alapää synn. jälk.

iiiiiiiiiiiii

palautuuko emätin normaaliksi synnytyksen jälkeen? itsellä synnytyksestä nyt 3kk aikaa. Mulle tuli välilihan ja emättimeen 2 asteen repeämät. Kipuja ei juurikaan enää ole ja jälkitarkastuksessakaan ei sanottu muuta kun että kaikki kunnossa. Nyt kun olen tarkemmin alakertaan katsonut niin selkeästi siellä jotain ylimääräisiä "repaleita" on. Toinen välilihassa ja toinen roikkuu ulos emättimestä..ei kaunis näky ja mietityttää miten esim.seksin aikana niille voi tapahtua.. jääkö monille tällaisia juttuja repeämistä?

35

6328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...ole täälläkään enää

Ei ole kyllä kaunis näky täälläkään enää tuo alapää jos on loppujen lopuksi koskaan ollutkaan... Helvetillisen määrän sain tikkejä kun esikoiseni synnytin ja samalla tavalla sellaisen repaleisen näköiseksi välilihan kohdalta jäi ja jotai ylimääräistä rimpsua siellä näyttää olevan... Huono ompelija? en tiedä mutta ei ole kyllä ihan kaunista katseltavaa, kyllä sen huomaa että jotain miehen sukupuoli elintä isompaa siellä on ollut ja ulos tullut... valitettavaa mutta minkäs sille voit?

• vielä...

Ei minua ne ainakaan ole siis seksin yhteydessä mitenkään häirinnyt, emätin itsessäänhän suht palautuu kyllä, mutta tuo ulkoinen lerpake luultavasti tulee jäämään... :/ Treenaat ahkeraan lantionpohjan lihaksia niin ainakiin sisäpuolelta palautuu normaaliin... :)

• kamalaa

jo pelkkä ajatus. onneksi sain sektion!

• hoijoi

Onko tuo yleistäkin, että ommellaan "vähän sinnepäin" alapää? Törkeää. Eihän noin saa tehdä. Kukaan maksaa korjauksen? Roikkuu jotain ulos emättimestä? Eikö lääkäreitä yhtään kiinnosta, jos sanotaan vain, että kaikki ok? Uskomatonta.

• mtn roiku

vaan ne ulommat häpyhuulet kielivät naisen synnyttäneen, jos muusta ei huomaakaan. Ne tuppaavat tummumaan ja toisilla lerpattamaan, jokaisella varmasti ovat hieman suuremmat kuin ennen synnytystä. Minulla ei ole jäänyt synnytyksestä ja välilihan leikkauksesta muita jälkiä kuin juuri tuo ulompien häpäreiden hieman suurempi ulottuvuus. Kaunis on vieläkin, ja gynegoloki totesi ettei uskoisi minun synnyttäneen, kahdesti, kun työhönsä ryhtyi.

• tuotaaaaa
        mtn roiku kirjoitti:

vaan ne ulommat häpyhuulet kielivät naisen synnyttäneen, jos muusta ei huomaakaan. Ne tuppaavat tummumaan ja toisilla lerpattamaan, jokaisella varmasti ovat hieman suuremmat kuin ennen synnytystä. Minulla ei ole jäänyt synnytyksestä ja välilihan leikkauksesta muita jälkiä kuin juuri tuo ulompien häpäreiden hieman suurempi ulottuvuus. Kaunis on vieläkin, ja gynegoloki totesi ettei uskoisi minun synnyttäneen, kahdesti, kun työhönsä ryhtyi.

Luepa alkuperäinen kirjoitus tarkemmin. Siinä nimenomaan sanotaan, että EMÄTTIMESTÄ roikkuu... Siis emättimen sisältä.

Ihminenhän se on sekin joka ompelee ja virheitä sattuu... Aika harvoin varsinkaan julkisella puolella ihmisiä kiinnostaa, tuleeko ompeleesta esteettisesti kaunista katseltavaa... Tämä on asia, jonka pitäisi yhä ulkonäkökriittisemmäksi muuttuneessa maailmassa olla ensisijainen asia tikkejä ommeltaessa. Mutta harvoin ihmiset pitävät naisen alapäätä silti kovinkaan tärkeänä. Mitäs sitten jos sieltä jotain randomkamaa roikkuu ja muutenki ihan levässy koko alakerta... Ihana palkinto, minkäs sen väliä jos joku ruumiinosa pilaantuu. Näin ajateltiin joskus 2000 vuotta sitten ja ajatellaan (valitettavasti) vieläkin.

• ----------

Minulle tehtiin eppari ja sitä ei kyllä kovin hyvin ommeltu kiinni, ainakaan entiseen malliin, koska nyt siellä on joku ylimääräinen lerputin (ei iso), mutta kuitenkin häiritsee, koska ei voi pitää esim stringejä ollenkaan, kun hiertää pahasti, samoin polkupyöräily aiheuttaa turhaa kitkaa ja kipua. Lerputin on juuri siinä emättimen aukon reunassa ikään kuin peräaukkoa kohti. Niin ja synnytyksestä jo 3 vuotta, ja niin ne mullekin sanoi, että normaalilta näyttää, mutten sitten vielä ole sitä normaalia kohtaa löytänyt sieltä. Seksi on kuulemma vieläkin hyvän tuntuista, mulla itselläni on osin jäänyt "puutuneeksi" paikat, eli en tunne paljoakaan, paitsi tietyissä asennoissa.

• pinnallista

potaskaa!!!!!

• Tottakai
        pinnallista kirjoitti:

potaskaa!!!!!

Miksi tuntuu, että synnytys ei nykyään tapahdu enään niin luonnollisesti kun joudutaan leikkaamaan. Onko se luonnonmukainen tapahtuma se episotomia? Repeäminen on luonnollisempaa mielestäni. Luulis, että kun synnytys on maailman luonnollisin ja yleisin tapahtuma etteikö siinä paikat sitten venyisi tarpeeksi ettei repeä tai leikata ja aina palautuisi täysin normaaliksi, eikä jäisi lerpukkeita.. Tai muuta jälkiongelmia. Mitä luonnollista leikkauksessa on? Kipuhan siinä on varmaan luonnollista mikä on perseestä sinänsä..Miks näin, eiks kipu vois olla jotai muuta tuntemusta? Syntyminenhän pitäis olla ihanaaaaa..Oikeasti uskon et mun kuuluis olla mies juuri näiden mietteiden takia ;)

• ed.
        pinnallista kirjoitti:

potaskaa!!!!!

No mites syöpäleikkaus nyt tähän liittyi? Mikä on pinnallista potaskaa? Hyvin usein nykyään rintojenpoiston jälkeen syövästä toipuva saa proteesit menetettyjen rintojen tilalle. Ja usein juuri, koska se vaikuttaa naiseuteen ja itsetuntoon. Rintojen poisto ei vaikuta fyysisesti kuitenkaan jokapäiväiseen elämään, kuten esimerkiksi juuri ylimääräisten ulokkeiden kipu ja vereslihalle hinkkaantuminen. Onko silikoniproteesit syövänhoidon jälkeenkin mielestäsi pinnallista? Ja vakuutushan siis korvaa suurelta osin silikonit syöpäleikkauksen jälkeen. Samoin joissain tapauksissa alpään korjausleikkaukset kuuluvat sairasvakuutuksen piiriin synnytyksen jälkeen, eli ongelma on kyllä tiedostettu ihan julkisella tasollakin. Minä vain kerroin, miten asia mulla on, enkä sitä sen suuremmin kommentoinut tai dramatisoinut. Kyllä se nyt hieman häiritsee ja vaikuttaa tietyllä tapaa jokapäiväiseen elämään kun ei voi pyörällä edes ajella. Ja mummokalsareissa saa kulkea, mikä nyt sinänsä on ihan sama, mutta mietityttää, voisivatkohan ompelevat kätilöt edes yrittää ommella suoraan, kun mullakin näkee selvästi, että episiotomian toinen puoli on kireemmälle ommeltu, ja siksi toiselta puolelta ylimääräinen nahka lerpattaa. Mielestäni tällaiset asiat, jotka selkeästi liittyvät naiseuteen ja omaan vartaloon, ovat tärkeitä, eikä niitä pitäisi väheksyä, koska helposti vaikuttavat itsetuntoonkin, samoin kuin seksuaaliseen nautintoon, jonka pitäisi olla kaikille ihmisille itsestäänselvyys ja oikeus. Jokainenhan synnyttäessään ottaa tietoisen riskin, että jotain voi käydä, mutta eikö olisi syytä hoitavien lääkäreiden ja kätilöiden yrittää minimoida riskit, ja tehdä toipuminen mahdollisimman helpoksi ilman, että se vaikuttaa negatiivisesti loppuelämän ajan?

• tuotaaaa
        pinnallista kirjoitti:

potaskaa!!!!!

Siis ei saisi valittaa siitä, että alapää on huonosti ommeltu ja se aiheuttaa kipua, koska osa ihmisistä sairastuu syöpään? Pitäisi siis olla vain hiljaa vai? Mitenkään syöpää todellakaan väheksymättä, mutta tuo kommenttisi tuli täysin puskista. Tuolla logiikalla mistään ei saisi valittaa, koska aina jollain on asiat paljon huonommin.

• ellei pakko
        Tottakai kirjoitti:

Miksi tuntuu, että synnytys ei nykyään tapahdu enään niin luonnollisesti kun joudutaan leikkaamaan. Onko se luonnonmukainen tapahtuma se episotomia? Repeäminen on luonnollisempaa mielestäni. Luulis, että kun synnytys on maailman luonnollisin ja yleisin tapahtuma etteikö siinä paikat sitten venyisi tarpeeksi ettei repeä tai leikata ja aina palautuisi täysin normaaliksi, eikä jäisi lerpukkeita.. Tai muuta jälkiongelmia. Mitä luonnollista leikkauksessa on? Kipuhan siinä on varmaan luonnollista mikä on perseestä sinänsä..Miks näin, eiks kipu vois olla jotai muuta tuntemusta? Syntyminenhän pitäis olla ihanaaaaa..Oikeasti uskon et mun kuuluis olla mies juuri näiden mietteiden takia ;)

Minunkaan ymmärtääkseni episiotomiaa ei enää maailmalla kovasti suositella kuin ihan pakkotapauksissa...esim. on repeämässä tosi pahasti tai vauva pitää saada todella kiiruun ulos. Itse aion käyttää maan vetovoimaa hyväksi eli aion yrittää synnyttää kyykky tms asennossa, joka estää repeämiä. Katsotaan miten käy...Minulla ei aiempaa kokemusta alatiesynnytyksestä mutta yksi sektio on.

• juuri näin taas...
        tuotaaaa kirjoitti:

Siis ei saisi valittaa siitä, että alapää on huonosti ommeltu ja se aiheuttaa kipua, koska osa ihmisistä sairastuu syöpään? Pitäisi siis olla vain hiljaa vai? Mitenkään syöpää todellakaan väheksymättä, mutta tuo kommenttisi tuli täysin puskista. Tuolla logiikalla mistään ei saisi valittaa, koska aina jollain on asiat paljon huonommin.

Eipä voi siis valittaa ennen kun makaa vihanneksena sairaalassa käänneltävänä ja päivä kuluu paskavaippoja vaihdeltaessa... Koska sitä pahempaa ei voi oikein kuvitella.

• kunnossa.

Olen kaksi kertaa synnyttänyt, kummallakaan kertaa ei tehty välilihan leikkausta. Ekalla kertaa repesin rajusti, mutta paikat palautu suht ok, oli vissiin hyvä tikkaaja. Toisella kertaa ei tullut pahoja repeämiä ja hoitsu jätti tikkaamatta. Kun ensi kertaa stekkasin alapään, näky oli hirveä. Ja sitä se on vieläkin, synnytyksestä nyt 7kk... Pienemmät häppärit on revennyt kokonaan pois ja repaleita kans löytyy :/

• rv 29.

ekasta sama kun sinulla, ala pää "ruma". siitä on nyt 7v ja ei ole muuttunut mihinkään. tokasta ei revennyt mihinkään. ei se siis näöltään mihinkään muutu enään kun on ommeltu. sexi on ihan normaalia, samanlaista kuin enne, ei siis haitannut mitenkään. joskus voi olla vähän enemmän turvoksissa toine puoli.

• iiiiiiiiiiiiiiiiii

kiitoksia vastauksista. Hyvä tietää että näin on käynyt muillakin. Lähinnä mietitytti että onko normaalia vai pitäiskös jotain tehdä/käydä näyttämässä uudelleen. Olis tosiaan ollut kiva että ois kursittu kasaan kunnolla...mutta luulen että osaksi vaikutti pitkä synnytys, 18 tuntia ja lisäksi istukka ei irronnut ja se jouduttiin kovakouraisesti rusentamaan ulos, kärsin myös verenhukasta(jota ei sillon vielä tajuttu) mutta olin todella huonossa kunnossa joten tikkausaika oli mulle ihan helvettiä..ei olisi millään jaksanut olla enää niissä jalkatuissa jne. joten kätilö saattoi kursia nopeasti. Mua toi alapää lähinnä nolottaa..millä ilveellä sitä menisi vielä joskus gynelle tms. Alapää on ennen ollut kuitenkin aika nätti ja siisti. Lisäksi jos lapsia vielä haluamme on uudet lapsettomuushoidot edessä...ja sehän on yhtä alapään näyttelyä se homma..lisäksi siihen tämä nolous rumasta räpsästä...

• asennoitua

niin, että ei ne siellä gynellä välitä. Ja ne tietää kyllä, että olet synnyttänyt. Ei se helppoa ole ,tiedän kyllä kokemuksesta, mutta valitettavasti olen itse joutunut juoksemaan siellä gynellä useita useita kertoja synnytyksen jälkeen ja kai siihenkin tavallaan "tottuu." Vaikka joka ikinen kerta hirveät paineet onkin mennä, mutta en enää ajattele niin sitä rumaa alapäätä, vaan yleensäkin sitä että pitää mennä sinne sorkittavaksi, se on tullut ongelmaksi, kipujen vuoksi kylläkin.. HuI! Kammoksun jo valmiiksi tämän toisen raskauden aikaisia tutkimuksia...voi, kun sattuisi edes ymmärtäväinen lääkäri eikä mikään runnoja.. :( Huoh. Mutta jaksele! Yritä nauttia naiseudestasi ja "unohtaa" mielestä se alapään näkö.. Minulla kesti kauan päästä sinuiksi itseni kanssa, mutta lopulta pääsin.. TOivottavasti sinäkin pääset!

• että..
        asennoitua kirjoitti:

niin, että ei ne siellä gynellä välitä. Ja ne tietää kyllä, että olet synnyttänyt. Ei se helppoa ole ,tiedän kyllä kokemuksesta, mutta valitettavasti olen itse joutunut juoksemaan siellä gynellä useita useita kertoja synnytyksen jälkeen ja kai siihenkin tavallaan "tottuu." Vaikka joka ikinen kerta hirveät paineet onkin mennä, mutta en enää ajattele niin sitä rumaa alapäätä, vaan yleensäkin sitä että pitää mennä sinne sorkittavaksi, se on tullut ongelmaksi, kipujen vuoksi kylläkin.. HuI! Kammoksun jo valmiiksi tämän toisen raskauden aikaisia tutkimuksia...voi, kun sattuisi edes ymmärtäväinen lääkäri eikä mikään runnoja.. :( Huoh. Mutta jaksele! Yritä nauttia naiseudestasi ja "unohtaa" mielestä se alapään näkö.. Minulla kesti kauan päästä sinuiksi itseni kanssa, mutta lopulta pääsin.. TOivottavasti sinäkin pääset!

tarkistin juuri että sinulla ei kovin kauan ole synnytyksestä vielä, joten alapään tilanne voi vielä muuttua. Minulla varmaan n. vuoden kuluttua näytti erilaiselta kuin silloin muutama kuukausi synnytyksen jälkeen. Jotenkin ne "lärpäkkeet" jotka tuntui roikkuvan ulos on siistiytyneet. Voi olla lantionpohjalihasjumpallakin merkitystä, tai sitten ei. Mutta ei se todellakaan entiselleen ole muuttunut koskaan..

• pitää
        että.. kirjoitti:

tarkistin juuri että sinulla ei kovin kauan ole synnytyksestä vielä, joten alapään tilanne voi vielä muuttua. Minulla varmaan n. vuoden kuluttua näytti erilaiselta kuin silloin muutama kuukausi synnytyksen jälkeen. Jotenkin ne "lärpäkkeet" jotka tuntui roikkuvan ulos on siistiytyneet. Voi olla lantionpohjalihasjumpallakin merkitystä, tai sitten ei. Mutta ei se todellakaan entiselleen ole muuttunut koskaan..

emättimenaukkonsa "entisellään", ei päästä yhtään miestä sinne survomaan. Silloin säästyy synnytykseltäkin. Mutta entä naama? Se rupsahtaa, synnytti tai ei. Samoin muutkin paikat.

• ...........................
        pitää kirjoitti:

emättimenaukkonsa "entisellään", ei päästä yhtään miestä sinne survomaan. Silloin säästyy synnytykseltäkin. Mutta entä naama? Se rupsahtaa, synnytti tai ei. Samoin muutkin paikat.

Miehen vehje tuskin mitään survoo tai repii alapäätä niin, että sieltä alkaa roikkua jotain shaissea... Sinulla on varsin kummallinen käsitys seksistä. Seksi ei ole pelkkää vauvatekohommaa, vaan esimerkiksi suuremmoisin ja ihanin tapa osoittaa toiselle rakkautta. Naama rupsahtaa aikanaan, ei minkään tapahtuman johdosta (paitsi onnettomuus).

• pitää
        ........................... kirjoitti:

Miehen vehje tuskin mitään survoo tai repii alapäätä niin, että sieltä alkaa roikkua jotain shaissea... Sinulla on varsin kummallinen käsitys seksistä. Seksi ei ole pelkkää vauvatekohommaa, vaan esimerkiksi suuremmoisin ja ihanin tapa osoittaa toiselle rakkautta. Naama rupsahtaa aikanaan, ei minkään tapahtuman johdosta (paitsi onnettomuus).

kyllä menee! Ja se laskee alapään omistajan arvoa naimamarkkinoilla rutkasti. Synnytys puolestaan on tapa antaa uudelle ihmiselle elämä. Sinulla taitaa olla synnytyksestä varsin kummallinen käsitys.

• whatwhatwhat?
        pitää kirjoitti:

kyllä menee! Ja se laskee alapään omistajan arvoa naimamarkkinoilla rutkasti. Synnytys puolestaan on tapa antaa uudelle ihmiselle elämä. Sinulla taitaa olla synnytyksestä varsin kummallinen käsitys.

Sinulla taitaa naimamarkkinoista olla varsin kummallinen käsitys. Ai että koskematon pimpero nostaa naisen arvoa naimakauppoja ajatellen? Missä maassa oikein asut? Tai millä vuosisadalla? Sitäpaitsi logiikkasi mukaan se tavara on sitten jo pilalla heti ekan käyttökerran jälkeen, eli mies voikin suoraan sitten jo lähteä uusia naimakauppoja hieromaan. Anna mun kaikki tuhoutuneen alapään lisäksi kestää! Ohhoijaa

• pitää
        whatwhatwhat? kirjoitti:

Sinulla taitaa naimamarkkinoista olla varsin kummallinen käsitys. Ai että koskematon pimpero nostaa naisen arvoa naimakauppoja ajatellen? Missä maassa oikein asut? Tai millä vuosisadalla? Sitäpaitsi logiikkasi mukaan se tavara on sitten jo pilalla heti ekan käyttökerran jälkeen, eli mies voikin suoraan sitten jo lähteä uusia naimakauppoja hieromaan. Anna mun kaikki tuhoutuneen alapään lisäksi kestää! Ohhoijaa

kautta aikojen ja maailman unelmoivat saavansa olla rakastamalleen naiselle se ensimmäinen. Sen naisen kanssa mies haluaa elää elämänsä ja saada lapsensa.

• ed.
        pitää kirjoitti:

kautta aikojen ja maailman unelmoivat saavansa olla rakastamalleen naiselle se ensimmäinen. Sen naisen kanssa mies haluaa elää elämänsä ja saada lapsensa.

Käsittääkseni parisuhde ja rakkaus perustuu suurilta osin ihan muihin asioihin, kuin että mies pääsee korkkaamaan naisensa. Seksi on toki iso ja tärkeä osa suhdetta, mutta kyllä tuo neitsyys on suurimmalle osalle miehistä sieltä vähiten tärkeimmästä päästä, kun puolisoa itselleen valitsee. Ainakin länsimaissa. Ei koskemattoman naisen saanti todellakaan ole takuu siitä, että mies on löytänyt elämänsä naisen, jonka kanssa loppuelämänsä haluaa viettää! Parisuhteessa ja sen onnistumisessa merkitsee kaikki muut asiat huomattavasti enemmän. Toki, poikkeuksia löytyy, niin miehissä kuin naisissakin.

• pitää
        ed. kirjoitti:

Käsittääkseni parisuhde ja rakkaus perustuu suurilta osin ihan muihin asioihin, kuin että mies pääsee korkkaamaan naisensa. Seksi on toki iso ja tärkeä osa suhdetta, mutta kyllä tuo neitsyys on suurimmalle osalle miehistä sieltä vähiten tärkeimmästä päästä, kun puolisoa itselleen valitsee. Ainakin länsimaissa. Ei koskemattoman naisen saanti todellakaan ole takuu siitä, että mies on löytänyt elämänsä naisen, jonka kanssa loppuelämänsä haluaa viettää! Parisuhteessa ja sen onnistumisessa merkitsee kaikki muut asiat huomattavasti enemmän. Toki, poikkeuksia löytyy, niin miehissä kuin naisissakin.

asiaa miehiltä.

• ed.
        pitää kirjoitti:

asiaa miehiltä.

Mies saa neitsyen, mies korkkaa neitsyen, nainen tulee raskaaksi, nainen synnyttää, ja siitä pääsemmekin tämän viestiketjun alkuperäiseen ongelmaan... Mitäs se rakastava mies sitten tekee, kun ei todellakaa puoliso enää ole ns. priimakunnossa..? No lähtee tietty metsästämään uusia neitsyitä. Vai mitä?

• ...........................
        pitää kirjoitti:

Mee sä nyt niitten impeyksies kanssa jonnekin 1800-luvulle... Kuule kokeileppa joskus sitä seksiä, suosittelen, se auttaa, ja lievittää stressiä ja saa paremmalle mielelle! Ei tarvitsisi sitten täällä sitruuna perseessä valittaa. Et kuule tiedä mistä olet jäänyt paitsi.

• epähihhuli
        pitää kirjoitti:

asiaa miehiltä.

Jos kaikki naiset olisivat samanlaisia kuin sinä, ei meillä olisi mitään ihmisoikeuksia edelleenkään. Onneksi olet vain yksittäinen luonnonoikku.

• pitää
        epähihhuli kirjoitti:

Jos kaikki naiset olisivat samanlaisia kuin sinä, ei meillä olisi mitään ihmisoikeuksia edelleenkään. Onneksi olet vain yksittäinen luonnonoikku.

pukkaa ja henkilöhyökkäystä. Et kuitenkaan pysty väitettäni kumoamaan.

• pitää
        ........................... kirjoitti:

Mee sä nyt niitten impeyksies kanssa jonnekin 1800-luvulle... Kuule kokeileppa joskus sitä seksiä, suosittelen, se auttaa, ja lievittää stressiä ja saa paremmalle mielelle! Ei tarvitsisi sitten täällä sitruuna perseessä valittaa. Et kuule tiedä mistä olet jäänyt paitsi.

ole jäänyt alapääni osalta mistään muusta paitsi kuin niistä lerpukkeista ja sitruunasta. Sinulla taitaa olla kumpiakin.

• ..
        pitää kirjoitti:

Onko tapanasi useinkin komentoida asian vierestä, vai miten toi neitsyyden menettäminen liittyy aiheeseen.. Voi onpa hyvä tietää, että alapään arvo alenee yhdynnässä. Sinänsä ihan turha tieto, sillä enpä usko, että täällä kukaan on menossa alapäätään myymään yhtään minnekkään. Kun nyt aiheesta tunnut tietävän, niin kertoisitko ystävällisesti, että minkä arvoinen on:
        - Neitsyen alapää
        -Yhdesti "käytetyn" naisen alapää
        -10 kertaa "käytetyn"
        -50 kertaa "käytetyn"
        -100 kertaa "käytetyn"
        ..ja sitten vielä, alentaako alapään arvoa myöskin se, jos alapäätä on esim. hyväilty? Entä jos on masturboinut esim.dildolla? Entä jos on neitsyt, mutta on antanut sadan eri miehen hyväillä itseään, niin onko yhtä arvokas kun täysin kokematon? Vaikuttaako ikäkin kenties?Esim. vanhempi neitsyt arvokkaampi kuin nuorempi, vai kenties toisinpäin? Voiko sitä alapään arvoa nostaa jollakin tapaa?

• niille jotka ensimmäistään

odottavat ja synnytyksen jälkeistään römpsää kauhulla ajattelevat. Minulla ennen synnytystä sisemmät häpyhuulet roikkuivat ikävästi. Synnytyksessä tuli pienet repeämät jotka tikattiin ja sisähuulet "kutistuivat" (tai kursittiin kokoon) :) Mutta olihan synnytyksen jälkeen aika rikkirevitty olo, ensimmäinen suihkussakäyntini muistan aika surullisena kokemuksena. Mutta siitä toipuu ja palautuu.

• ...............

ekassa synnytyksessäni. Sellaisen vauvan pippelin kokoisen tunnottoman lerpakkeen roikkumaan emättimen aukolta. Ihan kunnallisella puolella tuo ilmaiseksi (perusmaksulla) pois leikattiin. Toisen synnytyksen seurauksena sisemmät häpyhuulet tuntuvat pienenneen :)

Mä sain aikalailla repeämiä esikoisen syntymästä, mulla on tossa alapäässä, siis ihan rei'ässä kiinni sellain lärpäke, oli yksi tikki lähtenyt ennen aikojaan pois.

Voitaisiin kuulemma korjata seuraavan synnytyksen yhteydessä, mutta kun seuraavassa synnytykseesä ei tullut repeämiä.

Jouduin itsekin luopumaan stringeistä kokonaan, koska hankasivat aina sitä kohtaa.

Sanoivat että voi korjata erillis leikkauksena, mutta toisaaltaan, en halua taas kokea sitä kipua, mutta esim jo pelkästään tamponin asetus voi olla hankalaa, kun pitää osata siirtää se härpäke pois tieltä, muuten sitä tulee väännettyä myös.

Kävin vikan synnytyksen (sektio) jälkeen valittamassa kai peräpikamia, silloin lääkäri todella vasta kiinnitti huomiota tuohon härpäkkeeseen, sanoin hällekin, että ei SE ole se pukama josta valitan =)

Mutta se tosiaan on aivan tuossa suulla, reilun sentin kokoinen ihoriekale.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      196
      6929
    2. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      48
      2609
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2189
    4. Mitä tämä on

Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1493
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      135
      1484
    6. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      74
      1150
    7. Nyt on konstit vähänä.

Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      35
      1081
    8. Hyvää yötä kaivatulleni

En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1077
    9. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      16
      1049
    10. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      44
      971
    Aihe