Liimamassat ym. soveltuvuus

Hötäheikki

Juu, pohjaproppu hela peräpeilissä pitää kiinnittää uudelleen, kyseessä on noin 60mm halkaisijalta metallinen kiekko jossa keskellä kierteinen reikä johon tulppa kierretään. 3 ruuvilla kiinni. Millä täytän vanhat ruuvinreiät (epoksi? Massa?) ja mikä massa on sopivaa tiivistykseen, joku sika 221? 291? onko vastaavia muilla valmistajilla? Eli tuotenimiä kaipaisin en vaan että "laita sikaa" En ole vesirajan alapuolella mitään ikinä tiivistänyt niin pitää tietoa saada... (Ja työpaikan hyllyssä on kaiken maailman tuubeja)

8

3248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haiveli

Olen ostanut autotarvikeliikkeissä myytävää SOUDALia, joka on todella hyvää vaativaan käyttöön ja hinnaltaan edullisinta. Tällä voi huoletta tehdä tiivistykset ja läpiveinnit.

• kokemusta on

on valmistajan nimi. Se tekee sellaista liimamassaa kuin Fix All. Väittäisin että se on selkeesti parempaa kuin mikään Sika. Sitä myy pääkaupunkiseudulla useat kiinnitystarvikeliikkeet.

• ikinä

Mä en ikinä muista mikä niistä sika-massoista on vesirajan alla oleviin tiivistyksiin, mutta olen aina luottanut venetarvike-kauppiaan muistiin. Joku näistä (muistaakseni) 290, 291, 292

• liimamassaa

liima ja tiivistysmassa, sitä olen käyttänyt. Läpivienteihin pohjasta 5 vuotta sitten muun muassa, edelleen on massa joustavaa ja hyvin kiinni lasikuidussa. Ruuvin reikiin epoksikittiä, siis niihin joihin et ruuvia laita. Sika tietenkin on varma valinta, myös vakuutusyhtiöiden mielestä.

• vesirajan alle

Sika-liimoista vesirajan alle 291 ; se on niihin tiivistyksiin tarkoitettu. Soudalin MS pohjainen FIx all on kyllä hyvä liimamassa esim. plexi-ikkunoiden liimaukseen, mutta vesirajan alle en välttämättä uskaltaisi käyttää.

• munalukko

on toiminut minulla vallan mainiosta vesirajan alapuolella. Anturit ollut sillä kiinni jo monta vuotta ilman ongelmia.

• Salainen_Agentti

Otsikon aine kestää pidempään kuin lasikuitu sen ympärillä. Jos kaipaat vahvistusta uskolle, niin käy kysymässä telakoilta mitä tavaraa laivojen rakennuksessa käytetään...

• kantapään kautta

Kuulkaas poijat, se on vaan niin, että pitäis saada nopeasti EU-direktiivit voimaan seuraavasti: ruuveihin vain torx-kannat, maaliksi Vinha peittävä puusuoja ja liimaukseen/tiivistykseen Soudalin Fix All. Kaikki muut pitää kieltää lailla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1227
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe