liikkuva penkki

missä soutuveneessä?

Tekisi mieli opettaa lapset liikkumaan vesillä ilman pärinää tai ainakin kokeilemaan sitä. Ajattelimme tehdä noin viikon souturetken telttamajoituksella järvi-Suomessa. Pitäisi hätäisesti ostaa vene, jossa olisi liikkuva penkki vakiona. Arvostan eritoten soutuominaisuuksia ja vakautta. Valitettavasti oikeat vaneriset soutuveneet tipahtavat pois listalta, koska pidämme paattia auringossa trailerilla ja kaikki kokeilemani nautinnollisesti soudettavat veneet eivät sovellu lapsiperheelle. Onko joku rakentanut esim Korhosen Veto 5 veneeseen liikkuvaa penkkiä keskelle. Tuliko projektista oikeasti mukava soudettava? Juttelin messuilla jonkun Terhin miehen kanssa liikkuvan penkin istuttamisesta Terhi-veneeseen, mutta kuulemma tehtaalle sarjasta tulisi liian pieni ja tässsä vaiheessa kiinnostusta ei ollut. Venelehdessä oli kuva jostain Ruotsissa myytävästä retkisoutuveneestä, jossa oli Concept 2 ergosta viritelty liikkuva penkki, näytti kivalta.

4

2032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atlatl

      Olen kiinteäpenkkisellä kirkkoveneellä soudellut viikonlopun ajan,eikä tuosta vammoja seurannut. Venekkin on helppokäyttöisempi,kun siinä ei ole ylim virityksiä. Ennemmin voisin kokeilla Salubris-venettä,jossa airoissa on sellanen systeemi,että meneekin sinne minne nenä näyttää,vaikka soudat normaalisti.

    • kuukukkanne

      Vai miten iso pesue teitä on ja minkä ikäsiä? Ei meinaan se viikon reissu ole helppo tollasella veneelläkään,varsinkaan jos et treenaa ennakkoon yhtään.

      • aloittaja

        Eihän mulla ole kuin 2 lasta 4 ja 7 v. Heidän kanssaan on purjehdittu paljon lapsesta asti ja ei näytä tuo veneessä oleminen olevan pitkäveteistä. Olen soutanut kirkkoveneellä molemmilla penkillä, ja enää en lähde viirahousuilla suhaamaan. Liikkuvapenkki sen olla pitää. Treenaamista en kysellyt, kun on tullut sitä tehtyä ihan tarpeeksi. Kotona vetelen Concept 2 ergolla ja kisaiilen siinä joskus. Nyt olen menossa Hollantiin 1 h kisaan. Kyselen edelleen samaa tietoa liikkuvapenkkisestä retkisoutuveneestä. Himo on jo kasvanut sen verran, että taidan tilata kohta vanerisen, vaikka se ei ollut alkuperäinen ideani. Toivottavasti joku innostuu vastaamaan.


      • RYMY EETU
        aloittaja kirjoitti:

        Eihän mulla ole kuin 2 lasta 4 ja 7 v. Heidän kanssaan on purjehdittu paljon lapsesta asti ja ei näytä tuo veneessä oleminen olevan pitkäveteistä. Olen soutanut kirkkoveneellä molemmilla penkillä, ja enää en lähde viirahousuilla suhaamaan. Liikkuvapenkki sen olla pitää. Treenaamista en kysellyt, kun on tullut sitä tehtyä ihan tarpeeksi. Kotona vetelen Concept 2 ergolla ja kisaiilen siinä joskus. Nyt olen menossa Hollantiin 1 h kisaan. Kyselen edelleen samaa tietoa liikkuvapenkkisestä retkisoutuveneestä. Himo on jo kasvanut sen verran, että taidan tilata kohta vanerisen, vaikka se ei ollut alkuperäinen ideani. Toivottavasti joku innostuu vastaamaan.

        oikein että Päijänveneeseen olis takavuosina saanut lisävarusteena liukuvan penkin, soittele Päijän vene 03 7844208.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2850
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      111
      2096
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe