Refluksitautia?

Minulla todettiin n. vuosi sitten refluksitauti, ja samalla selvisi että vatsa on täynnä pieniä haavoja, mistä ilmeisesti johtuuu jatkuva mahakipu. Sain Nexiumia, ja olenkin sitä käyttänyt koko ajan, ja se on auttanut. Kokeilin tässä jokin aika sitten josko pärjäisin jo ilman Nexiumia, pelkän ruokavalion avulla, ja sen puolesta menikin ihan hyvin, ei tullut närästystä eikä mitään yskimistä tai kurkkukipuakaan. Mutta sitten toisenlaiset oireet tulivat... Ja niiden puolesta en kyllä sitten pärjää päivääkään ilman Nexiumia! Mietinkin nyt, että ovatko nämä toisetkin oireet sitä refluksitautia, vaiko jotain muuta? Ainakin Nexium niihin auttaa. Eli hirveä etova oksettava olo, ja ei oikein paljon pysty syömäänkään, ja hirveä ripuli. Tosi heikottava ja kamala olo. Siis ihan hirvittävä! Ei sellaisen olon kanssa kyllä pysty olemaan mitenkään. Olen siis täysin riippuvainen siitä Nexiumista, ja entä jos sekään ei enää jonain päivänä auta... Mutta se olisi kiva tietää että onko tämä kaikki sitä refluksia sitten.

7

464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on käynyt,

että tuollaiset keinotekoiset lääkkeet tekevät riippuvaiseksi kuin huumeet. Ne ovatkin vaan vieroitusoireita, joita koit. Vaiheen ohipääsy voi kestää, mutta sitten oletkin aivan eri ihminen.

• Tiedätkö tämän asian siis varmaksi? Mulla näitä samaisia oireita oli jo ennen kuin Nexiumia aloitinkaan, nyt ne vaan on niin pahoja että ei enää pärjää niiden kanssa. En tiedä mitä sitten jos vaan olisi ilman Nexiumia.

• kokeillut

ilman oloa, koska olo on hyvä, vaikka kalliita pillereitähän nämä Nexiumit ovat. Ktrooninen tulehdus jäljellä kuitenkin. Menin toisen alan lääkärille ainoastaan juuri siitä asiasta, mutta hän tutki lääkelistaani ja sanoi mielipiteenään, että Nexiumin määräisi kuuriluontoiseksi. No ei sille mitään tehty, koska en osoittanut kiinnostusta lääkkeen vähentämisen puolsestä ihan eri, ja vielä tuntemattoman lääkärin kanssa. Olen sitten riippuvainen tai ei, muita sairauksia on hoideltava ensin ja sitten vasta mietittävä tätä.

• Laryngo

että se pahoinvointi on vain refluksin uusi oire sinulla. Pahoinvointi yleensä ainakin kuuluu sarjaan "refluksin perusoireita". Ja helikoahan sinulla ei ollut? Ripulista en ole tässä yhteydessä kuullut (- voisiko se yllättäen käynnistynyt hapon normaalituotanto aiheuttaa tätä sinun suolistossa??). Erilaiset suolistovaivat on sen sijaan liitetty happosalpaajien käyttöön joillakin henkilöillä. Koska sinulla on tarkastustähystys? Siitä Nexiumin hinnasta, josta tuossa toisessa kirjoitit, ... sen pitäisi kaiken sääntöjen mukaan halventua vuoden sisällä (patentti raukeaa joulukuussa). Hyvä että happosalpaaja tuo helpotusta vaivoihisi! Onneksi Nexium tehoaa sinulla oireisiisi!

• Aito lääkäri

ota Nexium vaan joka aamu, on turvallinen lääke ja sitä paitsi tehokas.

• joku ruoka-aine

Ettet vaan ole allergisoitunut jollekin ruoka-aineelle. Siltä vähän kuulostaa.

Viljatuotteet? Maito?

Kokeileppa eri vaihtoehtoja. Paraneeko olo jonkun jutun poisjättämisestä? Entä tuleeko oireet takaisin jos syöt entiseen malliin?

Ruokavaliomuutosten vaikutusen havaitseminen saattaa viedä 2-3 päivääkin, joten ei ole hätäisen hommaa vaikutusten tutkiminen. Esim jos epäilet ruisleipää, niin pitää olla syömättä 3 vrk ruista missään muodossa ennenkuin näet muutoksen.

• havaitseminen

voi viedä viikkoja joten älä luovuta parin
        päivän päästä....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe