Paljonko isyystesti maksaa?

Riku

Minulla on 14v. poika ja haluaisin isyystestillä varmistaa onko hän minun.
Paljonko isyystesti maksaa ja missä sen voi tehdä?
Oletko kokenut saman asian?

19

37105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henna

      ollut poikasi elämässä 14v ajan tietämättä?Jos olet,onko sillä väliä enää..Eikö ole sinullekin järkytys jos et pojan isä olekaan?

      • Tuatto

        No, jos kyselijä on naimisissa niin kyllä minä ainakin haluaisin tietää kuinka vaimo on kehdannut näin tärkeässä asiassa valehdella minulle toistakymmentä vuotta.


      • Riku

        Menetin poikuuteni ja tulin heti isäksi. Tyttö ei edes kertonut olevansa raskaana! Olisin heti tehnyt isyystestin jos olisin ymmärtänyt, mutta olin niin nuori.


      • Jaakko K
        Riku kirjoitti:

        Menetin poikuuteni ja tulin heti isäksi. Tyttö ei edes kertonut olevansa raskaana! Olisin heti tehnyt isyystestin jos olisin ymmärtänyt, mutta olin niin nuori.

        Hinta riippuu paikasta. kannattaa tarkistaa osoitteesta
        http://www.isyystesti.info/


    • Ihmettelijä

      Siis ihmetyttää kovasti jos nyt vasta 14 vuoden päästä haluat selvittää isyyttäsi. Herää kysymys miksi? Ja jos poikakin pitää sinua isänään niin tuskin kyseiset testit hänellekkään on kovin mukavia pahimmassa murkkuiässä Mietihän tarkkaan ennen kun teet hätiköityjä tekoja.

    • Riku

      Olin 16v. kun tulin isäksi, vahinko. Likka valehteli, että söi pillereitä. Minun vanhemmat pitävät yhteyttä poikaan, mutta minä en koskaan ole pitänyt, maksan kuitenkin elatusmaksut. Tytön serkku kertoi, että lapsen äidillä oli monta petikaveria, olenko minä lapsen isä?
      En halusisi maksaa tyhjästä.

      • Tiedä kokemuksesta

        Älä maksa mitään, jos et ole varmuudella lapsen isä. Sinulta ei voida edes vaatia sitä.


    • Tix

      Isyystesti maksaa n. 250 eur / hlö, eli tuleeko tuosta nyt sitten yhteensä n. 750 eur. Tosin äidin verinäyte ei ole välttämätön, mutta jos äidin näyte puuttuu, ei lopputulos ole ihan niin varma kuin jos tutkitaan myös äidin dna.

    • mä...

      kun meillä tehtiin isyystesti vuonna 1996 niin se olisi tullut maksamaan yhteensä 700 MARKKAA... mutta kun sosiaali viranomaiset itse suositteli niin se ei maksanu meille mitään.... mutta jos isä tekee aloitteen niin sitte se maksaa.... otapa yhteys lastenvalvojaan ja juttele sen kanssa niin hän arvioi tilanteen.... hinnat on kyllä varmaan jo noussut... onhan jo vuosi 2004...

    • SILJA

      joko on testi tehty? ja kuinka kävi? kun vanhempas on tekemisissä pojan kanssa, niin ovatko he sanoneet että pojassa olisi yhteneväisyyksiä sinun kanssa? toivottavasti asiat ratkeaa ja ymmärrän toki että asia sinua kiinnostaa, jos ei teidän välillä ole muuta sidettä kuin elatusmaksut ja jos ne ei ole edes aiheellisia jos isä onkin joku toinen.

    • Jalkamies

      Olen itse harkinnut nyt avioerotilanteessa isyystestin tekemistä pojasta, joka on täysin erilainen ulkonäöltään, tukan väriltään, taipumuksiltaan, jne. Siitähän ei ole iloa, koska isyyttä ei tällaisessa tilanteessa käsittääkseni voi purkaa - vain erikseen tunnustetun lapsen osalta tämä onnistuu. Eli elatusavut jatkuvat vaikka lapsi olisi naapurin Eikan.

