. Kauppiaille se on niin kallis etta monessa paikassa sita ei hyvaksyta ollenkaan.
        Minulla on Platina MC, laskuni olen aina maksanut ajallaan ja luottorajani on $25000.00.
        t.usalainen

        Että Amexin käyttäjä helposti missä tahansa törmää paikkoihin jossa kortti ei käy maksuvälineenä . Mutta tuo luottoraja homma on kyllä niin että ihmiset itse aiheuttaneet jättämällä maksut maksamatta .
        Neuvoni ovat - Maksa aina laskusi ajoissa - Ota ainakin 2 muutakin luottokorttia lisäksi .


      • tkaakuri

        Jos sinulla oli kerran niin hyväpalkkainen työ, niin miten sitten pystyit ryssimään raha-asiasi niin, että sinun pitä elää velaksi ts. sinulla ei ollut riittävästi rahaa pystyssä olevien luottokorttiostosten maksuun?

        Aika surkeaa toimintaa sinulta - Amex on ihmisille, jotka eivät ole liian tyhmiä budjetoidakseen tulojaan ja menojaa.


    • ei tule ikävä

      Toivottavasti Amexin businekset Euroopassa hiipuvat viimeistään siinä vaiheessa, kun ko. yhtiön perimät usean prosentin provisiot lisätään EU:n uusien käytäntöjen mukaan suoraan luottokortilla ostetun tuotteen tai palvelun hintaan. Sen jälkeen amerikkalaisen yhtiön voitoja ei enää tarvitse sisällyttää tuoteiden ja palveluiden hintoihin kaikkien kuluttajien maksettavaksi, kuten tähän asti.

      • amexiin pettynyt

        Toivottavasti tuo EU käytäntö astuu voimaan, koska silloin AMEX:illa on kolme vaihtoehtoa

        1) Vetäytyä euroopasta kokonaan, mikä olisi firmalle paha takaisku.

        2) Laskea reippaasti marginaaliaan jonka he ottavat kauppiailta. Menetetyt kulut he joutuvat ottamaan suurempina vuosimaksuina.

        3) Jatkaa vanhaan tapaan, jolloin kortin omistajat käyttävät AMEXiaan vain jos ovat niin persaukisia, etteivät voi millään muulla ostoksiaan maksaa.

        Vaihtoehto 3 on siitä paha, että kaikkein pahimmin persaukiset eivät maksa laskujaan ajoissa, mikä AMEXille myrkkyä. Sillä juuri heidän kaltaisistaanhan AMEX pyrkii aktiivisesti eroon laskemalla luottolimiittejä, jne. Mutta jos jollain on jokin muu maksuväline, niin miksi ihmeessä ei käyttäisi sitä ja ostaisi tuotetta halvempaan hintaan. Tähän voi yrittää vastata, että AMEXilla niin hieno reward systeemi, mutta ainakaan itse en pidä sitä juuri minkään arvoisena.


    • TomppaNoCreditJustCash

      Älkää ottako tollasta jenkkikrääsää. Se on ehkä ok jenkkilässä, täällä sama melkein, kuin hankkisi NEO:n tai jonkun kultapossukerhon jäsenyyden.

      • En tarvitse

        Oli Gold Amex. Sitten oli vihreä Amex. En tarvitse, ei tee mitään. Nyt on Eurocard Gold ja pari Visaa. Toinen Visa on vuosimaksuton Sofia Pankista ja toinen myös vuosimaksuton mutta S-Pankista.. ja luottoraja 4000 euroa.

        Mihin tarvitsisin kallista korttia :D ??


      • kuin elvistelyyn
        En tarvitse kirjoitti:

        Oli Gold Amex. Sitten oli vihreä Amex. En tarvitse, ei tee mitään. Nyt on Eurocard Gold ja pari Visaa. Toinen Visa on vuosimaksuton Sofia Pankista ja toinen myös vuosimaksuton mutta S-Pankista.. ja luottoraja 4000 euroa.

        Mihin tarvitsisin kallista korttia :D ??

        Mielestäni kultainen Amex saattaa tehdä vaikutuksen johonkin ihmiseen, että tuolla on pakko olla rahaa, koska hän on valmis maksamaan täysin tyhjästä 170 euro per vuosi.


      • Platinakortin omistaja
        kuin elvistelyyn kirjoitti:

        Mielestäni kultainen Amex saattaa tehdä vaikutuksen johonkin ihmiseen, että tuolla on pakko olla rahaa, koska hän on valmis maksamaan täysin tyhjästä 170 euro per vuosi.

        Amexin kultakortti on kyllä typeristä typerin keksintö. Etuja ei vihreään korttiin verrattuna ole juuri mitään ylimääräistä (no, pisteohjelmasta tulee 1,5-kertaiset pisteet ja matkavakuutus on hieman parempi), mutta hinta on moninkertainen. Jos en omistaisi platinakorttia, en edes harkitsisi ottavani kultakorttia vaan pitäytyisin ehdottomasti vihreässä kortissa.

        Niin, ja se platinakortti onkin sitten taskussa sen vuoksi, että matkavakuutus on todella reilusti parempi, ja kortin mukana lompsaan tuli myös Priority Pass sekä kasa eri hotellien paremman tason jäsenkortteja.


      • kiinnostunut tietämään
        Platinakortin omistaja kirjoitti:

        Amexin kultakortti on kyllä typeristä typerin keksintö. Etuja ei vihreään korttiin verrattuna ole juuri mitään ylimääräistä (no, pisteohjelmasta tulee 1,5-kertaiset pisteet ja matkavakuutus on hieman parempi), mutta hinta on moninkertainen. Jos en omistaisi platinakorttia, en edes harkitsisi ottavani kultakorttia vaan pitäytyisin ehdottomasti vihreässä kortissa.

        Niin, ja se platinakortti onkin sitten taskussa sen vuoksi, että matkavakuutus on todella reilusti parempi, ja kortin mukana lompsaan tuli myös Priority Pass sekä kasa eri hotellien paremman tason jäsenkortteja.

        Kuulostaa siltä, että platina on mainio kortti paljon reissaavalle. Itselläni on firman matkojavarten pätevät matkavakuutukset ja kun olen tälläinen tavallinen pulliainen, niin lomamatkoja tulee tehtyä vain 1-2 kertaa vuodessa. Jolloin tavalliset matkavakuutukset esimebookersin kautta tulee tavattoman halvoiksi.

        Onko se niin,että Amexin voima tulee vasta platinassa ja sellaiselle joka reissaa niin paljon,että matkavakuutukset tulee vuositasolla maksamaan yli 550 euroa?


      • Korttihai
        kiinnostunut tietämään kirjoitti:

        Kuulostaa siltä, että platina on mainio kortti paljon reissaavalle. Itselläni on firman matkojavarten pätevät matkavakuutukset ja kun olen tälläinen tavallinen pulliainen, niin lomamatkoja tulee tehtyä vain 1-2 kertaa vuodessa. Jolloin tavalliset matkavakuutukset esimebookersin kautta tulee tavattoman halvoiksi.

        Onko se niin,että Amexin voima tulee vasta platinassa ja sellaiselle joka reissaa niin paljon,että matkavakuutukset tulee vuositasolla maksamaan yli 550 euroa?

        Kyllä Amexin olennaiset edut tulevat juuri platinakortin kautta. Omasta mielestäni jo pelkästään autonvuokrausvakuutus on riittävä syy hankkia tuo kortti, sillä sen jälkeen voi rauhassa kieltäytyä autovuokraamojen sikahintaisista vakuutuksista. Jos lentoyhtiöltä ei ole sattunut saamaan tasojäsenkorttia, platinakortin mukana tulevalla Priority Passilla pääsee yli 500 loungeen ympäri maailmaa. Matkavakuutus on muutoinkin kohtuullinen, ja kattaa myös rinnakkaiskortinhaltijat (max 1 3 kpl). Hotelliketjuihin tipahtaa lisäksi noita parempia etukortteja, ja aina aika ajoin saa esim. myös edullisia lentotarjouksia bisnesluokan lipuista. Concierge-palvelu hoitaa ravintolavaraukset ja hankkii liput erilaisiin tapahtumiin, matkapalvelu taas varaa lentoliput ja hotellit. Ja kaiken tämän lisäksi saa kaupan päälle myös kohtuullisen hyvän maksukortin.

        Platinakortti on siis suurelta osin mukavuutta, mutta myös konkreettisia rahanarvoisia palveluita. Se on sitten jokaisen oma asia päättää, minkä arvoisiksi nuo palvelut arvostaa.


    • Heh heh

      No kun tavallisessa Visassakin on iisiin 5000 egeä luottorajana. Toi on aika naurettava läppä "kulta amexista".

      • greencard09

        Mulla käytössä amex-green eikä vastaan ole tullut luottorajoja tai soittoja asiakaspalvelusta. Kortti toimii ja nytkin tulossa on n2000e lasku. Aiemmat laskut maksettu täysmääräisenä ajallaan. Onkohan tä amexin luottoraja joku urbaanilegenda tyyliin "mun kaverin kaverille tapahtu..." Hyvä kortti, suosittelen!


      • leikkasin amexin kahtia
        greencard09 kirjoitti:

        Mulla käytössä amex-green eikä vastaan ole tullut luottorajoja tai soittoja asiakaspalvelusta. Kortti toimii ja nytkin tulossa on n2000e lasku. Aiemmat laskut maksettu täysmääräisenä ajallaan. Onkohan tä amexin luottoraja joku urbaanilegenda tyyliin "mun kaverin kaverille tapahtu..." Hyvä kortti, suosittelen!

        Mun OMASSA kultakortissa limiitti alennettiin alle 400 euroon. Tietenkään he eivät mitään minulle ilmoittaneet. Olin juuri maksanut edellisen laskuni ennen eräpäivää joka oli hieman vajaa 2000 euroa.


      • Justus -88
        leikkasin amexin kahtia kirjoitti:

        Mun OMASSA kultakortissa limiitti alennettiin alle 400 euroon. Tietenkään he eivät mitään minulle ilmoittaneet. Olin juuri maksanut edellisen laskuni ennen eräpäivää joka oli hieman vajaa 2000 euroa.

        Olit maksanut edellisen laskun ennen eräpäivää, mutta mitenkäs sitä aikaisempien laskujen laita? Vieläkään ei ole tullut vastaan ketään, joka sanoisi, että limitti on mennyt hyvin matalalle, ja on AINA maksanut laskunsa ajallaan.


      • leikkasin kortin kahtia
        Justus -88 kirjoitti:

        Olit maksanut edellisen laskun ennen eräpäivää, mutta mitenkäs sitä aikaisempien laskujen laita? Vieläkään ei ole tullut vastaan ketään, joka sanoisi, että limitti on mennyt hyvin matalalle, ja on AINA maksanut laskunsa ajallaan.

        Ihan totta on, että muutama lasku on ollut vuoden sisällä pari viikkoa myöhässä. Se on nimittäin ihan normaalia, nimittäin asiakasta pitää kunnioittaa sen verran, ettei olla ylenpalttisen jyrkkiä maksavia asiakkaita kohtaan ja halveksita heitä samalla tavoin kuin AMEX tekee.

        Koska maksoin vuosikausia törkeää 170 euron vuosimaksua niin kuvittelin saavani edes jonkinlaista säädyllistä kohtelua. Kuvittelin saavani sellaista kohtelua, mitä saan luottokunnalta, dinersilta, Nordea rahoitukselta, Sampo pankilta, S-Pankilta, GE-moneylta, Citibankilta, jne. joilta olen hakenut vuosien aikana luottoja ja kunnialla hoitanut kaikki luottoni pois.

        Mutta ei AMEX on ollut edellä mainittuihin täydellinen rimanalitus, olen saanut sellaista kohtelua, minkä olen itse kokenut rankimmanpuoleiseksi vittuiluksi. Missään, ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa siitä, että parit laskut ovat olleet joskus viikon pari myöhässä.

        AMEX sanoi, että olen tehnyt myöskin käteisnostoja jotka katsotaan riskiksi. Siis mitä helvettiä? Miksi vitussa käyttäisin AMEXia jos minulla olisi käteissä kyseisenä hetkenä? Ok rewardsit, mutta esim Dinersilla ne on minusta paremmat, kotimaassa kannattaa käytttää ilmaista S-Visaa, jossa mulla on usemman tonnin luotto. Esimerkiksi 5000 kuukausi ostos tuottaa parhaimpina kuukausina 10% bonuksen suoraan tilille eli 500 euroa. Mitä Amexilla saa, jonkun vitun Tamagotchin tai jonkun muun pelle-lelun?


      • Amex-asiakas
        leikkasin kortin kahtia kirjoitti:

        Ihan totta on, että muutama lasku on ollut vuoden sisällä pari viikkoa myöhässä. Se on nimittäin ihan normaalia, nimittäin asiakasta pitää kunnioittaa sen verran, ettei olla ylenpalttisen jyrkkiä maksavia asiakkaita kohtaan ja halveksita heitä samalla tavoin kuin AMEX tekee.

        Koska maksoin vuosikausia törkeää 170 euron vuosimaksua niin kuvittelin saavani edes jonkinlaista säädyllistä kohtelua. Kuvittelin saavani sellaista kohtelua, mitä saan luottokunnalta, dinersilta, Nordea rahoitukselta, Sampo pankilta, S-Pankilta, GE-moneylta, Citibankilta, jne. joilta olen hakenut vuosien aikana luottoja ja kunnialla hoitanut kaikki luottoni pois.

        Mutta ei AMEX on ollut edellä mainittuihin täydellinen rimanalitus, olen saanut sellaista kohtelua, minkä olen itse kokenut rankimmanpuoleiseksi vittuiluksi. Missään, ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa siitä, että parit laskut ovat olleet joskus viikon pari myöhässä.

        AMEX sanoi, että olen tehnyt myöskin käteisnostoja jotka katsotaan riskiksi. Siis mitä helvettiä? Miksi vitussa käyttäisin AMEXia jos minulla olisi käteissä kyseisenä hetkenä? Ok rewardsit, mutta esim Dinersilla ne on minusta paremmat, kotimaassa kannattaa käytttää ilmaista S-Visaa, jossa mulla on usemman tonnin luotto. Esimerkiksi 5000 kuukausi ostos tuottaa parhaimpina kuukausina 10% bonuksen suoraan tilille eli 500 euroa. Mitä Amexilla saa, jonkun vitun Tamagotchin tai jonkun muun pelle-lelun?

        Ongelmaan on helppo ratkaisu, leikkaat kortin kahtia ja lähetät palaset Amexille. Sitten ei tarvitse enää olla pahoillaan kun Amex ei enää pidäkään sinusta, samalla osoitat ettet sinäkään pidä heistä. Ei se Amex näitä palstoja lue, joten valitus ei kuulu heidän korviinsa.


      • Miten niin?
        leikkasin kortin kahtia kirjoitti:

        Ihan totta on, että muutama lasku on ollut vuoden sisällä pari viikkoa myöhässä. Se on nimittäin ihan normaalia, nimittäin asiakasta pitää kunnioittaa sen verran, ettei olla ylenpalttisen jyrkkiä maksavia asiakkaita kohtaan ja halveksita heitä samalla tavoin kuin AMEX tekee.

        Koska maksoin vuosikausia törkeää 170 euron vuosimaksua niin kuvittelin saavani edes jonkinlaista säädyllistä kohtelua. Kuvittelin saavani sellaista kohtelua, mitä saan luottokunnalta, dinersilta, Nordea rahoitukselta, Sampo pankilta, S-Pankilta, GE-moneylta, Citibankilta, jne. joilta olen hakenut vuosien aikana luottoja ja kunnialla hoitanut kaikki luottoni pois.

        Mutta ei AMEX on ollut edellä mainittuihin täydellinen rimanalitus, olen saanut sellaista kohtelua, minkä olen itse kokenut rankimmanpuoleiseksi vittuiluksi. Missään, ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa siitä, että parit laskut ovat olleet joskus viikon pari myöhässä.

        AMEX sanoi, että olen tehnyt myöskin käteisnostoja jotka katsotaan riskiksi. Siis mitä helvettiä? Miksi vitussa käyttäisin AMEXia jos minulla olisi käteissä kyseisenä hetkenä? Ok rewardsit, mutta esim Dinersilla ne on minusta paremmat, kotimaassa kannattaa käytttää ilmaista S-Visaa, jossa mulla on usemman tonnin luotto. Esimerkiksi 5000 kuukausi ostos tuottaa parhaimpina kuukausina 10% bonuksen suoraan tilille eli 500 euroa. Mitä Amexilla saa, jonkun vitun Tamagotchin tai jonkun muun pelle-lelun?

        "Ihan totta on, että muutama lasku on ollut vuoden sisällä pari viikkoa myöhässä. Se on nimittäin ihan normaalia"

        Se voi olla "ihan normaalia" sinun todellisuudessasi, mutta ei todellakaan kaikille ihmisille! Ja luottokorttiyhtiön ollessa kyseessä se on selkeä viesti siitä että kaikki ei ole kunnossa. Jos asiakas ei kykene hallitsemaan talouttaan edes sen vertaa että osaisi maksaa laskunsa ajoissa, niin pian käy niin että ei maksa ollenkaan.

        Miksi laskusi on maksettu myöhässä? Laiskuus, unohdus, et viitsinyt, et muistanut, ei ollut rahaa? Syyksi ei kelpaa että olit ulkomailla, koska laskun määrän pystyy näkemään netistä ja maksamaan nettipankin kautta oli sitten itse missä hyvänsä.

        "AMEX sanoi, että olen tehnyt myöskin käteisnostoja jotka katsotaan riskiksi. Siis mitä helvettiä?"

        Kyllä käteisen nostaminen luottokortilta (jos se siis ei tapahdu ulkomailla, jolloin sen ymmärtää) on ihan selkeä merkki riskiasiakkaasta! Eihän kukaan nosta Suomessa luottokortilta käteistä muuta kuin silloin, kun kaikki muut rahat ovat loppu!

        Tosiaan järkevintä sinulle on luopua siitä Amexista, jos et sitä ole jo tehnyt. Pidä ne muut, kun kerran ovat sinusta joustavampia ja ymmärtävät paremmin rahavaikeuksiasi ja holtitonta asennettasi. Varmasti Amex ei jää sinun perääsi itkemään.


      • leikkasin kortin kahtia
        Miten niin? kirjoitti:

        "Ihan totta on, että muutama lasku on ollut vuoden sisällä pari viikkoa myöhässä. Se on nimittäin ihan normaalia"

        Se voi olla "ihan normaalia" sinun todellisuudessasi, mutta ei todellakaan kaikille ihmisille! Ja luottokorttiyhtiön ollessa kyseessä se on selkeä viesti siitä että kaikki ei ole kunnossa. Jos asiakas ei kykene hallitsemaan talouttaan edes sen vertaa että osaisi maksaa laskunsa ajoissa, niin pian käy niin että ei maksa ollenkaan.

        Miksi laskusi on maksettu myöhässä? Laiskuus, unohdus, et viitsinyt, et muistanut, ei ollut rahaa? Syyksi ei kelpaa että olit ulkomailla, koska laskun määrän pystyy näkemään netistä ja maksamaan nettipankin kautta oli sitten itse missä hyvänsä.

        "AMEX sanoi, että olen tehnyt myöskin käteisnostoja jotka katsotaan riskiksi. Siis mitä helvettiä?"

        Kyllä käteisen nostaminen luottokortilta (jos se siis ei tapahdu ulkomailla, jolloin sen ymmärtää) on ihan selkeä merkki riskiasiakkaasta! Eihän kukaan nosta Suomessa luottokortilta käteistä muuta kuin silloin, kun kaikki muut rahat ovat loppu!

        Tosiaan järkevintä sinulle on luopua siitä Amexista, jos et sitä ole jo tehnyt. Pidä ne muut, kun kerran ovat sinusta joustavampia ja ymmärtävät paremmin rahavaikeuksiasi ja holtitonta asennettasi. Varmasti Amex ei jää sinun perääsi itkemään.

        "Se voi olla "ihan normaalia" sinun todellisuudessasi, mutta ei todellakaan kaikille ihmisille! Ja luottokorttiyhtiön ollessa kyseessä se on selkeä viesti siitä että kaikki ei ole kunnossa. Jos asiakas ei kykene hallitsemaan talouttaan edes sen vertaa että osaisi maksaa laskunsa ajoissa, niin pian käy niin että ei maksa ollenkaan."

        No ihmisiä on kaikenlaisia. En tunne ketään joka maksaisi aina kaikki laskunsa ajoissa.

        "Miksi laskusi on maksettu myöhässä? Laiskuus, unohdus, et viitsinyt, et muistanut, ei ollut rahaa? Syyksi ei kelpaa että olit ulkomailla, koska laskun määrän pystyy näkemään netistä ja maksamaan nettipankin kautta oli sitten itse missä hyvänsä."

        Ensinnäkin syyt eivät kuulu pätkänvertaa AMEXille tai sinulle, jollen itse halua neuvotella pidemmästä maksuajasta. Onneksi aina on ollut rahaa, ettei ole tarvinnut alkaa heille mitään selittelemään.

        "Kyllä käteisen nostaminen luottokortilta (jos se siis ei tapahdu ulkomailla, jolloin sen ymmärtää) on ihan selkeä merkki riskiasiakkaasta! Eihän kukaan nosta Suomessa luottokortilta käteistä muuta kuin silloin, kun kaikki muut rahat ovat loppu!"

        Niin juuri, ihmettelin vain, että mitä hiton järkeä on käyttää AMEXia yhtään mihinkään muuhun tarkoitukseen kuin käteisen nostoon. Kotimaassa niin paljon parempia ja palkitsevampia maksutapoja kuin AMEX.

        "Varmasti Amex ei jää sinun perääsi itkemään."

        Tämän uskon, omasta kokemuksestani olen huomannut, että asiakkaan tyytyväisyys ei ole heille tärkeää.


      • Miten niin?
        leikkasin kortin kahtia kirjoitti:

        "Se voi olla "ihan normaalia" sinun todellisuudessasi, mutta ei todellakaan kaikille ihmisille! Ja luottokorttiyhtiön ollessa kyseessä se on selkeä viesti siitä että kaikki ei ole kunnossa. Jos asiakas ei kykene hallitsemaan talouttaan edes sen vertaa että osaisi maksaa laskunsa ajoissa, niin pian käy niin että ei maksa ollenkaan."

        No ihmisiä on kaikenlaisia. En tunne ketään joka maksaisi aina kaikki laskunsa ajoissa.

        "Miksi laskusi on maksettu myöhässä? Laiskuus, unohdus, et viitsinyt, et muistanut, ei ollut rahaa? Syyksi ei kelpaa että olit ulkomailla, koska laskun määrän pystyy näkemään netistä ja maksamaan nettipankin kautta oli sitten itse missä hyvänsä."

        Ensinnäkin syyt eivät kuulu pätkänvertaa AMEXille tai sinulle, jollen itse halua neuvotella pidemmästä maksuajasta. Onneksi aina on ollut rahaa, ettei ole tarvinnut alkaa heille mitään selittelemään.

        "Kyllä käteisen nostaminen luottokortilta (jos se siis ei tapahdu ulkomailla, jolloin sen ymmärtää) on ihan selkeä merkki riskiasiakkaasta! Eihän kukaan nosta Suomessa luottokortilta käteistä muuta kuin silloin, kun kaikki muut rahat ovat loppu!"

        Niin juuri, ihmettelin vain, että mitä hiton järkeä on käyttää AMEXia yhtään mihinkään muuhun tarkoitukseen kuin käteisen nostoon. Kotimaassa niin paljon parempia ja palkitsevampia maksutapoja kuin AMEX.

        "Varmasti Amex ei jää sinun perääsi itkemään."

        Tämän uskon, omasta kokemuksestani olen huomannut, että asiakkaan tyytyväisyys ei ole heille tärkeää.

        "En tunne ketään joka maksaisi aina kaikki laskunsa ajoissa."

        Niinhän sitä sanotaan että vakka kantensa valitsee ja lika barn leka bäst. Varmaan sinun ystävä- ja tuttavapiirissäsi ei kukaan maksakaan laskujaan ajoissa. Pyöritetään korttiruljanssia, lainataan Pekalta että voidaan maksaa Paulille. On tullut sinulle varmaan jo pikavipitkin kovin tutuiksi?

        Minä taas en tunne ketään joka EI maksa aina kaikkia laskujaan ajoissa. Sitä sanotaan aikuisuudeksi ja elämän hallinnaksi.

        "Niin juuri, ihmettelin vain, että mitä hiton järkeä on käyttää AMEXia yhtään mihinkään muuhun tarkoitukseen kuin käteisen nostoon."

        Mitä hiton järkeä on käyttää yhtään mitään luottokorttia käteisen nostoon?? Menee reippaat nostopalkkiot aivan turhaan. Käteiset nostetaan pankkikortilla omalta tililtä.

        Ai niin, sinähän et voi tehdä niin koska elät kuukaudesta toiseen aivan toimeentulon äärirajoilla ja joudut käyttämään luottokortteja jopa siihen että saisit ostettua kaupasta ruokaa.

        "omasta kokemuksestani olen huomannut, että asiakkaan tyytyväisyys ei ole heille tärkeää."

        Jaa. Minä taas olen huomannut että asiakkaan tyytyväisyys on heille kovin tärkeää. Aina olen erinomaista palvelua saanut.


      • amex kahtia
        Miten niin? kirjoitti:

        "En tunne ketään joka maksaisi aina kaikki laskunsa ajoissa."

        Niinhän sitä sanotaan että vakka kantensa valitsee ja lika barn leka bäst. Varmaan sinun ystävä- ja tuttavapiirissäsi ei kukaan maksakaan laskujaan ajoissa. Pyöritetään korttiruljanssia, lainataan Pekalta että voidaan maksaa Paulille. On tullut sinulle varmaan jo pikavipitkin kovin tutuiksi?

        Minä taas en tunne ketään joka EI maksa aina kaikkia laskujaan ajoissa. Sitä sanotaan aikuisuudeksi ja elämän hallinnaksi.

        "Niin juuri, ihmettelin vain, että mitä hiton järkeä on käyttää AMEXia yhtään mihinkään muuhun tarkoitukseen kuin käteisen nostoon."

        Mitä hiton järkeä on käyttää yhtään mitään luottokorttia käteisen nostoon?? Menee reippaat nostopalkkiot aivan turhaan. Käteiset nostetaan pankkikortilla omalta tililtä.

        Ai niin, sinähän et voi tehdä niin koska elät kuukaudesta toiseen aivan toimeentulon äärirajoilla ja joudut käyttämään luottokortteja jopa siihen että saisit ostettua kaupasta ruokaa.

        "omasta kokemuksestani olen huomannut, että asiakkaan tyytyväisyys ei ole heille tärkeää."

        Jaa. Minä taas olen huomannut että asiakkaan tyytyväisyys on heille kovin tärkeää. Aina olen erinomaista palvelua saanut.

        "Minä taas en tunne ketään joka EI maksa aina kaikkia laskujaan ajoissa. Sitä sanotaan aikuisuudeksi ja elämän hallinnaksi."

        Tai, että on sattunut syntymään kultalusikka suussa tai on nousukasmaisesti saanut käteistä sen verran, ettei ymmärrä "tavallisen suomalaisen" elämää.

        "Ai niin, sinähän et voi tehdä niin koska elät kuukaudesta toiseen aivan toimeentulon äärirajoilla ja joudut käyttämään luottokortteja jopa siihen että saisit ostettua kaupasta ruokaa."

        Niin, minä pidän kansantalouden rattaat pyörimässä, enkä ruoki lamaa. Tätä tarkoitusta varten on olemassa vaikka kuinka paljon laadukkaita rahoitusyhtiöitä ja luottokortteja.

        "Jaa. Minä taas olen huomannut että asiakkaan tyytyväisyys on heille kovin tärkeää. Aina olen erinomaista palvelua saanut."

        No minä taas en ja tämän ketjun perusteella en ole ainoa.


      • kk
        amex kahtia kirjoitti:

        "Minä taas en tunne ketään joka EI maksa aina kaikkia laskujaan ajoissa. Sitä sanotaan aikuisuudeksi ja elämän hallinnaksi."

        Tai, että on sattunut syntymään kultalusikka suussa tai on nousukasmaisesti saanut käteistä sen verran, ettei ymmärrä "tavallisen suomalaisen" elämää.

        "Ai niin, sinähän et voi tehdä niin koska elät kuukaudesta toiseen aivan toimeentulon äärirajoilla ja joudut käyttämään luottokortteja jopa siihen että saisit ostettua kaupasta ruokaa."

        Niin, minä pidän kansantalouden rattaat pyörimässä, enkä ruoki lamaa. Tätä tarkoitusta varten on olemassa vaikka kuinka paljon laadukkaita rahoitusyhtiöitä ja luottokortteja.

        "Jaa. Minä taas olen huomannut että asiakkaan tyytyväisyys on heille kovin tärkeää. Aina olen erinomaista palvelua saanut."

        No minä taas en ja tämän ketjun perusteella en ole ainoa.

        Ymmärrät varmasti itsekin eläväsi ns. "living on the edge" tyylisesti. Maksutyylisi ja eritoten rahan käyttötyylisi kertovat että homma on lähtenyt lapasesta jo ajat sitten ja lapanenkin on hukkunut jonnekin matkan varrelle...

