Gallup: paras kauhuleffa

Nid

Pistetäänpä kysely pystyyn. Mikä on kaikkien aikojen karmivin ja paras kauhuelokuva? Laittakaa pienet perustelut kiitos.

Oma valintana on Hohto, joka on psykologisesti todella jännittävä ja pienillä kuvaukseen ja leikkaukseen liittyvillä keinoilla on luotu todella pelottava ja jännittävä ilmapiiri.

186

71564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • my choice

      Showgirls. Psykologisesti erittäin rassaava. Vaatii katsojalta suurta paineensietokykyä.

      • Vennu

        Kyl se nyt vaan on se Kauna. Karmivia ne mustat hiukset, kun niitä läytyy joka paikasta...
        Muutenkin upea se juttu: Jos kuolee suuren surun tai vihan vallassa, kuolema jää kummittelemaan kuolinpaikan ylle...


      • Kauna

        Kauna on ihan pelottava elokuva jos sen katsoo keskellä yötä pimeässä ja hiljaisessa paikassa.Katoin ite kamun kaa sen keskiyöllä ja kyllä pelotti xD .Seuraavana katotaan Sawit ja Manaaja...


      • awasfrg

        en ole itse asiassa kauheasti kauhuleffoja katsellut, mutta tässä joitain omia suosikkejani:

        kaikki screamit, menetin pitkäksi aikaa yöuneni, pelkäsin koko ajan, että joku tulee ovesta sisään :D

        Paranormal activity:
        katsoin sen tänään ja dotin parempaa ja jännempää, petyin hiukan. Ehkä se saattaa olla, että pelkään kun menen nukkumaan..

        Alkuperäinen halloween:
        täydellinen kahuleffa ! Musiikki, juoni, murhaaja.. Ihan paras! :)

        Kauna 2:
        Ainut kauna minkä olen katsonut, ei ehkä kovin pelottava mutta todella kiva !


    • hmmh.

      Cannibal Holocaust

      • tepi

        piti laittaa mutta ehdit ensin...


      • ghgfklölkjhg
        tepi kirjoitti:

        piti laittaa mutta ehdit ensin...

        pelottavin elokuva on paranorman activity se on aivan hirveen pelottava kannattaa kattoo


    • Wednesday

      Minä pidän paljon Uinu, uinu lemmikkini 1 osasta.
      Se on niin ahdistava. Musiikit ja lapsen kikattelut on pelottavia. Siitä jää aina ikävä olo katsomisen jälkeen. Siitä on muuten jäänyt ikuinen pelko pitää jalkoja lattialla sängyllä istuttaessa. Eihän sitä ikinä tiedä kuka siellä odottelee kirurgiveitsen kanssa.

      • selina

        Näin ton leffan just tänään ja voin sanoo etten oo ikinä nähny niin karmivaa leffaa!!kannattaa kattoo jos haluu nähä kuinka voi katkasta akillesjänne kätsysti veitsellä!!melkein oksensin siinä kohassa!!the ring ei ollu mitää tähän verrattuna!


      • miina

        näin myös kyseisen elokuvan ja sama pelko edelleen!


      • minä

        Mun mielestä kans uini uinu lemmikkini 1. on ehdoton suosikki. Valitettaasti 2 osassa mentiin jo hieman yli. Ei ollut kovinkaan hyvä.


      • Prikke

        Mie oon nähy sen. Aikas karmiva, mut ei tarvtse pelkää että kirugiveitsi hyökkää sängynalta, sehän oli vaan elokuva! Vaikka kylää myönnän että tuli kiljuttua aika lailla. Katoin sen kun olin 11v...


      • fgfg
        selina kirjoitti:

        Näin ton leffan just tänään ja voin sanoo etten oo ikinä nähny niin karmivaa leffaa!!kannattaa kattoo jos haluu nähä kuinka voi katkasta akillesjänne kätsysti veitsellä!!melkein oksensin siinä kohassa!!the ring ei ollu mitää tähän verrattuna!

        mäkin näin ton serkun luona...ei niin pelottava,mut ihan jeesXD


      • Mr.Ramone

        Toi Uinu, uinu lemmikkini aiheuttaa vieläkin väristyksiä tavallaan jos sen kattoo yksin omassa kämpässä ja keskellä yötä pimeässä. Vaikka oon jotain melkein 360 kauhuelokuvaa nähnyt ja alan olemaan aika immuuni noille kauhuelementeille, niin tossa on joku tietty karmivuus aina. Mutta parhaimpana saattaisin kyllä pitää Halloweenia, sitä aitoa ja alkuperäistä ensimmäistä osaa. Ei se pelottava ole, mutta tunnelma on kohdallaan ja sen jaksaa katsoa vaikka joka viikko uudestaan.


      • leffagirl94
        Mr.Ramone kirjoitti:

        Toi Uinu, uinu lemmikkini aiheuttaa vieläkin väristyksiä tavallaan jos sen kattoo yksin omassa kämpässä ja keskellä yötä pimeässä. Vaikka oon jotain melkein 360 kauhuelokuvaa nähnyt ja alan olemaan aika immuuni noille kauhuelementeille, niin tossa on joku tietty karmivuus aina. Mutta parhaimpana saattaisin kyllä pitää Halloweenia, sitä aitoa ja alkuperäistä ensimmäistä osaa. Ei se pelottava ole, mutta tunnelma on kohdallaan ja sen jaksaa katsoa vaikka joka viikko uudestaan.

        Jep, se on kiva. Elokuvana kiva ja jaksaa kattoo aina vaan, ei varmasti ole lähellekkään pelottavin saati järkyttävin mutta se on vaan kiva :) Ja NIMENOMAAN se aito ja alkuperäinen, muut ei vedä sille vertoja :P michael myers on paras!


    • Saga

      Mulla kyl noi The Ring ja Blair Witch Project on molemmat ollu sellasia yöunenmenettäjiä.
      Blair Witchin näin vuosia sitte kaverilla ja tuli kylläsellanen että piti mennä partsille "rauhottumaan" aina välillä...
      Ringin kävin leffassa kattomassa ja sen jälkeen kun yksin menin kotiin ni ei kyllä uni tullu.

      • Jii

        Blair witch ja Ring on myös suosikkejani. Omaperäisiä ja pelottavia. Twin peaks on kans aika hirveä.


    • Ajantappaja

      ...Hohto. Inhottava tunnelma koko elokuvan ajan.
      Toinen todella hyvä oli Ringin "Hollywood versio",pitkiin aikoihin ei ollut kauhufilmi aiheuttanu semmosta ahistusta ko kyseinen raina. Ne jotka on nähny sen alkuperäsen niin kertokaahan minkälainen oli.

      • joo

        scary movie3 oli pelottava . ja braindead ja evil dead1 ,2 , 3.


      • Böö

        ehdottomasti the ring! en ole nähny paljoo kauhuleffoi mut näkemistni ni se on ring!!! kyllä screamit on kans aika hääijyi mut ei ne silleen pelota uhtä lail ku ring.


      • LATK

        ...Oikeesti pelottava. Siinä ei veri lentele eikä kokkiveitset vilahtele.Se vaan kuitenkin on pelottava. kun sitä ei voi selittää. kannattaa kattoo. sit kans halloween H20 on äärettömän pelottava mut en voi sanoo et se on paras koska en uskaltanu kattoo ku noin 20min(en kuitenkaan halunnu menettää yö uniani). Ja uinu uinu lemmikkini 2 on kanssa pelottava. Jä äklö!


      • diu
        LATK kirjoitti:

        ...Oikeesti pelottava. Siinä ei veri lentele eikä kokkiveitset vilahtele.Se vaan kuitenkin on pelottava. kun sitä ei voi selittää. kannattaa kattoo. sit kans halloween H20 on äärettömän pelottava mut en voi sanoo et se on paras koska en uskaltanu kattoo ku noin 20min(en kuitenkaan halunnu menettää yö uniani). Ja uinu uinu lemmikkini 2 on kanssa pelottava. Jä äklö!

        Mun mielestä paras kauhuleffa on Cube. Vai miten se kirjotetaankaa.. Kuitenki suomeks se on kuutio. Miinusta siinä on vaan se että sitä ei voi oikee kahta kertaa kattoo, ku ne ansat muistaa ulkoo... Mut muuten tosi hyvä!


      • kaaalinpää

        surkee oli ring ykkönen ei ollu yhtään pelottava,petyin!


      • scary movie ei oo pe
        joo kirjoitti:

        scary movie3 oli pelottava . ja braindead ja evil dead1 ,2 , 3.

        näin koko sarjan kun olin 8v ja oon vieläkin vaikka te ihmettelette mitä mä tääl teen ni mä vaan katon vinkkejä en mä niin kato ja se ei ollu pelottava 1 on scary moviestä vähän jännä mut ei paljoon siis se sarja ei ollu pelottava se on pimee komedia se oli ehkä lällin leffa mitä oon nähnyt jos halutte kauhu\komediaa kattokaa se scary movie 2


    • fox

      Kyllä munkin täytyy myöntää, että Hohtohan se paras on. Perustelut samat.

      • ihihjmgty

        pelottamin oli se missä jonne ratilainen nussi halmetojaa


    • juuh...

      Vaikea sanoa mitään yhtä, joten tässä muutama:

      -Evil Dead

      -George Romeron zombietrilogia

      -Lucio Fulcin verelläläträyseepokset (mm. Zombie Flesh Eaters, The Beyond, New York Ripper)on ihan must

      -Hohto

      -Friday 13th-sarja

      • faaaanniii

        mullakin on kotona monta george a.romeron zombi leffaa...täytyy myöntää et se mies on nero!


    • Hog

      G.Romeron zombi-trilogia,sit kaikki wanhat "kauhu"elokuvat,esim. 30-luvun Dracula,niissä on Tunnelmaa! Mun mielestä kauhuleffassa pitää olla myös yliluonnollisuuksia,eikä pelkästään järjettömiä verikekkereitä,ts. surkeat Hollywood-teini-kauhu-kyhäelmät! Myös mainitsemasi Hohto on klassikko ja lajinsa parhaimmistoa.

      • häme

        halloween.


      • älytön

        ei hohdon kaltaisia ole muita. Mistä sä ton lajinsa parhaimmiston sait. Häh?


      • *Trish*

        En erityisesti pidä "IIIK??!!! Jack tapoitko sinä poikaystäväni!!??? Oi Jack, vannon että rakastan sinua!!!Oi JACK!!EIII!!"-tyylisistä leffoista, hyvissä (siis minun mielestäni hyvissä) elokuvissa pitää olla vähän psykologiaa..
        No Blair Witchit on hyviä, ja alkuperäinen Ring.
        Ja Uudempi Gift on erittäin hyvä.


    • JP82

      ...Hohto on paras ja toiselle sijalle tulee Freddy vs. Jason

      • mika

        En sano että tää ois paras. Mut uusista leffoista todella hyvä on Cabin Fever. Taitaa olla vasta tulossa Suomeen? Hyvin tehty piristävä uutuus pitkästä aikaa...


      • Satu
        mika kirjoitti:

        En sano että tää ois paras. Mut uusista leffoista todella hyvä on Cabin Fever. Taitaa olla vasta tulossa Suomeen? Hyvin tehty piristävä uutuus pitkästä aikaa...

        Ehdottomia on Uinu uinu ja Hohto. Kultit on kivoja: Manaaja, Omen, Amityville. Erityisesti pidän 60-luvun Usherin talon häviöstä.


      • dioksidi
        Satu kirjoitti:

        Ehdottomia on Uinu uinu ja Hohto. Kultit on kivoja: Manaaja, Omen, Amityville. Erityisesti pidän 60-luvun Usherin talon häviöstä.

        punanen lohikääsme ja manaaja on kivoja. ei mitää ylenpaattisen öklöjä, mut tuo sellasta pikku värinää keskelle viikkoa. hammaskeiju ja hoppingks hoiti hommansa hyvin!


      • Manta
        Satu kirjoitti:

        Ehdottomia on Uinu uinu ja Hohto. Kultit on kivoja: Manaaja, Omen, Amityville. Erityisesti pidän 60-luvun Usherin talon häviöstä.

        "Usherin talo" oli ensimmäinen kauhuleffa jonka näin, tuli tv:stä kun olin noin 10 vuotta. Pelästyin kauheasti ja nukahtaminen oli pitkään vaikeaa. Kun siitä selvisin innostuin kauhusta. Vincent Price on edelleen yksi lempinäyttelijöistäni. Usherin talon häviötä en ole nähnyt sitten teini-iän, siitä saisi varmaan jotain uutta irti. Teini-iässä niitä leffoja katsoo vähän eri lailla.


      • Tieto (m)
        dioksidi kirjoitti:

        punanen lohikääsme ja manaaja on kivoja. ei mitää ylenpaattisen öklöjä, mut tuo sellasta pikku värinää keskelle viikkoa. hammaskeiju ja hoppingks hoiti hommansa hyvin!

        Usva on kauhein. uudeissa kauhu elokuvissa ei enää liity kauhuun oikein mitenkään. Niissä vain veri lentää.


      • - - -
        mika kirjoitti:

        En sano että tää ois paras. Mut uusista leffoista todella hyvä on Cabin Fever. Taitaa olla vasta tulossa Suomeen? Hyvin tehty piristävä uutuus pitkästä aikaa...

        Katsoin Cabin Feverin ja ajattelin että se on ehkä huonoin leffa minkä ikinä olen nähnyt...


      • nitata
        Satu kirjoitti:

        Ehdottomia on Uinu uinu ja Hohto. Kultit on kivoja: Manaaja, Omen, Amityville. Erityisesti pidän 60-luvun Usherin talon häviöstä.

        manaaja on ehdoton suosikki!!!!!!!! ei ole pelottavampaa,tosi alussa on vähän tylsää ja sit välissä kun ne höpöttelee,mut muuten silkkaa tuskaa ja kauhua,varsinkin kun regan hakkaa itseään ristillä pilluunsa


    • friikki

      Tää ei taida olla ihan kauhua, mutta värisyttää varmasti kaikkia jotka haluavat elokuvalta muutakin kuin erikoistehostekammotuksia:

      Delicatessen - Herkuttelijoiden yö

      Ja seuraavat nyyttärit on sit meillä.... hehehehe :P -slurps-

      • deko

        Delicatessen on alansa klassikko! Suhteettoman hyvä elokuva. Outoudessaan hurmaava. Muista hyvistä ja oudonkammottavista leffoista pitää ainakin sinulle suositella paria helmeä. Nimittäin Donnie Darko ja Eraserhead. Myös Bad Boy Bubby on katsomisen arvoinen. Vilkaise www.imdb.com :ista infot.


    • Marjuska

      Hohto. Kuten useimmilla muillakin. Ja samat perusteet. Manaaja oli hyvä. Mutta ei paras. Ja sitten hyviä ovat olleet myös (Stephen Kingin) It/Se ja The Others. Paitsi takakansi paljastaa aivan liikaa :)

      • tietämätön

        Mistä It/Se:n ja The Othersin saa? Kirjastoista? Makuuneista? Kaupasta? Leffat siis, kirjat olen jo lukenut...


    • Irwin

      Uinu uinu lemmikkini on jo klassikko
      tosi puistattava
      Kauhua maailman parhaalta kirjailijalta Stephen Kingiltä

      • Wednesday

        Uinu, uinu lemmikki 1 on niin hyvä! On siitä taidettu tehdä 2 muutakin osaa, mutta ne ovat jo oikeastaan väkisintehtyjä. 2 osassa koiran puremaan kuollut seriffi/isäpuoli on niin pelottava,että pistää naurattamaan:) Outoa että elokuvasta ei ole täällä elokuvapalstoilla pahemmin puhuttu...


      • Dima

        Leffassa ei muuta hyvää ollut, kuin musiikki..


      • 999
        Dima kirjoitti:

        Leffassa ei muuta hyvää ollut, kuin musiikki..

        TUOSSA AINAKIN KOLME PARASTA. HALLOWEEN KUULUU MUNKIN SUOSIKKEIHINI. MUTTA CARRIE KAKKONEN ON PARAS EIKÄ SE YKKÖNENKÄÄN VARMAAN HUONO OLE.EN OLE KATSONUT MUTTA SIINÄ NYT NIITÄ VAAN SATTUI OLEMAAN


      • hurjaa

        Ehdottomasti paras kauhuelokuva mitä olen nähnyt, ja niitä on ollut vaikka kuinka paljon. Mutta tämä on jäänyt sydämeeni kummittelemaan pysyvästi.
        ikimuistettava.
        Kingin leffat on yleensä huonosti tehtyjä, mutta tämä onkin oikein klassikko!! Kannattaa katsoa jollei ole aikaisemmin nähnyt!


    • Slemmy

      siis Kubrikin ohjaama,se uudempi oli huomattavasti vaisumpi.Liftari ykkönen on myös ehdoton.Muita mielestäni hyytäviä leffoja ovat Manaaja,Uinu uinu lemmikkini ja uudemmista Ring on hyvä.

    • mä vaa..

      ..parhaita on urbanlegendat ja manaaja ja screamit muuten mut ne on liian epäaitoja ja laittaa nauramaa murha kohdis..

    • Straw

      Juuh, minä sanoisin, että pelottavimpia katsomiani kauhuleffoja ovat varmaankin painajainen elm streetillä ja candy man...en uskalla vieläkään seistä kovin kauaa peilin edessä, vaikken sitä "candymania" viittä kertaa sanoisikaan...=)

    • ...ko?

      Minusta pelottavaa kauhuleffaa ei ole tehtykkään...Hohdosta pidin mutta ei se kyllä pelottava ollut. Evil deadit käyvät komedioista(Swallow this...) eikä screameja ja scary movieita erota toisistaan...The Ring...minulle väitettiin että se olisi ollut oikeasti pelottava, mutta eihän siitä mihinkään ollut...

    • Kiedis

      Voittaa ylivoimaisesti kaikki.
      Hyvänä kakkosena saapuu Psycho.

    • Sissi

      Paljonhan noita kauhuelokuvia on tullut katsottua, mutta ainoastaan oikeastaan Tappajahait, Painajainen Elm Streetillä ja Poltergeist 3 (ykkönen oli siis mielestäni kamalan tylsä) ovat pelottaneet. The Ring, Hohto, Psyko ja Ennustus ovat toki hieman jännittäneet mutta esimerkiksi Manaajaa katsoessa alkoi enemmänkin nukuttamaan. Myöskin uudemmat teinikauhuelokuvat ovat mielestäni aika hyviä (Deep Blue Sea, Urban Legends, Scream ja Tiedän mitä teit viime kesänä). Uinu uinu lemmikkini, Tappaja-ampiaisten hyökkäys ja Araknofobia pelottivat minua nuoruudessani. Vähään aikaan en ole niitä tosin katsonut. :-)

      Poltergeist 3:n jälkeen pelkäsin peilejä ja lasi-ikkunoita sekä viemäriaukkoja (ne piti kiertää aina). Elm Streetistä pyörii vieläkin mielessä se loru.. Ei sitä voi perustella oikein että miksi joku pelottaa enemmän kuin toinen. Ihmiset ovat vain erilaisia. Tiedän niitä joista Manaaja on kaikkein pelottavin, mutta itseäni ne rivoukset ja oksentamiset lähinnä naurattivat. Poltergeistissa ja Elm Streetissä jotenkin se tunnelma on vain niin pelottava ja etenkin se musiikki tuo sitä tunnetta vielä enemmän. :-)

      • LATK

        Mitä tapahtuu tossa Poltergeist 3:ssa kun kerran peilit ja viemäri aukot pelottaa? En oo nähny


      • Sissi
        LATK kirjoitti:

        Mitä tapahtuu tossa Poltergeist 3:ssa kun kerran peilit ja viemäri aukot pelottaa? En oo nähny

        http://entertainment.msn.com/movies/movie.aspx?m=43053

        Eli siis tarina sijoittuu korkeisiin lasitaloihin, joissa kummittelee pahoja voimia. Joskus kun tarinan päähenkilö katsoo peileihin tai lasiin pimeät voimat tulevat uhkailemaan häntä. Eräässä kohtauksessa puolestaan pimeät voimat imaisivat erään henkilön (vai oliko niitä useampiakin..) viemäriaukon kautta. :-D Mutta katsoin siis elokuvan joskus 8-vuotiaana, joten enää ei muisti riitä tuohon. Jäi kuitenkin pieniä traumoja elokuvasta ja oli (ja siis muistissani vieläkin) pelottavin elokuva jonka olin koskaan nähnyt. Nykyisin on muuten ikäraja 13 vuotta tuolle elokuvalle, mutta lapsena sitä tuli katsottua muitakin pieniltä kiellettyjä elokuvia. :-)


      • Sissi

        Unohdin kokonaan Halloween -elokuvan, jonka mainio musiikki saa vieläkin kylmät väreet kulkemaan pitkin selkääni. :-)


    • [Routa]

      Nytpä tuli hankala kysymys..Kauhufriikkinä pidän todella useista leffoista mutta niissä ei ole sitä jotain joka saa pelkäämään.Yksi hyvä on Kingin It.Kas kun poden harvinaista pellekammoa niin tuo elokuva säväyttää.Mutta..siitäkin silti puuttuu jotain..Uusista leffoista voisin mainita Aavelaivan (hauska ja vaikuttavasti tehty), Sleepy Hollow (vetoaa tälläiseen goottityttöön) ja Dagon(Lovecraft on intohimoni).Hellraiserit ovat aivan ehdottomia lemppareita ja tietenkin Peter Jacksonin b-luokan splatterit.Noh..jos joku haluaa keskustella mailitse (taikka vaikka etanapostilla) niin saa kirjoittaa.Kauhuleffat ovat intohimoni=).Anteeksi pitkä teksti,innostuin hieman...

    • kännykkä

      Ehdottomasti parhaita kauhuleffoja ovat japanilaiset kauhuleffat.

      • psyko

        niin se vaan on:)


      • ellu
        psyko kirjoitti:

        niin se vaan on:)

        Ihan totta, japanilaiset osaa tehdä hyviä kauhuleffoja, se on todistettu. Oon kattonu kaikki ringut (0-2). Myöskin Dark Waterin. Oli pirun hyviä kaikki. Lisäksi ne tuo uutta, raikasta näkökulmaa jenkkilällärien rinnalle. Osaa amerikkalaisetkin joskus yllättää hienoilla leffoilla.


      • Without a soul

        Japsileffoista ainakin Uzumaki on aivan loistava.


    • Mean

      Ring oli todella hyvä, Kingin leffat, kuten Uinu,uinu lemmikkini, ja Hellraiser on ihan jees myös... Ja Evil dead 1 & 2!

    • Freddy Kruger

      ON ELM STREET(koko sarja) tai PERJANTAI 13(koko sarja) ja tietenkin FREDDY VS JASON ne on aika pelottavia ja kummatkin ovat yhtä hulluja kun toinen on PAINAJAISTEN HERRA (ei uskalla mennä leffojen jälkeen nukkumaan) ja toinen on KUOLEMATON JÄÄKIEKKOMASKI MIES nää on ihan must leffoja ja sitten tämmönen leffa kuin RING on kanssa hyvä kun siinä on niin hyvä ja erilainen se juoni.

      one two freddy is coming for you
      three four better lock your door
      five six hold a crucifix
      seven eight better stay up late
      nine ten NEVER SLEEP AGAIN NEVER SLEEP AGAIN

      • 885

        OON MINÄ NIITÄ JOSKUS KATTONU < MANAJA 1973.MANAJA 1977. HALLOWEEN 1978 - 1980 PAINAJAINEN ELM STREETILLÄ 1984..POLTERGEIST 1982.FRANKENSTEIN 1990 TAI 1995. EN KYLLÄ OLE MIKÄÄN HIMOFANI MUTTA TYKKÄÄN NÄISTÄ NS SPLATTERELOKUVISTA. MANAAJA ELOKUVAT 1973,1977.1990 OLEN NÄHNYT NIISTÄ MÄ TYKKÄÄN SE ON KUNNON KAUHUA. JOSKUS HALUAISIN NÄHDÄ 1960 - LUVUN KAUHUA. OLISI KIVAA OLLA KATSOMASSA KAUHUELOKUVAN KUVAUKSIA SUOMESSA < TURKU.TAMPERE.JA HELSINGISSÄ LOPPUKOHTAUKSET.
        < JOSKUS JOS TULISI SEMMOINEN CARRIE ELOKUVA JOSSA OLISI SAMA JUONI.MULLA VOISI OLLA ROOLI AVUSTAJANA SIINÄ < REIJO TALONMIES


      • Pat Bateman

        Se on '*grab* your crucifix' Ja Freddy's coming for you, ei freddy is....

        Mutta Freddy rulettaa ^_^ Ei pelottava, mutta aivan loistava, mun idoli Batemanin ja Hannibalin kanssa.


      • SteLO
        885 kirjoitti:

        OON MINÄ NIITÄ JOSKUS KATTONU < MANAJA 1973.MANAJA 1977. HALLOWEEN 1978 - 1980 PAINAJAINEN ELM STREETILLÄ 1984..POLTERGEIST 1982.FRANKENSTEIN 1990 TAI 1995. EN KYLLÄ OLE MIKÄÄN HIMOFANI MUTTA TYKKÄÄN NÄISTÄ NS SPLATTERELOKUVISTA. MANAAJA ELOKUVAT 1973,1977.1990 OLEN NÄHNYT NIISTÄ MÄ TYKKÄÄN SE ON KUNNON KAUHUA. JOSKUS HALUAISIN NÄHDÄ 1960 - LUVUN KAUHUA. OLISI KIVAA OLLA KATSOMASSA KAUHUELOKUVAN KUVAUKSIA SUOMESSA < TURKU.TAMPERE.JA HELSINGISSÄ LOPPUKOHTAUKSET.
        < JOSKUS JOS TULISI SEMMOINEN CARRIE ELOKUVA JOSSA OLISI SAMA JUONI.MULLA VOISI OLLA ROOLI AVUSTAJANA SIINÄ < REIJO TALONMIES

        Mistä voisin varettaa noita halloween elokuvia.. en löydä mistään oikeeta..


    • savannah

      kyl parhaimmat on stephen kingin se, blair witch project ja the ring! miksei sitä blairii oo missää

    • on paras

      Clive Barker...... Ehdotonta eliittiä

    • Furvus

      Lucio Fulci:n THE BEYOND. Koska juonessa ei ole mitään järkevää logiikkaa, vaan se etenee kuin painajainen, Fabio Frizzin musiikin siivittämänä. Ja Giannetto de Rossin veriefektien. Ainoa pieni moka tässä leffassa on Kumihämpit, (sitä paitsi turhaan; samassa kohtauksessa on oikeita hämppejä kumisten seassa..???:D)
      Mutta äänestän silti tätä.:)

      • 998

        HALUAISIN NÄHDÄ ELÄMÄNI AIKANA 2 2 - 4 5 - 9 KAUHUELOKUVAA JA MINUSTA PARHAAT OVAT HALLOWEEN.DRACULA.FRANKENSTEINIT
        OMEN ELOKUVAT.60 - 90 LUKUJEN KAUHUELOKUVAT.1967 - 1999 VUOSIEN KAUHUELOKUVAT.PUHUMATTAKAAN KUUTAMOSONAATEISTA JOTKA OVAT SUOMALAISTA KAUHUELOKUVAA PARHAIMILLAAN.TAI NO EN MÄ TIEDÄ.,MINUSTA NIITÄ ON MONIA < HALUAISIN OLLA AVUSTAJANA 2 KAUHUELOKUVASSA JOISSA MINULLA OLISI KAKSI PIENTÄ ROOLIA. < MÄ OLISIN LEHTEÄ LUKEVA MIES JA BUSSISSA OLEVA MATKUSTAJA.


      • HEP HEP
        998 kirjoitti:

        HALUAISIN NÄHDÄ ELÄMÄNI AIKANA 2 2 - 4 5 - 9 KAUHUELOKUVAA JA MINUSTA PARHAAT OVAT HALLOWEEN.DRACULA.FRANKENSTEINIT
        OMEN ELOKUVAT.60 - 90 LUKUJEN KAUHUELOKUVAT.1967 - 1999 VUOSIEN KAUHUELOKUVAT.PUHUMATTAKAAN KUUTAMOSONAATEISTA JOTKA OVAT SUOMALAISTA KAUHUELOKUVAA PARHAIMILLAAN.TAI NO EN MÄ TIEDÄ.,MINUSTA NIITÄ ON MONIA < HALUAISIN OLLA AVUSTAJANA 2 KAUHUELOKUVASSA JOISSA MINULLA OLISI KAKSI PIENTÄ ROOLIA. < MÄ OLISIN LEHTEÄ LUKEVA MIES JA BUSSISSA OLEVA MATKUSTAJA.

        OLISIN KERRAN KATSOMASSA ERÄÄN KAUHUELOKUVAN KUVAUKSIA HELSINGISSÄ JA KUN FILMIRYHMÄ KUVAISI FORSSASSA.MAIKKARIN KAUHUSARJASSA MÄ OLISIN AVUSTAJANA JA VILAHTAISIN KOLMESSA KOHTAUKSESSA JA SE OLISI KUVATTU SELLAISISSA PAIKOISSA KUIN ETELÄ - HAAGA. POHJOIS - HAAGA. REIMARLA. HAAGAN LIIKENNEYMPYRÄ. KONALA. VIHDINTIE.PITÄJÄNMÄEN TEOLLISUUSALUE. KEHÄ 1. VIIKIN SUORA.VIIKIN PELLOT.SIILITIE.ROIHUVUORI.ROIHUPELLON PARKKIPAIKAT.KULOSAARI.KULOSAAREN SILTA. HAKANIEMI.KAISANIEMI.MANNERHEIMINTIE.


      • kauhu eolokuva fani
        998 kirjoitti:

        HALUAISIN NÄHDÄ ELÄMÄNI AIKANA 2 2 - 4 5 - 9 KAUHUELOKUVAA JA MINUSTA PARHAAT OVAT HALLOWEEN.DRACULA.FRANKENSTEINIT
        OMEN ELOKUVAT.60 - 90 LUKUJEN KAUHUELOKUVAT.1967 - 1999 VUOSIEN KAUHUELOKUVAT.PUHUMATTAKAAN KUUTAMOSONAATEISTA JOTKA OVAT SUOMALAISTA KAUHUELOKUVAA PARHAIMILLAAN.TAI NO EN MÄ TIEDÄ.,MINUSTA NIITÄ ON MONIA < HALUAISIN OLLA AVUSTAJANA 2 KAUHUELOKUVASSA JOISSA MINULLA OLISI KAKSI PIENTÄ ROOLIA. < MÄ OLISIN LEHTEÄ LUKEVA MIES JA BUSSISSA OLEVA MATKUSTAJA.

        mä kin haluaisin nähdä uinu uinu lemmikkini ja frankkestain ja kaikkiw kauhuelokuvia niitä voi entäs kahtoa varsinkin 1980e leffoja


      • kauhuhullu
        998 kirjoitti:

        HALUAISIN NÄHDÄ ELÄMÄNI AIKANA 2 2 - 4 5 - 9 KAUHUELOKUVAA JA MINUSTA PARHAAT OVAT HALLOWEEN.DRACULA.FRANKENSTEINIT
        OMEN ELOKUVAT.60 - 90 LUKUJEN KAUHUELOKUVAT.1967 - 1999 VUOSIEN KAUHUELOKUVAT.PUHUMATTAKAAN KUUTAMOSONAATEISTA JOTKA OVAT SUOMALAISTA KAUHUELOKUVAA PARHAIMILLAAN.TAI NO EN MÄ TIEDÄ.,MINUSTA NIITÄ ON MONIA < HALUAISIN OLLA AVUSTAJANA 2 KAUHUELOKUVASSA JOISSA MINULLA OLISI KAKSI PIENTÄ ROOLIA. < MÄ OLISIN LEHTEÄ LUKEVA MIES JA BUSSISSA OLEVA MATKUSTAJA.

        kauhuelokuvia:the ring,ils,texas chainsaw massacre,manaaja,boogeyman,kuolleiden aamunkoitto,evildead,kauna1,kauna2,creep,dead mary,the hitcher,kuolleiden päivä,hohto,alien,alien2,uhrilampaat,bram stokerin dracula,päätön ratsumies,hämärästä aamunkoittoon,uhrijuhla,psycho,halloween,freddy vs jason,saw,saw3,shaun of the dead,hannibal,scream,kuolleiden valtakunta,elävien kuolleiden yö,the thing,kun tuntematon soittaa,evil dead2,the dark,alone in the dark,siinä kaikki kauhuelokuvat mitä tiedän ja olen nähnyt,kerron kaikki kauhuelokuvat jos tiedän lisää kauhuelokuvia.älkää nähkö pahoja unia.


    • Furvus

      No tuota, jos et oo Hohtoa karmeempaa nähny, niin kahtoppa ajatuksen kanssa esim Kiyoshi Kurosawan leffa KAÏRO / PULSE. Tai vaikka Sion Sono'n SUICIDE CLUB / JISATSU SAAKURU. Ja jos ei vieläkään karmi, niin Higuchinsky'n UZUMAKI / VORTEX.

    • Manta

      Ring, amerikkalainen versio, on kyllä erinomaisen karmiva, pikkutytöt voi joskus olla pelottavia...

      Dark Waterissa on samanlaisia elementtejä kuin Ringussa ja Dark Water on etenkin näin äidin näkökulmasta katsottuna sekä kauhea että koskettava elokuva. Tykkään kaikenlaisesta kauhusta, myös "teinikauhusta", ja siksi psykologiset elementit kauhuleffassa ovat kovasti mielenkiintoisia.

    • Marcus Zelin

      Ehtottomasti "Levottomat 3"
      -Jasper Pääkkönen "esittää" naistenmiestä
      -Mi Grönlund "esittää" seksiaddiktia
      -x "esittää" jne...

    • depi

      on olemassa vain ykis kauhuelokuva jota katsoessa olisin pelännyt. se on Francis Ford Coppolan vuonna '92 ohjaama versio Bram Stokerin Draculasta. kyseinen elokuva on edelleen yksi suosikeistani. muita jokseenkin pelottavia elokuvia ovat Wishmaster ja Hohto. tosin Hohdosta olen nähnyt vain Kubrickin version. tietääkö joku et löytyykö esim makuunista alkuperäista Hohtoa?

    • Tellervo

      -Uinu uinu lemmikkini I : Kertoo varmaa paljo
      jos sanon et näin sen joskus 7 vuotiaana...

      -The Ring : Screamit ja muun klisee
      kauhu"komedian" rinnalla helmi.

      -Nightmare on elm st. sarja : Nekin taisin joskus
      ala-aste ikäisenä katsastaa. Tunnelma
      huippuluokkaa...

      -Lähes kaikki aataminajan splätterit


      ...

    • Tellervo

      Unohdinpa vielä Creep showt... Niissä on tyyliä

    • Minä

      Blair Witch Project...

    • ikuko

      pelottavin kauhuleffa on mielestäni dark water... meinasin saada sätkyn ku sen tytön limanen käsi tuli ulos kylpyammeen hanasta... sen jälkeen en oo juuri uskaltanut kylpeä =)
      ikuko & mikuko rules!

      • Alakhai

        Ehdottomasti Uinu uinu lemmikkini 1. Muita hyviä ovat Hohto(Kubrickin versio), SE, Fallen, Painajainen Elm Streetillä 1, The Others(kauhu?).


    • JORMA

      mihin on unohtunu:Dawn of the dead, day of the dead, last house on the left, night of the living dead, from beyond, texas chainsaw massacre, children of the corn, i spit on your crave, re-animator, suspiria,inferno, opera, demons, faces of death(1-7), silent night deadly night, cannibal holocaust, street trash, blood feast, color me blood red, henry(portrait of a serialkiller), driller killer, i drink your blood, omen, piranha, scanners, snuff, shockwaves, 2000 maniacs, trauma, unborn, tenebre ja Toolbox murders.. Mitä HÄ??

      • Sissi

        Nyt kun muistutit muistan nähneeni nuorempana Maissilapset (taisi olla 4) ja yksi lempikauhuelokuvistani on tosiaan Elävien kuolleiden yö. Todella erinomainen elokuva ja ihan heti ei kyllä saa unta.. :-)


      • Wednesday
        Sissi kirjoitti:

        Nyt kun muistutit muistan nähneeni nuorempana Maissilapset (taisi olla 4) ja yksi lempikauhuelokuvistani on tosiaan Elävien kuolleiden yö. Todella erinomainen elokuva ja ihan heti ei kyllä saa unta.. :-)

        Tosiaan tuo "Elävien kuolleiden yö" oli kyllä hyvä....


      • ohikulkija

        mää vaa sanon että mä en oo nähny noista leffoista mitää =D

        okei nyt ku laitoin tänne viestiä ni tunkastaa nyt joku...
        Älä sano sanaakaan on kyl hyvä vaikka onkii thrilleri eikä kovin pelottavakaa mut silti se on hyvä...mää meen pois höpäjämästä...


    • Nuijamaan tietäjä

      Meitsin TOP 3 listalle pääsee seuraavat:

      1&2

      Zombien verikosto

      Näin tän joskus 80-luvun lopulla ja teki kyllä vaikutuksen. Ei mikään perinteinen splatter ja synkkä tunnelma nimenomaan teki sen vaikutuksen. Olin tosin aika juniori silloin, mut silti. En oo löytänyt tätä leffaa mistään ja filmifriikin nurkatkin on tongittu.

      Evil Dead 1 ihan samoilla perusteilla. 2 & 3 :nen sit jo komediaa, mut Mr. Campbell on silti the Man.

      3. Yllättävästi listalle pääsee tuore leffa nimeltänsä Darkness. Oli kyl loistava yllätys ku ton katoin yks yö.

      Kirotut sielut oli hauska..

    • hacker

      Omat suosikkini kauhusta ovat ehdottomasti The Texas Chainsaw Massacre asenteellaan ja Henry erilaisuudellaan ja masentavuudellaan. Ehkä "mainstreamin" puolelta sitten Hohto, Romeron Dead-trilogia ja pari muuta.

      Henry on kieltämättä karmivin. Se kertoo tapahtumat täysin arkisesti ilman mitään turhaa tunnekuohua. Henry on täysin normaali tallaaja eik' mikään superälykäs yli-ihminen. Hän vain "sattuu" harrastamaan sarjamurhaamista. Hän tappaa satunnaisesti ihmisiä ilman rituaaleja tai motiivia eikä juuri hekumoi uhriensa parissa. Hänelle se on vain osa elämää kuten joillekin vaikkapa tupakointi. Hän on puhdas hirviö ilman Hannibal Lecterin sädekehää, mutta silti katsoja tuntee sympatiaa häneen jostain syystä.

      • kristian

        niin,en itse kyllä piittaa näistä uusista kauhuleffoista juurikaan.
        jos joku on katsonut leikkaamattoman version dead evil leffasta niin hän tietää mistä puhun.
        se on Sam Raimin esikois ohjaustyö ja kauhua riittää ensimmäisestä minuutista viimeiseen sekuntiin saakka.
        siinä leffassa ei säästynyt kukaan loppuun saakka.
        harmi vaan ettei edelleenkään ole saatavana suomesta leikkaamatonta versiota siitä.
        voitte katsoa netistä leffasta lisää, mutta minun mielipiteeni on tämä.


    • Queen

      Hyvät näyttelijä valinnat ja hyvä tarina.

    • Jonsku

      Manaaja, ennustus, hohto, ring ja ehkä hellraiserkin. Teinikauhu ei iske yleensä mutta hallowenit kyllä.

    • J.man

      Manaaja tietysti..siinä on sentään jotain jännitystä verrattuna näihin tappo-ja silpomiselokuviin.

      • MArSaH

        Mun mielestä pelottavin kauhuleffa on manaaja. Mistään muusta kauhuleffasta ei ole jääny sellasia traumoja!! The ring, uinu uinu lemmikini, unissakävelijä, halloweenit, poltergeist, Hannibalit...mikään niistä ei vedä Manaajan pelolle vertoja. KAikki muut ovat lastenleffoja manaajaan verrattuna. Ei se ehkä hirveen hyvä ollu, mutta AHDISTAVA KYLLÄ!!!


    • Freddy

      Paras kauhuleffa on PAINAJAINEN ELM STREETILLÄ!

      • zombi

        en innostu muuten zombeista mutta tää on rautaa!!!
        huuurrr!!!!


      • k-U-o-L-e

        joo on se. oon nähny kyseisen leffan ainakin neljä kertaa........oon onnellinen!


    • Pat Bateman

      Noh, siis parhaita ihan muuten vaan on Elm Streetit ja Freddy vs Jason, mutta ei ne pelottavia ole. Slashereina vaan ihan loistavia ^_^

      Pelottava oli The Ring, mutta en tykännyt siitä tavasta. Kaikesta näki, että jenkit yritti tehdä samanlaisen tunnelman leffaan kuin Ringussa, mutta huomasi, ettei onnistunutkaan, ja tajusi, että niiden on keksittävä toinen tapa säikytellä katsojia. Joten siitä sitten seurasi raukkamainen ruumiiden läväyttely katsojien naamalle. Ringu taas oli hyvä, mutta ei yhtä riipivän pelottava. Kun taas Dark Water... Se oli mahtava. Aivan mielettömän pelottava.¨

      Ja sitten The Others. Se oli oikeesti ekalla kerralla tosi pelottava...

      • Pat Bateman

        Ai niin, ja sitten parhaita on myös Hannibal ja American Psycho, vaikka ei nekään ollut pelottavia. Niissä ja Elm Streeteissä vaan on niin loistavat pahikset, että ei voi kuin ihailla...


    • kumukristus

      Tää on parasta kauhua mitä on moneen vuoteen nähny, splatterit ym. muut zombi jutut on ihan erikseen... mutta kun kauhusta puhutaan, niin tää säikäyttää ja karmii selkäpiitä!

    • sandra

      mun mielestä manaaja on kaikkien aikojen pelottavin ja parhaiten tehty kauhuleffa.mua ei pelota elokuvien raakuus,vaan esim.henkimaailmaan tai paholaiseen liittyvät leffat,eli Manaaja on hyvä esimerkki kunnon kauhusta. mitä olette mieltä?

      • Elina

        KAuhuleffojahan tulee koko ajan lisää ja niitä on mahdotonta olla sekottamatta toisiinsa....
        Uudet kauhuleffat ovat karmivia sen vuoksi (vaikka ei veri roiskukkaan) koska niissä käsitellään aiheita (henget,saatana,ylimaalliset jutut...) jotka laittavat oikeasti miettimään.... Niitä ei luule ehkä niin todellisiksi kuin esim. Halloween leffat jossa on hullu ukko murhaamassa ihmisiä puukolla... PARHAITA KAUHULEFFOJA IKINÄ OVAT : RING (1 JA 2), HIDE AND SEEK JA BOOGEYMAN! Käykää hyvät ihmiset katsomassa!


      • Nimetön
        Elina kirjoitti:

        KAuhuleffojahan tulee koko ajan lisää ja niitä on mahdotonta olla sekottamatta toisiinsa....
        Uudet kauhuleffat ovat karmivia sen vuoksi (vaikka ei veri roiskukkaan) koska niissä käsitellään aiheita (henget,saatana,ylimaalliset jutut...) jotka laittavat oikeasti miettimään.... Niitä ei luule ehkä niin todellisiksi kuin esim. Halloween leffat jossa on hullu ukko murhaamassa ihmisiä puukolla... PARHAITA KAUHULEFFOJA IKINÄ OVAT : RING (1 JA 2), HIDE AND SEEK JA BOOGEYMAN! Käykää hyvät ihmiset katsomassa!

        en tykkää uusista kauhuleffoista oikeen ollenkaan kaikki semmosta tukkutuotantoa tai no ei kaikki...
        mutta esim ring 2 sitä ei ees voi sanoa kauhuleffaksi jotai hiton poroja hilluu tiellä ensimmäinen osa oli kyllä parempi boogeyman ja hide and seek ja ihmisjahti ja mitä niitä nyt onkaan ovat kaikki aivan turhia itse haluaisin nähdä jonkin pitkän ja todella raastavan kauhuleffan en ole vielä kertaakaan nähnyt hyvää kauhuleffa paras ehkä minkä olen nähnyt on texasin moottorisaha murhaajan alkuperäinen versio siis leikkaamaton ...no ei sekään mikään erkioinen olisin varmaan ollut jos en olisi ollut 10 vai 9v ja yöllä sekin oli pakko katsoa yksin pimeessä huoneessa että oli tunnelmaa;) ei kyllä pariin yöhön uni meinannu tulla


      • Kayako the gruddge

        Kauna on ilman muuta paras katsokaa ilman muuta se!


      • Kayako the grudge

        Kauna on ilman muuta paras katsokaa ilman muuta se!


      • apuaaa

        aasialaiset kauhuelokuvat on maailman pelottavimpia, niitä vaan kattoon!
        suicide clubin jälkeen en nukkunut viikkoon. heräsin oksennus kurkussa *peukut pystyssä*
        eikun kattoon ;D


      • Anonyymi
        Elina kirjoitti:

        KAuhuleffojahan tulee koko ajan lisää ja niitä on mahdotonta olla sekottamatta toisiinsa....
        Uudet kauhuleffat ovat karmivia sen vuoksi (vaikka ei veri roiskukkaan) koska niissä käsitellään aiheita (henget,saatana,ylimaalliset jutut...) jotka laittavat oikeasti miettimään.... Niitä ei luule ehkä niin todellisiksi kuin esim. Halloween leffat jossa on hullu ukko murhaamassa ihmisiä puukolla... PARHAITA KAUHULEFFOJA IKINÄ OVAT : RING (1 JA 2), HIDE AND SEEK JA BOOGEYMAN! Käykää hyvät ihmiset katsomassa!

        TÄMMÖSÄT
        1 CARRIE 1976
        2. HALLOWEEN 1978
        3. WES CRAVENIN TUOTANTO 1978-1988
        4. NOSFREATU 1979
        5 USVA 1980
        NOI NY AINAKIN


    • k-u-o-L-e

      joo, munkin mielestä HOHTO on niitä parhaita, mut niitä on niin paljon et on vaikee valita... mut perustelut:
      siinä on yksinkertaisesti sanottuna tarpeeks kauhua et se on hyvä!
      mun mielestä p****n, tota huonoin on the ring, mainoksissa se vaikutti ihan hyvältä, mut ku näin sen nii se ei ollu mitään...
      mainoksissa monet leffat aina vaikuttaa paremmilta ku ne on, mut eihän se myy ollenkaan jos mainoksiin ei pistä ns. parhaita paloja. ;)

      • Kauhu hullu

        Hyvä kauhu leffa on Stephen Kingin Myrskyn silmässä. Pidän eniten Halloween elokuvista paitsi kolmosesta, mutta ne eivät ole kauhean "pelottavia" :)


    • PaSa

      ..sateenkaari joku v* oli ihan jees..stephen kingin leffat..vanhempi hohto oli paljon pelottavampi!!! the ring..käy psyykkeen päälle jos mielikuvitus pääsee laukkaamaan...

    • susssususus

      The ring on kyllä ehdottomasti paras!!!
      se on vaan niin paras

    • Noora

      Manaaja.

      Käykää: www.dazy.de

    • zip zop

      ihan hyvä perus kauhu.

    • Jay

      Ehdottomasti paras kauhuleffa on "Se"

    • Prööööts

      Se vain on kauhuttanut eniten.
      Niin... olla nyt semmoisessa "keskellä ei mitään" ja avaruusbakteeri valloillaan. Sisältää ufo jutusta huolimatta melkoista psykologista kauhua. Loppukin melko lohduton.

    • Kauhufriikki

      ehdottomasti. Christopher Lee on jumala ;)

      • ray garraty

        ehdottomasti paras kauhuleffa
        näin pitkään painajaisisa ja tunnelma todella ahdistava


      • Tabu
        ray garraty kirjoitti:

        ehdottomasti paras kauhuleffa
        näin pitkään painajaisisa ja tunnelma todella ahdistava

        Paras kauhuleffa on Stephen kingin The Mangler, Evil Deadissa taas saa nauraa.


      • Pete
        Tabu kirjoitti:

        Paras kauhuleffa on Stephen kingin The Mangler, Evil Deadissa taas saa nauraa.

        Todellakin, katsoin kyseisen leffan eilen ja sai kyllä nauraa x)


    • Animal

      1. Halloween
      2. The Exorcist (leikkaamaton)
      3. The Shining
      4. The Psycho (pakko pistää)
      5. Evil Dead
      6. Elävien kuolleiden yö
      7. Dawn Of The Death
      8. Cube-Kuutio

      • puukimän

        1. Ring
        2. Ring 2
        3. Hide And Seek
        4. Boogeyman
        5. Hohto

        Parhaassa järjestyksessä :D


      • Piitteri
        puukimän kirjoitti:

        1. Ring
        2. Ring 2
        3. Hide And Seek
        4. Boogeyman
        5. Hohto

        Parhaassa järjestyksessä :D

        No Boogeyman oli kyl tosi huono. Alku oli tosi hyvä mutta loppu oli todella huono.

        Ring 2:nen oli ihan OK.


      • puukimän
        Piitteri kirjoitti:

        No Boogeyman oli kyl tosi huono. Alku oli tosi hyvä mutta loppu oli todella huono.

        Ring 2:nen oli ihan OK.

        Ei kauhuleffoissa ole tärkeintä se että säikähtää joka kulmassa vaan se juoni joka tekee leffoista K-15 tai K-18 leffoja


      • Santsii
        puukimän kirjoitti:

        Ei kauhuleffoissa ole tärkeintä se että säikähtää joka kulmassa vaan se juoni joka tekee leffoista K-15 tai K-18 leffoja

        Kauna on pelottava jos sen katsoo yksin ja pimeässä.. koittakaa ;) mielikuvitus lähtee hyvin liikkeelle elokuvan jälkeen (:


      • [epätoivoinen]
        puukimän kirjoitti:

        1. Ring
        2. Ring 2
        3. Hide And Seek
        4. Boogeyman
        5. Hohto

        Parhaassa järjestyksessä :D

        hmm......valitettavasti mä olin sitä mieltä että noi ei ollut niin hyviä leffoja ainoastaan noista puras hohto ja ringit ;D
        mutta totuushan on katsojan silmissä :D


      • Kauhuleffapimu
        Santsii kirjoitti:

        Kauna on pelottava jos sen katsoo yksin ja pimeässä.. koittakaa ;) mielikuvitus lähtee hyvin liikkeelle elokuvan jälkeen (:

        Olen myös kattonut kaunan , ei se kyllä nyt mitenkään loistelias ole varsinkin näytteliät eivät ole mistään. Ring oli huono. Ei siinä ollut kun pari pelottavaa kohtausta. Night of the living dead oli pelottava samoin Kuolleiden aamunkoitto. The Others. Mitä siihen tulee. Muutama lapsenlikkakummitus ja joku talo ei mistään kotoisin. The Saw on todella huono samoin Uhrilampaat. Siinä teille mielipiteeni.


    • luppa-

      kyllä ehdottomasti paras on painajainen elm street,koko sarja.. vaikea on kyllä nukkumaan mennä kun tuon on kattonut.. :D

      one two freddy is coming for you
      three four better lock your door
      five six hold a crucifix
      seven eight better stay up late
      nine ten NEVER SLEEP AGAIN NEVER SLEEP AGAIN

    • zibanitum

      Vuosikausien tarjonnasta voi repiä niin monenlaista kauhua jos liikaa mietitään..
      Usein kauhuleffoihin liittyy mustaa huumoria. Miks? Miksei kukaan tee oikeesti vitun synkkää kauhua?
      Nojoo, yliluonnollisesta kauhusta:
      1. Hohto
      2. Japanin Ju-On ja Grudge-leffat (pakettina ehkä)
      3. The Beyond
      4. Rose Red
      5. Zombie Flesheaters
      6. The Others
      (7. Romeron zombileffat)


      Sitten niistä leffoista mitkä järkyttää.. Jokainen on toki päänsä sisällä tosi parkkiintunut eikä nää kosketa yhtään.. Mut pääasiassa siis sanomansa puolesta:

      1. Cannibal Holocaust
      2. Hostel
      3. Caligula
      4. Texas Chainsaw Massacre
      5. Wolf Creek
      6. Mark of the Devil

      Sitten vielä se kauhu mitä voi nauraa perse ruvella..

      1. Evil Dead -trilogian 2. ja 3. osa
      2. Shaun of the Dead
      3. Re-Animator
      .... ihan sama...

    • Ovat...

      ...tässä...
      1.) kauna 1 ja 2. Ne ovat oikein hyviä olen nimittäin hyytävän ja myös verisen kauhun ystävä molemmat kaunat ovat erittäin hyviä Japanilainen kauhu on parasta.
      2.) Dog Soldiers Kävin vuokraa ja katoin sen illall joskus ysin kympin tienoilla ja se kattominen kannatti oli melkeimpä paras ihmissusi leffa mitä olen nähny.
      3.)Ihmisjahti Se on aika jännä saa kiemurrela tuolilla muutamissa kohdissa kannattaa kattoo.
      Siinä oli mun top-3.

      • Claire H.

        Haha, Dog Soldiers on todennäköisesti paskin kauhuleffa, minkä olen ikinä nähnyt.
        Feikki, ja yksinkertaisesti surkea. En todellakaan ymmärrä, miten joku voi pitää sitä toiseksi parhaana kauhuleffana neljä evah. :'D


    • suatana-

      nonii, noi kaikki jenkki ringit on aivan perseestä, niitä ei edes pelästy meikäläisen isoäiti! :S
      oma listani;

      pet Cemetary 1 on loistava
      Vanha ja aito halloween
      perjantai 13 päivä 1,2,3,4
      Night of The livig Dead ja remake
      Hellraiserit
      Nekromantik
      texas chainsaw massacre
      bad taste
      brain dead
      Romeron muu zombie krääsä jota en jaksa listata.

      Noilla päästään jo alkuun.

    • kimmoxzx

      1 rec
      2 The Strangers
      3 saw1
      4 saw2
      5 the hills have eyes
      6 wrong turn
      7 Freddy Vs. Jason
      8 land of the dead
      9 Dawn of the Dead
      10 frontiers
      11 Feast
      12 hoste
      13 black christmas
      14 Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon
      15 Hills have eyes 2
      16 wrong turn 2
      17 saw3
      18 saw4
      19 hostel 2
      20 rest stop

    • siit on aikaa kun katoin viimeks ton mut se oli ahistava kokemus
      sillon se on hyvä kauhuleffa .

    • moviemaister92

      on Irreversble, joka tarinan kerronaltaan on jotain niin omalaatuista... EN suosittele herkkähermoisille tai miksikään koko perheen kanssa katsottavaksi... elokuva sisältää koko elokuva historian järkyttävimmän raiskaus kohtauksen... Jos The Day of The Woman tuntu pahalta NIIN PYSY TÄSTÄ PÄTKÄSTÄ KAUKANA!... Muita vähän yliluonnollisemman puolelle meneviä ovat The omen 1,2 helvetin hyviä! Myös Inside kannattaa katsastaa... hmm!....Laitanpa jatkoa jos tulee jotain mieleen...

    • Yliluonnollinen

      Mothman - sanansaattaja. Sehän ei tietenkään perustu tositapahtumiin --- eihän? Pienet perustelut: voiko ihminen nähdä tulevaisuuteen?

      • gfgfdg

        harmi mut ei oikeen voi unissas ehkä jotain pientä paskaa voit mut en tiä ei o mahdollist


    • jrfghd

      the eye (se alkuperäinen, ei jenkki!!) ja perustelut: jotenkin vaan muslla nostaa karvat pystyyn aina tuo aihe jossa ihmiset näkee kuolleita. ja iki suosikki on kingin hohto.se vaan on huippu!!

    • horrorlover

      - Marttyyrit
      - Inside
      - Cannibal Holocaust
      - Frontier's
      - Texas Chainsaw Massagre - The beginning
      - Hostel

    • jhsd

      Katsoin Kaunasta alkuperäisen elokuvan, jenkki version ja vielä Ju-On elokuvat. Elokuvan jälkeen pelotti toden teolla ja nukkumisestakaan ei tullut muutamaan viikkoon mitään. Yksinkertaisestikin ne kasvot ja etenkin silmät, ne vain pelottavat todella paljon :S

      • gaggsdfh

        1 joka on aika paha leffa on mun mielestä The Amityville Horror joka perustuu tositapahtumiin eipä niitä paljoo ole niitä oikeesti pahoi


    • akkelipakkeli

      Kyl se taitaa Hohto olla munkin mielestäni se paras,pienen mietinnän jälkeen:)

      Tykkään hirveesti muistakin Kingin kirjoihin perustuvista leffoista..esim.Uinu uinu lemmikkini on jäänyt alitajuntaani erittäin pelottavana ja kammottavana leffana,varmaan siksikin koska näin sen hyvin nuorena ja meillä oli kotona lemmikkejä :D

      • Hhhhhhhh

        1. See No Evil
        2.Halloween(uusi versio)
        3.Texas chainsaw massacre
        4.Friday the 13th
        5.Saw 1
        6.rec 1
        7.Behind the mask
        8.Boogeyman 2
        9.Hohto
        10.My Bloody Valentine tai 28 päivää myöhemmin


    • rautaneito-

      Romeron Dawn of the dead. Uudemmista zombie-leffoista The Zombie Diaries on kova

    • ytytry4

      Oon nähny aika paljon kauhuleffoja, ja ainoot jotka on oikeesti jääny kummittelemaan mieleen on Kauna ja The Others. Katoin myös vähän aikaa sitten uuden leffan Paranormal Activity ja sekin oli kyllä tosi jännä, tosin odotin kyllä kuulemieni juttujen ja trailerin perusteella paljon pelottavampaa, mutta kannattaa silti katsoa! Hohto ja Uinu uinu lemmikkini näyttää olevan monien mielestä kaikista jännimpiä mutta mua ne ei oo koskaan erityisemmin pelottanu, jälkimmäinen on kyllä aika ahdistava tosin..

    • horrors

      kyl viimeks katsotuista cannibal holocaust, inside ja 1408 on säväyttänyt... kaksi ensimmäistä tosin on niin ahdistavia, että en suosittele herkille ihmisille, jotka on tottunu katsoon jotain hohtoja yms. ns. kauhuleffoja :)

    • kjgkjh

      stigmata

    • Paras on

      BuugiiNaits ! (BoogieNights)

      • paskapäätsyökääpäänn

        on nalle puh elokuva. Se on helvetin pelottava ja menetin yöuneni sen takia. Varsinkin kun nalle puh menee hakemaan hunajaa hunajamaasta:S kannattaa k atsoa jos haluaa menettää yöunensas.


      • Spectator1
        paskapäätsyökääpäänn kirjoitti:

        on nalle puh elokuva. Se on helvetin pelottava ja menetin yöuneni sen takia. Varsinkin kun nalle puh menee hakemaan hunajaa hunajamaasta:S kannattaa k atsoa jos haluaa menettää yöunensas.

        kaikki mahdolliset kauhut nähtynä sanoisin ettei yksikään oo jaksanu 14 ikävuoden jälkeen pelottaa. Mutta psykologiselta tunnelmalta parhaat(joka on mielestäni tärkeämpää kuin splatterit) voisin mainita:

        Psycho I-III
        The Shining(Kubrick)
        Manaaja
        Christine
        Texas Chainsaw Massacre (Myös uudet on yllättävän asiallisia)
        Blair Witch Project


        Uudemmista voisi mainita Saw I, Wrong Turnit sekä Jeepers Creepersin tyyliset leffat sekä jotku harvat re-maket kuten noi TCM:t Ja tietenkin The Others joka on kyllä yksi parhaista vuoden -95 jälkeen tehdyistä kauhuleffoista.

        Jokatapauksessa suosittelen kaikille 60-90 luvulla tehtyjä kauhuja, ne on selkeesti parhaita muutamista erikoistehostekököstä huolimatta. :)


      • .......
        Spectator1 kirjoitti:

        kaikki mahdolliset kauhut nähtynä sanoisin ettei yksikään oo jaksanu 14 ikävuoden jälkeen pelottaa. Mutta psykologiselta tunnelmalta parhaat(joka on mielestäni tärkeämpää kuin splatterit) voisin mainita:

        Psycho I-III
        The Shining(Kubrick)
        Manaaja
        Christine
        Texas Chainsaw Massacre (Myös uudet on yllättävän asiallisia)
        Blair Witch Project


        Uudemmista voisi mainita Saw I, Wrong Turnit sekä Jeepers Creepersin tyyliset leffat sekä jotku harvat re-maket kuten noi TCM:t Ja tietenkin The Others joka on kyllä yksi parhaista vuoden -95 jälkeen tehdyistä kauhuleffoista.

        Jokatapauksessa suosittelen kaikille 60-90 luvulla tehtyjä kauhuja, ne on selkeesti parhaita muutamista erikoistehostekököstä huolimatta. :)

        Eden Lake

        Marttyyrit

        Sephen Kingin Se

        Hellraiser 1

        Lötkis

        Kärpänen


      • paha reserviläinen
        ....... kirjoitti:

        Eden Lake

        Marttyyrit

        Sephen Kingin Se

        Hellraiser 1

        Lötkis

        Kärpänen

        Ei varmastikaan ollut se paras leffa, mutta kyllä sitä aikoinaan kaiholla odotettiin. Lapsena oikeasti pelotti pelata pleikalla resident evil pelejä ja vaikkei elokuva ollut kauhean pelottava, niin oli se ainakin jännittävä ja veri tai siis lima roiskui ihan kivasti. Siskon pakotin katsomaan sen kanssani tuossa taannehtivasti ja kyllä sitä ainakin slvästi pelotti, vaikkei tarinaan ollutkaan aiemmin tutustunut.
        Tunnari biisi:
        http://www.youtube.com/watch?v=fgnK14n3NrA
        ja linkki elokuvaan (MEGAVIDEO):
        http://www.megavideo.com/?v=44U5P9V5


    • M isery

      Hohto tai Piina tai Uinu, Uinu Lemmikkini.

      • emma s.c.

        Ihan kakruna katoin telkkarista 50-luvun scifi-kauhun The Thing from Another Wolrd ja pelkäsin niin et tärisin. Nyt se tuli YleTeemalta tos yksi ilta ja kylläpä nauratti, mut olihan se nostalgista katsoa.

        Halloweenin kävin silloin 70-luvulla katsomassa leffateatterissa, kun olin 16. Siinä tais olla ikärajakin, kai 18v, mut poikaystävä oli mua sen verran vanhempi et pääsin katsomaan ja pelkäsin niin hemmetisti. Se oli tosi vaikuttava koko screenin leveydeltä kauhua ja se musiikki oli siihen aikaan parasta mitä olin kuullut.

        Kubrikin The Shining myös silloin erinomainen. Siitä jäi ikuisesti mieleen: REDRUM ja "Heeere´s Johnny!!" Kubrik käytti aina hienosti ääniä tehosteena, sekin kun se pikkupoika ajoi sitä kolmipyörää hotellin käytävillä ja pyörät vuoronperään piti lattialla kovaa jyrinää ja matoilla hiljaa, sen rytmikkyys toi myös jännitettä.

        Nykykauhusta japanilaiset alikuperäisversiot Ringu ja Ju-On(The Grudge) vallan mainioita.

        Guilermo del Toron The Orphanage! Mikä siinä mahtaa olla, et lapsihaamut on niin mielettömän pelottavia? Saman ohjaajan Paholaisen selkäranka, myös erinomainen.

        Mutta parasta kysyttiin ja se on The Others, taitavasti rakennettu tarina, erinomaiset näyttelijät, upea lavastus ja oikeesti pelottava eikä älytöntä verimässäilyä.


      • antero.viljanen
        emma s.c. kirjoitti:

        Ihan kakruna katoin telkkarista 50-luvun scifi-kauhun The Thing from Another Wolrd ja pelkäsin niin et tärisin. Nyt se tuli YleTeemalta tos yksi ilta ja kylläpä nauratti, mut olihan se nostalgista katsoa.

        Halloweenin kävin silloin 70-luvulla katsomassa leffateatterissa, kun olin 16. Siinä tais olla ikärajakin, kai 18v, mut poikaystävä oli mua sen verran vanhempi et pääsin katsomaan ja pelkäsin niin hemmetisti. Se oli tosi vaikuttava koko screenin leveydeltä kauhua ja se musiikki oli siihen aikaan parasta mitä olin kuullut.

        Kubrikin The Shining myös silloin erinomainen. Siitä jäi ikuisesti mieleen: REDRUM ja "Heeere´s Johnny!!" Kubrik käytti aina hienosti ääniä tehosteena, sekin kun se pikkupoika ajoi sitä kolmipyörää hotellin käytävillä ja pyörät vuoronperään piti lattialla kovaa jyrinää ja matoilla hiljaa, sen rytmikkyys toi myös jännitettä.

        Nykykauhusta japanilaiset alikuperäisversiot Ringu ja Ju-On(The Grudge) vallan mainioita.

        Guilermo del Toron The Orphanage! Mikä siinä mahtaa olla, et lapsihaamut on niin mielettömän pelottavia? Saman ohjaajan Paholaisen selkäranka, myös erinomainen.

        Mutta parasta kysyttiin ja se on The Others, taitavasti rakennettu tarina, erinomaiset näyttelijät, upea lavastus ja oikeesti pelottava eikä älytöntä verimässäilyä.

        taitaapi olla Mary Lambertin ohjaama Uinu, Uinu Lemmikkini (Pet Sematery, 1989). Se pelotti sikana kun sen kerran neloselta katsoin. Jatko-osa ei yllä edeltäjänsä tasolle, mutta silti on hyvää popcorn viihdettä.

        Muita hyviä kauhuleffoja ovat Ringu O, Ringu ja Ringu II sekä Audition japaninmaalta.


    • hui kauhistus

      Täyspitkien vampyyrielokuvien ja kauhuelokuvien kiistaton kuningas, johon verrattuna draculakin on vain kopion kopio ja uusintaversion uusinta.

      100x parempi kuin nykyaikaiset kassamagneetit, joissa vain pölötetään ja lörpötetään kuten salkkareissa. Mykkäelokuvien hyvä puoli että visuaalinen kerronta on korostunutta.

    • enoikeenosaapäättää

      mun mielestä parhaita ovat nämä: nightmare on elm street, carrie, ginger snaps, phenomena, alien, suspiria, hohto, poltergeist, the ring, the strangers, night of the living dead, deep red, tenebre, the beyond, the grudge, dracula, 30 days of night, the brood, don't look now, phantasm, jaws, the omen, the hills have eyes, mirrors, uhrilampaat, the sixth sense, the mist, when a stranger calls, the exorcist, salem's lot, rec, the blair witch project, the fog, stephen king's it, misery, the exorcism of emily rose, final destination, nosferatu, halloween, dawn of the dead, orphan, the howling, opera, ihmissusi lontoossa, scream, candyman, saw, haute tension, 28 days later, the descent, audition, evil dead, dressed to kill, one missed call, firestarter, the amityville horror, deathdream, friday the 13th, jacob's ladder, slit-mouth woman, the wicker man, wrong turn, hostel, re-animator, last house on the left, chopping mall, the deadly spawn, the fly, the hunger, paranormal activity, new york ripper, pet sematary, sleepy hollow, brain dead, the dentist, zombie 2, the forgotten, gothika, creepshow, the possession ja orpokoti
      sori kun tuli monta, oli niin vaikee päättää mikä on paras.

    • Kauhufani

      Parhaat kauhu elokuvat mitä olen katsonut on
      1.Halloween 1978 se on niin pelottava tunnelmaltaan ja Jamie Lee Curtis tekee todella hyvän roolin.
      2. Scream vaikka ne ei ole pelottavia niin siltikkin joissakin kohtauksissa säikähtää ja ainakin itte juoksisin tuhatta ja sataa jos sellanen maskityyppi juoksis perässä.
      3 Evil Dead, se kellari tyyppi on vaan niin karu.
      4 The Descent-Loukussa pelottavin kauhuelokuva mitä oon nähnyt pitkään aikaan.
      5 Tiedän Mitä Teit Viime Kesänä elokuva sarja.

    • 8))

      cannibal holocaust on kuulemma ihan kauhee, se on niin raaka, että se on kielletty monessa maassa, muistaakseni myös suomessa .____. trailerin kun katoin, ni se on suurimmaks osaks eläinten ja ihmisten repimistä... :c en pystyis kattoon sitä niiden eläinten takii...

      katoin pari päivää sit dead silencen, täytyy myöntää et pelästyin pari kertaa, mut en voi sitä pelottavaks sanoo.

      ja sit se hohto. mä en tajuu, miten se voi olla joidenkin mielestä pelottava, ite katoin sen n. 8 veenä, enkä nähny mtn painajaisia ym :DD

      haha, nauroin pari päivää kaverin kanssa elokuvalle poltergeist. se oli muuten ihan ok, mut siin oli joku helvetin puu, joka melkein nielas yhen pikkupojan :p

      • 432432432

        The Blair Witch Project ei pelottanut mutta tykkäsin leffasta


    • massukas
    • JuHo

      Hohto on ehdottomasti kaikkien aikojen paras kauhuelokuva. Kubrickin kehittämä juoni on nerokas ja musiikki on mahtavaa!

    • hui vittu
    • 5rtfds

      A Nightmare on Elm Street ;)

    • Sofia_16

      Wrong turn 2 & 3 hyi kauheeta :D
      Halloween 1
      Friday 13th
      The descent
      Hostelit
      Murder set pieces
      Hills have eyes
      Dead snow :D

    • -Nanna-

      sanotaan nyt vaikka näin että kyllä siitä Hohdosta on kadonnut jo se HOHTO!! Täyttä lehmän paskaa koko leffa. Se oli joskus hyvä, mutta rajansa kaikella.

    • Ahiruh

      Nooh, oon ite nähny aika vähän kauhuleffoja, mutta kuullut niitä paljo kavereilta :3 ja tulevaisuudessa aijon kyllä katsoa kavereiden suosimia kauhuleffoja ;o
      Mutta sellainen kauhuleffa jota oon pelänny ihan hullun lailla oli :
      The amityville horror.
      Enään minä en sitä pelkää, tuntuu ihan lällyltä. Mutta kun katsoin sen nii, olin ihan peloissani jos valvoin 3.15, ja nooh, muutenkin, pelkäsin et joku tulee tappaan mut ku nukun >:o ! Mutta ehkä nuo sawit on pelottavimpia kauhuleffoja mitä oon katsonut. Hyih. Itse pidin the ringii lällynä, en pelännyt sitä sekkaakaa. :D Päi vastoi, repesin parissa kohtaa iha täysi:D Ainaki siin kohtaa ku se tyttö, joka tulee kaivost, sanoo sille naiselle näin: '' Äiti, älä jätä minua (tai jotain noin.) Sit se nainen vaa sanoo et :''Vittu en ole sun äitis'' XD Enkuks se kuullosti paljon hauskemmalta. Mut, eniten oon pelänny amityville horrorii, ja pahimpii/parhaimpii kauhuleffoi on Sawit. (Nykyään en niitä enään pelkääkkään kun tiedän että ne on elokuvaa ja en vain pelkää;o)

    • lol

      Killer Clowns From Outer Space,Bad Taste,Evil Dead,Dead Alive,Hatchet,Halloween 3,Street Trash,Cube,Final Destination 2 ja 5...
      Jos noista hyvistä pitää valita,ni otetaan kolmas vaihtoehto!

    • Minä:)

      En oo kattonu kauhuleffoista kun vaan Ringit, Paranormal Activity 2 ja Kauna 1.
      Noista se Kauna oli kyl pelottavin

    • minäää

      mikä se elokuvan nimi oli, missä 3nuorta aikuista oli heidän kaverin hautajaisissa, ja myöhemmin illlalla tulivat kännissä takasin hautausmaalle tanssimaan hautojen päälle, ja tytön luo alkoi kummittelemaan pormestari , toisen pojn luo alkoi kummittelemaan joku pianoa soittava kirvesnainen ja toiselle miehelle tuli jku tulitikku poika joka syytti oman talonsakin tuleen ? (en muista enää kunnolla iten meni mutta jotenki tolleen kai kutenkin)

    • Avaruuden pirut

      Aivan ensimmäinen kauhuelokuva, jonka näin liian pienenä oli Avaruuden pirut. Meni osittain lapsuuden piikkiin.

      Sittemmin parhaita karvojen kohottajia ovat olleet Blair Witch Project ja Uhrilampaat.

      Most Hounted House ym vastaavat ovat olleet mukavan jänskiä sarjoja, koska olen aikoinaan itsekin kummitustalossa kuolleen haamun kanssa asustellut. Se kyllä voitti kaikki edellä mainitut leffat 100-0.

    • dasser

      Paranormal activityt, Painajainen Elmstreetit, Halloweenit, Perjantai 13.päivät, Teksasin moottorisahamurhat, Saw:t, Ringit, Kaunat, Screamit, Tiedän mitä teit viime kesänä 1-2, Final destinationit, Child's playt, Psykot, Hellraiserit ja monet muut kauhuleffat! Olen oikea kauhun suurkuluttuja sekä suuri fani! Kauhu on paras elokuva viihdettä forever! @ http://jake.suntuubi.com/

    • KauhuaKauttaAikojen

      VHS ja VHS2

      Jos tykkää tosi raaoista leffoista niin kannattaa katsoa! Nuo sisältävät monta tarinaa, toinen toistaan kauheampia ja jännittävämpiä!

    • kayako ja samara on

      kamalia!

      kauna ja ring on kaikista kamalimmat!

    • Moito

      Uinu uinu lemmikkini, descentit, poltergeist vanha Blair whitch project, sawit, amnity horror mkä lie, hohto, other, viimeinen talo vasemmalla, it, conjuring 1, insidioukset 1&2, Hills have eyes 1&2, eka evil dead hauska, dead silence mitä niitä nyt on nämä on ainakin hyviä.

    • Marttyyrit, The living and the dead,Irreversible, Inside, Starry eyes, Spring. Hellraiser 1 jne.. Norjasta ja Saksasat oon löytänyt joitain hyviä myös..

    • Onpahin

      Cannibal holocaust.

    • Hemmo_Leporanka

      Kauhuelokuva Fingerporista: ``Vielä teille kauhut näytän``

    • welder4ever

      Kyllä se kauna on mielestäni paras kauhuelokuva. Siinä on saatu hienosti tuotettua se jännityksen ja pelon ilmapiiri.

    • Anonyymi

      Picnic at Hanging Rock

    • Anonyymi

      jigsaw, hirveä leffa ei lisättävää.

    • Anonyymi

      Ehdoton ykkönen on Rosemary´s Baby. Ahdistava ja samalla piinaavan pelottava.
      2.tulee Braindead, Peter Jacksoniin ainoaksi hyväksi elokuvaksi jäänyt kulttiklassikko.
      3 . Texas Chainsaw Massacre (1974), Re-anoimator (1985), Cannibal Holocaust on elokuva jollaista ei koskaan enää tulla tekemään eikä yhtä hyvää sellaista saadakaan tehtyä.

    • Anonyymi

      HALLOWEEN ELOKUVASARJA. Niistä paras on halloween (2007)

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe