Husku 345F hyytyy

Raivuri

Olisiko kellään seuraavanlaiseen ongelmaan ratkaisua. Huskun 345F, kolmisen vuotta vanha noin parikymmnetä tuntia käytetty raivuri hyytyy yleensä noin vartin käytön jälkeen. Käy senkin jälkeen tyhjäkäynnillä ihan ok, mutta kun antaa kaasua niin´"booo!". Eli ei ota kierroksia. Seuraavana päivänä tai jonkin tunnin kuluttua toimii taas mainiosti tuon vartin verran. Bensaletkun pitäisi olla ehjä. Bensat ja tulppa vaihdettu. Kaasari putsattu. Pakoputken ritilä putsattu. Alkaa tällä menolla urakka kusemaan... :o(

23

10469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyristori

      Noin minulla käyttäytyi kun meni tyristori uudesta sahasta.

      • sucks

        Soittelin jyväskylän konesahaan josta olen ko. sahan ostanut. Takuuaika on valitettavasti mennyt umpeen, joten sieltä ei tullut minkäänlaista vastaantuloa. Voisi ennemminkin sanoa keskustelun tasoa vittuiluksi. Olen kuullut kyllä muiltakin että omistaja on erittäin hankala tyyppi. Kannattaisi ainakin näin laskusuhdanteen aikaan muistaa että asiakasta kannattaisi palvella vielä jälkikäteenkin. Pitänee ottaa yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan ja kysyä onko raivurin käyttöikä tuo takuuajaksi annettu kaksi vuotta. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia ko. liikkeestä?


      • Ottomaani-
        sucks kirjoitti:

        Soittelin jyväskylän konesahaan josta olen ko. sahan ostanut. Takuuaika on valitettavasti mennyt umpeen, joten sieltä ei tullut minkäänlaista vastaantuloa. Voisi ennemminkin sanoa keskustelun tasoa vittuiluksi. Olen kuullut kyllä muiltakin että omistaja on erittäin hankala tyyppi. Kannattaisi ainakin näin laskusuhdanteen aikaan muistaa että asiakasta kannattaisi palvella vielä jälkikäteenkin. Pitänee ottaa yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan ja kysyä onko raivurin käyttöikä tuo takuuajaksi annettu kaksi vuotta. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia ko. liikkeestä?

        Onko saha säädetty, jonkun ammattitaitoisen ihmisen toimesta?


      • Ottomaani-
        sucks kirjoitti:

        Soittelin jyväskylän konesahaan josta olen ko. sahan ostanut. Takuuaika on valitettavasti mennyt umpeen, joten sieltä ei tullut minkäänlaista vastaantuloa. Voisi ennemminkin sanoa keskustelun tasoa vittuiluksi. Olen kuullut kyllä muiltakin että omistaja on erittäin hankala tyyppi. Kannattaisi ainakin näin laskusuhdanteen aikaan muistaa että asiakasta kannattaisi palvella vielä jälkikäteenkin. Pitänee ottaa yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan ja kysyä onko raivurin käyttöikä tuo takuuajaksi annettu kaksi vuotta. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia ko. liikkeestä?

        Piti sanoa tuossa ensimmäisessä viestissä, että jos sahaa ei ole säädetty kohdalleen niin tuollaisia ongelmia esiintyy varmasti. Nykyään valmistajat ruuvavat kaasarin säädöt niin tiukalle, että pääsevät läpi päästönormeista.

        Tunnistat hyvän sahakaupan siitä, että siellä tarjotaan sahan ostajalle säätöpalvelu kaupanpäälle.


      • boo kans
        Ottomaani- kirjoitti:

        Piti sanoa tuossa ensimmäisessä viestissä, että jos sahaa ei ole säädetty kohdalleen niin tuollaisia ongelmia esiintyy varmasti. Nykyään valmistajat ruuvavat kaasarin säädöt niin tiukalle, että pääsevät läpi päästönormeista.

        Tunnistat hyvän sahakaupan siitä, että siellä tarjotaan sahan ostajalle säätöpalvelu kaupanpäälle.

        säädöt on rajattu sellaisella tulkilla ettei ole kuin vartti kierros varaa ei vaikuta käyntiin oikein mitenkään.


      • Ottomaani-
        boo kans kirjoitti:

        säädöt on rajattu sellaisella tulkilla ettei ole kuin vartti kierros varaa ei vaikuta käyntiin oikein mitenkään.

        Se ettei säätövaraa ole enempää tarkoittaa sitä, ettei konetta ole säädetty oikein. Kaasarin säätöraudat on "plommattu" tehtaalla. Näin kuluttajat eivät saa säätöjä täysin perseelleen. Jos kone halutaan oikeasti iskuun, on säätörautojen tulpat poistettava, jotta täysi säätövara saadaan käyttööön.


      • boo kans
        Ottomaani- kirjoitti:

        Se ettei säätövaraa ole enempää tarkoittaa sitä, ettei konetta ole säädetty oikein. Kaasarin säätöraudat on "plommattu" tehtaalla. Näin kuluttajat eivät saa säätöjä täysin perseelleen. Jos kone halutaan oikeasti iskuun, on säätörautojen tulpat poistettava, jotta täysi säätövara saadaan käyttööön.

        vaatii huollossa käynnin on tavalliselle asentajalle liian vaikea toimenpide.koska koppa on irroitettavissa vain koko sahan purkamisella.plommi on muovia.


      • oiio
        Ottomaani- kirjoitti:

        Piti sanoa tuossa ensimmäisessä viestissä, että jos sahaa ei ole säädetty kohdalleen niin tuollaisia ongelmia esiintyy varmasti. Nykyään valmistajat ruuvavat kaasarin säädöt niin tiukalle, että pääsevät läpi päästönormeista.

        Tunnistat hyvän sahakaupan siitä, että siellä tarjotaan sahan ostajalle säätöpalvelu kaupanpäälle.

        Hyvässä sahakaupassa ei myöskään napista jos takuu on mennyt pikkasen yli. Onneksi kunnon palvelevia pienkoneliikkeitä on vielä olemassa.


      • mamuutti
        sucks kirjoitti:

        Soittelin jyväskylän konesahaan josta olen ko. sahan ostanut. Takuuaika on valitettavasti mennyt umpeen, joten sieltä ei tullut minkäänlaista vastaantuloa. Voisi ennemminkin sanoa keskustelun tasoa vittuiluksi. Olen kuullut kyllä muiltakin että omistaja on erittäin hankala tyyppi. Kannattaisi ainakin näin laskusuhdanteen aikaan muistaa että asiakasta kannattaisi palvella vielä jälkikäteenkin. Pitänee ottaa yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan ja kysyä onko raivurin käyttöikä tuo takuuajaksi annettu kaksi vuotta. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia ko. liikkeestä?

        Komppaan kyllä täysin. Omistaja on kyllä täysi ******* . Onkohan koskaan kuulut termiä asiakaspalvelu. Radiomainos kun lävähtää eetteriin, ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.


      • hh
        mamuutti kirjoitti:

        Komppaan kyllä täysin. Omistaja on kyllä täysi ******* . Onkohan koskaan kuulut termiä asiakaspalvelu. Radiomainos kun lävähtää eetteriin, ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

        Sainpa itsekin kokemuksen tuosta Jyväskylän konesahasta.
        Vein ruohonleikkurin hullettavaksi kun ei pysynyt käynnissä.
        Vaihtoivat tulpan (jossa vika huotomiehen mukaan ilmeisesti oli), ilmanputsarin ja kaasarin.

        Huollon hinnaksi tuli n. 140€. Myynnissä heillä oli kunnostettuja ruohonleikkureita 130 eurolla.

        Kyseistä liikettä ei voi kyllä suositella kenellekään.


      • tosiaankin
        hh kirjoitti:

        Sainpa itsekin kokemuksen tuosta Jyväskylän konesahasta.
        Vein ruohonleikkurin hullettavaksi kun ei pysynyt käynnissä.
        Vaihtoivat tulpan (jossa vika huotomiehen mukaan ilmeisesti oli), ilmanputsarin ja kaasarin.

        Huollon hinnaksi tuli n. 140€. Myynnissä heillä oli kunnostettuja ruohonleikkureita 130 eurolla.

        Kyseistä liikettä ei voi kyllä suositella kenellekään.

        Ruohonleikkurion perushuolto öljyineen tulppineen ei kyllä pitäisi maksaa edes 50. Jos kone ei käy niin kalvon vaihto riittää eli 3 euroa kalvon hinta. Aikaa sen vaihtoon ei mene kuin muuan minuutti. Vaihtakaa hyvät ihmiset liikettä.


      • Sivusta seurannut
        sucks kirjoitti:

        Soittelin jyväskylän konesahaan josta olen ko. sahan ostanut. Takuuaika on valitettavasti mennyt umpeen, joten sieltä ei tullut minkäänlaista vastaantuloa. Voisi ennemminkin sanoa keskustelun tasoa vittuiluksi. Olen kuullut kyllä muiltakin että omistaja on erittäin hankala tyyppi. Kannattaisi ainakin näin laskusuhdanteen aikaan muistaa että asiakasta kannattaisi palvella vielä jälkikäteenkin. Pitänee ottaa yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan ja kysyä onko raivurin käyttöikä tuo takuuajaksi annettu kaksi vuotta. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia ko. liikkeestä?

        Takuu ummessa :) Anna mun nauraa. Tuttu vei kans raivaus sahansa korjattavaksi kyseiseen liikkeeseen sahassa oli tehtaan erikois takuu, joka kattaa osien hinnan ja työn. Niin tää konesahan nilviäinen tilas osat itelleen ilmasiks ja laskutti reilusti koko rahan edestä eikä lasku ollut pieni.


      • Raivooja

        Tuollainen hyytyminen käytössä voi olla myös merkki siitä, että bensatankki ei saa ilmaa pois imetyn bensan tilalle. Asia on helppo testata raottamalla bensatankin korkkia siinä vaiheessa, kun kone on hyytymässä. Jos tällä käynti taas korjautuu, on vika ilmastuksessa. Ilmastus hoidetaan joko korkissa olevalla reijällä ja siihen liittyvällä vuodonestotiivisteellä tai erillisellä ilmaletkulla tankkiin. Tässä koneessa ei oheisen linkin räjäytyskuvassa ole erillistä ilmaletkua, joten nähtävästi korkin pitäisi laskea hiljalleen ilmaa läpi käynnin aikana.

        http://www.wmv-dresden-download.de/husqvarna/345_FXT_10-2006_Motorsense_husqvarna.pdf


      • Tiedännääsahat
        sucks kirjoitti:

        Soittelin jyväskylän konesahaan josta olen ko. sahan ostanut. Takuuaika on valitettavasti mennyt umpeen, joten sieltä ei tullut minkäänlaista vastaantuloa. Voisi ennemminkin sanoa keskustelun tasoa vittuiluksi. Olen kuullut kyllä muiltakin että omistaja on erittäin hankala tyyppi. Kannattaisi ainakin näin laskusuhdanteen aikaan muistaa että asiakasta kannattaisi palvella vielä jälkikäteenkin. Pitänee ottaa yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan ja kysyä onko raivurin käyttöikä tuo takuuajaksi annettu kaksi vuotta. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia ko. liikkeestä?

        KUN SIELLÄ ASIOI, NE AINA SANOO EN OO KUULLUKKAAN SEMMOSESTA VIASTA.VAIKKA NYKY SAHAT ON PELKKÄÄ VIKAA.


      • OLH
        tosiaankin kirjoitti:

        Ruohonleikkurion perushuolto öljyineen tulppineen ei kyllä pitäisi maksaa edes 50. Jos kone ei käy niin kalvon vaihto riittää eli 3 euroa kalvon hinta. Aikaa sen vaihtoon ei mene kuin muuan minuutti. Vaihtakaa hyvät ihmiset liikettä.

        Millä se käsityöläinen elää jos veloittaa 3€ ja 5€ työstä , sinun kannattaa alkaa yrittämään kun olet noin fiksu


    • boo kans

      joo mullakin on 6 tuntia ajettu 345fx sama vika.olisi pitänyt ostaa muun merkkinen.on aina huollossa näköjään.

      • little brother

        Eipä juuri täyttä päivää ilman jonkin sortin rassausta ole huski-raivurilla saanut sahata, heti ekalla tankillisella tuli huoltoon lähtö, ja niitä on piisannut koko sahan olemassa oloajan (3 vuotta).


      • hekuliini
        little brother kirjoitti:

        Eipä juuri täyttä päivää ilman jonkin sortin rassausta ole huski-raivurilla saanut sahata, heti ekalla tankillisella tuli huoltoon lähtö, ja niitä on piisannut koko sahan olemassa oloajan (3 vuotta).

        Itsellä ollut maatilakytössä huskan 254 raivuri .Ei remonttia mitään menee kun pyytää 345 tehoton nysä raivaustyöhön koikeilutt huskapäivillä peliä. Pajupillien tekoon ei täyspäiviseen metsätyöhön.


    • Hande:

      Asioin tänään kyseissä Jyväskylän konesahassa ja täytyy sanoa että asiakaspalvelu on erittäin ala-arvoista.

      Huollettu 1/2 vuotta vanha pienkoneeni ei lähtenyt huollon jälkeen käyntiin ja tästä asiallisesti kävin ilmoittamassa heille. Vastauksena "tehdään uusi huolto maksaa niin ja niin paljon"

      Ei minun mielestä ole järkevä vastaus tuollaiseen asialliseen reklamaatioon.

      Vielä asioidessani itse kauppiaan kanssa joka asiasta suoranaisesti haistatteli minulle.

      Noh, menin toiseen kauppaan ja sain asianmukaista palvelua. Vian korjaaminen kesti n.2-3min tiskillä ( jousi irti ryypystä).

      Noh, tästä edellisestä palvelusta tympääntyneen ostin päältä ajettavan leikkurin ja uuden raivaussahan tästä toisesta kaupasta ja tyytyväinen olen ainakin vielä.

      Muilta kokemuksia kyseisestä Jyväskylän Konesahasta?

    • ii/ne

      Veikkaan että vika on sittenkin joko letkussa tai pakoputkessa , koita ensin ilman pakoputkea jos kone toimii vika on siinä jos ei niin letkussa on jossain kohtaa ilmavuoto.

    • tyytymätön

      Äänestäkää ,hyvät ihmiset jaloillanne

    • jobu

      Oot varmaan saanut sen mallin, joka on tarkoitettu kunnan työmiehille, koska he tekevät yleensä sen vartin töitä. No ei vaines, mutta mielenkiintoinen vika, jos kerran vartin toimii kunnolla, viittais kyllä siihen, että bensatankki ei saa korvausilmaa tai sitten kaasarin rungossa joku roska johon ei pääse käsiksi. Virtalaiteviastakin voi olla kysymys, koska vika ilmenee vasta koneen lämmettyä.

    • Anonyymi

      kaasari irti..alakansi auki. kaasarin runko-osassa on n. 7 mm halkaisijaltaan oleva pyöreä tiheä terässihti.. puhdistus varovasti paineilmalla ja kokoon. ykkösellä käyntiin..siihen kertyy polttoaineesta ym jtn hapettumaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5514
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4830
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2761
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2018
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1601
    9. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1482
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1456
    Aihe