        Ymmärrän hyvin jos Amex on tiputtanut käyttörajasi minimiin - ja aiheesta. Oman tyylisi perusteella kamelinselkä ei vaadi kummoistakaan lisärasitetta kun se napsahtaa, olkoon se sitten vaikkapa ylimääräinen hammaslääkärilasku tahi hajonnut pesukone.

        Amex tarjoaa todella hyvää asiakaspalvelua, omalta osaltani olen äärimmäisen tyytyväinen siihen. Esim. ennen reissuun lähtöä olen aina ilmoittanut eksoottisemmista kohteista heille puhelimitse ja joko puhelun aikana tai sen jälkeen joku on soittanut minulle takaisin ja kertonut vinkkejä tutustumisen arvoisista kohteista.

        Kortti on toiminut aina kuin junan vessa (ja nyt puhun sinisistä pikajunista mallia ns. reikä lattiassa, en Pendolinoista). Pienintäkään ongelmaa sen käytössä tai käyttörajoissa ei ole ollut koskaan, ei vaikka eräänä kuussa käytin korttia yli 10.000 EUR edestä reissatessani - toki ilmoitin etukäteen heille missä reissaan jotta eivät kuvittele että kortti olisi päätynyt vääriin käsiin. Normikäyttö kortillani on n. 3000-4000 EUR/kk.

        Maksan myös laskuni heille aina ennen eräpäivää - myöhäisimmillään olen laskut maksanut 2 pv ennen eräpäivää, mutta tyypillisesti katson netistä laskutusjakson katkeamisen jälkeen summan ja maksan sen ennen kuin edes paperilasku tulee kotiini.

        Olen erittäin tyytyväinen Amexin tarjoamaan palveluun sillä he kohtelevat asiakkaitaan kunnioittavasti ja yksilöinä. En ole heille harmaata massaa.

        Tässä toki kannattanee muistaa vanha suomalainen sananlasku: niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.


      • amex kahtia
        kk kirjoitti:

        Ymmärrät varmasti itsekin eläväsi ns. "living on the edge" tyylisesti. Maksutyylisi ja eritoten rahan käyttötyylisi kertovat että homma on lähtenyt lapasesta jo ajat sitten ja lapanenkin on hukkunut jonnekin matkan varrelle...

        Ymmärrän hyvin jos Amex on tiputtanut käyttörajasi minimiin - ja aiheesta. Oman tyylisi perusteella kamelinselkä ei vaadi kummoistakaan lisärasitetta kun se napsahtaa, olkoon se sitten vaikkapa ylimääräinen hammaslääkärilasku tahi hajonnut pesukone.

        Amex tarjoaa todella hyvää asiakaspalvelua, omalta osaltani olen äärimmäisen tyytyväinen siihen. Esim. ennen reissuun lähtöä olen aina ilmoittanut eksoottisemmista kohteista heille puhelimitse ja joko puhelun aikana tai sen jälkeen joku on soittanut minulle takaisin ja kertonut vinkkejä tutustumisen arvoisista kohteista.

        Kortti on toiminut aina kuin junan vessa (ja nyt puhun sinisistä pikajunista mallia ns. reikä lattiassa, en Pendolinoista). Pienintäkään ongelmaa sen käytössä tai käyttörajoissa ei ole ollut koskaan, ei vaikka eräänä kuussa käytin korttia yli 10.000 EUR edestä reissatessani - toki ilmoitin etukäteen heille missä reissaan jotta eivät kuvittele että kortti olisi päätynyt vääriin käsiin. Normikäyttö kortillani on n. 3000-4000 EUR/kk.

        Maksan myös laskuni heille aina ennen eräpäivää - myöhäisimmillään olen laskut maksanut 2 pv ennen eräpäivää, mutta tyypillisesti katson netistä laskutusjakson katkeamisen jälkeen summan ja maksan sen ennen kuin edes paperilasku tulee kotiini.

        Olen erittäin tyytyväinen Amexin tarjoamaan palveluun sillä he kohtelevat asiakkaitaan kunnioittavasti ja yksilöinä. En ole heille harmaata massaa.

        Tässä toki kannattanee muistaa vanha suomalainen sananlasku: niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

        Sadat tuhannet suomalaiset ja miljoonat Amerikkalaiset elävät "living on the edge" tyylisesti. Vuosikausia on mennyt aivan loistavasti monet kulutusluotot on otettu ja maksettu pois. Mitään ongelmia ei ole tullut vastaan.

        Totta kai monet asiat voivat johtaa maksukykyni romahtamiseen. Eikä se maailma siihenkään kaadu. Amerikassa ihmiset kärvistelevät hetken ja aloittavat kaiken alusta puhtaalta pöydältä. Täällä Suomessa joutuu hieman suurempiin vaikeuksiin, kun täällä on kummallinen periaate, että velat on aina maksettava pois (toisin kuin jenkeissä). Mutta pahimmillaan ulosoton jälkeenkin tienaisin reilusti enemmän kuin mitä keskiverto tallaaja. Ei täältä kukaan mitään omaisuutta hautaansa saa mukaan vietyä.

        No tämä oli tämmöistä spekulointi, koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Voihan sitä vaikka huomenna kuolla. Jos asiat rullaavat vanhaan tuttuun tapaan, niin mitään ongelmia ei ole kunhan vain vältän Amexia.

        Luulen, että pidän vuoden taukoa Amexista ja otan uuden kultakortin ilman vuosimaksua.


      • Korttihai
        leikkasin kortin kahtia kirjoitti:

        Ihan totta on, että muutama lasku on ollut vuoden sisällä pari viikkoa myöhässä. Se on nimittäin ihan normaalia, nimittäin asiakasta pitää kunnioittaa sen verran, ettei olla ylenpalttisen jyrkkiä maksavia asiakkaita kohtaan ja halveksita heitä samalla tavoin kuin AMEX tekee.

        Koska maksoin vuosikausia törkeää 170 euron vuosimaksua niin kuvittelin saavani edes jonkinlaista säädyllistä kohtelua. Kuvittelin saavani sellaista kohtelua, mitä saan luottokunnalta, dinersilta, Nordea rahoitukselta, Sampo pankilta, S-Pankilta, GE-moneylta, Citibankilta, jne. joilta olen hakenut vuosien aikana luottoja ja kunnialla hoitanut kaikki luottoni pois.

        Mutta ei AMEX on ollut edellä mainittuihin täydellinen rimanalitus, olen saanut sellaista kohtelua, minkä olen itse kokenut rankimmanpuoleiseksi vittuiluksi. Missään, ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa siitä, että parit laskut ovat olleet joskus viikon pari myöhässä.

        AMEX sanoi, että olen tehnyt myöskin käteisnostoja jotka katsotaan riskiksi. Siis mitä helvettiä? Miksi vitussa käyttäisin AMEXia jos minulla olisi käteissä kyseisenä hetkenä? Ok rewardsit, mutta esim Dinersilla ne on minusta paremmat, kotimaassa kannattaa käytttää ilmaista S-Visaa, jossa mulla on usemman tonnin luotto. Esimerkiksi 5000 kuukausi ostos tuottaa parhaimpina kuukausina 10% bonuksen suoraan tilille eli 500 euroa. Mitä Amexilla saa, jonkun vitun Tamagotchin tai jonkun muun pelle-lelun?

        "Miksi vitussa käyttäisin AMEXia jos minulla olisi käteissä kyseisenä hetkenä? Ok rewardsit, mutta esim Dinersilla ne on minusta paremmat,"

        Kukin toimikoon tyylillään. Minä puolestani maksan lähes kaiken luottokortilla, syinä mm. mainitsemasi palkintopisteet mutta myös luottokortin tarjoama ylimääräinen kuluttajansuoja (vrt esim lentoyhtiöiden konkurssitilanne: luottokortilla maksaneet saivat rahansa takaisin, käteisellä rahalla maksaneet eivät)

        Dinersin palkinto-ohjelma on kieltämättä käytännöllinen monessa suhteessa, mutta jos tarkoituksena on tienata lentoyhtiöpisteitä, niin Amex on Dinersiin verrattuna ylivertainen.


      • joita tiedän
        Miten niin? kirjoitti:

        "Ihan totta on, että muutama lasku on ollut vuoden sisällä pari viikkoa myöhässä. Se on nimittäin ihan normaalia"

        Se voi olla "ihan normaalia" sinun todellisuudessasi, mutta ei todellakaan kaikille ihmisille! Ja luottokorttiyhtiön ollessa kyseessä se on selkeä viesti siitä että kaikki ei ole kunnossa. Jos asiakas ei kykene hallitsemaan talouttaan edes sen vertaa että osaisi maksaa laskunsa ajoissa, niin pian käy niin että ei maksa ollenkaan.

        Miksi laskusi on maksettu myöhässä? Laiskuus, unohdus, et viitsinyt, et muistanut, ei ollut rahaa? Syyksi ei kelpaa että olit ulkomailla, koska laskun määrän pystyy näkemään netistä ja maksamaan nettipankin kautta oli sitten itse missä hyvänsä.

        "AMEX sanoi, että olen tehnyt myöskin käteisnostoja jotka katsotaan riskiksi. Siis mitä helvettiä?"

        Kyllä käteisen nostaminen luottokortilta (jos se siis ei tapahdu ulkomailla, jolloin sen ymmärtää) on ihan selkeä merkki riskiasiakkaasta! Eihän kukaan nosta Suomessa luottokortilta käteistä muuta kuin silloin, kun kaikki muut rahat ovat loppu!

        Tosiaan järkevintä sinulle on luopua siitä Amexista, jos et sitä ole jo tehnyt. Pidä ne muut, kun kerran ovat sinusta joustavampia ja ymmärtävät paremmin rahavaikeuksiasi ja holtitonta asennettasi. Varmasti Amex ei jää sinun perääsi itkemään.

        "Kyllä käteisen nostaminen luottokortilta (jos se siis ei tapahdu ulkomailla, jolloin sen ymmärtää) on ihan selkeä merkki riskiasiakkaasta! Eihän kukaan nosta Suomessa luottokortilta käteistä muuta kuin silloin, kun kaikki muut rahat ovat loppu"

        Miksi Amexissa sitten on käteisennostomahdollisuus myös Suomessa?

        Vastaus:Koska Amex käy kalleutensa vuoksi niin harvassa paikassa, että ainut mahdollisuus käyttää sitä, on nostaa sillä käteistä ja maksaa käteisellä paikoissa jossa se ei käy.

        Jumalauta, sinä (ilmiselvästi) Luottokunnan agitaattori olet kyllä harvinaisen tyhmä jätkä.


      • olipas sutkaus
        leikkasin kortin kahtia kirjoitti:

        "Se voi olla "ihan normaalia" sinun todellisuudessasi, mutta ei todellakaan kaikille ihmisille! Ja luottokorttiyhtiön ollessa kyseessä se on selkeä viesti siitä että kaikki ei ole kunnossa. Jos asiakas ei kykene hallitsemaan talouttaan edes sen vertaa että osaisi maksaa laskunsa ajoissa, niin pian käy niin että ei maksa ollenkaan."

        No ihmisiä on kaikenlaisia. En tunne ketään joka maksaisi aina kaikki laskunsa ajoissa.

        "Miksi laskusi on maksettu myöhässä? Laiskuus, unohdus, et viitsinyt, et muistanut, ei ollut rahaa? Syyksi ei kelpaa että olit ulkomailla, koska laskun määrän pystyy näkemään netistä ja maksamaan nettipankin kautta oli sitten itse missä hyvänsä."

        Ensinnäkin syyt eivät kuulu pätkänvertaa AMEXille tai sinulle, jollen itse halua neuvotella pidemmästä maksuajasta. Onneksi aina on ollut rahaa, ettei ole tarvinnut alkaa heille mitään selittelemään.

        "Kyllä käteisen nostaminen luottokortilta (jos se siis ei tapahdu ulkomailla, jolloin sen ymmärtää) on ihan selkeä merkki riskiasiakkaasta! Eihän kukaan nosta Suomessa luottokortilta käteistä muuta kuin silloin, kun kaikki muut rahat ovat loppu!"

        Niin juuri, ihmettelin vain, että mitä hiton järkeä on käyttää AMEXia yhtään mihinkään muuhun tarkoitukseen kuin käteisen nostoon. Kotimaassa niin paljon parempia ja palkitsevampia maksutapoja kuin AMEX.

        "Varmasti Amex ei jää sinun perääsi itkemään."

        Tämän uskon, omasta kokemuksestani olen huomannut, että asiakkaan tyytyväisyys ei ole heille tärkeää.

        Sanoit: "No ihmisiä on kaikenlaisia. En tunne ketään joka maksaisi aina kaikki laskunsa ajoissa. "

        Maksan kaikki laskuni niiden erääntymispäivänä, sekä itse että firma. Viiden vuoden aikana on kyllä käynyt kai kolme erehdystä. Kerran jopa Visa-maksukortin lasku oli päivän myöhässä. Ne muut olivat puhtaasti laskujen hukkaamisia johonkin.

        Näin yhteiskunta enimmäkseen toimii. Sinä elät omassa nurkassasi, ei ole tarvetta yleistää. En minäkään yleistä.


      • En tajua
        joita tiedän kirjoitti:

        "Kyllä käteisen nostaminen luottokortilta (jos se siis ei tapahdu ulkomailla, jolloin sen ymmärtää) on ihan selkeä merkki riskiasiakkaasta! Eihän kukaan nosta Suomessa luottokortilta käteistä muuta kuin silloin, kun kaikki muut rahat ovat loppu"

        Miksi Amexissa sitten on käteisennostomahdollisuus myös Suomessa?

        Vastaus:Koska Amex käy kalleutensa vuoksi niin harvassa paikassa, että ainut mahdollisuus käyttää sitä, on nostaa sillä käteistä ja maksaa käteisellä paikoissa jossa se ei käy.

        Jumalauta, sinä (ilmiselvästi) Luottokunnan agitaattori olet kyllä harvinaisen tyhmä jätkä.

        En kyllä kertakaikkiaan ymmärrä tuota logiikkaa.

        "Miksi Amexissa sitten on käteisennostomahdollisuus myös Suomessa?"

        No se on juuri niitä asiakkaita varten joiden raha-asiat ovat niin kuralla että heidän on nostettava elämiseensä rahaa luottokortilta ja maksettava siitä sekä korkoa (joka siis alkaa juosta heti nostopäivästä, toisin kuin silloin kun kortilla maksaa!) että palvelumaksua. Amex on liikeyritys, totta kai heille raha kelpaa!

        "Koska Amex käy kalleutensa vuoksi niin harvassa paikassa, että ainut mahdollisuus käyttää sitä, on nostaa sillä käteistä ja maksaa käteisellä paikoissa jossa se ei käy."

        Ensinnäkään en ole samaa mieltä siitä että Amex ei kävisi Suomessa. Olemme parhaillaan kuukauden lomalla; lomaa on vietetty Itä-Suomessa, Länsirannikolla sekä Helsingissä. On shoppailtu, syöty ravintoloissa, asuttu hotelleissa, vuokrattu auto.. Eipä ole tullut vastaan paikkoja joissa Amexia ei olisi hyväksytty.

        Mutta oletetaan että sinä teet ostoksia enimmäkseen paikoissa joissa Amex ei kelpaa. Miksi ihmeessä sinulla sitten pitää olla se kortti ollenkaan?? Siis mitä järkeä on pitää maksuaikakorttia tai luottokorttia ja sitten käyttää sitä ainoastaan käteisen nostamiseen?? Kun sitä käteistä saa ihan yhtä hyvin pankkikortilla, nostamalla omalta tililtään?

        On täysin kiistatonta että jokainen joka joutuu nostamaan Amexilla käteistä rahaa Suomessa on tilassa, jossa raha-asiat eivät enää ole hallinnassa.

        "Jumalauta, sinä (ilmiselvästi) Luottokunnan agitaattori olet kyllä harvinaisen tyhmä jätkä."

        En ole jätkä vaan nainen, enkä ole minkään puljun agitaattori. Onhan minulla Amex itsellänikin!


      • Ohhohh
        En tajua kirjoitti:

        En kyllä kertakaikkiaan ymmärrä tuota logiikkaa.

        "Miksi Amexissa sitten on käteisennostomahdollisuus myös Suomessa?"

        No se on juuri niitä asiakkaita varten joiden raha-asiat ovat niin kuralla että heidän on nostettava elämiseensä rahaa luottokortilta ja maksettava siitä sekä korkoa (joka siis alkaa juosta heti nostopäivästä, toisin kuin silloin kun kortilla maksaa!) että palvelumaksua. Amex on liikeyritys, totta kai heille raha kelpaa!

        "Koska Amex käy kalleutensa vuoksi niin harvassa paikassa, että ainut mahdollisuus käyttää sitä, on nostaa sillä käteistä ja maksaa käteisellä paikoissa jossa se ei käy."

        Ensinnäkään en ole samaa mieltä siitä että Amex ei kävisi Suomessa. Olemme parhaillaan kuukauden lomalla; lomaa on vietetty Itä-Suomessa, Länsirannikolla sekä Helsingissä. On shoppailtu, syöty ravintoloissa, asuttu hotelleissa, vuokrattu auto.. Eipä ole tullut vastaan paikkoja joissa Amexia ei olisi hyväksytty.

        Mutta oletetaan että sinä teet ostoksia enimmäkseen paikoissa joissa Amex ei kelpaa. Miksi ihmeessä sinulla sitten pitää olla se kortti ollenkaan?? Siis mitä järkeä on pitää maksuaikakorttia tai luottokorttia ja sitten käyttää sitä ainoastaan käteisen nostamiseen?? Kun sitä käteistä saa ihan yhtä hyvin pankkikortilla, nostamalla omalta tililtään?

        On täysin kiistatonta että jokainen joka joutuu nostamaan Amexilla käteistä rahaa Suomessa on tilassa, jossa raha-asiat eivät enää ole hallinnassa.

        "Jumalauta, sinä (ilmiselvästi) Luottokunnan agitaattori olet kyllä harvinaisen tyhmä jätkä."

        En ole jätkä vaan nainen, enkä ole minkään puljun agitaattori. Onhan minulla Amex itsellänikin!

        Kylläpä rouvalla on suuret luulot:

        "On täysin kiistatonta että jokainen joka joutuu nostamaan Amexilla käteistä rahaa Suomessa on tilassa, jossa raha-asiat eivät enää ole hallinnassa"

        Siinäpä väitettä kerrassaan! Kaikkien ihmisten elämä ei ole yhtä tasaisen harmaata keskiluokkaista ja säälittävää kuin sinun. Joskus voi olla vain Amex mukana ja automaatti edessä ja silloin sitä nostaa rahaa sillä kortilla joka sattuu olemaan mukana. Ja se tarkottaa tämän idiootin mielestä että raha-asiat eivät ole "hallinnassa"...

        Joo, tää riitti, ei idioottien kanssa kannata enempää vääntää...

        PS:AMEX SUCKS!


      • outoa logiikkaa
        En tajua kirjoitti:

        En kyllä kertakaikkiaan ymmärrä tuota logiikkaa.

        "Miksi Amexissa sitten on käteisennostomahdollisuus myös Suomessa?"

        No se on juuri niitä asiakkaita varten joiden raha-asiat ovat niin kuralla että heidän on nostettava elämiseensä rahaa luottokortilta ja maksettava siitä sekä korkoa (joka siis alkaa juosta heti nostopäivästä, toisin kuin silloin kun kortilla maksaa!) että palvelumaksua. Amex on liikeyritys, totta kai heille raha kelpaa!

        "Koska Amex käy kalleutensa vuoksi niin harvassa paikassa, että ainut mahdollisuus käyttää sitä, on nostaa sillä käteistä ja maksaa käteisellä paikoissa jossa se ei käy."

        Ensinnäkään en ole samaa mieltä siitä että Amex ei kävisi Suomessa. Olemme parhaillaan kuukauden lomalla; lomaa on vietetty Itä-Suomessa, Länsirannikolla sekä Helsingissä. On shoppailtu, syöty ravintoloissa, asuttu hotelleissa, vuokrattu auto.. Eipä ole tullut vastaan paikkoja joissa Amexia ei olisi hyväksytty.

        Mutta oletetaan että sinä teet ostoksia enimmäkseen paikoissa joissa Amex ei kelpaa. Miksi ihmeessä sinulla sitten pitää olla se kortti ollenkaan?? Siis mitä järkeä on pitää maksuaikakorttia tai luottokorttia ja sitten käyttää sitä ainoastaan käteisen nostamiseen?? Kun sitä käteistä saa ihan yhtä hyvin pankkikortilla, nostamalla omalta tililtään?

        On täysin kiistatonta että jokainen joka joutuu nostamaan Amexilla käteistä rahaa Suomessa on tilassa, jossa raha-asiat eivät enää ole hallinnassa.

        "Jumalauta, sinä (ilmiselvästi) Luottokunnan agitaattori olet kyllä harvinaisen tyhmä jätkä."

        En ole jätkä vaan nainen, enkä ole minkään puljun agitaattori. Onhan minulla Amex itsellänikin!

        "On täysin kiistatonta että jokainen joka joutuu nostamaan Amexilla käteistä rahaa Suomessa on tilassa, jossa raha-asiat eivät enää ole hallinnassa."

        Ihan samoin voi sanoa, että jokainen jolla on mitä tahansa lainaa ei hallitse raha-asioitaan. Onhan täysin kiistatonta, että jos sinulla lainaa, niin maksat siitä korkoa ja miksi. No tietenkin siksi, että asuntoja, autoja yms. ostelemalla elät yli varojesi, jos joudut niihin lainaa ottaamaan.

        Todella outoa ajattelua. Nykyelämä nyt vaan sattuu olemaan sellaista, että ihmisillä on mahdollisuuksia ostaa kaikenlaista etukäteen ja maksaa myöhemmin. Jokainen varmaan itse tietää oman elämänhallintansa parhaiten. Ainakin itse tiedän omani paremmin kuin sinä.


      • En tajua
        Ohhohh kirjoitti:

        Kylläpä rouvalla on suuret luulot:

        "On täysin kiistatonta että jokainen joka joutuu nostamaan Amexilla käteistä rahaa Suomessa on tilassa, jossa raha-asiat eivät enää ole hallinnassa"

        Siinäpä väitettä kerrassaan! Kaikkien ihmisten elämä ei ole yhtä tasaisen harmaata keskiluokkaista ja säälittävää kuin sinun. Joskus voi olla vain Amex mukana ja automaatti edessä ja silloin sitä nostaa rahaa sillä kortilla joka sattuu olemaan mukana. Ja se tarkottaa tämän idiootin mielestä että raha-asiat eivät ole "hallinnassa"...

        Joo, tää riitti, ei idioottien kanssa kannata enempää vääntää...

        PS:AMEX SUCKS!

        Sinulle tulee usein sellaisia tilanteita että sinulla on mukana vain Amex, mutta ei tavallista pankkikorttia?

        Mistä nämä tilanteet johtuvat? Housujen taskuun ei mahdu kuin yksi ainoa kortti? Ei sinulle sitten mahdu esim. ajokorttiakaan?

        Oletko koskaan nostanut rahaa Amexilla automaatista Suomessa, vaikka sinulla on ollut juuri sillä hetkellä pankkitillläsi satoja tai tuhansia euroja, ja olisit aivan hyvin voinut nostaa myös sillä pankkikortillasi?

        Kyllä minusta on aika kummaa jos vastaus tuohon on "kyllä". En näe moisessa toiminnassa mitään järkeä.

        Huomattavasti uskottavampaa on, että vastaus on "ei". Eli sitä käteistä nostat Amexilla siinä vaiheessa kun pankkitilillä ei ole enää kuin muutama euro. Ei se todellakaan mitään kovin hyvää ja hallittua taloudenpitoa ole!

        Todella kuvaava asenne sinulla muuten. Se, että ihmisellä on taloutensa hallinnassa, on sinusta "tasaisen harmaata, keskiluokkaista ja säälittävää". No jos sinulle tulee siitä parempi mieli niin uskottele vain itsellesi niin jatkossakin. Sinähän elät niin kovin värikästä ja jännittävää elämää, kun elät kuukaudesta toiseen kädestä suuhun.


      • sad middle class dullet
        En tajua kirjoitti:

        Sinulle tulee usein sellaisia tilanteita että sinulla on mukana vain Amex, mutta ei tavallista pankkikorttia?

        Mistä nämä tilanteet johtuvat? Housujen taskuun ei mahdu kuin yksi ainoa kortti? Ei sinulle sitten mahdu esim. ajokorttiakaan?

        Oletko koskaan nostanut rahaa Amexilla automaatista Suomessa, vaikka sinulla on ollut juuri sillä hetkellä pankkitillläsi satoja tai tuhansia euroja, ja olisit aivan hyvin voinut nostaa myös sillä pankkikortillasi?

        Kyllä minusta on aika kummaa jos vastaus tuohon on "kyllä". En näe moisessa toiminnassa mitään järkeä.

        Huomattavasti uskottavampaa on, että vastaus on "ei". Eli sitä käteistä nostat Amexilla siinä vaiheessa kun pankkitilillä ei ole enää kuin muutama euro. Ei se todellakaan mitään kovin hyvää ja hallittua taloudenpitoa ole!

        Todella kuvaava asenne sinulla muuten. Se, että ihmisellä on taloutensa hallinnassa, on sinusta "tasaisen harmaata, keskiluokkaista ja säälittävää". No jos sinulle tulee siitä parempi mieli niin uskottele vain itsellesi niin jatkossakin. Sinähän elät niin kovin värikästä ja jännittävää elämää, kun elät kuukaudesta toiseen kädestä suuhun.

        "Mistä nämä tilanteet johtuvat? Housujen taskuun ei mahdu kuin yksi ainoa kortti? Ei sinulle sitten mahdu esim. ajokorttiakaan"

        Siksi, ettei kaikki jaksa miettiä tekemisiään kuukauden etukäteen.

        Älä edes yritä ymmärtää, kaltaisesi tylsimys ei siihen siihen voi kyetä-


      • Pankkitäti
        outoa logiikkaa kirjoitti:

        "On täysin kiistatonta että jokainen joka joutuu nostamaan Amexilla käteistä rahaa Suomessa on tilassa, jossa raha-asiat eivät enää ole hallinnassa."

        Ihan samoin voi sanoa, että jokainen jolla on mitä tahansa lainaa ei hallitse raha-asioitaan. Onhan täysin kiistatonta, että jos sinulla lainaa, niin maksat siitä korkoa ja miksi. No tietenkin siksi, että asuntoja, autoja yms. ostelemalla elät yli varojesi, jos joudut niihin lainaa ottaamaan.

        Todella outoa ajattelua. Nykyelämä nyt vaan sattuu olemaan sellaista, että ihmisillä on mahdollisuuksia ostaa kaikenlaista etukäteen ja maksaa myöhemmin. Jokainen varmaan itse tietää oman elämänhallintansa parhaiten. Ainakin itse tiedän omani paremmin kuin sinä.

        Niin? Amex haluaa paremman väen kortiksi, ja se parempi/toivottu väki on sellaista, jolla on raha-asiat hyvin hallussa ja mieluummin varallisuutta kuin lainaa. Jos lainaa sattuu olemaan, niin se on asuntolainaa tai jotain muuta matalakorkoista. Jos taloustilanne on hallinnassa, henkilö ei käytä korkeakorkoisia kulutusluottoja, yms. Siinä mielessä näkemys käteisnostojen käytöstä suomessa talousongelmien tuntomerkkinä on ihan hyvin perusteltu. Veikkaan että korrelaatio maksuvaikeuksienkin kanssa on melko korkealla tasolla jos miettii koko Amexin asiakaskunnan.


      • ettänäin....
        Ohhohh kirjoitti:

        Kylläpä rouvalla on suuret luulot:

        "On täysin kiistatonta että jokainen joka joutuu nostamaan Amexilla käteistä rahaa Suomessa on tilassa, jossa raha-asiat eivät enää ole hallinnassa"

        Siinäpä väitettä kerrassaan! Kaikkien ihmisten elämä ei ole yhtä tasaisen harmaata keskiluokkaista ja säälittävää kuin sinun. Joskus voi olla vain Amex mukana ja automaatti edessä ja silloin sitä nostaa rahaa sillä kortilla joka sattuu olemaan mukana. Ja se tarkottaa tämän idiootin mielestä että raha-asiat eivät ole "hallinnassa"...

        Joo, tää riitti, ei idioottien kanssa kannata enempää vääntää...

        PS:AMEX SUCKS!

        Tuo "en tajua":n lähettämä viesti oli ihan asiallinen. Kaivoit itsesi melkoisen syvälle kuoppaan tuollaisella "Kaikkien ihmisten elämä ei ole yhtä tasaisen harmaata keskiluokkaista ja säälittävää kuin sinun." Kommentilla.

        Oletkohan itse luottotiedot amexin vuoksi menettänyt, rahaa huonosti käyttävä henkilö?...


      • Hulluko?
        En tajua kirjoitti:

        En kyllä kertakaikkiaan ymmärrä tuota logiikkaa.

        "Miksi Amexissa sitten on käteisennostomahdollisuus myös Suomessa?"

        No se on juuri niitä asiakkaita varten joiden raha-asiat ovat niin kuralla että heidän on nostettava elämiseensä rahaa luottokortilta ja maksettava siitä sekä korkoa (joka siis alkaa juosta heti nostopäivästä, toisin kuin silloin kun kortilla maksaa!) että palvelumaksua. Amex on liikeyritys, totta kai heille raha kelpaa!

