Paljonko on paljon ?

ertuiz

Mulla kuluu 24 kaljaa viikonlopussa ympäri vuoden. Viikot olen ilman olutta. Mikä on oikeasti "paljon" teidän mielestänne? Moralistit toki sanovat, että viisikin on liikaa, mutta kysynkin teiltä kaltaisiltani kaljanjuojilta ? Terveyteni takia en ole alkanut pelätä, mutta nyt nelikymppisenä kaljamaha on alkanut pikkuhiljaa kasvamaan, vaikka liikun aika paljon. Ilmeisesti aineenvaihdunta hidastuu kun ikää kertyy, koska maha on pysynyt tähän saakka mitoissa, vaikka olen juonut saman verran olutta jo parikymmentä vuotta.

3

764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herrenhosen

Virallinen raja miehellä on 24 viikossa tai kerralla yli 7 annosta. Todellisuudessa vaihtelu on aika suurta. Jonkun geenit kestää dokata itsensä spurguksi asti ja silti terveys kestää ainakin tiettyyn pisteeseen asti. Toisille toi virallinen rajakin on liikaa. Mulla tahtoo jo 12 annosta viikossa aiheuttaa kihtiä ja hommasta alkaa mennä maku.

• maistissa

Mulla menee 20-30 pulloa päivässä, kun on ns. otillaan. Puoltoista viikkoa kerralla menee sitten pitelen muutaman viikon taukoa.

• pitää pienestä

kännistä joka kestää koko viikonlopun? En suosittele juomaan jatkuvasti 24 pulloa viikonlopussa, maksa ei tästä tule pitämään. Enkä kyllä näe siinä mitään järkeäkään, eihän se edes maistu miltään jos sitä lipittelee 24 pulloa viikonloppuisin ja joka viikonloppu. Itse juon olutta noin 10 pulloa kuukaudessa ja nautin joka pullosta, kerta-annoksen ollessa 1-3 pulloa. Välillä menee useampikin viikko täysin kuivin suin, joskus sattuu samalle viikolle muutaman päivä jolloin tulee otettua maks 3 olutta kerralla. Jos täytyy ottaa enemmän (syystä tai toisesta) silloin olutta menee muutaman ja viskiä muutaman enemmän - harvoin niin paljon, että aamulla olisi huono olo tai tulisi rokulia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3448
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      81
      1449
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1219
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1192
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      968
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      951
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      913
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      57
      812
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      81
      739
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      735
    Aihe