Nimittäin Hyundain ensihuolto. Se on pelkkä moottoriöljyn vaihto. Sudatintakaan ei vaihdeta. Kannattaa autokaupassa tinkiä kaupantekijäisiksi ensihuollonkin leima 15 000 km huollossa. Itse voi katsella siihen päivämäärän. Jos tuon huollon puute jää vaivaamaan, voi öljyt käydä vaihdattamassa jossakin halvassa paikassa.
Kallis öljynvaihto
20
2237
Vastaukset
- elämä on, joo
takuusta joutuu maksamaan...
- ei suodatinta
noin köyhää vaihtoa,ei kukaan tee arvo jotain 10e...
- kaketus
ei suodatinta kirjoitti:
noin köyhää vaihtoa,ei kukaan tee arvo jotain 10e...
ei ollutkaan halpa..
- viestiini (kyrpiintyneenä)
kai se huolto saatana maksaa kun pelkästään sisäilmansuodattimesta veloitetaan 50e, saatana sama suodatin maksaa jossain muualla 10e. Hyundai (n maahantuoja) KUSETTAA...
- ihan sama
viestiini (kyrpiintyneenä) kirjoitti:
kai se huolto saatana maksaa kun pelkästään sisäilmansuodattimesta veloitetaan 50e, saatana sama suodatin maksaa jossain muualla 10e. Hyundai (n maahantuoja) KUSETTAA...
Ostin tarvikkesta itse sisäilman filtterin samanlainen kuin alkuperäinen maksoi 12e,,
- Ensihuolto Sonata CRDi
Siinä huollossa vaihdettiin moottorin öljyt ja öljysuodatin sekä lisättiin pesunestettä säiliöön. Luonnollisesti koeajolla tarkistettiin, että kaikki toimii kuten pitää. Minusta 80 ei ole mitään erityisen kallista.
- kuippelo
makso tuon verran sonata 2.4 bensa merkkiliikkeessä
- I30,,,..
Hyundain ensihuollon teetin Tampereen ME-autossa.Huolto maksoi 73,75.Huolto sisälsi oil Filterin ja öljypropun kuparitiivisteen, sekä jäteöljymaksun.Vein omat öljyt.Kyllä äkkiä ajatellen on kallis huolto, mutta kun ajattelee tarkemmin niin on niillä kovat menotkin.
- i30 pilotti (se lentää:)
Ainakin i30:n kohdalla ns ensihuoltoa ei tunneta, eli ei ole tarpeen. Tarkastin asian merkkihuollosta, sekä maahantuojalta ja huoltoväli on 20tkm eikä tarvitse ns ensihuoltoa. Molemmissa paikoissa todettiin että se on tehtaalta lähtiessään laitettu siten että 20tkm ajoa ennen huoltoa.. eli oikeat öljyt koneessa. Jos miettii auton parasta, niin voipi olla niinkin ettei turhaa huoltoa kannata tehdä (öljyn vaihto) sillä siinä on suuri vaara että koneeseen pääsee epäpuhtauksia, jotain voi mennä pieleen.
- häh?
Öljyn vaidon yhteydessä on vaarana että pääsee koneeseen epäpuhtauksia ja sen vuoksi kannattaa moinen unohtaa? HULLU?
- i30 pilotti (se lentää:)
häh? kirjoitti:
Öljyn vaidon yhteydessä on vaarana että pääsee koneeseen epäpuhtauksia ja sen vuoksi kannattaa moinen unohtaa? HULLU?
Kyllä! Ei verensiirtoakaan tehdä ihmiselle mikäli sitä ei tarvita. Tuota ensihuoltoa ei tarvitse tehdä, se on tarpeeton. Moottoria (tai muita suljettuja järjestelmiä) ei tulisi koskaan avata millään tavoin ilman syytä: Jokainen kerta kun avaat öljykorkin tai vedät öljytikun ulos niin esim hiekanjyvän ajautuminen moottoriin on mahdollista.
- ole käyttänyt merkki liik,
ON hyndai uutena ostettu...ja huollan aina muualla puolet hinnoissa ero, takuu säilyy leimahultokirjassa
- piilokassai
halvemmassa paikassa? Omapa on syynne kun viette auton juuri kalleimpaan paikkaan, vaikka halvempiakin olisi tarjolla.
- mi ss ä
piilokassai kirjoitti:
halvemmassa paikassa? Omapa on syynne kun viette auton juuri kalleimpaan paikkaan, vaikka halvempiakin olisi tarjolla.
No kerro köyhille missäö ei tartte arvailla.. Olis kiva huollattaa halvemmalla muttei viitsi kurvailla puolta Suomee kyselemässä kuka huoltaa ? ?
- -`´-
En vieläkään ymmärrä tätä ikuista porua huoltojen hinnoista. Autoon laitetaan kiinni kymppitonneja mutta kun huolto maksaa muutaman satasen, itku on kamala. Ostin viimekesänä uuden moottoripyörän ja ensihuolto oli miltei 500. Ei tullut mieleenikään mennä johonkin nyrkkipajaan öljynvaihtoihin 20 000 eken laitteen kanssa. Suomalaisen ajatusmaailma tuntuu olevan, että kaikki edut ja hyöty äkkiä mulle, ilman kustannuksia
- piilokassai
kannata maksaa? Saman huollon saa jossain toisessa virallisessa liiikeessa 20-30 prossaa halvemmalla.Kilpailuttaminen kannattaa aina,niin ei tarvitse kauhistella kalliita huoltoja.
- fgwert
minä ainakin sovin huollon kanssa, että ei laskuteta, jonkun taulukon mukaan VAAN TODELLISEN TYÖAJAN MUKAAN ja vien itse vaihdettavat tuotteet ja öljyt mukana, jotka olen ostanut muualta kun sieltä huolto liikkeesta halvemmalla tietysti. Minulta Getzin öljynsuodattimesta pyydettiin 14,50 € ja toisessa paikassa 7,50 € ja molemmat alkuperäisiä. Arvannette, kummasta ostin.
- Muka?
Enpä ole kuullut että muihinkaan autoihin tehdään huoltoja ilmaiseksi.Itse omistan Hyundain ja työautona on opel(90000km=1960e).Ei ole Hyundain huollosta tarvinnut vielä moista summaa maksaa.
- i30cw
Ostettiin nimimerkin mukainen auto, ja siinä ainakin on huoltoväli 20tkm/1vuosi.. eikä mitään ns ensihuoltoja 2-3 tkm:n kohdalla. Tuon tarkastin merkkihuollosta, sekä maahantuojalta. Maahantuojan mukaan auto on tullut tehtaalta 'sisäänajettuna', oikeilla koneöljyillä ja ne vaihdetaan huolto-ohjelman mukaisesti eli meidän tapauksessa 20tkm/vuoden välein.
- 14+7
Joku kirjottaa hyvin:"Takuusta pitää maksaa".Eli siksi pelkkä moottoriöljyn vaihto...
Meneekö öljynvaihto takuuseen jos auto seisoo yli vuoden.Öljy ei ole vanhentunut tällöin normaalissa käytössä,mutta huolto edessä.Noin pitkä seisonta rikkoisi levyjarrutkin.Nekin meniee takuuseen,koska eivät ole kuluneet normaalissa kulutuksessa.Pikemminkin käyttömättömyydessä.
Mitä jos hankkii oman leimasimen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110