        "Koska Amex käy kalleutensa vuoksi niin harvassa paikassa, että ainut mahdollisuus käyttää sitä, on nostaa sillä käteistä ja maksaa käteisellä paikoissa jossa se ei käy."

        Ensinnäkään en ole samaa mieltä siitä että Amex ei kävisi Suomessa. Olemme parhaillaan kuukauden lomalla; lomaa on vietetty Itä-Suomessa, Länsirannikolla sekä Helsingissä. On shoppailtu, syöty ravintoloissa, asuttu hotelleissa, vuokrattu auto.. Eipä ole tullut vastaan paikkoja joissa Amexia ei olisi hyväksytty.

        Mutta oletetaan että sinä teet ostoksia enimmäkseen paikoissa joissa Amex ei kelpaa. Miksi ihmeessä sinulla sitten pitää olla se kortti ollenkaan?? Siis mitä järkeä on pitää maksuaikakorttia tai luottokorttia ja sitten käyttää sitä ainoastaan käteisen nostamiseen?? Kun sitä käteistä saa ihan yhtä hyvin pankkikortilla, nostamalla omalta tililtään?

        On täysin kiistatonta että jokainen joka joutuu nostamaan Amexilla käteistä rahaa Suomessa on tilassa, jossa raha-asiat eivät enää ole hallinnassa.

        "Jumalauta, sinä (ilmiselvästi) Luottokunnan agitaattori olet kyllä harvinaisen tyhmä jätkä."

        En ole jätkä vaan nainen, enkä ole minkään puljun agitaattori. Onhan minulla Amex itsellänikin!

        Harvinaisen vittumaiselta tyypiltä rouva kyllä kuulostaa...


    • green amex

      itse olen ollut tyytyväinen vihreän kortin kortinhaltija jo useamman vuoden ilman mitään ongelmia kortinkäytössä.

    • se onkin

      Erehdyin ottamaan sen, kun niin kovasti tyrkyttivät goldia. Ajattelin jos sitä tarvii ku tuli reissattua paljon. Vuoden verran käyttelin ja totesin, että ihan paska. Tokihan sillä voi maksaa, mutta portaalit sun muut oli ihan syvältä. Kymmen vuotta dineria käyttäneenä portaali tuntui ihan järkyttävän surkealta. Lisäksi dineria joustavampaa korttia ei ole olemassakaan. Ellei sitten ole joku öljyseikki millä on rajaton ämeksi.

      • sdsd-------

        enkä koskaan ole törmännyt ongelmiin tai luottorajaan? Asiakaspalvelu on ollut hyvää ja ovat olleet todella kärsivällisiä yhden laskun kanssa joka ei koskaan tullut ja siten jäi maksamatta, kahden kuukauden jälkeen soittelivat että joutuvat kohta sulkemaan kortin. Lasku lähti heti maksuun ja asia ok.

        Ongelmana Amexilla Suomessa on ettei se käy kovin laajalti ja bensaahan ei sillä kortilla automaatilta pysty tankkaamaan. Pisteohjelma on kultatasolla ihan hyvä mutta kun bensaa ei saa niin jää vuositasolla montakymmentätuhatta pistettä saamatta.

        Kun 150 € vuosimaksulle ei oikein löydy katetta niin leikkaan kortin kahtia ja pistän postiin.


    • Diners parempi

      Itse kun olen ihan tavallinen tavis tavallisine keskituloineni, niin tulin siihen tulokseen ettei minun kannata missään tapauksessa Amex Goldia. Se ei käynyt yleensäkään niihin kauppoihin, joissa kävin. Pidin sitä vuoden mutta kun yrittivät rokottaa seuraavasta vuodesta 150 euron vuosimaksua, purskahdin räväkkään nauruun ja lopetin huonon kortin saman tien.

      Otin tilalle Dinersin ja siinäkin on 55 euron vuosimaksu mutta paljon parempi asiakaspalvelu ja edut (palkinto-ohjelma). Ei enää ikinä Amexia. Ihmettelin sitäpaitsi korttiehdoissa mainittua pykälää, jonka mukaan minun muka olisi pitänyt soittaa asiakaspalveluun, ennenkuin voin käyttää korttia isommassa kertaostoksessa. En minä todellakaan ala mihinkään soittelemaan ja kysymään lupaa jos jotain ostan. Näin on.

    • ZX81

      Mulle tuli kanssa kirje amexilta tänään missä ilmoitettiin että korttitiliä ei voi käyttää enää. No mulla on kuitenkin diners ja visa ja olin muutenkin päättänyt luopua koko kortista. Tarvitsin sitä vain kun tein sellaisen vuoden mittaisen maailmanympärimatkan. Hieman kyllä ihmetyttää että ei ole nyt lasku maksamatta ja kaikki piti olla ok. Laitoin kuitenkin heti soiton asiakaspalveluun ja tämä henkilö sielläpäässä oli ihan ystävällinen mutta olin jo päättänyt lopettaa koko kortin. Ei se lopetus onnistukaan soitolla vaan piti tilata joku lomake ja palauttaa kortin puoliskot siinä. Aiemmin ajattelin että tämä amex-ketju täällä oli jonkun sortin provo mutta nyt näin kävi minullekin=) Niin ja syytön en ole ollut täysin, vaikka kaikki laskuni on maksettu niin kuulemma viimeisen puolen vuoden aikana on ollut maksuviivästyksiä. Mä en kuitenkaan jaksanut alkaa neuvottelemaan ja pyytelemään alempia luottorajoja. (Vaikka ne itsekin sanoo että niillä ei ole mitään luottorajoja). Ei muuta kun kortti pois. Muuten amex oli ihan jees. Vähän huono toimivuus monessakin paikassa.

    • 30-v korttielämää

      Aloitus OK-kortilla.

      Vaihto Visaan heti kun se oli mahdollista.
      Luottorajaksi valitsin 4000E.

      Visasta Masteriin pienen käytännön syyn johdosta.

      Missään kortissa ei ole ollut moittimista.
      OK:lla sain Ranskassa ja Italiassa 5500km:n bensat ilmaiseksi. Kuittasin väärälle lomakkeelle eikä laskuja tullut koskaan.

      Visan luottorajan nostin puhelimitse 6000E:oon.

      Nykyisen Masterin raja on 5000E joka ylittää tuplaten kahden pieneläkeläisen yhteiset nettoeläkkeet.

      Kortit ovat jo pitkään olleet maksuttomia.
      Käytämme vain maksuaikaominaisuutta.
      Emme pankkikorttina emmekä velkakorttina.

      Maksutonta Dinersiä kokeilin kahden 3kk:n jakson.
      Periaatteessa ei kattoa ja erinomainen matkavakuutus.
      D:n käytettävyys oli silloin rajallisempi kuin Visan.

      En voi moittia mitään näistä korteistamme.
      Tarvitsemme vain yhden kortin rinnakkaiskappaleineen kerrallaan.

      • 34t

        ko. kortista muullalailla kuin, että eiväät myöntäneet. No samapa se sitten, hain toista sitten. Luottotiedot puhtaat, tulot ok, vakaa työnantaja. Ikää kyllä 23v joten ehkä siitä johtui mutta mutta..

        Luulisi, että tuollaisilla provisiosummilla antaisivat kortin kaikille luottokelpoisille sillä eikö niistä tulisi enemmän provikkaa. Vaikka sanotaan "ei käyttörajaa" niin luottoraja kuitenkin on olemassa. Ihan hyvin voisi myöntää jos henkilö saa masterin pankistakin. Jos pelätään luottotappiota niin amexillahan on varsin tehokas tapa saada ne kuriin. Annetaan 400 euron käyttöraja. Hipheijaa.

        Sitten kehtaavat olla niin olevinaan "exlussiivinen maksukortti, ei käyttörajaa jne" Hitto mitä paskaa joo. No joo seuraava tulee sanomaan, että olen kateellinen. No empä nyt ehkä kuitenkaan niinkään. Toki harmitti silloin kun en saanut mutta kun luin täältä ja muualtakin amexista niin eipähän enää harmita.

        Voisi painua takaisin sinne ameriikkaan vaan josta tulikin. Ihmetouhua joo. No ehkä se johtuu emo-maan säännöistä.


      • höpöamex paska
        34t kirjoitti:

        ko. kortista muullalailla kuin, että eiväät myöntäneet. No samapa se sitten, hain toista sitten. Luottotiedot puhtaat, tulot ok, vakaa työnantaja. Ikää kyllä 23v joten ehkä siitä johtui mutta mutta..

        Luulisi, että tuollaisilla provisiosummilla antaisivat kortin kaikille luottokelpoisille sillä eikö niistä tulisi enemmän provikkaa. Vaikka sanotaan "ei käyttörajaa" niin luottoraja kuitenkin on olemassa. Ihan hyvin voisi myöntää jos henkilö saa masterin pankistakin. Jos pelätään luottotappiota niin amexillahan on varsin tehokas tapa saada ne kuriin. Annetaan 400 euron käyttöraja. Hipheijaa.

        Sitten kehtaavat olla niin olevinaan "exlussiivinen maksukortti, ei käyttörajaa jne" Hitto mitä paskaa joo. No joo seuraava tulee sanomaan, että olen kateellinen. No empä nyt ehkä kuitenkaan niinkään. Toki harmitti silloin kun en saanut mutta kun luin täältä ja muualtakin amexista niin eipähän enää harmita.

        Voisi painua takaisin sinne ameriikkaan vaan josta tulikin. Ihmetouhua joo. No ehkä se johtuu emo-maan säännöistä.

        KYLLÄ se on paska. Itsellä oli vähän aikaa, jostain ihme syystä joutui soittelemaan aspaan, sellaisia "muka ystävällisiä" höpöhöpö akkoja siellä asiakaspalvelussa ja sitten joitain äijiä jotka kuulostivat puhelimessa ihan h****lta. Oli jotenkin sellaista työlästä sen kortin kanssa ja ei ollenkaan sujuvaa kuten visan kanssa. En viitsi mitään pellekorttia ottaa vaivoikseni enää toista kertaa. Olisivat muka halunneet että soitan heille aina jos ostan isomman ostoksen. Kysyin , mikä sitten on isompi ostos, eivät sanoneet eivätkä määritelleet kuitenkaan mitään summaa. Ihan PERSEESTÄ koko pulju. Vituttamaan alkoi koko läpyskä.


      • mikäkorttioli?
        höpöamex paska kirjoitti:

        KYLLÄ se on paska. Itsellä oli vähän aikaa, jostain ihme syystä joutui soittelemaan aspaan, sellaisia "muka ystävällisiä" höpöhöpö akkoja siellä asiakaspalvelussa ja sitten joitain äijiä jotka kuulostivat puhelimessa ihan h****lta. Oli jotenkin sellaista työlästä sen kortin kanssa ja ei ollenkaan sujuvaa kuten visan kanssa. En viitsi mitään pellekorttia ottaa vaivoikseni enää toista kertaa. Olisivat muka halunneet että soitan heille aina jos ostan isomman ostoksen. Kysyin , mikä sitten on isompi ostos, eivät sanoneet eivätkä määritelleet kuitenkaan mitään summaa. Ihan PERSEESTÄ koko pulju. Vituttamaan alkoi koko läpyskä.

        amexi?


      • 19+13
        höpöamex paska kirjoitti:

        KYLLÄ se on paska. Itsellä oli vähän aikaa, jostain ihme syystä joutui soittelemaan aspaan, sellaisia "muka ystävällisiä" höpöhöpö akkoja siellä asiakaspalvelussa ja sitten joitain äijiä jotka kuulostivat puhelimessa ihan h****lta. Oli jotenkin sellaista työlästä sen kortin kanssa ja ei ollenkaan sujuvaa kuten visan kanssa. En viitsi mitään pellekorttia ottaa vaivoikseni enää toista kertaa. Olisivat muka halunneet että soitan heille aina jos ostan isomman ostoksen. Kysyin , mikä sitten on isompi ostos, eivät sanoneet eivätkä määritelleet kuitenkaan mitään summaa. Ihan PERSEESTÄ koko pulju. Vituttamaan alkoi koko läpyskä.

        Jopas he ovat arvoituksellisiksi heittäytyneet kun eivät suostu kertomaan, miten korttia voi käyttää. Kuulostaa aika paskalta systeemiltä.


    • nain se menee!

      on kirjoitettu koneella thaimaassa. Olen yopymassa six senses villassa jonka varasin amexin matkapalvelun kautta. En muuten valita YHTAAN kortista!! Luottorajani on mita ikina haluan, kovin kuukausikaytto on ollut n. 8000euroa ja pienin 0 euroa. Olen pyytanyt itse, etta maarittelevat rajan 3000 euroon, jos kortti varastetaan. Soitan jos haluan enemman.

      t: pokerihai

      • höh02894013

        tuu nyt jo pois sieltä huorista, teet itsestäsi ihan naurettavan. ja vaihda kunnolliseen korttiin, ei tuollaista apinakorttia kukaan täysjärkinen käytä. paskaa ei kannata ottaa vaikka ilman sais


      • Hamex
        höh02894013 kirjoitti:

        tuu nyt jo pois sieltä huorista, teet itsestäsi ihan naurettavan. ja vaihda kunnolliseen korttiin, ei tuollaista apinakorttia kukaan täysjärkinen käytä. paskaa ei kannata ottaa vaikka ilman sais

        Siis mitä tämä jengi (taitaa olla amexin väkeä) on joka kertoo, että laskut on maksettava eräpäivään mennessä. Haloo! Kyllähän maksava asiakas pitää olla sen verran kuningas, että riittää kun maksaa suurinpiirtein ajallaan. Jos myyjä on köyhä niin vaihtakoon alaa tai asiakas vaihtakoon liikettä. Itse maksan laskujani netissä noin kerran kuussa kun muistan tiliäni käydä vilkaisemassa. Postiani en jaksa myöskään aina availla, yleensä avaan kuoret juuri tuossa laskun maksun yhteydessä. Missään muussa korttifirmassa tai muussakaan yhteydessä jos laskuni ovat olleet päivän-pari tai ehkä joskus jopa viikon-pari, ei ole reagoitu kuin Amexilla. Kaikki laskuni olen aina maksanut ja tililläkin on ollut r a h a a jos sinne vilkaisee. Jos esim. tavallisella Visalla hoituu perheen kulutusostot lomalla ilman ilmoitteluja ja kultaisella Amexilla ei, niin siitä voinee päätellä jotain..


    • Se on syvältä.

      Oli oikein hankalaa koko asiakassuhde, ja kaiken huipuksi, kortista eroon pääseminen jopa oli vaikeuksien takana. En ole yhtä hankalaa kortti asiakassuhdetta vielä koskaan kokenut kuin amexin kohdalla. Nykyään minulla on Diners, ja sen kanssa kaikki sujuu todella helposti ja vaivattomasti.

      • Ex-Amexin asiakas

        Minullakin oli kultainen Amex. kortti oli ihan ok kunnes alettiin vaatia maksua sen käytöstä!

        Haloo, kuka maksaa siitä että saa käyttää jotain luottokorttia jonka etuisuudet on luokkaa: lahjakortti HERTZ:lle. Ja tuo kirjoitusmuoto on tosiaan suoraan koipiotu Amexin sivuilta. Melko PRO.ta...


    • Amexin ex heavy-user

      Myös entinen asiakas, todella outoa toimintaa heillä... Tarkastakaa myös laskunne ja jo mahdollista pisteenne, se kannattaa!!!

    • ottakaa Lidl-Visa

      Ei Amexia ole tarkoitettu kaikille. Jos ei ole varaa maksaa 150€ vuosimaksua niin ottakaa sitten joku teini-Visa.

      Amex Green- ja Gold-kortteihin kuuluu palkinto-ohjelmat. Itse olen tienannut niillä mm. Bose kotiteatterin, Hilton hotelliöitä ja Euroopan lentoja.

      • Ei paljon eroa...

        No siinähän se juuri onkin että se näyttää kyllä olevan tarkoitettu kaikille.

        Velipojalle tarjottiin juuri kulta-Amexia kun oli muutaman vuoden ollut Green, ja oli hoitanut sen hyvin. Ja jätkä on vittu varastomies Korsosta!!!!!!! :-DDDDDDDDDD

        Että sellaista "eksklusiivia" meininkiä.

        No meillä on kyllä Amex Platinum, siitä 550 euron vuosimaksusta huolimatta. Ollaan pidetty se, koska matkavakuutus on hyvä, ja Priority Passista on ollut paljon hyötyä lentokentillä. Laskettiin että kannattaa.

        Pisteitä meillä oli parhaimmillaan jotain 150 000 mutta ei koskaan oikein löytynyt mitään mihin ne tuhlata, niin vaihdettiin Finnair Plus pisteisiin ja käytettiin upgradeihin.


      • I use my own money

        Itselläni on matkustellessani varaa asua Hiltoneissa (ja paremmissakin hotelliketjuissa) ympäri maailmaa ihan omilla rahoilla, ei tarvitse kerjätä palkintoöitä joltain korttifirmoilta. Enkä muuten omista mitään muuta korttia kuin Visa Electronin koska en halua ostaa mitään velaksi.


    • hohhoijjaa

      Jotenkin kummeksuttaa nuo väitteet amexin muutamien satasten "luottorajoista", kun toistakymmentä vuotta sitten hain korttia amexin Helsingin toimistolla, ei minulla ollut toteennäytettäviä tuloja kuin joitain tonneja pääomatuloa Suomessa, ulkomailla saatu palkkatuloni ei näkynyt missään, mutta toki kerroin heille asiasta suullisesti. Myöhemmin Suomeen muuttaessani minulle tyrkättiin nordeassa MC jossa minini, siis huom, minimiluottoraja oli 5000€. Amexille olen tehnyt max n.4000€/kk laskuja (maksan työkuluja ja saan kulukorvaukset) ja korttina on aivan tavallinen vihreä halvan vuosimaksun takia, kerran ovat soittaneet ja kysyneet onko kortti vielä tallessa, kun oli niin kummallisia hotellivarauksia parin pvän välein pitkin IVY-maita - pidin tätä varmistusta lähinnä hyvänä asiana. Käteistä en ole kortilla koskaan koettanut ostaa, kuka käteistä enää lännessä käyttää, kerran ostin lentoasemalta valuuttakaupasta jotain kohdemaan räpylöitä, että pääsee taksilla majataloon.

      Lähinnä amexin vahvuus minulle on se, että jos jossain reissussa joutuu todella kuseen ja tarvitsee tyyliin kymppitonnin lentoliput, ei homma jää käyttövoimasta kiinni. Loistava back up -kortti, jota en epäröi suositella.

    • Asiakaspitkassajuoksussa

      Amex asiakas olen ollut ainakin 25 vuotta.
      Mitään ongelmia en ole kohdannut.

      Ainoa pilkku jonka olen kohdannut,vuosia sitten ruotsissa hotellihuoneita maksaessani, soittivat Amex:sin luotonvalvonnasta. Kiva keskustelu, "Hei olet maksamassa montaa huonetta siellä ruotsissa, onhan kaikki kunnossa? Kerrotko sen salaisensanasi?" (ei siis PIN koodia)

      Nykyisin rahapussissa:
      2x Amex
      1x Visa
      1x Master

      Korteissahan on se, että niiden kanssa tulee pelata yhteisillä säännöillä korttifirman kanssa.

      Muutamia asiattomia veloituksia on vuosien varrella tapahtunut, nekin on korttifirma korvannut.

    • KöyhienKortti

      Amex paskakortti, varmentaa jokaisen ostoksen samalla lailla kun visa electron.

    • outopulju

      paska kortti. joku akka kokoajan soittelee sieltä että oletko nyt tekemässä tätä ostosta. enää en käytä kyseistä korttia. diners parempi!

    Ketjusta on poistettu 53 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe