kuinka kauan kestää

tietoa kaipaava

Moi! Millaisia kokemuksia teillä on tästä asiasta? Eli siis täytin Kelan toimistossa hakemuksen äitiysavustuksesta, -rahasta, ja samalla myös vanhempainrahasta. Tästä on kulunut jo joitakin viikkoja ja nyt kävin Kelan sähköisessä asioinnissa katsomassa tietojani: Vasemmassa reunassa luki jotain "vanhempain...", ja sitä klikkaamalla näkyi, että "asiakirja saapunut". Tämä siis tarkkoittanee, että hakemus on mennyt perille, mutta sitä ei ole vielä käsitelty? Kuinka kauan teillä muilla on kestänyt hakemuksen lähettämisestä/jättämisestä, että kotiin on Kelasta postia tullut? Tämä vaihtelee kai paikkakunnittain. Itse asun Turussa... Kuinka kauan on hyvä odottaa ennen kuin enempää alkaa ihmettelemään?

8

1738

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äippä33

hakemukset viime ti ja ke näkyi jo omissa tiedoisani päätökset ja to ne tuli kirjallisena kotiin. riippuu paikasta yms

• ainakin

pakkauksena tuli nopeasti mutta päivärahapäätöksiä saa näköjään odotella.

• kesti

Hakemusten viemisestä Kelaan kesti kuusi ja puoli viikkoa. Sitten tuli suurinpiirtein samaan aikaan rahapäätökset ja äitiyspakkaus. Luulin jo, että vauva syntyy ennen, mutta ei sitten onneksi.

• mckjdfijfijrpwoa

Näköjään kestää kauemmin. Mä laitoin hakemukset pääsiäisen aikoihin. Mitään ei tosiaan ole vielä kuulunut ja kelan asiointipalvelussa sama teksti eli asiakirja saapunut. koska sulla ap. on laskettu aika? mun vauva syntyy juhannuksen tiennoilla.

• ap.
        mckjdfijfijrpwoa kirjoitti:

Näköjään kestää kauemmin. Mä laitoin hakemukset pääsiäisen aikoihin. Mitään ei tosiaan ole vielä kuulunut ja kelan asiointipalvelussa sama teksti eli asiakirja saapunut. koska sulla ap. on laskettu aika? mun vauva syntyy juhannuksen tiennoilla.

Mulla on laskettu aika vähän ennen elokuun puoliväliä, että sen puolesta ei vielä ole mikään kauhea kiire. Ajattelin vaan kysyä, miten kauan muilla on kestänyt tuon hakemuksen kanssa. Täällä kun ei ole kuulunut vielä edes tuosta äitiyspakkauksesta mitään...

• Kesä-äiti_78

Jätin hakemukset maaliskuussa, mutta vieläkään ei ole tullut päätöstä äitiys- ja vanhempainrahasta. Paperit olleet käsittelyssä siis jo 8 viikkoa. Äitiyspakkaus tuli noin 6,5 viikon päästä hakemuksen jättämisestä. Sitä ennen ehdin soittaa Kelalle jo kaksi kertaa. Äitiysloman pitäisi alkaa viikon kuluttua, mutta taitaa olla, että päätökset eivät ehdi tulla sitä ennen. En edes tiedä, voinko jäädä töistä pois sinä päivänä, minkä Kelan laskuri on antanut, koska mitään päätöstä ei ole olemassa. Tietääkö kukaan?

• ...............

Äitiyspakkaus tuli parissa viikossa kun laput oli lähetetty.Mut sit nämä äitiysraha päätökset ja vanhenpainraha päätös kesti reilusti yli 3kk soitinkin jo monta kertaa kelaan että mikä maksaa,siel vaan sanottiin ettei olla vielä käsitelty.No viime viikolla tuli päätös rv nyt 36 0 :P

• la 2607

hakemus oli saapunut 8.4 ja tänään näkyi päätökset maksettavista rahoista mutta äitiyspakkausta ei ole vielä tullut siellä luki edelleen asiakirja saapunut, joten kyllätässä on mennyt noin 2 kk kun postitin hakemukset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      246
      4482
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2929
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2692
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      78
      1669
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      109
      1532
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      51
      1251
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      85
      1174
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      203
      1054
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      1003
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45