Itse löysin "puolivahingossa" Lapualta kirppiksen ja haluan tuoda se tietoon myös niille jotka etsivät ja haluavat löytää kirpputorin, jossa itse myyden paikkamaksu ei ole liian korkea ja tavaraa, eli myyntipaikkoja on runsaasti. Etelä-Pohjanmaalla Seinäjoen kupeessa Lapuan kaupungissa ns. Syväojan kiinteistössä, kirkkoa vastapäätä toimii pieni elintarvikekauppa ja sen yhteydessä Sympan kirppis. Se on lähestulkoon "löytöpaikka", kun tavaraa on vanhaa ja uutta lähes ilmaiseksi. Kirppis toimii osoiteessa Koulukatu 1,62100 Lapua, eli aivan Lapuan keskustassa. Ainut puute paikassa on se että he eivät juurikaan paikkaa mainosta ja sinne löytääkin vain sattumalta, tai toiselta kuultuna. Paikkamaksu kahdeksi viikoksi on vain 10 euroa!!
Lapualla oleva TODELLA EDULLINEN kirppis...
11
9141
Vastaukset
- asiakas asiakas
Eipä tule kovinkaan halvaksi matkustaa keskelle ei mitään kirpputorikaman perässä. Luultavasti valikoima ei poikkea paljoa muiden kirpputorien sisällöstä.
- tyytyväinen asiakas
Niin, en tarkoittanutkaan että jostain älykaukaa kenenkään kannattaa matkustaa, tämä "minun mielestäni" edulliselle ja kivalle kirppikselle, penkomaan tai itse sinne myymään. Tarkoitinkin vain, että jos täällä päin liikkuu, tai asuu lähellä; - suosittelen tutustumaan paikkaan!! Ihan vain senkin vuoksi että moni ei tämän olemassaolosta tiedä mitään. Itse hain netistä lisätietoja tms. mutta en löytänyt. Täällä Etelä-Pohjanmaalla nimittäin on älyttömän PALJON kirpputoreja, uusia on tullut muutaman kuukauden aikana useita lisää ja tiedän, että joillakin on harrastuksena jopa matkustella kaukaakin vain penkomaan kirppiksiä. Lapualainen "löytö" sopii tällaisenkin matkan varrelle hyvin. Kirppisfani toivottaa hyvää kesää jokaiselle ja paljon itselle hyödyttömien tavaroiden onnistunutta kierrätystä!!
- Tyytyväinen asiakas...
Että paikka on auki jokaisena viikonpäivänä klo 9.00-21.00!!
- mitkä
aukioloajat, voi kun täällä Turussakin joku kirppis olisi auki illalla noin pitkään!
- siellä nyt myös käynyt..
Tämän perusteella lähdimme mieheni kanssa Seinäjoelta oikein paikan päälle ja PAKKO sanoa, että jokainen paikka oli täynnänsä tavaraa. Seinäjoella tilanne on aika kurja, kun iso ja uusi kirppis on kovin tyhjä. Toisaalta ihmetellään miksi vanhat tavarat maksavat kirpputoreilla lähes uusien verran. Eipä ole ihme, jos myyntipaikka on 37 e/vko. Siihen summaan pitää myydä aika monta euron paitaa. Jos myyntipaikan saa 10 e/2 vkoa; - melkoinen ero!! Jotain mukaani löysinkin ja kyllä laittoi miettimään, josko itsekin kokeilisi myyntiä... Yleensä en tahdo jaksaa alkaa pestä ja silitellä vanhoja minulle sopimattomia vaatteita ja pyytää lähes uuden veroisesta, mutta itselle pieneksi (valitettavasti) jääneestä vaatteesta sitten sen 1-2 euroa. Eihän siinä saa edes vaivoilleen palkkaa ja ainakaan jos ostaja ei sitä edes löydä. Miten te muut kirppisläiset, pesettekö ja silitättekö te yleensä myyntiin laittamanne vaatteet, vaikka ne olisivat kaapissa puhtaana, mutta haisevat kaapille tms.? Entäpä millaista hintaa ylipäätään voi/kannattaa pyytää hyvästä vaatekappaleesta? Takki 5 euroa, onko liikaa jne. Mitä olette valmiita maksamaan toisen itsellenne sopivasta vähän käytetystä vaatteesta?
