Kaikki kondyloomasta kärsivät

kärsivä

Olisi mukava kuulla miten olette tulleet toimeen kondylooman kanssa ja kuinka hoidot ovat teillä tehonneet? Olen 19-vutias tyttö ja itselläni todettiin kondylooma n. kuukausi sitten. Olen saanut tämän taudin ensimmäiseltä seksikumppaniltani ja poikaystävältäni ja tällä hetkellä olo on aika lohduton näiden lisääntyvien näppyjen kanssa. Olisi mukava keskustella/puhua jonkun kanssa kondyloomasta niin ehkä itsekin voisin jotenkin alkaa soputumaan tähän tilanteeseen. Mieluiten kaipaisin juuri kokemuksia ja tuntemuksia kondyloomasta ja sen hoidosta. Itse käytän tällä hetkellä Wartec voidetta

54

10783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttelikka

      Sama juttu mulla, sain kondylooman seurustelusuhteen aikana, tai sen lopputuloksena, kummin vaan:(. Olen aina ollut todella tarkka ehkäisy asioiden kanssa ja kävimme molemmat testeissä kun aloimme seurustelemaan, mutta enpähän minä tiennyt että tämäntapainen virus ei missään testeissä edes välttämättä näy:(. minulla se todettiin myöskin reilu kuukausi sitten, eli näppylöitä tuli ja papakoe näytti 2 luokkaa, eli puolen vuoden päästä takaisin kontrolliin. Mutta lääkäri sanoi, että yleensä nuorilla ihmisillä papakoe palautuu "normaaliksi" itsestään, mikä kuulostaa lohduttavalta :) oletko käynyt papakokeessa jo? vältämättähän siinä papakokeessa ei näy mitään, vaikka näppylöitäkin on. Itse hoidin kondyloomaa Condyline lääkkeellä. Mulla se tehosi ihan hyvin, ehkä vähän liiankin hyvin, sillä tuntu ainakin siltä että näppyjen mukana lähti nahatkin!! :D ensimmäisen kuurin jälkeen näppyjä tuli pari takaisin, joten toistin kuurin, mutta nyt ei ole niitä enää tullut ja toivottavasti ei tulekkaan enää, *koputtaa puuta* eihän tämä mikään maailmaa kaatava tauti ole, kuitenkin suurin osa Suomalaisista sen sairastaa jossain vaiheessa elämäänsä. Mutta en tietenkään sitä kiellä etteikö se olisi kaikin puolin inhottava.. ja lisäksi se että siitä ei oikeastaan koskaan pääse eroon, tai näpyt saattavat jäädä kokonaan pois, mutta käsittääkseni kondylooman kantaja tulen olemaan aina:(. Mutta, jos olen ymmärtänyt oikein, niin tämä virustyyppi joka aiheuttaa näppylöitä, tarttuu vain aktiivisessa vaiheessa?! voin tietenkin olla ihan täysin väärässä. Tsemiä sinulle ja hyvää alkavaa kesää! :)

      • aloittaja

        Ihana kuulla joltain myös positiivisia kokemuksia hoidoista. Itselläni ei ole vielä tehonnut tuo wartec voide ja se on myös aika kivulia. Ajattelinkin pyytää seuraavalla lääkärikäynnillä jotain muuta lääkettä kun ei toi wartec tunnu oikein auttavan. Kiva että sulla toi Condyline on auttanut hyvin :) pitäsiköhän itekki kokeilla... Papa kokeessa olin alkuviikosta ja tulokset pitäisi tulla tämän kuun lopussa. Niitä en niin paljoa jännitä kun yleensä tää näppyinen muoto ei ole vaarallinen.. Kieltämättä aika inhottava tauti tää on ja mulle tuli kyllä ihan puskien takaa. Täytyy vaan toivoo, että lähtis pian nää näpyt pois ja vois ajatella välillä jotain muutakin :D Miten muuten sattuiko sulla se Condyline neste paljonkin? Mulla tää wartec on kyllä lievästi sanottuna kivulias ja jo senkin takia tää koko tilanne on aika kamala kun ei pysty istumaan normaalisti tai käymään vessassa.. Sulle samaten hyviä kesän jatkoja!


      • tyttelikka
        aloittaja kirjoitti:

        Ihana kuulla joltain myös positiivisia kokemuksia hoidoista. Itselläni ei ole vielä tehonnut tuo wartec voide ja se on myös aika kivulia. Ajattelinkin pyytää seuraavalla lääkärikäynnillä jotain muuta lääkettä kun ei toi wartec tunnu oikein auttavan. Kiva että sulla toi Condyline on auttanut hyvin :) pitäsiköhän itekki kokeilla... Papa kokeessa olin alkuviikosta ja tulokset pitäisi tulla tämän kuun lopussa. Niitä en niin paljoa jännitä kun yleensä tää näppyinen muoto ei ole vaarallinen.. Kieltämättä aika inhottava tauti tää on ja mulle tuli kyllä ihan puskien takaa. Täytyy vaan toivoo, että lähtis pian nää näpyt pois ja vois ajatella välillä jotain muutakin :D Miten muuten sattuiko sulla se Condyline neste paljonkin? Mulla tää wartec on kyllä lievästi sanottuna kivulias ja jo senkin takia tää koko tilanne on aika kamala kun ei pysty istumaan normaalisti tai käymään vessassa.. Sulle samaten hyviä kesän jatkoja!

        Mulla myös poikakaverille määrättiin tuota Wartecia, eikä näpyt lähteny ensimmäisellä kerralla, vaan hän joutui toistamaan kuurin samoihin kohtiin, mutta sen toisen kuurin jälkeen näpyt hävisivät. (ja sanoi muuten että aika hemmetin araksi tekee se aine!) Tiedän kyllä paremminkin kuin hyvin tuon tunteen, kun ei oikeen tiedä miten päin olla, kun on paikat aineen vaikutuksesta "hieman" hellänä. Mulla meni noin 5 päivää, ennen kuin iho näiltä kohin palautu ihan normaaliksi,eikä enää aristanu.. Mutta toisaalta, mä ainakin toitotin kokoajan itselleni että se kipu on aika pieni asia, jos ajattelee että pääsee tästä vaivasta eroon:) Eli ei todellakaan mikään mukava aine tuo Condyline, mutta toisin kuin tuolla Wartecilla, näpyt kyllä lähti ihan yhdellä kuurilla! Vaikkakin se on aika vahva lääke (tuoteselosteen mukaan sisältää 96% etanolia,kääk) suosittelen kokeilemaan sitä, jos sulla ei todellakaan tuo Wartec tuota mitään tulosta.:) ja sitä on kaikenlisäksi aika helppo käyttää, sillä aine on nestemäinen jota töpötellään kondyloomien päälle pumpulipuikolla joita tulee pakkauksen mukana. (käsittääkseni Wartec on geelimäistä ainetta, jolla helposti sotkee "terveetkin" ihokohdat)


      • vaihtoehtoja hoidoille
        tyttelikka kirjoitti:

