Tulee taas kesä ja kosteatkin veneilykelit olisko kellään keinoa mikä auttais HTveneen tuulilasin huurtumiseen kun ei ole lämmitintä, olisko jotain spayta tai vastaavaa.
Tuulilasin huurtuminen
8
1043
Vastaukset
- kikka
Pienennetään lasin pintajännitettä esim Fairilla. Ohut kerros saippuaa pintaan niin joku kemisti voi kertoa miksi, mutta näin vaan käy ja lasi on kirkas. Samaa käyttävät sukeltajat, missä maskin ulkopinnan lämpötila on kylmempi kun sisäpinnan -ja toimii taas. Pysyy myös ikkuna puhtaana siis sisäpuolelta.. Sit on se pakollinen juttu, että ilman täytyy tietty kiertää noin isoilla pinnoilla edes vähän, mut sen sä varmaan tiesitkin
- sateesta viis
Huoltsikoilla myydään Korrekin '5 sateesta' merkkista lasivahaa. Purkki maksaa muutaman euron ja piisaa vuosiksi. Tätä kun laittaa laseihin molemmin puolin niin auttaa. Ulkopinnoilta vesi lentää kuin hanhen selästä ja auttaa myös sisäpuolen huurtumiseen. Mainiota auton sivulaseissa ja peileissäkin. Käsittely riittää koko kesäksi. Lasinpyyhkijät voi unohtaa.
Sukeltajat kyllä sylkevät maskiin, hierovat lasia syljellä ja huuhtelevat sen jälkeen. Muuten ihan ok kirjoitus.. P.S. En kyllä koskaan itse suostuisi sukeltamaan fairyä maskissa (ja sukellus kuuluu harrastuksiini) :)
- vielä mies
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Sukeltajat kyllä sylkevät maskiin, hierovat lasia syljellä ja huuhtelevat sen jälkeen. Muuten ihan ok kirjoitus.. P.S. En kyllä koskaan itse suostuisi sukeltamaan fairyä maskissa (ja sukellus kuuluu harrastuksiini) :)
Mainoksessa sanottiin että Fairy tekee kädet posken pehmeiksi. Entäpäs jos sitä roiskahtaa tiskatessa munille??? Siksi tiskaaminen onkin naisten hommaa.
- ilkusa
vielä mies kirjoitti:
Mainoksessa sanottiin että Fairy tekee kädet posken pehmeiksi. Entäpäs jos sitä roiskahtaa tiskatessa munille??? Siksi tiskaaminen onkin naisten hommaa.
Kiitti kaikille vastauksista, kokeilen neuvojanne ensi tilassa.
- lisätä
ilkusa kirjoitti:
Kiitti kaikille vastauksista, kokeilen neuvojanne ensi tilassa.
sukeltakaa te harrastukseksenne ja sylkekää maskiinne - kemia on varmaan sama. tarinan kun kerroin niin olen ollut ns. kaupallisena sukeltajana, merivoimien kouluttamana aika monta sataa ( siis tuhatta ) tuntia va:ssa. ruuvaa saippua lasiin ja huuhtele niin ei tarvii räkiä . kui siel mainokses ny sanotaan - kokemus tuo varmuutta
- ???????????????????????????????????
Vitullako saippua ruuvataan tuohon lasiin?
- skaudh
Silläpä sillä, ja mielummin ristipäisellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706774
- 594562
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s323688- 613057
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271636- 171630
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401543- 341409
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest481366