Aurinkomatkat - opashaku kevät 2009

eleonoraa

Hei! Eikös viimeisetään tänään pitäisi joko tulla kutsu haastatteluun tai sitten kieltävä vastaus sähköpostiin? Mulle kun ei ole vielä tullut kumpaakaan. S-posti pelaa kyllä, kun hakemuksen vahvistuskin sinne tuli... Jännää. Oletteko saaneet kutsuja haastatteluihin s-postitse/puhelimitse tai "Kiitos mutta ei kiitos" -viestiä?

11

1647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näkynyt/kuulunut

      Heippa! Samaa olen odotellut minäkin ja ihmetellyt, eli ei ole vielä tänäänkään kuulunut mitään. Tuli vain mieleen että voihan olla että nyt lama-aikana on tullut yllättävän paljon hakemuksia kun on työttömiäkin enemmän.

      • eleonoraa

        Hei! Reippaana (tai kärsimättömänä) tyttönä soitin itse Aurinkomatkoille, ja sieltä sanoivat, että valinnat vievät tänä vuonna enemmän aikaa ja vielä ensi viikolla kutsutaan haastatteluihin oppaaksi hakeneita :) Saman tien kertoivat minulle, että hakemukseni on päässyt "kyllä" -pinoon, eli alkuviikosta minulle sitten soittavat :) Joten tsemppiä, älä heitä toivoa kankkulan kaivoon!


      • Juuuuuuuu
        eleonoraa kirjoitti:

        Hei! Reippaana (tai kärsimättömänä) tyttönä soitin itse Aurinkomatkoille, ja sieltä sanoivat, että valinnat vievät tänä vuonna enemmän aikaa ja vielä ensi viikolla kutsutaan haastatteluihin oppaaksi hakeneita :) Saman tien kertoivat minulle, että hakemukseni on päässyt "kyllä" -pinoon, eli alkuviikosta minulle sitten soittavat :) Joten tsemppiä, älä heitä toivoa kankkulan kaivoon!

        Okei, hyvä tietää. Ja onnittelut sulle haastatteluun pääsystä! :)


    • vaan^-

      Heippa! En sitten päässyt haastatteluun asti. :( Ilmeisesti yli 200 hakemusta oli tullut ja 70 pääsi haastatteluun. Mietin että olisiko itselläni johtunut puuttuvasta ulkomaan kokemuksesta. Eli oliko sulla tämän keskustelun avaaja kokemusta ulkomailla työskentelystä tai opiskelusta? Jättikö joku muu muuten laittamatta ne lopussa liitteenä pyydetyt CV:n ja hakemuksen? Itse täytin hakemuksen niin kiireellä etten ehtinyt noita CV:tä ja hakemusta enää kirjoittaa ja ajattelin että riittää kun ne kaikki tiedot kuitenkin ovat siinä valmiissa täytettävässä hakemuksessa.

      • kerran hakenut

        ...voi päästä haastatteluun, ja tulla myös valituksi, kuten minulle kävi pari vuotta sitten. Hain syksyn haussa ja silloinkin taisi olla parisataa hakijaa. Tulin siis valituksi, vaikkei minulla ollut ulkomailta kokemuksia opiskelusta tai työskentelystä. Kai sitten osasin puhua itseni sisälle...? Luulen että enemmän katsovat sitä oletko lahjakas puhumaan ja sitä miten esiinnyt haastattelusssa ja millaisen kuvan annat itsestäsi, kuin ulkomaan kokemusta, vaikka siitä plussaa saakin. Minulla saattoi myös matkailualan koulutus painaa vaakakupissa enemmän kuin puuttuva ulkomaan kokemus. Itse jouduin valitettavasti kieltäytymään luvatusta työpaikasta (jonka saa vain yrityksen kurssin hyväksytysti suorittamalla), koska en sillä hetkellä pystynyt maksamaan kurssimaksua. Tsemppiä muille tämän kevään hakijoille!


      • eleonoraa

        Mä oon aina panostanut hyvään hakemuskirjeeseen, toivotaan että sillä oli tällä(kin) kertaa jotain tekemistä haastattelukutsun kanssa...
        Olen asunut kyllä ulkomailla, mutta olin silloin alle 15-vuotias. Olen yhden kahden viikon kurssin suorittanut Alicanten yliopistolla, muuten reissaaminen on ollut ihan oma-aloitteista :) Eli eipä sen kummempaa kokemusta...
        Harmi kun et päässyt, tsemppiä ensi kerralla mikäli päätät yrittää vielä :) Ja oikein aurinkoista kesää!! :)


      • Lystikki:)
        eleonoraa kirjoitti:

        Mä oon aina panostanut hyvään hakemuskirjeeseen, toivotaan että sillä oli tällä(kin) kertaa jotain tekemistä haastattelukutsun kanssa...
        Olen asunut kyllä ulkomailla, mutta olin silloin alle 15-vuotias. Olen yhden kahden viikon kurssin suorittanut Alicanten yliopistolla, muuten reissaaminen on ollut ihan oma-aloitteista :) Eli eipä sen kummempaa kokemusta...
        Harmi kun et päässyt, tsemppiä ensi kerralla mikäli päätät yrittää vielä :) Ja oikein aurinkoista kesää!! :)

        Kuinka monta kurssille otetaan? Olen menossa ylihuomenna haastatteluun ja olisi kiva tietää, mitkä mahikset on päästä kurssille.


      • eleonoraa
        Lystikki:) kirjoitti:

        Kuinka monta kurssille otetaan? Olen menossa ylihuomenna haastatteluun ja olisi kiva tietää, mitkä mahikset on päästä kurssille.

        ... kuin edellisinä vuosina, ilmeisesti. Kaveri kävi eilen haastattelussa ja kuulemma myös lopulliset valinnat menevät tänä vuonna myöhempään kesäkuulle, ilmeisesti tekevät vielä laskelmia, kuinka paljon palkataan oppaita. Aiempina vuosina oppaita otettu kai parikymmentä... Myös opaskurssin ajankohta saattaa myöhästyä.
        Tsemppiä!


      • Lystikki:)
        eleonoraa kirjoitti:

        ... kuin edellisinä vuosina, ilmeisesti. Kaveri kävi eilen haastattelussa ja kuulemma myös lopulliset valinnat menevät tänä vuonna myöhempään kesäkuulle, ilmeisesti tekevät vielä laskelmia, kuinka paljon palkataan oppaita. Aiempina vuosina oppaita otettu kai parikymmentä... Myös opaskurssin ajankohta saattaa myöhästyä.
        Tsemppiä!

        Kävinkin tänään haastattelussa ja tosiaan kertoivat, että vasta juhannuksen jälkeen saa tietää tarkemmin.

        Haastattelu oli ihan rento tilaisuus ja tuntuu, että meni ihan hyvin :) Kaikilla muilla tuntui olleen valmiiksi harjoiteltu puhe, jonka he kertoivat itsestään, itse kertoilin vähän mitä mieleen tuli.


      • eleonoraa
        Lystikki:) kirjoitti:

        Kävinkin tänään haastattelussa ja tosiaan kertoivat, että vasta juhannuksen jälkeen saa tietää tarkemmin.

        Haastattelu oli ihan rento tilaisuus ja tuntuu, että meni ihan hyvin :) Kaikilla muilla tuntui olleen valmiiksi harjoiteltu puhe, jonka he kertoivat itsestään, itse kertoilin vähän mitä mieleen tuli.

        Jep, mäkin tulin juuri kotiin, kävin iltapäivällä haastattelussa, ja ihan hyvillä mielin tässä odotellaan, vaikka mukana ryhmässä olikin todella kokenuttakin porukkaa... En mäkään mitään myyntipuhetta ollut suunnitellut, jos en tällasena kelpaa ni olkoon sitten niin :) Kamalaa kun juhannukseen on vaan niin pitkä aika...


      • kaak
        eleonoraa kirjoitti:

        Jep, mäkin tulin juuri kotiin, kävin iltapäivällä haastattelussa, ja ihan hyvillä mielin tässä odotellaan, vaikka mukana ryhmässä olikin todella kokenuttakin porukkaa... En mäkään mitään myyntipuhetta ollut suunnitellut, jos en tällasena kelpaa ni olkoon sitten niin :) Kamalaa kun juhannukseen on vaan niin pitkä aika...

        onko kellekään ilmoitettu jo valinnoista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      76
      4948
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      40
      1650
    3. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1557
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1243
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      66
      1179
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      1000
    7. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      997
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      914
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      50
      810
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      778
    Aihe