      Hinta näkyy olevan netistä löytyvässä palvelussa 430 euroa (isä-äitiälapsi). saanee varmaan halvemmallakin vai onkohan näitä labroja nyt niin monta jotka pystyvät tällaista tekemään.

      • Viaton on lapsi aikuisten n...

        tehkää testinne sitten lapsen tietämättä, menkää itse lapsen asemaan,
        moni maksaisi satojatuhansia markkoja yhdestä omasta tai vieraasta lapsesta.
        Lastensuojelu, sosaalilautak, tekee testejä ilman maksuja. perustellusta syystä.
        Ja yksi hius riittää geenitestiin, perimään että onko samaa sukua tai peräti ei suomalainen.


      • J.Karjalainen
        Viaton on lapsi aikuisten n... kirjoitti:

        tehkää testinne sitten lapsen tietämättä, menkää itse lapsen asemaan,
        moni maksaisi satojatuhansia markkoja yhdestä omasta tai vieraasta lapsesta.
        Lastensuojelu, sosaalilautak, tekee testejä ilman maksuja. perustellusta syystä.
        Ja yksi hius riittää geenitestiin, perimään että onko samaa sukua tai peräti ei suomalainen.

        Olen tehnyt isyystestin (eli sellaisen kotitestin) ja se oli yllättävän kätevää. Tilasin testin netistä ja siinä otettiin sylkinäytteet isältä ja lapselta. Noin kuukuaden kuluttua tuli tulokset postissa. Se maksoi reilu 250 euroa, mutta onko se kalliimpi/luotettavampi jos sen tekee sairaalassa tms..?

        Meikäläisen tulos osoittautui positiiviseksi eli olen lapseni isä =) Olisi se lapsi ollut oma vaikka testitulos olisi ollut mikä tahasa. Oli se silti mukava varmistaa kun oli ollut epäilyjä asiasta..


      • Jules

        Mitä enemmän tutkittavia DNA-jaksoja käytetään, sitä
        suurempi on tuloksen varmuus ja testin hintakin. Itseäni en testauttaisi, jos tuloksen varmuus olisi pienempi kuin 99,999 %.


      • isyys
        Jules kirjoitti:

        Mitä enemmän tutkittavia DNA-jaksoja käytetään, sitä
        suurempi on tuloksen varmuus ja testin hintakin. Itseäni en testauttaisi, jos tuloksen varmuus olisi pienempi kuin 99,999 %.

        Isyys testi maksaa 250-350€.

        http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/cPath/27/products_id/351

        Tuossa linkki mistä niitä testejä saa ostettua.

        Onnea...


    • veolva

      Esimerkiksi DNA24:llä isyystesti (isä 1 lapsi) maksaa 298 EUR.

      www.isyystesti.fi
      www.dna24.fi
      www.verkkoapteekki.fi

      • veljenikö lapsi? =/

        Jos sinulla olisi kaksoisveli, ja vaimollasi ja veljelläsi olisi ollut juttua samoihin aikoihin kun lapsi lähti alkuun, olisi tulos jokatapauksessa positiivinen, sillä kaksosilla on samat dna:t.


      • Siika3000
        veljenikö lapsi? =/ kirjoitti:

        Jos sinulla olisi kaksoisveli, ja vaimollasi ja veljelläsi olisi ollut juttua samoihin aikoihin kun lapsi lähti alkuun, olisi tulos jokatapauksessa positiivinen, sillä kaksosilla on samat dna:t.

        Vain identtisillä kaksosilla on sama dna. Tavalliset kaksoset ovat kehittyneet eri munasoluista joten niillä on erilainen perimä. Perimän samankaltaisuus on kai veljeksillä joka tapauksessa niin suuri, että isyystesti antanee positiivisen kummallekin. (Keskinäisellä vertailulla voidaan varmasti silti löytää oikea isä.)


    • Muisti pätkii

      Netiisä on tilattavissa ,,en muista missä törmäsin ko testiin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe