eli ongelma ilmeni vanhassa dieselkeskimoottorissani jo viime vuonna viime reissuilla (mitsun litranen 3 pyttynen), yläkierrokset katosivat täysin, kone siis hyytyy kun nostaa kaasua lähemmäs maksimia, luulin vikaa potkurin roskaksi, mutta ei ollut,.. ilmanputsari tässä vanhan mallinen rautaverkkoviritys, bensapumppukin uusittu viime vuonna, joten mistä lähden etsimään vikaa, startissa, joutokäynnissä ei vikaa, ainoastaan silloin kun kaasua/ vauhtia lähdetään lisämään.??
diesel ei käy kunnolla
8
1380
Vastaukset
- tukossa
Jos dieseli ei käy kierroksilla, niin se ei saa löpöä. Ensin kannattaa vaihtaa suodatin ja tarkastaa/puhdistaa vedenerotin. Katso myös ettei vuoda polttoainetta mistään eikä letkut ole litussa. Jos nämä ei auta, niin pumppu...
- ...
Kuten edellä oleva kirjoittikin, niin polttoaineen saanti on jostain syystä estynyt. Meillä suodattimen vaihto korjasi ongelman.
- Rantatarkkailija
... kirjoitti:
Kuten edellä oleva kirjoittikin, niin polttoaineen saanti on jostain syystä estynyt. Meillä suodattimen vaihto korjasi ongelman.
Oletkos perehtynyt aiheeseen, polttoainetankin korvausilman saanti. Helppo testi. Kun ajat "kahvat kaakossa" ja kone alkaa "yskimään", pyyda silloin mukana olevaa "kansimiestä" poistamaan polttoainetankin korkki. Jos tällöin kone"virkistyy" syy on tankin ilmansaannissa. Kokeilkaa ja kertokaa kokemukset.
- pääsenkömerille?
Rantatarkkailija kirjoitti:
Oletkos perehtynyt aiheeseen, polttoainetankin korvausilman saanti. Helppo testi. Kun ajat "kahvat kaakossa" ja kone alkaa "yskimään", pyyda silloin mukana olevaa "kansimiestä" poistamaan polttoainetankin korkki. Jos tällöin kone"virkistyy" syy on tankin ilmansaannissa. Kokeilkaa ja kertokaa kokemukset.
kiitos vinkeistä. Molemmat aika päteviä. Polttoaine suodattimet vanhat kuppimallit sekä lisäksi vielä mopofiltteri ennen koneelle menoa.. vkln jälkeen kerron miten kävi..
pääsenkömerille? kirjoitti:
kiitos vinkeistä. Molemmat aika päteviä. Polttoaine suodattimet vanhat kuppimallit sekä lisäksi vielä mopofiltteri ennen koneelle menoa.. vkln jälkeen kerron miten kävi..
Se mopofiltteri, paperisuodatin turpoaa polttoaineessa olevan veden vaikutuksesta, eikä ole muutenkaan tarkoitettu dieselmoottorille.. Eikö kuitenkin kannattaisi asentaa kunnollista "CAV-tyyppistä" suodatinta. Eli ylempänä hienosuodatinpatruuna, ja alla vedenerotuskuppi. Kustannus on mitätön verrattuna esimerkiksi mahdolliseen ruiskutuspumppuvarioon.. Ja merellä ei ole varaa leikkiä moottorin toimintavarmuuden kanssa! Merta ei tarvitse pelätä, kunhan muistaa että se on aina ihmistä vahvempi :D
- tankki puhdas?
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Se mopofiltteri, paperisuodatin turpoaa polttoaineessa olevan veden vaikutuksesta, eikä ole muutenkaan tarkoitettu dieselmoottorille.. Eikö kuitenkin kannattaisi asentaa kunnollista "CAV-tyyppistä" suodatinta. Eli ylempänä hienosuodatinpatruuna, ja alla vedenerotuskuppi. Kustannus on mitätön verrattuna esimerkiksi mahdolliseen ruiskutuspumppuvarioon.. Ja merellä ei ole varaa leikkiä moottorin toimintavarmuuden kanssa! Merta ei tarvitse pelätä, kunhan muistaa että se on aina ihmistä vahvempi :D
Itellä oli tankissa vuosikymmenien paskat joka tukki suodattimet.Aallokossa alkoi kone ahdistamaan ja pätkimään kun mönjät lähti liikkeelle.Ihmeellistä oli kuitenkin se minkälaisella liejulla kone jaksoi kevyesti kuormattuna käydä!Ei meinaan muistuttanut väriltään löpöä(jota sai silloin vielä käyttää)pätkääkään,hajusta lähinnä tunnisti sen löpöksi,näytti kuravedeltä.
- Närpesgubbe
tankki puhdas? kirjoitti:
Itellä oli tankissa vuosikymmenien paskat joka tukki suodattimet.Aallokossa alkoi kone ahdistamaan ja pätkimään kun mönjät lähti liikkeelle.Ihmeellistä oli kuitenkin se minkälaisella liejulla kone jaksoi kevyesti kuormattuna käydä!Ei meinaan muistuttanut väriltään löpöä(jota sai silloin vielä käyttää)pätkääkään,hajusta lähinnä tunnisti sen löpöksi,näytti kuravedeltä.
Minulla kone alkoi pätkiä pahemman kerran kesken matkan, kävi 10 minuuttia ja sitten sammui. Vähän aikaa odotteli, kone käynnistyi mutta sammui n. 10 minuutin kuluttua jne. jne. Parani vasta, kun imaisin polttoaineletkusta aika kasan törkyä pois. Tuli sitten pestyä pa-tankki ja vaihdettua letkut, ja taas kulki iloisesti.
- mertapääin
Närpesgubbe kirjoitti:
Minulla kone alkoi pätkiä pahemman kerran kesken matkan, kävi 10 minuuttia ja sitten sammui. Vähän aikaa odotteli, kone käynnistyi mutta sammui n. 10 minuutin kuluttua jne. jne. Parani vasta, kun imaisin polttoaineletkusta aika kasan törkyä pois. Tuli sitten pestyä pa-tankki ja vaihdettua letkut, ja taas kulki iloisesti.
jep, eli nyt on vikalista käyty läpi, ja hyvänä uutisena voidaan pitää sitä että kone käy maalla erinomaisesti.. mitä lie sitten tapahtuu vesivastuksen kanssa, öljyt, suodattimet yms. hihnat käytiin läpi, mitään ei tuntunut löytyvän.. tuo tankin tyhjennys voipi olla sitten edessä jos merellä ei kulje,,,kiitän..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706524
- 584462
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283098- 612977
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271536Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341330
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest441230