Kannattaako kirjoja viedä myyntiin? Tuntuu että niitä on joka hyllyssä ja hintahaitari 0,50-10 euroa; - ´meneekö kaupaksi?
terveisin: - ei koskaan vielä itse mitään myynyt, mutta löytöjä tehnyt kyllä- tane-je
Jos paita on hieno, pyydä ihmeessä enemmän sitten. Enkä minä ikinä ole mitään silittänyt, joskin se kertoo vain omista tavoistani, kun en kotonakaan mitään turhaan silittele. Tosin pyykkään. Kaapinhaju on karmeeta, jotkut kirpparit haisee aivan vain sille kaappiseisomishajulle :P Mutta jos on tarpeeksi hieno paita, joku saattaa sen silti ostaa kaapinhajusta huolimatta, mutta vaikka peruspaidat löytää parempi"tuoksuisina" jo seuraavasta pöydästä. 5e takista ei oo liikaa ollenkaan, 7e on jopa sopiva, jos puhutaan sellaisesta esim talvitakista, jonka joku haluaisi jopa ostaa. Ostaja on tyytyväinen kun ei tarvitse maksaa kaupan 30 euroa.
Edelleen oon sitä mieltä, että mieluummin maksaa myyntipaikastakin vähän enemmän, jos paikka on siisti ja hajuton ja hyvämaineinen, sillä siellä ne potentiaaliset ostajat käy! Riippuu myytkö nuorille tai nuorille aikuisille sopivia vaatteita.. kun taas sellaiset kulahtaneet isot kukkahameet saa rauhassa viedä sinne, missä mummot kiertelee.
Mutta kiva kuulla tuosta Lapuasta, ehkä jos joskus sille suunnalle sattuu, pitää poiketa. Mutta bensakulut sinne on jo sen verran epäekologinen juttu jopa tästä Etelä-Pohjanmaan kunnastani, että kirpparinkin ekoaate horjuu :)
- kierteelee
ei hinnat ollut edes edulliset,
tavarat voisi olla vähän järjestyksessä.
ei ollenkaan mielenkiintoinen paikka.Vieressä, seuraava talo, siinä parempi kirpputori. - lepru
Se oli oikein löytö. Me Alajärven rouvat ajellaan aina väliin tuonne Lapuan kirpparille ja tietty käydään muissakin samalla. Tosi edullinen on toi vuokrapaikka. Täällä se on 20 euroa 6 pv.
- kirppiskamu
Psssst, ihan vain tiedoksi, että kyseistä kirppistä ei enää ole maailman kartalla - kirjaimellisesti. Laittoivat näet purkukuntoisen rakennuksen maan tasalle!
- juupelijaap
Tää ketju on ollut surullista luettavaa, on ihan maneereistakin jo selvä, että nimim. "tyytyväinen asiakas" ja "siellä nyt myös käynyt.." ovat sama henkilö (esim. tuplahuutomerkin käyttö, sekä puolipilkku jonka perään viiva ; - joka on aika harvinainen yhdistelmä noin yleensä kirjoituskielessä). Eipä siitäkään ilmeisesti kirppiksen pitäjälle mitään hyötyä ollut, jos paikka on maan tasalla, mutta ärsyttää, että jotkut yrittäjät käyttävät tätä palstaa itsensä mainostamiseen.
- E-P ÄITI
olen käynyt lapualla kirppiksellä ne on hyvässä paikassa verrattuna tämän paikan miss asun meill ei oo ku yks ainut kirppis tavarani annan nykyään lapuan kirppikselle sie kirppiksell miss käyn on henkilökunta ihan mukavaa ilosii ja asiakas ystävällisii ja huumorin tajuisii kaikissa kirppiksissä ei oo sellasii henkilökunta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192188Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021197- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31696Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632