Tuoksuherneestä ja köynnöskrassista

kukikasmainen

Elikkä esikasvatan niitä parhaillaan sisällä..tällä hetkellä varret kasvaneet noin 20cm-30cm mutta ovat todella honteloita. Miten saisin varret vahvumaan...jotku sanovat että leikata pätkäistöä juuresta poikki ja pihalle siirtää nyt kun vielä on hiukan viileämpää niin karaistuvat ja kasvattaa paksun varren...KOKEMUKSIA?? kestävätkö mahd pientä yöhallaa. Asun oulunläänissä lähellä lapinlääniä..liekkö vaikuttaa. Toinen juttu niin alppikärhön löin ruukkuun ja ulos...puutarhamullan sekaan hieman puutarhalannoitetta...tarviiko tehdä muuta?? saman tein myös humalan taimelle...sen vain hieman isompaan ruukkuun. Onko ok? Kaikki nämä kasvit ovat suurimman osan päivästä varjossa, aamupäivällä ehkä hiukan auringossa...onko epätoivoista?? Laitoin saman viestin tonne yksivuotisiin

3

885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missukka

Omat tuoksuherneen taimeni ovat myös honteloita ja ensimmäinen taimikasvatus on menossa. Toivottavasti niistä vielä jotain tulee. Luin jostain, että kannattaa katkaista 2-3 lehtiparin jälkeen, jotta varsi haaroittuu. Näin olen tehnyt. Juuresta asti en ole kuullut suositeltavan. Yleensä karaistaan taimet viemällä ne päiväksi ulos ja yöksi sisälle. Hallojen jälkeen istutus ulos. Tuoksuherne on muistaakseni hallanarka eli ei kestä.

• epätoivo-iskee

eli hetken pienen liotin niitä ja nyt olleet mullassa kelmun alla kohta viikon ja mitään ei näy. Kaikki muut iti tuossa keväällä ihan hienosti, näiden kanssa olin hiukan myöhässä.... Pitänee turvautua ostoköynökseen :( vastatkaa pikaiseen koska teillä iti????

• hajupomminen
        epätoivo-iskee kirjoitti:

eli hetken pienen liotin niitä ja nyt olleet mullassa kelmun alla kohta viikon ja mitään ei näy. Kaikki muut iti tuossa keväällä ihan hienosti, näiden kanssa olin hiukan myöhässä.... Pitänee turvautua ostoköynökseen :( vastatkaa pikaiseen koska teillä iti????

Vajaassa viikossa mulla iti kun liotin vuorokauden. Sen sijaan ruusupapuni eivät itäneet ollenkaan edes kahdessa viikossa, osa oli mädäntynyt ja osa muuten vaan kokonaisena mullassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      106
      6756
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      378
      6387
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      61
      3198
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      113
      2689
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2330
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1824
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      20
      1677
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1495
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1357
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1247
    Aihe