        Mulla myös poikakaverille määrättiin tuota Wartecia, eikä näpyt lähteny ensimmäisellä kerralla, vaan hän joutui toistamaan kuurin samoihin kohtiin, mutta sen toisen kuurin jälkeen näpyt hävisivät. (ja sanoi muuten että aika hemmetin araksi tekee se aine!) Tiedän kyllä paremminkin kuin hyvin tuon tunteen, kun ei oikeen tiedä miten päin olla, kun on paikat aineen vaikutuksesta "hieman" hellänä. Mulla meni noin 5 päivää, ennen kuin iho näiltä kohin palautu ihan normaaliksi,eikä enää aristanu.. Mutta toisaalta, mä ainakin toitotin kokoajan itselleni että se kipu on aika pieni asia, jos ajattelee että pääsee tästä vaivasta eroon:) Eli ei todellakaan mikään mukava aine tuo Condyline, mutta toisin kuin tuolla Wartecilla, näpyt kyllä lähti ihan yhdellä kuurilla! Vaikkakin se on aika vahva lääke (tuoteselosteen mukaan sisältää 96% etanolia,kääk) suosittelen kokeilemaan sitä, jos sulla ei todellakaan tuo Wartec tuota mitään tulosta.:) ja sitä on kaikenlisäksi aika helppo käyttää, sillä aine on nestemäinen jota töpötellään kondyloomien päälle pumpulipuikolla joita tulee pakkauksen mukana. (käsittääkseni Wartec on geelimäistä ainetta, jolla helposti sotkee "terveetkin" ihokohdat)

        Onko kukaan kokeillut homeopatiaa kondyloomiin? Lääkärithän eivät homapatiaan usko, mutta jos tietäisi mikä aine saattaa auttaa, voisi kokeilla..


      • ...000
        vaihtoehtoja hoidoille kirjoitti:

        Onko kukaan kokeillut homeopatiaa kondyloomiin? Lääkärithän eivät homapatiaan usko, mutta jos tietäisi mikä aine saattaa auttaa, voisi kokeilla..

        Homeopatia on hevonpaskaa. Ainoa vaikutus mikä sillä on on placebo vaikutus.


      • -------------
        ...000 kirjoitti:

        Homeopatia on hevonpaskaa. Ainoa vaikutus mikä sillä on on placebo vaikutus.

        Sain kymmenen vuotta sitten exältä kondylooman, oli käynyt pylsimässä naapurin eukkoa ja tarttui sitten minuun,miehellä ei ollut mitään oireita. Ilmaantui muutama näppy, lääkärit eivät tunnistaneet kun kävin parina kertana kyselemässä ko asiasta. Kun vaihdoin lekuripaikkaa alkoi löytymään vastauksia ja hoitoa.
        Penslasinko kertaalleen sellaisella sinisellä liuoksella, näpyt katosi eikä ole tulleet tähän päivään mennessä takaisin. Papakoetulokset ovat olleet aina parhaat mahdolliset, ei ole ollut/tullut näppyjä minulle tai seurustelukumppaneille.
        Liekö elimistö nujertanut koko taudin? Kuka tietää..

        Tsemppiä taudin kanssa kamppaileville!


      • syöpä
        ------------- kirjoitti:

        Sain kymmenen vuotta sitten exältä kondylooman, oli käynyt pylsimässä naapurin eukkoa ja tarttui sitten minuun,miehellä ei ollut mitään oireita. Ilmaantui muutama näppy, lääkärit eivät tunnistaneet kun kävin parina kertana kyselemässä ko asiasta. Kun vaihdoin lekuripaikkaa alkoi löytymään vastauksia ja hoitoa.
        Penslasinko kertaalleen sellaisella sinisellä liuoksella, näpyt katosi eikä ole tulleet tähän päivään mennessä takaisin. Papakoetulokset ovat olleet aina parhaat mahdolliset, ei ole ollut/tullut näppyjä minulle tai seurustelukumppaneille.
        Liekö elimistö nujertanut koko taudin? Kuka tietää..

        Tsemppiä taudin kanssa kamppaileville!

        Niin minäkin sain avioliiton aikana kondyloomaviiruksen, todettiin papakokeissa. Luokka laski 3-4 sitä hoidettiin laaserilla pariinkin otteeseen, aina parani ja kuitenkin uusi. Lopuksi tulos olikin sitten todella tyrmäävä, emätinsyöpä. No olen selvinnyt siitäkin, hoidoista, rankoistakin ja kaiken huipuksi mieheni sit jätti melkein heti syöpädiagnoosin jälkeen, pelkäsi kai tulla paljastetuksi vieraissa käynneistä joka oli ihan ilmiselvää... nyt onneksi elämä hymyilee ja uusi rakkaus rinnalla. Olisi kait pitänyt erota ennemmin, eikä uskoa selityksiin.

        Tsemppiä kaikille petetyille, 30v avioliittoa


      • kohtalon toveri
        syöpä kirjoitti:

        Niin minäkin sain avioliiton aikana kondyloomaviiruksen, todettiin papakokeissa. Luokka laski 3-4 sitä hoidettiin laaserilla pariinkin otteeseen, aina parani ja kuitenkin uusi. Lopuksi tulos olikin sitten todella tyrmäävä, emätinsyöpä. No olen selvinnyt siitäkin, hoidoista, rankoistakin ja kaiken huipuksi mieheni sit jätti melkein heti syöpädiagnoosin jälkeen, pelkäsi kai tulla paljastetuksi vieraissa käynneistä joka oli ihan ilmiselvää... nyt onneksi elämä hymyilee ja uusi rakkaus rinnalla. Olisi kait pitänyt erota ennemmin, eikä uskoa selityksiin.

        Tsemppiä kaikille petetyille, 30v avioliittoa

        Sama täällä, sain diag. kun oli 18vuotta, nyt takana vuoden pituinen jakso ja wartec sekä hirmu kallis aldara hoito käyty läpi, nyt ei ole kk ollut mitään ja toivon että ei tulekkaan. Tuntuu ihan hirveeltä kun joutuu miettii että voiko käydä saunassa tai uimassa ja kaikkee tuommosta.. Suorastaa vainoharhaiseksi tulee tämän kanssa...


      • salmiakkia
        ...000 kirjoitti:

        Homeopatia on hevonpaskaa. Ainoa vaikutus mikä sillä on on placebo vaikutus.

        Mistä johtuu sitten, että kaverini on ollut koko ikänsä allerginen kissoille ja kun on käynyt homeopaattisessa siedätyshoidossa, voi olla nyt 2 kissan omistaja?

        Placeboa ne kissat varmaan.


      • no voi luoja
        tyttelikka kirjoitti:

        Mulla myös poikakaverille määrättiin tuota Wartecia, eikä näpyt lähteny ensimmäisellä kerralla, vaan hän joutui toistamaan kuurin samoihin kohtiin, mutta sen toisen kuurin jälkeen näpyt hävisivät. (ja sanoi muuten että aika hemmetin araksi tekee se aine!) Tiedän kyllä paremminkin kuin hyvin tuon tunteen, kun ei oikeen tiedä miten päin olla, kun on paikat aineen vaikutuksesta "hieman" hellänä. Mulla meni noin 5 päivää, ennen kuin iho näiltä kohin palautu ihan normaaliksi,eikä enää aristanu.. Mutta toisaalta, mä ainakin toitotin kokoajan itselleni että se kipu on aika pieni asia, jos ajattelee että pääsee tästä vaivasta eroon:) Eli ei todellakaan mikään mukava aine tuo Condyline, mutta toisin kuin tuolla Wartecilla, näpyt kyllä lähti ihan yhdellä kuurilla! Vaikkakin se on aika vahva lääke (tuoteselosteen mukaan sisältää 96% etanolia,kääk) suosittelen kokeilemaan sitä, jos sulla ei todellakaan tuo Wartec tuota mitään tulosta.:) ja sitä on kaikenlisäksi aika helppo käyttää, sillä aine on nestemäinen jota töpötellään kondyloomien päälle pumpulipuikolla joita tulee pakkauksen mukana. (käsittääkseni Wartec on geelimäistä ainetta, jolla helposti sotkee "terveetkin" ihokohdat)

        "mutta toisin kuin tuolla Wartecilla, näpyt kyllä lähti ihan yhdellä kuurilla!"

        voi hyvät ihmiset! :D se on täysin sama tuote kun condyline, vaan eri valmistaja ja siksi 2 euroa halvempaa. Joten ihan samalla tavalla se toimii


      • voi hitsi
        no voi luoja kirjoitti:

        "mutta toisin kuin tuolla Wartecilla, näpyt kyllä lähti ihan yhdellä kuurilla!"

        voi hyvät ihmiset! :D se on täysin sama tuote kun condyline, vaan eri valmistaja ja siksi 2 euroa halvempaa. Joten ihan samalla tavalla se toimii

        ostan wartec salvan tai vastaavan , jätä yhteys tiedot please ,otan yhteyttä


      • drXY

        Kondyloomaa ei suinkaan sairasta suurin osa suomalaisista. Se on selkeästi sukupuolitauti. Sen sijaan jos tarkoitit herpesvirusta (huuliherpes) niin sen kantajia on valtaosa väestöstä, sukupuoliherpeksen kantajia on selvästi vähemmän. Kondyloomavirusta kannat elimistössäsi loppuelämäsi aivan niin kuin herpesvirustakin. Lopullisia, parantavia hoitoja ei ole vielä pystytty kehittämään näihin sairauksiin.


    • Jepajeeeee

      Täällä myös yksi piakkoin 18vuotta täyttävä Wartecia käyttävä teini. :-D
      Itselleni näpyt tuli n. 5kk sitten, ovat ihan itsestään alkaneet pienentyä ja kadota mutta gyne nyt sitten kuitenkin antoi mulle määräyksen tohon Warteciin kun sanoin että olishan se ihan mukava jos nopeasti nää näpyt sais pois. Kumppania ja mua tämä ei häiritse, ja ollaan vaan todettu että eipä sille mitään voi. Itselläni ei onneksi oli paljoa näitä näppyjä, ehkä noin 5-7kappaletta ja hyvin pieniä ovat nyt. Yhdesä vaiheessa olivat isompia mutta kuten sanoin ovat alkaneet itsestään paranemaan :)

      • Kohtalon toveri

        Itsekkin uudessa suhteessa, ja taudista kertominen oli vaikeeta.. Olin varma että mies jättää mutta toisin kävi. Itsellä oli kans wartec eka ja sit vaihettii aldaraan, joka on opiskelijan lompalle aika kallis hoitomuoto, ne aina hävii ja joskus tulee uudestaan.. Koska olen myös atoopikko kaiken hyvän päälle, lääkäri kertoi että paraneminen olisi hitaampaa ja joskis kuulemma myös stressi voi aiheuttaa näpyjen uudestaan tulon.. Ja stressi on ollut kova kun ne vaan aina tulee ja tulee... Kaipais vähän tukee tähän, mutta mies ei ymmärrä, kun ei sillä sitä viel ainakaa oo, eikä tiedä kelle vois oikee puhuu ...


      • mila80
        Kohtalon toveri kirjoitti:

        Itsekkin uudessa suhteessa, ja taudista kertominen oli vaikeeta.. Olin varma että mies jättää mutta toisin kävi. Itsellä oli kans wartec eka ja sit vaihettii aldaraan, joka on opiskelijan lompalle aika kallis hoitomuoto, ne aina hävii ja joskus tulee uudestaan.. Koska olen myös atoopikko kaiken hyvän päälle, lääkäri kertoi että paraneminen olisi hitaampaa ja joskis kuulemma myös stressi voi aiheuttaa näpyjen uudestaan tulon.. Ja stressi on ollut kova kun ne vaan aina tulee ja tulee... Kaipais vähän tukee tähän, mutta mies ei ymmärrä, kun ei sillä sitä viel ainakaa oo, eikä tiedä kelle vois oikee puhuu ...

        Veikkaan että kondylooma häviää sulta kyllä kun jaksat vähän odottaa, koska nuori terveen immuunikyvyn omaava kroppa klaaraa sen yleensä itsestään. Tietty stressi sitä immuunikykyä vähän nakertaa.

        Itse sain 24-v kondylooman, kävin jäädytyshoidossa 3 kk, ja luulin että maailma ois kaatunut päälle häpesin ja stressasin sitä niin paljon. Mutta oireet lakkasi yhtäkkiä ja nyt 5 vuotta myöhemmin voin sanoa ettei ne ole ikinä tulleet takaisin eikä myöskään mieheen tarttunut, ainakaan niin että oireilis.

        Varovainen tarvii tietty aina olla, jos epäilee että oireita, ei seksiä ilman suojaa:)


    • macrid_86

      Tervehdys. Sain taudin pari vuotta sitten. Mitä todennäköisimmin suojaamattomasta seksistä. (Tiedän, tyhmä minä, mut tehty mikä tehty)
      Ensin huomasin vehkeen juuressa muutaman näpyn ja heti lääkäriin. Ja toiseen lääkäriin. Sieltä tohtori anto wartec-liuosta. Inhaa tavaraa, sohlasit muovitikkujen kanssa, ja jos nestettä tipahti muualle kuin minne piti, ei taatusti lähtenyt helposti pois. Eikä muuten auttanut oireisiin yhtään. Kerran kävin kryohoidossa, järkyttävä kipu seuraavat 2 viikkoa, järkyt arvet eikä tulokset olleet mitkään ihmeelliset. Jätin sittemmin asian omaan valoonsa ja olen ihmetellyt sitä aina välillä...

      Jokaiselle kumppanille olen kertonut asiasta, ja se on otettu hellämielisesti vastaan. Kondomilla seksielämä on ollut normaalia. Ei tää maailmaa kaada vaikka olenki miettiny itteni maan rakoon ja aiheella "mistä miestä nyt rangaistaan kun tällaisen olen saanut", ainoa pahe on tupakointi. Se varmasti ei edesauta paranemista yhtään. Nyt vituttaa enemmän se, että on jäänyt niin pitkältä ajalta hoitamatta.

      Nyttemmin ajelin kaiken karvoituksen pois ja tarkastelin tilannetta. Ei hyvältä näytä, näppyjä on vähän joka puolella ja varren päässä tasainen laatta moisia. Luulen, että menen ympärileikkaukseen, jos homma menee hankalaksi. Tarkoitukseni on hakeutua hetimmiten lekuriin, ja usko on vakaa, että pääsen niistä eroon. Parempi myöhään kun ei milloinkaan.

      Minun neuvoni on jälkiviisaana tuoreille "uhreille": Menkää heti hoitoon jotta tiedätte, mikä hoitomuoto auttaa juuri teille itsellenne. En lähtis kokeilemaan poppaskonsteja. Muutama näppy on todella paljon vaivattomampi hoitaa pois, kun tuplasti se määrä. Ja älkää antako asian liikaa vaikuttaa psyykkeeseen, jos joku kumppaneistanne ei ymmärrä vaikka pinnistää pienessä mielessään, mistä on kyse, on parempi antaa olla. Asia on kuitenkin niin yksinkertainen.

      • täysin suojaa

        kondylta, sitä kun on muuallakin kuin sillä alueella jonka kondomi peittää, sama koskee herpestä.
        Ethän sinäkään saa kokonaan sitä kondyaluettasi suojatuksi kondomilla


      • noogohgh
        täysin suojaa kirjoitti:

        kondylta, sitä kun on muuallakin kuin sillä alueella jonka kondomi peittää, sama koskee herpestä.
        Ethän sinäkään saa kokonaan sitä kondyaluettasi suojatuksi kondomilla

        no missäs muualla siellä alapäässä sulla on limakalvoa kuin terska? itsellä kyllä ainakin kondomi peittää sen.


      • kuin vain
        noogohgh kirjoitti:

        no missäs muualla siellä alapäässä sulla on limakalvoa kuin terska? itsellä kyllä ainakin kondomi peittää sen.

        limakalvoilla!!!


    • Vihdoin parantunut

      Heippa!

      Ikävä kuulla, että sinäkin olet sairastunut.
      Sairastuin itse kyseiseen tautiin noin viisi vuotta sitten. Pari kertaa tuli ulkoisia muutoksia, mutta muuten ne olivat sisäisiä, jolloin lääkäri "jäädytti" nämä näpyt. Oli muuten todella epämukavaa.. Kävin väh. vuoden välein kontrolleissa. Kaksi viimeistä kertaa koe on näyttänyt 1, joten minulla sitä ei enää ole. Kävin yksityisellä lääkärillä.. Onneksi tuli hyviä uutisia vihdoin ja viimein.

      Sain taudin myös ensimmäiseltä poikaystävältäni jolle menetin neityyteni. Että kiitti vaan sillekin..

      Tsemppiä, ja kyllä tunnelin päässä näkyy valoa! :)

    • Nimimerkkki.

      Olen 21 - vuotias mies ja minulla on ilmestynyt pikku hiljaa häpykarvoituksen sekaan, peniksen tyveen ja kivespusseihin ihonvärisiä ja hieman vaalean punaisia syyliä. Osa niistä on pyöreän mallisia ja osa korkeita pitkulamaisia, joita iholla joskus näkyy missä vain kehon osassa. Niitä alkoi tulemaan ehkä 3-4kk sitten ja ensimmäisellä kerralla raapaisin ne pari irti epähuomiossani. Ne vuosivat verta jonkin verran. Tämän jälkeen niitä on tullut lisää ja olen niiden antanut vain olla.

      Nämä syylät ovat ilmestyneet sinä aikana kun olen seurustellut nykyisen kumppanini kanssa vuoden. Hänellä ei ole koskaan ollut syyliä eikä papakokeen tulokset ole viitannut kondyloomaan, vaikka hän on niissä testeissä usein käynytkin.

      Kysynkin, että kuinka yleisesti lääkäri määrää kondylooma syylien hoitoon lääkettä jos niistä ei ole mitään vaivaa? Ja poistuuko näpyt yleensä myös ilman lääkitystä? Ja voisiko tällaiset syylät olla jotain muita näppyjä, koska ainakaan ne eivät ole paikoissa joissa kondylooma syylät yleensä ovat ?

      Toivottavasti saan vastauksia kysymyksiini, koska en viitsisi turhaan lähteä lääkäriin ja maksaa kalliita lääkkeitä poistaakseni näpyt, joiden läsnäolo on minulle toistaiseksi suhteellisen yhdentekevää. Lähinnä vain mietityttää meneekö tilanne pahemmaksi ja onko sen hoito silloin vaikeampaa.

      • ---g---

        Kuulostaa kyllä kondyltä, mutta mikään lääkärihän en ole ja näin kuvauksen mukaan sitä on vaikea sanoa.. Sinuna menisin kyllä lääkäriin.. Ne näpyt on ihan hyvä hoitaa pois jos se on kondylooma, nimittäin joillain ne kasvaa aika isoiksi ja rumannäköisiksi jos niitä ei hoida pois.. Ja olisi hyvä muutenkin käydä lääkärissä tyttöystäväsikin vuoksi.. Tietää sitten käydä säännöllisesti papassa senkin takia useammin.. sillä pahimmillaan se naisilla aiheuttaa kohdunkaulan syöpää.. toki se on harvinaisempaa mutta mahdollista..

        Ja lääkärit yleensä tai aina määrää niihin kondyi-näppylöihin lääkettä.. toki sinä itse päätät, että ostatko sen hoitovalmisteen vai et.. Mutta jos se on tosiaan kondy, en usko että näpyt häviää itsestään.. ja siksi ne kannattaakin hoitaa pois kun jossain vaiheessa niitä tulee yleensä lisää.. ainakin minulla.. Ja jos entisiä ei ole hoidettu pois niin hoidoista tulee entistä kivuliaampia ja ei se nyt kovin kauniinkaan näköistä ole jos alapää on näppyjä täynnä.

        Mutta siis.. hakeudu lääkäriin, niin ei täällä tarvitse arpoa että mikä se on.. Voihan se tietysti olla muutakin kuin se kondy... Maanantaina puhelin käteen ja soittamaan aikaa...!!(:


      • ..............,,
        ---g--- kirjoitti:

        Kuulostaa kyllä kondyltä, mutta mikään lääkärihän en ole ja näin kuvauksen mukaan sitä on vaikea sanoa.. Sinuna menisin kyllä lääkäriin.. Ne näpyt on ihan hyvä hoitaa pois jos se on kondylooma, nimittäin joillain ne kasvaa aika isoiksi ja rumannäköisiksi jos niitä ei hoida pois.. Ja olisi hyvä muutenkin käydä lääkärissä tyttöystäväsikin vuoksi.. Tietää sitten käydä säännöllisesti papassa senkin takia useammin.. sillä pahimmillaan se naisilla aiheuttaa kohdunkaulan syöpää.. toki se on harvinaisempaa mutta mahdollista..

        Ja lääkärit yleensä tai aina määrää niihin kondyi-näppylöihin lääkettä.. toki sinä itse päätät, että ostatko sen hoitovalmisteen vai et.. Mutta jos se on tosiaan kondy, en usko että näpyt häviää itsestään.. ja siksi ne kannattaakin hoitaa pois kun jossain vaiheessa niitä tulee yleensä lisää.. ainakin minulla.. Ja jos entisiä ei ole hoidettu pois niin hoidoista tulee entistä kivuliaampia ja ei se nyt kovin kauniinkaan näköistä ole jos alapää on näppyjä täynnä.

        Mutta siis.. hakeudu lääkäriin, niin ei täällä tarvitse arpoa että mikä se on.. Voihan se tietysti olla muutakin kuin se kondy... Maanantaina puhelin käteen ja soittamaan aikaa...!!(:

        Ehkä olet oikeassa ja on parempi käydä lääkärissä niin ei tarvitse arvailla. Tosin hieman kyllä ihmetyttää, koska en ole oikeastaan voinut saada tautia keneltäkään muulta kuin tyttöystävältäni (ellei tauti ole muhinut lähes 2 vuotta oireettomana) ja hänellä ei ole ollut papakokeissa mitään, vaikka kävi niissä ahkerasti jo ennen suhdettamme ja on käynyt myös suhteen aikana. Luulisi, että jo tässä vaiheessa jotain näkyisi jos häneen on tullut kondylooma jo vähintään pari kuukautta ennen meidän suhteen alkua.

        Mutta kuten sanoin. Turha se on spekuloida. Vaikkei kyseessä kondylooma olisikaan niin onhan poikkeavat näpyt/syylät usein hyvä hoitaa pois.


      • jack the hippie

        mulla oli suunnilleen sama tilanne,vuosia sitten.sain condy-liuosta muutamassa päivässä hävisi näpyt.nyt vuosien jälkeen ilmestyi taas näppylöitä,menin lekurille ja sanoin tarvitsevani kondylooma-lääkityksen,tarjosi jotain voidetta,mutta pyysin condyline-liuosta ja nyt penslannut pari päivää.näpyt pienentyneet ja osa lähes poistunut.lääke ei ole edes kallista(n.10-15e)muistaakseni.


      • onko toiminut?
        jack the hippie kirjoitti:

        mulla oli suunnilleen sama tilanne,vuosia sitten.sain condy-liuosta muutamassa päivässä hävisi näpyt.nyt vuosien jälkeen ilmestyi taas näppylöitä,menin lekurille ja sanoin tarvitsevani kondylooma-lääkityksen,tarjosi jotain voidetta,mutta pyysin condyline-liuosta ja nyt penslannut pari päivää.näpyt pienentyneet ja osa lähes poistunut.lääke ei ole edes kallista(n.10-15e)muistaakseni.

        Kävin lääkärissä ja minulle määrättiin aldara voidetta. Millaisia kokemuksia kyseisestä lääkkeestä?? Kallista kuulemma ainakin..


      • tuntemattomaksi
        ..............,, kirjoitti:

        Ehkä olet oikeassa ja on parempi käydä lääkärissä niin ei tarvitse arvailla. Tosin hieman kyllä ihmetyttää, koska en ole oikeastaan voinut saada tautia keneltäkään muulta kuin tyttöystävältäni (ellei tauti ole muhinut lähes 2 vuotta oireettomana) ja hänellä ei ole ollut papakokeissa mitään, vaikka kävi niissä ahkerasti jo ennen suhdettamme ja on käynyt myös suhteen aikana. Luulisi, että jo tässä vaiheessa jotain näkyisi jos häneen on tullut kondylooma jo vähintään pari kuukautta ennen meidän suhteen alkua.

        Mutta kuten sanoin. Turha se on spekuloida. Vaikkei kyseessä kondylooma olisikaan niin onhan poikkeavat näpyt/syylät usein hyvä hoitaa pois.

        Kondylooman tartunta-aikaa voisi kuvailla tuntemattomaksi. Se vaihtelee useista viikoista jopa vuosiin.

        Papa otetaan vain herkimmältä alueelta kohdunkaulalta. Se voi ihan rauhassa elää häpyhuulten luona tai välilihassa.

        Sikäli on vaikea sanoa, mistä kondylooma on tullut ja minne se on mennyt, kun osalla se on oireettomana.

        Kyllä kummalliset näpyt on hyvä tutkia.


      • tanija
        onko toiminut? kirjoitti:

        Kävin lääkärissä ja minulle määrättiin aldara voidetta. Millaisia kokemuksia kyseisestä lääkkeestä?? Kallista kuulemma ainakin..

        itselläni on hyviä kokemuksia aldara voiteesta.kallistahan se on mutta minun kohdalla se toimi nopeasti.nyt ei ole noin vuoteen ollut ulkoisia näppylöitä.kohdun kaulassa oli maaliskuussa muutoksia jotka laseroitiin pois.nyt pitäisi mennä elokuussa kontrolliin. :/


      • kysellyt mies
        ..............,, kirjoitti:

        Ehkä olet oikeassa ja on parempi käydä lääkärissä niin ei tarvitse arvailla. Tosin hieman kyllä ihmetyttää, koska en ole oikeastaan voinut saada tautia keneltäkään muulta kuin tyttöystävältäni (ellei tauti ole muhinut lähes 2 vuotta oireettomana) ja hänellä ei ole ollut papakokeissa mitään, vaikka kävi niissä ahkerasti jo ennen suhdettamme ja on käynyt myös suhteen aikana. Luulisi, että jo tässä vaiheessa jotain näkyisi jos häneen on tullut kondylooma jo vähintään pari kuukautta ennen meidän suhteen alkua.

        Mutta kuten sanoin. Turha se on spekuloida. Vaikkei kyseessä kondylooma olisikaan niin onhan poikkeavat näpyt/syylät usein hyvä hoitaa pois.

        Nyt on lääkärillä käyty ja tulokset saatu. Kyllähän se kondylooma oli kyseessä. Condyline lääkettä näppyihin sain ja katsotaan miten se alkaa tehoamaan.

        Tässä vaiheessa olen taudin kanssa turvallisin mielin ja uskon vahvasti näppyjen poistuvan. Hieman minua epäilyttää jos joskus nykyinen suhteeni loppuu, että miten voin olla seksuaalisessa kanssakäymisessä muiden naisten kanssa tämän taudin takia. En viitsisi alkaa kaikkia pois pelotella heti asiasta mainitsemalla, mutta toisaalta en myöskään pilata mahdollisesti toisen elämää tartuttamalla hänet. Tiedä kuinka pahat oireet joku toinen voi saada, vaikka minulla ei oireet nyt pahoilta näytäkkään.


      • ---g---
        kysellyt mies kirjoitti:

        Nyt on lääkärillä käyty ja tulokset saatu. Kyllähän se kondylooma oli kyseessä. Condyline lääkettä näppyihin sain ja katsotaan miten se alkaa tehoamaan.

        Tässä vaiheessa olen taudin kanssa turvallisin mielin ja uskon vahvasti näppyjen poistuvan. Hieman minua epäilyttää jos joskus nykyinen suhteeni loppuu, että miten voin olla seksuaalisessa kanssakäymisessä muiden naisten kanssa tämän taudin takia. En viitsisi alkaa kaikkia pois pelotella heti asiasta mainitsemalla, mutta toisaalta en myöskään pilata mahdollisesti toisen elämää tartuttamalla hänet. Tiedä kuinka pahat oireet joku toinen voi saada, vaikka minulla ei oireet nyt pahoilta näytäkkään.

        että kävit lääkärissä...:) vaikkakin tulokset ei kylläkään varmasti kauheesti ilastuta mutta hyvä että olet saanut hoidot alkuun.. Ite oon tässä sinkkuna ja se on tosi paljon rajoittanu menoa "miesten kanssa.." Tai no se johtuu kyllä siitä että en oo sulattanu tätä asiaa kunnolla.. sain tietää itekki tästä kondysta about kolme kuukautta sitten.. Mutta ehkä se asia pitää ottaa niin että tutustuu ensin ihmiseen kunnolla ja kertoo pitemmän ajan päästä siitä viruksesta.. siis tietenkin ennenkuin seksielämä on aloitettu.. mutta niin... tsemppiä sulle hoitojen suhteen!:)


    • tanija

      noin pari vuotta sitten ite kuulin gyneltä että minulla kondylooma.olihan se melko shokki..että miten minulla se voi olla.nooh..nyt on mennyt yli vuosi että ei ole ollut ulkoisia muutoksia..tosin maaliskuussa papa näytti kolmosta..kohdunkaulasta sitten laseroitiin,nyt pitäisi elokuussa käydä kontrollissa.
      ulkoisiin näppyihin silloin toimi penslaus aine ja aldara voide.
      ei sitä nyt ole tullut ajateltua koko asiaa.--joskus se pullahtaa mieleen.
      varsinkin jos olet tutustunut uuteen ihmiseen..se on melko kova paikka kertoa tästä asiasta.mutta jos toinen on ymmärtäväinen niin sen ei pitäisi haitata..se mikä ei tapa vahvistaa.

      • hoidon tarpeessa!

        Hei!
        voiko näppyjä jotka ovat limakalvon puolella niin hoitaa mitenkään pois sillä lääkäri sanoi minulle ettei muka voisi??

        Haluan ehdottomasti hoitoa tilaneeseen!


    • Vanhempi nainen

      Miten teillä nuorilla voi olla nykyisin niin paljon tätä kondyloomaa?

      Se ei ole mikään leikin asia vaan vakava tauti, joka voi kehittyä syöväksi. Siksi on tärkeää, että käytätte kondomia yhdynnässä, se on ainoa keino suojautua kondomi, joka suojaa parhaiten sukupuolitaudeilta. Kondylooma on virusperäinen tauti ja sen saaja voi olla taudin kantaja lopun elämäänsä, joten on tärkeää, että kantaja huolehtii jatkossa siitä, että ei tartuta sitä toisiin.

      Jos olette sen saaneet, huolehtikaa siitä, että jatkossa ette ole suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä vaan kannatte vastuuta toisista ihmisistä!

      • -.-.-

        kondyloomalta. Käy vaikka lukaisemassa netissä vähän informaatiota, useista lähteistä löydät saman tiedon. Ja ovathan sen lääkäritkin julkisesti kertoneet


      • joopajoo~~

        että kondyloomahan tarttuu myös käsistä.. Että käytäs siinä nyt kondomia sitten... joka sormessa.
        Todellä ärsyttävää että joku vanha täti tulee säätämään (vaikkahyvää varmaan tarkoitatkin), Suomen nuoriso saa hyvän valistuksen ja tämä vanhempi nainen ei selvästikään ollut lukenut aiempia viestejä ollenkaan, murh


    • 022l3

      en tiennytkään että tuon lerssin näppylöityminen on kondylooma. Olen ajatellut että se on jotain iän mukana tulevaa näppylöitymistä. Eipä kukaan kumppani ole valitellut jälkeenpäin.

      • ole kondylooma

        Hei!

        Ei se välttämättä ole kondylooma vaan ihan normaalia.


      • joku....
        ole kondylooma kirjoitti:

        Hei!

        Ei se välttämättä ole kondylooma vaan ihan normaalia.

        Kertoa miten tämä koe otetaan? ja paljon maksaa? Millainen hoito siihen tulee? on niin kovat kuumotukset ja kutinat alapäässä että :( tullu vietettyä liian rietasta elämää hyi olis jo kesä ohi. t: nainen 22wee


      • tuskastunut...
        joku.... kirjoitti:

        Kertoa miten tämä koe otetaan? ja paljon maksaa? Millainen hoito siihen tulee? on niin kovat kuumotukset ja kutinat alapäässä että :( tullu vietettyä liian rietasta elämää hyi olis jo kesä ohi. t: nainen 22wee

        Minulla todettiin kondy tasan vuosi sitten, alkoi tuskalliset hoidot Aldaralla.. Näkyviä syyliä oli useampia mutta kohtuullisen pieniä. Hoidin itseäni Aldaralla 6 kuukautta ja sitten en enää pystynyt, kivut olivat liian suuret.. Vähensin käyttöä niin että laitoin ainetta kerran kuussa/tai silloin kuin pystyin. 10 kuukautta meni ja näpyt hävisivät. Olin onneni kukkuloilla mutta silti hyvin varovainen.. Tiedän että kondy voi uusia, ja niinhän siinä kävikin, muutaman päivän on olo ollut tukala alapäässä ja kun sinne katsoin niin johan siellä on kaksi tuttua syylää!!:( Masennuin kovin.. Mieheni sai tämän myös minulta ja nyt ollaan häntä hoidettu 8 kuukautta eikä mitään apua, hän kävi myös kirurgisessa poistossa mutta sitkeästi nuo uusivat..
        Tuntuu kovin pahalta.. Papa on koko ajan näyttänyt minulla 2 ja tuskin tilanne muuttuu siitä.. Olemme aika epätoivoisia tilanteen kanssa, mutta pakko se on vaan jatkaa.. Papakokeeseen menen taas syyskuussa ja pyydän että saisin mahdollisesti tuota Condyline lääkettä mistä täälläkin on puhuttu.. Jos se vaikka auttaisi paremmin:) Voimia kaikille tämän ikävän taudin kanssa kamppaileville!!


    • ,kghlogkjuf

      Mulla on ollu kondylooma ja luulinki et se lähti pois jo eka hoitokerran jälkeen, mutta nyt mulle on ilmaantunu häpykarvoituksen alueelle finnin näkösiä näppyjä. kysynki et johtuuko tää kondyloomasta, onko jollaki muullaki ilmaantunu tällasia?

      • tietämätön uuuuuu

        entä mihin niitä näppyjä tulee? emättimen sisälle vai ulkosynnyttimiin? kuin isoja ne näpyt on? onko nuppineulan pään kokoisia vai isompia? minkä väriisiä?


      • Vihdoin papa ykköstä
        tietämätön uuuuuu kirjoitti:

        entä mihin niitä näppyjä tulee? emättimen sisälle vai ulkosynnyttimiin? kuin isoja ne näpyt on? onko nuppineulan pään kokoisia vai isompia? minkä väriisiä?

        Kondylooma kutisee, varsinkin ensimmäisten kuukausien aikana.

        Kondyloomaa on kahta eri muotoa. Toinen on litteä ja näkymätön. Se tulee esiin vain lääkärintutkimuksessa ja joskus papassa. Toinen muoto aiheuttaa syylämäisiä muodostelmia. Ne ovat vaaleita ja kukkakaalimaisia ja ne erottaa silmällä, ne voivat olla isojakin.

        Kondomi ehkäisee kondyloomalta, vaikka ei estäkään joka tilanteessa taudin leviämistä.


    • :)

      Jep, kirjoitin tänne jo aikasemmin. Kondylooma todettiin joskus tammi-helmikuussa.
      Wartecia käytin ja ei sinäänsä mtn vaikutusta. Mutta tossa pari viikkoa sitten kun suihkussa pesin alapäätäni niin melkein pelästyin kun en näppyjä löytäny! Itsessään ne oli lähteny pois, enään jäljellä on yksi näppy. ;)
      Kyllä nyt oon iloinen kun siellä on tasan yksi näppy ja sekin on niin pieni että ei sitä edes melkeen näe :b
      Valoa tunnelin päässä.

      • -tessu-

        kondylooma jos näpyt on hoitanut pois vai voiko sen tartuttaa koska vaan vaikka mitään ei näkyisikään?
        Entä tämän kondomin käyttö niin miten varmasti se takaa että kumppanilleen ei sitä tartuta? Olen myös kuullut että kondylooma voi tarttua jos käsi käy eka naisen pöksyissä jolla on kondylooma jonka jälkeen koskee omaa penikseensä? Ja myös on sanottu että kumi ei ole ainakaan tämän taudin rinnalla 100% ?


      • ajastin
        -tessu- kirjoitti:

        kondylooma jos näpyt on hoitanut pois vai voiko sen tartuttaa koska vaan vaikka mitään ei näkyisikään?
        Entä tämän kondomin käyttö niin miten varmasti se takaa että kumppanilleen ei sitä tartuta? Olen myös kuullut että kondylooma voi tarttua jos käsi käy eka naisen pöksyissä jolla on kondylooma jonka jälkeen koskee omaa penikseensä? Ja myös on sanottu että kumi ei ole ainakaan tämän taudin rinnalla 100% ?

        Jos itselläni on kondylooman "syyläinen" muoto, onko kumppanillani samanlainen virus? eli näkyviä muutoksia aiheuttava?


      • 123467
        ajastin kirjoitti:

        Jos itselläni on kondylooman "syyläinen" muoto, onko kumppanillani samanlainen virus? eli näkyviä muutoksia aiheuttava?

        muoto, mutta voipi olla joku/jotkut muu/muutkin niistä vähän yli sadasta virustyypistä.


        Vaikka ulkoiset oireet ovat poissa voi silti olla että sinulla on edelleen virus..
        Tämä aiemmin kirjoittaneelle. Kondomi on surkea suoja kondya ja herpestä vastaan.


      • Kondylooman loppu
        123467 kirjoitti:

        muoto, mutta voipi olla joku/jotkut muu/muutkin niistä vähän yli sadasta virustyypistä.


        Vaikka ulkoiset oireet ovat poissa voi silti olla että sinulla on edelleen virus..
        Tämä aiemmin kirjoittaneelle. Kondomi on surkea suoja kondya ja herpestä vastaan.

        HPV-rokotehan (Gardasil) ennaltaehkäisee myös kondyloomaa kohdunkaulan syövän lisäksi. Australiassa kondyloomatapausten määrä on kääntynyt selkeään laskuun, kun nuoria on alettu rokottaa. Rokotteesta ei tietysti ole enää mitään apua, jos tartunnan on ehtinyt saada. Mutta aika monelta murheelta säästyisi, jos ottaa rokotteen


    • *

      yli 2 vuotta mennyt, condyline kuuri kahdesti takana ja syylät senku kukkii :( Pimpsan puolelta häviävät kuurin jälkeen, mutta peräaukolle pesiytyy heti päiviä kuurin jälkeen uudelleen prkl... kiitos siitä uskollisen nyk exän...

    • Kondyktoori

      Minulla todettiin myös kondylooma äskeittäin. Siitä asti olen ollut lievässä shokissa, en tiedä mitä pitäisi tehdä, mikä auttaisi, miten pääsisin mahd. äkkiä eroon ko. taudista ja kenelle kertoisin. Tiedän keneltä olen kondylooman saanut, mutta hänelle en ole ainakaan vielä kertonu, vastuutontahan tuo on, mutta tämän kerrottuani kaikki muutkin tuntevani ihmiset sen tietäisi eli ei mikää luotettava tyyppi. Toisaalta mietin, että onhan miehellä oikeus tietää, pysäyttäisi ainakin hänetkin ehkä hetkeksi ja pistäisi miettimään elämää hieman vakavammin. Minulle aloitettiin Condyline-kuuri peräaukon suulle, jossa runsaasti, mutta pieniä näppyjä, ulkoisiin synnyttimiin,jossa vain muutama pieni näppy aloitettiin antibioottikuuri. Minulla siis molempia sorttia kondyloomaa, ulkoisia ja kohdunkaulassa myös sisäisiä ns. litteitä kondyloomia. Laserhoitoon kuulemma käy kutsu, kun selviää, ovatko litteät kondyt pahanlaatuisia vai ns. hyvänlaatuisia. Olen todella järkyttynyt taudista, ajattelen että tämän on pakko olla rangaistus jostakin, noh suojaamattomasta seksistähän tuo on. Pelottaa myös tulevaisuus, kuinka paljon aikaa ja rahaa menee hoitoihin? ja parannunko? Myös pelottaa kertominen tuleville miehille? Kuinka pian pitää kertoa ja pitääkö kertoa jos joskus hyvällä tuurilla saan puhtaan paperit? Miten miehet suhtautuvat asiaan, että naisella on kondylooma? Ja entäs jos seksiä on harrastettu jo (suojattua) mutta kerron vasta tuon jälkeen?

      • tytylitei

        22v nainen täällä.. Löysin joku viikko sitten muutamia pieniä näppyjä emättimen suulta ja nyt ihmettelen oisko kondylooma.. Mitä lääkärien virallisia tiedotteita lukenut ja kuvia nähnyt, niin hyvin hyvin pahalta näyttää. Inhoan itseäni jo valmiiksi niin miten tämän jälkeen jos se onkin kondylooma >__< (ens viikolla lääkäriin, ja kyllä muuten ahdistaa!) Mulla ei meinaa edes tavallinen hiiva parantua jos se tulee niin miten sitten saamari joku hervoton virussairaus... Jee jee, kiitos vain uskollinen eksäni kun annoit sekä klamydian (joka tieten onneksi hoitui yhdellä antibiootilla), että näemmä vielä kondyloomankin... Ottaa oma tyhmyys päähän kun meni luottamaan väärään ihmiseen. (käytettii melkein vuosi kortsua, sitte vaihdettii muuhun ehkäsyyn ja taddadaa! Tauteja puskee - kannattaa siis vakavasti harkita onko se "oma kulta" sen arvonen että luopuu kumista). Ja eihän sitä tiedä vaikka olisin itse saanut tartunnan jo vuosia sitten jstn muusta kuin seksistä... Mutta lähinnä siksi epäilen eksääni kun on ja oli ekani.

        Kyllähän sitä meikäkin on tiennyt jo ala-asteelta asti mitä tauteja on ja miten ne tarttuu... Mutta paljonpa oli apua siitäkin...

        On kyllä tosi paska olo. Tosi kiva olla lopullisesti pilalla... Siltä nyt ainakin tuntuu


      • HensQuLis
        tytylitei kirjoitti:

        22v nainen täällä.. Löysin joku viikko sitten muutamia pieniä näppyjä emättimen suulta ja nyt ihmettelen oisko kondylooma.. Mitä lääkärien virallisia tiedotteita lukenut ja kuvia nähnyt, niin hyvin hyvin pahalta näyttää. Inhoan itseäni jo valmiiksi niin miten tämän jälkeen jos se onkin kondylooma >__< (ens viikolla lääkäriin, ja kyllä muuten ahdistaa!) Mulla ei meinaa edes tavallinen hiiva parantua jos se tulee niin miten sitten saamari joku hervoton virussairaus... Jee jee, kiitos vain uskollinen eksäni kun annoit sekä klamydian (joka tieten onneksi hoitui yhdellä antibiootilla), että näemmä vielä kondyloomankin... Ottaa oma tyhmyys päähän kun meni luottamaan väärään ihmiseen. (käytettii melkein vuosi kortsua, sitte vaihdettii muuhun ehkäsyyn ja taddadaa! Tauteja puskee - kannattaa siis vakavasti harkita onko se "oma kulta" sen arvonen että luopuu kumista). Ja eihän sitä tiedä vaikka olisin itse saanut tartunnan jo vuosia sitten jstn muusta kuin seksistä... Mutta lähinnä siksi epäilen eksääni kun on ja oli ekani.

        Kyllähän sitä meikäkin on tiennyt jo ala-asteelta asti mitä tauteja on ja miten ne tarttuu... Mutta paljonpa oli apua siitäkin...

        On kyllä tosi paska olo. Tosi kiva olla lopullisesti pilalla... Siltä nyt ainakin tuntuu

        Olen 19-vuotias tyttö, ja terveydenhoitajani ilmoitti minulla olevan 2- luokan papilloomavirus. Aluksi tieto pysäytti aikalailla, mutta loppujen lopuksi perehdyin asiaan ja tajusin ettei tämä ole mitään niin vakavaa mitä luulin. Tämä on yleisin sukupuolitauti, jota ei vain saa pois, muuta kuin ajan kanssa. Itselläni on muutamia kondyloomia, näppyjä, joihin terveydenhoitajani on laittanut Wartec ainetta, jonka pitäisi syövyttää syyliä, mutta ei ole ainakaan vielä tuonut tulosta ja näppyjä vain lisääntyy.

        Partnerin usea vaihtaminen rasittaa tautia ja virus ns. "nauttii" bakteereista. (jokaisella meillä on eri bakteerikanta). Tupakointi ehdottomasti kannattaa lopettaa jos polttaa, tupakka edesauttaa kohdunkaulansyövän kehityksessä. Mutta kohdunkaulansyöpä ei ole onneksi niin yleistä. Riippuu täysin omista elämäntavoista.

        Olen miettinyt meneväni yksityiselle, koska terveydenhoitajani mielestä vielä ei kannata tehdä mitään laser hoitoa tai mitään muuta kuin laittaa wartecia. Hänen mielestä ne ei ole vielä pahoja ja sitten vasta kun näppyjä ei enää pysty laskemaan niin silloin kannattaa. Näpyt vaan muistuttaa tästä ja ei saa ajatuksiani muualle. En tiedä oikein mitä kannattaisi tehdä.


      • o____O
        HensQuLis kirjoitti:

        Olen 19-vuotias tyttö, ja terveydenhoitajani ilmoitti minulla olevan 2- luokan papilloomavirus. Aluksi tieto pysäytti aikalailla, mutta loppujen lopuksi perehdyin asiaan ja tajusin ettei tämä ole mitään niin vakavaa mitä luulin. Tämä on yleisin sukupuolitauti, jota ei vain saa pois, muuta kuin ajan kanssa. Itselläni on muutamia kondyloomia, näppyjä, joihin terveydenhoitajani on laittanut Wartec ainetta, jonka pitäisi syövyttää syyliä, mutta ei ole ainakaan vielä tuonut tulosta ja näppyjä vain lisääntyy.

        Partnerin usea vaihtaminen rasittaa tautia ja virus ns. "nauttii" bakteereista. (jokaisella meillä on eri bakteerikanta). Tupakointi ehdottomasti kannattaa lopettaa jos polttaa, tupakka edesauttaa kohdunkaulansyövän kehityksessä. Mutta kohdunkaulansyöpä ei ole onneksi niin yleistä. Riippuu täysin omista elämäntavoista.

        Olen miettinyt meneväni yksityiselle, koska terveydenhoitajani mielestä vielä ei kannata tehdä mitään laser hoitoa tai mitään muuta kuin laittaa wartecia. Hänen mielestä ne ei ole vielä pahoja ja sitten vasta kun näppyjä ei enää pysty laskemaan niin silloin kannattaa. Näpyt vaan muistuttaa tästä ja ei saa ajatuksiani muualle. En tiedä oikein mitä kannattaisi tehdä.

        Miten nyt on, kun mulla tama samainen tauti todettiin kolmisen vuotta takaperin, eika sen jalkeen oli mitaan oireita ollut, etta voiko olla itsestaan parantunut? Ja jos on, niin sittenhan se ei enaa tartu..?


      • R3
        o____O kirjoitti:

        Miten nyt on, kun mulla tama samainen tauti todettiin kolmisen vuotta takaperin, eika sen jalkeen oli mitaan oireita ollut, etta voiko olla itsestaan parantunut? Ja jos on, niin sittenhan se ei enaa tartu..?

        Eli mul todettiin pari päivää sitten kondylooma. Mikä oli aika shokki ku vuos sitte lääkäri sano et "luomet" mun penikses on ihan normi luomii. Vittu joo, ihotautilääkäri oli vähä eri mieltä. Se määräs condylonee penslattavaks. Nyt muutaman päivän käyttäny ja tuntuu et tilanne vaan pahenee, tai semmosii pienii näppyi alko ilmestymää lisää...aikasemmin ei ollu ku 3. Kellää kokemuksii???


    • Anonyymi

      22 vuotias mies tässä, kondylooman oireet alkoivat näkyä 1,5kk ennen kuin hakeuduin lääkäriin. Näppylät lisääntyivät sinä aikana ja hoito kesti sillä liuoksella 3 päivää ja kyllä se kirveli viimeisinä päivinä niin, että käveleminen teki välillä kipeetä ja turha haaveilla edes runkkaamisesta.. Nyt näin 3-4pv jälkeen näppylät kadonnut mut silti on vähän arka terskan alue.

      Kannattaa heti hakeutua lääkäriin jos ilmenee näppylöitä, tyttöystävälläni oli vain yksi hoidettava näppylä ja katosi kolmessa päivässä, joten hänellä ei ollut suuri työ siinä kun 12 tunnin välein 3 päivän ajan tuota etanoli-happo liuosta penslataan..

      Ei kannata jättää tätä hoitamatta :)

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe