Lämmitin makaronilaatikon jämät uunissa, 30min 200 asteessa. Pinnat oli höyryävän kuumat mutta sisältä ruoka oli vain miedosti lämmintä, haaleaa. Söin silti. Miten suuri vaara tällainen on? Kyseessä eilen tehty, jääkaapissa säilytetty ruoka.
Liian haalea ruoka
7
1369
Vastaukset
- ei listeriaa
moi. tuskin on mitään listeriariskiä, jos ruoka on itse tehtyä. Kaupan valmisruokien kanssa olen itse varovaisempi
- trollinpysayttaja
no kenties vastaan trollin viestiin..ei kai kukaan pelkää että tuo vaarallista on. Eri asia olisi jos se olisi ollu kolme päivää pöydällä ja söisit ilman lämmitystä. Porukka hautaa ruokaa maahan, ja syö myöhemmin, jääkaappeja ei ole ollut olemassa kuin viime vuosina ja muutenkin ollaan aika kaukana siitä että olisi mitään vaaraa kun paistettua ruokaa pidetään jääkaapissa hetki-
- trolli...
Vaan ihan oikeasti olen huolissani. Joka paikassa sanotaan että ruuantähteet pitää kuumentaa tarpeeksi hyvin. Ja tuo ei ilmeisesti ollut sisältä tarpeeksi kuumaa. :(
- .......-....
trolli... kirjoitti:
Vaan ihan oikeasti olen huolissani. Joka paikassa sanotaan että ruuantähteet pitää kuumentaa tarpeeksi hyvin. Ja tuo ei ilmeisesti ollut sisältä tarpeeksi kuumaa. :(
Koska kyseessä oli omatekemä ruoka, en kyllä jaksa uskoa mihinkään riskiin. Miksei sitä olisi voinut vaikka kylmänä syödä. Kaikki noi kuumennusjutut mielestäni kyllä koskee einestuotteita.
- mietin..
.......-.... kirjoitti:
Koska kyseessä oli omatekemä ruoka, en kyllä jaksa uskoa mihinkään riskiin. Miksei sitä olisi voinut vaikka kylmänä syödä. Kaikki noi kuumennusjutut mielestäni kyllä koskee einestuotteita.
kun siitä sanotaan, että myös ruuantähteet pitää kuumentaa tosi hyvin raskaana ollessa? Onko kukaan muu syönyt haaleaa ruokaa?
- LA joulukuussa
mietin.. kirjoitti:
kun siitä sanotaan, että myös ruuantähteet pitää kuumentaa tosi hyvin raskaana ollessa? Onko kukaan muu syönyt haaleaa ruokaa?
Mä syön joka päivä jopa kylmiä ruoanjämiä jääkaapista. Jotain rajaa hysteriaan!
- kunnolla
kuumennetuissa elintarvikkeissa ei ole listeria-bakteeria. Muita bakteereja kuten norovirusta saattaa olla jos ruokia ei ole jäähdytetty riittävän nopeasti ja säilytetty tarpeeksi kylmässä. Esim. ulkolaiset pakastemarjat pitää kuumentaa ennen syöntiä mutta kyllä kiisselit ja puurot saa syödä kylmänä. Ei siis paniikkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?485978Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki623649Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t162800- 1862779
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132329- 362315
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/182117- 212049
- 1491418
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2841366