Atkins toimii

Sanokaa mitä sanotte

Vastustajia löytyy, mutta jos haluat laihtua, ryhdy atkinssille. Tässä perusteet; LAIHDUT nopeasti ja tehokkaasti! 5-8kg jo 2-3 viikon aikana. SAAT syödä niin paljoin kun haluat! Kunhan et syö hiilareita. KUNTOSI paranee. Jo viikon päästä tunnet olosi pirteämmäksi. SINUN ei tarvitse harrastaa liikuntaa. Tehostaa kylläkin laihtumista. SAAT kritiikkiä ja kuulet kauhutarinoita joka puolelta. Onneksi sinun ei tarvitse uskoa kaikkea sillä asioilla on aina kaksi puolta. Erittäin harva on valittanut dieetin alkamisen jälkeen. KUN otat selvää saat paremman kuvan dietiistä. Se toimii varmasti. Minä olen laihtunut, kaverini ovat laihtuneet ja haluan käyttää aikaani kirjoittamiseen tälle palstalle jotta muutkin voivat laihtua. IHME dieettejä ei ole. Unohda napit ja muut hössötykset.Tässä kun ei ole kyseessä ihme vaan ihan ihmiskropan fysiologiaa. KOKEILE. Tulokset puhukoon puolestaan ja unohda kateellisten panettelu että olisi muka vaarallista. Urbaanilegendoja kyllä löytyy aiheen ympäriltä. Aloita vaikka lukemalla tämä http://koti.mbnet.fi/lowcarb/dieetita.html ONNEA kaikille yrittäjille ja kertokaa ihmeessä kokemuksistanne tänne jotta muutkin saavat kuulla. ps. Arvostelijat älkää turhaan vaivaantuko. Valitettavasti se vaan taitaa olla tän palstan luonne.....

13

901

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi kokenut

Minä laihduin Atkinsilla 8 kg muutamassa viikossa. Mutta kolesteroliarvoni nousivat taivaisiin. Palasin lääkärin kehoituksesta aivan tavalliseen, mutta tasapainoitettuun ruokaan ns. lautasmalliin. Kolesterolit laskivat melko nopeasti lähes normaaliksi. Vaan paino alkoi nousta ja vuoden kuluttua painoin 10 kg enemmän kuin ennen Atkinsia. Rasvan koostumus on oltava oikea, syöt miten syöt.

• on oltava oikea ja siksi syönkin nykyisin vain eläinrasvoja, voita ja sitten kaapistani löytyy oliivi- ja kookosöljyä. Antti Heikkilän Atkins-tyyppisellä ruokavaliolla laihduin 18 kiloa ja pääsin eroon korkeista verenpaine ja triglyseridilukemista.

• ärtee

Mitkä ne "taivaat" on? Ensinnäkin;kolesterolihypetys on aivan liian suurta.Juuri luin Uffe Rasnkovin paljon mainetta niittäneen kirjan "kolesterolimyytti",se näyttää aivan selkeästi koko rasvateorian historian ongelmineen.Periaatteessa maallikkona voisi sanoa kirjan perusteella,että kolesteroliarvojen ja sairastuvuuden välillä ei ole yhteyttä.Siis noin karkeasti.Asian kiinnostaessa kannattaa itse lukea tarkemmin. Ja toisekseen,kolesteroliarvot nousevat yleensä vähähiilihydraattisen syömisen aloituksen jälkeen,noin puolessa vuodessa-vuodessa ne asettuvat kyseisen ihmisen "todellisiin luonnollisiin" lukemiin.Ei kannata säpsähtää lääkärien kehoituksia lautasmalliin palaamisessa.Mieluummin kannattaisi sopia uudet kolesterolimittaukset vaikka vuoden päähän.Ihmiset on nykyään niin läpisäykyteltyjä,että heti on luu kurkussa ja kuoleman pelko jos (elintarvike-ja lääketeollisuuden ryvettämä)tohtori löytää kohonneita kolesteroleja. Itsellä oli aikoinaan ennen vhh-syömistä pelottavan matalat kolesterolit(ennustaa paremmin kuolleisuutta kuin korkeat),kok.col oli 2,90.Lääkäri ei suostunut tekemään testiä LDL,HDL ja trig suhteista,kun sanoi lukuni olevan "ihanteellinen".Itse en ajattelisi noin.TUosta on jo jokunen vuosi,toivon,että karppauksen myötä lukuni olisi noussut hieman ihanteelisemmiksi.Triglyseridithän yleensä tippuvat reilusti ilman hiilihydraatteja.Ja Hdl nousee usein karppauksessa.LDL:n käyttäytymisestä en ole saanut selvää kuvaa. Ehkäpä voisin mittauttaa kaikki "terveysmarkkerini"(hahahah..) kun tuli 30v täyteen talvella.

• mutta_____

Kai sitä yksi sun toinen dietti toimii mutta sitten tulee se jutun pointti: miten pysyä pudotetussa painossa eikä lihoa vuodessa kaikki takasin. Yksi työkaveri on kymmenen vuoden aikana kolme kertaa laihdutanut eri dieeteillä mutta aina lihonut vuoden-parin sisällä kaiken takasin.

• ärtee

ei VHH:t ja Atkins ole dieettejä,vaan pysyviä elämän tapoja -->ei uudelleen lihomista "dieetin"jälkeen.

• hurautettu
        ärtee kirjoitti:

ei VHH:t ja Atkins ole dieettejä,vaan pysyviä elämän tapoja -->ei uudelleen lihomista "dieetin"jälkeen.

Atkins nimenomaan on dietti ja sitä ei suositella jatkettavaksi pysyvästi.

• ärtee
        hurautettu kirjoitti:

Atkinsin-dieetti on tavallaan väärä ilmaisu. Atkinsin induktio vaihe on se aloitus vaihe,jolloin hiilihydraatit pidetään alle 20 grammassa/vuorokausi.Ko.vaihetta pidetään yllä painon tippumisen ajan jonka jälkeen siirrytään ylläpitovaiheeseen.Sen ylläpitovaiheen jatkamiselle vaikka koko lopuelämäksi(joka kyseisellä tavalla elävällä lienee pitkä)ei ole mitään estettä.keskimäärinen ylläpito ruokavalio voisi sisältää vuorokaudessa vaikka reilun puolikiloa kasviksia,reilut 100gr rasvaa,liha/proteiiniosuuden(lihat,kalat,kanat,munat jne),leipää ja hedelmiä tapauskohtaisesti(sokerinsietokyky),kaakaota,kohtuudella tummaa suklaata,alkoholia kunkin omien makujen mukaan jne. Itse en ole induktiota koskaan varsinaisesti toteuttanut,mutta jonkin sortin ylläpitovaihetta on mennyt vuoden -puoltoista,sitä ennen aika ajoin.Hiilihydraatit pyörii 40-100 gramman päiväsatseissa.En näe mitään estettä jatkaa tätä syömistä tulevaisuudessakin.Äskön esimerkiksi grillatessa 3 kappaletta juustotäytteisiä voilla kostutettuja herkkusieniä,2 frankfurter nakkia,n.350 grammaa sekasalaattia(paprika,purjo,jäävuori,lehtisalaatti,punasipuli,pellavansiemenet)reilulla oliiviöljyllä.kyytipoikana kivennäisvettä. Esimerkiksi tuota yllä lueteltua menua katsoessa käväisee äkkiseltään mielessä,että kenenkään ei pitäisi jatkaa suomalaista perusruokavaliotaan päivääkään "ruis"leipineen ja perunoineen.

• tarkoittaa
        hurautettu kirjoitti:

..ruokavaliota, ei laihdutuskuuria. Joten siinä mielessä Atkins on dieetti.

• muttamutta

"LAIHDUT nopeasti ja tehokkaasti! 5-8kg jo 2-3 viikon aikana." tiedätkö mistä todella tämä "laihtuminen" johtuu? Yksinkertaisesti siitä, että menetät nesteitä ja lihasta! Rasva palaa AINA vakionopeudella, eli n. puoli kiloa viikossa. Ai miksikö? Ihan perus fysiikan lakien mukaan; yhdessä rasvakilossa on energiaa n. 7000 kcal. Keho ei ole niin tyhmä, että kuluttaisi yhden rasvavarastokilonsa yhdellä kertaa, vaan se turvautuu myös muihin "varastoihinsa", kuten maksan glykogeeniin, jonka hajotuksen yhteydessä vapautuu myös vettä. Näin ollen n.4 kilon painonpudotuksen viikkotahdilla suurin osa menetetystä painosta on lihasta ja nestettä, plus ne kaikki hiilarivarastot mitä kehosta löytyy. "KUNTOSI paranee. Jo viikon päästä tunnet olosi pirteämmäksi. SINUN ei tarvitse harrastaa liikuntaa. Tehostaa kylläkin laihtumista." Miten luulet että kroppasi kestää ensin järjettömän painonpudotuksen sellaisessa tahdissa ja sitten vielä sen, että mietit "jee, ei tarvitse harrastaa liikuntaa lainkaan". Ihmiskehoa ei ole tarkoitettu liikkumattomuuteen, siitä ne tämän päivän niin monet sairaudet johtuvat, kun ei viitsi pitää omasta kehostaan huolta. Tällaiset atkinsit yms. ovat juuri näitä "mulle-kaikki-heti-nyt" mentaliteetin mukaisia dieettejä, joiden logiikassa ei oikeasti ole päätä ei häntää, "kunhan laihtuu nopeasti". Ihmisen fysiologia se vaan EI TOIMI NIIN! Itsepähän tienne valitsette, mutta muistakaa tämä, kun viiden-kymmenen vuoden päästä omaatte kaikki mahdolliset peruselinsairaudet ja kuolette lopulta nuorena. Avainta onneen ei ole, hyvä, tasapainoinen ruokavalio ja lihasten ja mielen virkeänä pitäminen ovat niitä, mitä keho tarvitsee elääkseen pitkään. Vai oletteko nähneet yhtäkään atkins-ihmistä elävän kovin vanhaksi?? Entä ne "huippuvanhat", jotka ovat liikkuneet, syöneet niukasti ja olleet positiivisia elämässään. Silmät auki!

• Kokeilkaa ja todetkaa itse

Itse olen laihtunut atkinssilla jo 8 kg, ja silti nousee penkistä sama kuin ennenkin. Rasvaprosenttikin on tippunut huimasti. Poistukoon nesteet, palakoon lihakset ja menköön rasvat vaikka vakionopeudella, niin olen silti tyytyväinen. Tulokset näen joka päivä peiliin katsoessa. En ymmärrä miksi tätä vastaan ollaan niin paljon. Kokeilkaa, nauttikaa ja laihtukaa! Laihdutustuloksia ei kukaan voi kiistää vaikka kaikesta muusta kiistelläänkin.

• Asiasta tietävä

onnistuvat tiputtamaan painoa hiilihydraatteja karsimalla. Jos se sopii itselle ja paino tippuu, miksi varoa?

Varmaan jokaikinen ymmärtää, että pastaa ei tule korvata voipaketilla vaan esimerkiksi salaatilla runsaassa öljykastikkeessa. Se ei voi edes teoriassa olla vaarallista.

En varsinaisesti "karppaa", mutta syön paljon salaatteja ja keittoja. Ne ovat terveellisiä ja täyttäviä, vaikkei niissä nopeita hiilareita ole paljon ollenkaan.

• ex maatuska
        Kokeilkaa ja todetkaa itse kirjoitti:

Itse olen laihtunut atkinssilla jo 8 kg, ja silti nousee penkistä sama kuin ennenkin. Rasvaprosenttikin on tippunut huimasti. Poistukoon nesteet, palakoon lihakset ja menköön rasvat vaikka vakionopeudella, niin olen silti tyytyväinen. Tulokset näen joka päivä peiliin katsoessa. En ymmärrä miksi tätä vastaan ollaan niin paljon. Kokeilkaa, nauttikaa ja laihtukaa! Laihdutustuloksia ei kukaan voi kiistää vaikka kaikesta muusta kiistelläänkin.

samaa mieltä! Itse myös aloitin atkinssin ja toimii. Kateelliset sanovat että nestettä vain poistuu. Nyt 17kg (nestettä) vähemmän. Aijon jatkaa ja toisinaan myös herkutella. Tää on mun juttu !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe