Elikkäs, kortti tuli toissapäivänä. Virheitä inssissä nolla, ja tutva kehui paljon ja antoi siis vain plussaa. Olen nyt ajanut autolla niin, että joku on ollut aina kyydissä. Pelottavaa, koska autot ovat niin erilaisia siitä autokoulun autosta (bensoja jne). Milloin uskalsitte tai millon uskaltaisi lähteä yksin liikenteeseen?
Kortti tuli, milloin yksin
10
794
Vastaukset
- samana päivänä
kun kortin sain. Lähdin kyllä illalla autolla, jotta vältin pahimmat ruuhkat.
- Jalaa
Ite lähdin samana päivänä liikenteeseen, kun sain kortin. Eli sitä yksin liikkeelle lähtemistä ei pidä arastella. Nyt ei ainakaan tarvitse arastella pimeässä ajamista. ;)
- pelottiko..?
Pelottiko teitä? Oliko ongelmia?
- sen kummemmin
pelottiko..? kirjoitti:
Parit pullakahvit kyllä keitin, kun omassa autossa oli erilainen kytkin kuin autokoulun :D Hyvin meni muuten ajelu, tärkeintä on vain ajaa alkuvaiheessa paljon, eikä antaa pelon lamauttaa.
- Jalaa
pelottiko..? kirjoitti:
Ei pelottanut. Jos alkaa pelätä, niin ei kyllä uskalla ajaa ollenkaan.
- alottaja tässä
Jalaa kirjoitti:
Ei pelottanut. Jos alkaa pelätä, niin ei kyllä uskalla ajaa ollenkaan.
Huomenna piti lähteä itsekseen ajamaan harrastuksien pariin, mutta ei. Äiti ei päästä minua, ja äitin epäluuloisuus tarttuu nyt minuunkin.. En varmaan ikinä uskalla yksin lähteä mihinkään kun kokoajan joku sanoo "ethän sä pääse edes p-paikalta pois" :'(
- Jalaa
alottaja tässä kirjoitti:
Huomenna piti lähteä itsekseen ajamaan harrastuksien pariin, mutta ei. Äiti ei päästä minua, ja äitin epäluuloisuus tarttuu nyt minuunkin.. En varmaan ikinä uskalla yksin lähteä mihinkään kun kokoajan joku sanoo "ethän sä pääse edes p-paikalta pois" :'(
Eipä kyl kauheesti luottamusta valeta suhun noilla kommenteilla. Pelolle ei pidä antaa sijaa, tai muuten autolla ajamisesta ei todellakaan tule mitään. Älä anna muiden epäluulojen vaikuttaa ittees pätkääkään. Omasta päättäväisyydestä kaikki on kiinni.
alottaja tässä kirjoitti:
Eihän autolla ajamisessa ole mitään pelättävää, ajat vain sellaiseen tahtiin jonka koet sinulle sopivaksi. Itse lähdin ajelemaan pari tuntia inssin jälkeen, ja hoidin kolme päivää myöhemmin perheen muuton lainatulla kuorma-autolla, joka oli tuplasti suurempi kuin autokoulun nuhapumppu. Tärkeää olisi että ajaisit nyt alkuvaiheessa lähes päivittäin, niin että rutiini karttuu. Ainakin oma isäni ymmärsi tämän, ja istui kiltisti matkustajan paikalla, vaikka olikin huono matkustaja (pelkäsi taksinkin kyydissä). Mikäli perheesi ei ymmärrä tilannetta, niin voit vaikka pyytää autokoulunopettajaasi soittamaan heille, ja selittämään tilanteen. Tsemppiä, ja tuvallisia kilometrejä :)
- Lähdin
Itse sain kortin aamulla joskus kymmenen aikoihin, ja olin jo yhdeltätöista matkalla järvenpäästä kuopioon yksin. No tulipahan ainakin ihan kunnollinen startti autoilu uralle. Nyt on kohta kolmevuotta ollu kortti ja kilometrejä takana n.130 000km.
- ja jännitti
Kolmantena päivänä kortin saamisesta ajoin yksinäni ekaa kertaa. 100 km. Olin suoraan sanottuna aivan paniikissa ennen lähtöä. Kelasin läpi kaikki mahdolliset tilanteet, mitä voisin kohdata: "mitä jos", "mitä teen jos".. Pakotin kuitenkin itseni lähtemään liikenteeseen. Luottamus itseen kyllä kasvoi, kun matkasta sitten suoriutuikin hyvin. Ajamaan lähteminen jännitti muutenkin alussa tosi paljon, mutta yleensä heti kun istahti ratin taakse ja lähti liikkeelle, jännitys laukesi. Ihan alussa on hyvä, että on apukuski tukena, mutta yksin ajaminen opettaa parhaiten. Sinunkin kannatttaa vaan rohkeasti hypätä rattiin! Lähde liikenteeseen aluksi vaikka vain hiljaisina aikoina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2097199
- 594692
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434594- 733322
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161975- 301758
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261737Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411600- 341499
- 1431277