Sain äitienpäivänä komean jalohortensian, joka on aivan uusi tuttavuus minulle. Sen tiedän, että maan happamuuden myötä kukan väri muuttuu, mutta kuinka on kastelu, pitääkö kuihtuneet kukat leikata, aurinko vai varjo? Entä sitten syksy ja talvi? Kiitos jos joku viitsii vastata.
Osaanko
3
296
Vastaukset
- Missukka
Kopioitu puutarha.net -kasvikortisto sivulta: "Tyyppi: pensaat, huonekasvit Kasvuvyöhykkeet: I - II kuvake: aurinko, puolivarjo Lähilajit ja lajikkeet: Ulkolajikkeita: sinipunainen 'Endless Summer', valkoinen 'The Bride' Kuvaus: Tiiviskasvuinen, runsaasti haaroittuva, pyöreähkö pensas. Raikkaanvihreät, suonikkaat lehdet ovat suuret ja terävän hammaslaitaiset. Kukat ovat suurissa sarjoissa ja muodostavat pyöreitä, 15-20 cm kokoisia kukintoja. Kukat ovat valkoisia, sinisiä, ruusunpunaisia tai karmiininpunaisia. Happamassa mullassa tulee sininen kukinto, emäksisessä roosa. Kukat kehittyvät sekä vanhoihin että uusiin versoihin. Korkeus: 50 cm Leveys: 50 cm Kukinta-aika: kesä heinä elo syys X X X X Eriväriset kukat: valkoinen, punainen, vaaleanpunainen, sininen Kasvualusta: tuore, erittäin ravinteikas. Huom. Kosteahko, hapahko maa. Soveltuvuus: Osa lajikkeista sopii myös ulos. Suojainen kasvupaikka, sopii yksittäispensaaksi. Pakkasenkestävä, mutta ei talvehdi avomaalla, joten talvisuojaus saattaa olla tarpeen. Kastelu pehmennetyllä vedellä, pH 4-4,5. Huhti-toukokuussa leikkaa ohuet, heikosti kehittyneet oksat. Myrkyllinen, pienen määrän syöminen ei yleensä aiheuta oireita." Kuihtuneista kukista ei sanota mitään, joten se ei varmaan vaikuta kukintaan, vaan on makuasia. Erittäin ravinteikas ja kosteahko maa, eli vaatii lannoitusta ja normaalia ehkä vähän enemmän kastelua. Hoidon osaamisen näkee kun kokeilee.
- leikata
Aina kuihtuneet kukat pitää leikata, se edistää uutta kukintaa.
- hoitaa
Kiitos hyvistä vastauksistanne, kyllä varmaan onnistun näillä neuvoilla, toivon niin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569