onko kellään requipia depoa

käyttävällä

kokemusta semmoisesta asiasta, että kun lääkäri on määrännyt ensin 2 mg aamuisin ja sitten sitä pitäisi nostaa viikottain kunnes se on 8 mg.Nyt tuntuu, että pienempi määrä riittäisi kun oireet ovat pois kun otan 4 mg aamuisin.Onko kukaan kokenut, että lääkäri määrää liian paljon.

5

2870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kronman

      Aloitin Requip 2 mglla viikko sitten. Viikon kuluttua tarkoitus lisätä 4 mgaan. Porrastus hitaampi koska on ikää jonkun verran. Seuraan siis tilannetta ja katsotaan mille tasolle jään. Lääkäri sanoi kylläkin, että siitä 4 mgsta myöhemmin nostetaan jonnekin. Parkinsonkerhossa olen tavannut henkilöitä joilla annos on 24 mg Requipia vuorokaudessa.

      • Uusi sairastunut

        Minulla lääke ollut 3 kk. Aloitettiin 14 vrk 2 mg, sen jälkeen 84 vrk 4 mg. Nyt ollut sen jälkeen viikon 12 mg (8 4). Vapina ei ole poistunut eikä lievät pakkoliikkeet, joita onneksi harvoin. Niveljäykkyys vähentynyt ja pystyn taas kirjoittamaan 10-sormijärjestelmällä, mutta kuitenkin ajoittain päiviä että en pysty oikean käden keski-, etu- ja pikkusormella. Vaikeaa saada lompakkoa takataskusta. Muisti- ja varsinkin keskittyminen vaikeutunut. Käsiala huonontunut ja pienentynyt. En ole saanut päivääkään sairauslomaa.

        Koen annoksen oikeaksi. Menen jälleen 3 kk:n kuluttua neurologille ja käsitin viimeksi, että sitten taas lisätään annosta. Toivottavasti ei tule syksyllä haittavaikutuksia. Nyt niitä ei ole ollut muita kuin ajoittain pahoinvointia ja suolistokipua.


      • partyttö50

        requip depotia olen käyttänyt jo ehkä n. vuoden. aloitettiin pienellä annoksella ja nostettiin kun ei riittänyt. nyt päiväannos on 20 mg heti aamusta. lisäksi on sinemet depot 4,5 tabl/pv ja madopar quick 25 mg heti aamusta.
        onko muita joilla olisi vastaavia lääkkeitä. kokemuksia?

        aamut on vaikeita. ei meinaa päästä liikkeelle.


    • lääkkeen annostus

      Mulla on reguip ,jota otan 10 mg päivässä,nyt vapina on lisääntynyt että pitäisi annostusta nostaa.Enusko että lääkärit tätä lääkettä liikaa määrää otettavaksi.Mulle neurologi sanoi että itse voi annostusta nostaa kun vapina lisääntyy.Vuoden kuluttua menen lääkärin vastaanotolle.Musta tuntuu että reguip aiheuttaa unettomuutta, onko muilla sellaisia kokemuksia.Olisiko se sifrol parempi lääke nukkumisen suhteen.

      • fanni

        Lääkeittemsopivuus on jokaise itse löydettävä.
        Toiselle sopi requip ja toiselle ei.
        Sielestäni sifrol valvotti paljon enemmän ja turvotti.
        Requipia olen syönyt jo 3,5v vasta vuosi sitten aloitin depot in
        joka minulle sopi parhaiten . Nyt on vasta nostettu 8mg vaikka olen -02 vuonna saanut dg:n.Lisäksi on sinemet depot 1 1/2 .alkuun oli eldepryl ,sitten sifrol .
        Tiedän,että joillekin on määrätty heti ekaksi 8mg requip ja tuli pahoja harhoja ym sivu oireita . kun pudotti2mg ja siitä myöhemmin nosti4mg ,harhat hävis.
        Kuuntele vointias .Itse sen parhaiten tiedät ja sitten osaat kertoa lääkärille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1937
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe