Mulla kuluu 24 kaljaa viikonlopussa ympäri vuoden. Viikot olen ilman olutta. Mikä on oikeasti "paljon" teidän mielestänne? Moralistit toki sanovat, että viisikin on liikaa, mutta kysynkin teiltä kaltaisiltani kaljanjuojilta ? Terveyteni takia en ole alkanut pelätä, mutta nyt nelikymppisenä kaljamaha on alkanut pikkuhiljaa kasvamaan, vaikka liikun aika paljon. Ilmeisesti aineenvaihdunta hidastuu kun ikää kertyy, koska maha on pysynyt tähän saakka mitoissa, vaikka olen juonut saman verran olutta jo parikymmentä vuotta.
Paljonko on paljon ?
3
682
Vastaukset
- Herrenhosen
Virallinen raja miehellä on 24 viikossa tai kerralla yli 7 annosta. Todellisuudessa vaihtelu on aika suurta. Jonkun geenit kestää dokata itsensä spurguksi asti ja silti terveys kestää ainakin tiettyyn pisteeseen asti. Toisille toi virallinen rajakin on liikaa. Mulla tahtoo jo 12 annosta viikossa aiheuttaa kihtiä ja hommasta alkaa mennä maku.
- maistissa
Mulla menee 20-30 pulloa päivässä, kun on ns. otillaan. Puoltoista viikkoa kerralla menee sitten pitelen muutaman viikon taukoa.
- pitää pienestä
kännistä joka kestää koko viikonlopun? En suosittele juomaan jatkuvasti 24 pulloa viikonlopussa, maksa ei tästä tule pitämään. Enkä kyllä näe siinä mitään järkeäkään, eihän se edes maistu miltään jos sitä lipittelee 24 pulloa viikonloppuisin ja joka viikonloppu. Itse juon olutta noin 10 pulloa kuukaudessa ja nautin joka pullosta, kerta-annoksen ollessa 1-3 pulloa. Välillä menee useampikin viikko täysin kuivin suin, joskus sattuu samalle viikolle muutaman päivä jolloin tulee otettua maks 3 olutta kerralla. Jos täytyy ottaa enemmän (syystä tai toisesta) silloin olutta menee muutaman ja viskiä muutaman enemmän - harvoin niin paljon, että aamulla olisi huono olo tai tulisi rokulia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181006Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk298893- 72875