Onko peli menetetty?

Alppikärhöt kuolee!!

Osaisiko joku neuvoa aloittelijaa? Istutin viime vuonna pation ympärille 5 alppikärhöä. Kesällä ne kasvoivat ja voivat ilmeisesti hyvin.Nyt kuitenkin vain yksi niistä on tehnyt lehtiä/nuppuja ja muut 4 ovat vain kuivia risukasoja. Onko toivoa, että muutkin vielä nousevat vai onko peli jo menetetty? Missä lienee mennyt vikaan? Istutin ne ohjeiden mukaan niin, että juuripaakun päälle tuli n. 10 cm hiekkaa. Niin ja kasvuvyöhyke on II.

8

1045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä menetä toivoa !

Voi niistä muistakin aivan hyvin alkaa kasvaa versoja. Ehkä se yksi oli vain aikaisessa, etuajassa ja muut tulevat perässä ?

• toivoa on

Voin sanoa että EI varmaan ole kuolleet, niitä ei saa millään tapettua.Odottele rauhassa, risukasatkin alkavat kohta vihertää ja maasta alkaa pukkaan uutta kasvua.

• kuolleet kärhöt :(
        toivoa on kirjoitti:

Voin sanoa että EI varmaan ole kuolleet, niitä ei saa millään tapettua.Odottele rauhassa, risukasatkin alkavat kohta vihertää ja maasta alkaa pukkaan uutta kasvua.

minä ostin myös kolme kärhistä saunan kuistin seinustalle,ja vain yksi onneton nyypäle sielt nyt keväällä kuoriutui..laitoin siis viimekevään,ei tullu kun yksi ainoa elävä viimekesän ja nyt se samainen rääpäle nostaa päätään. millainen paikka kärhöllä on paras??tää on aikas varjosalla paikalla,hiekkaa on.vettä saa. silti sellanen hentoinen rihma. saako antaa lannotteena hepankakkaa??

• kastella

niitä. Luulin omanikin kuolleen ja katkoin noin puoleen metriin kuivat oksat. Eikös vaan juuresta alkoikin kasvaa uutta. Viime vuonna toisessa paikassa toinen kärhö "kuoli", mutta tänä vuonna sieltäkin alkoi versoa pukata. Kastele istutuspaikkoja niin, etteivät pääse kuivumaan.
      Aika yllättäviä ne tuntuvat olevan. Kai istutit syvälle? Eikä paahda juurille?

• pikuna

Minulla ainakin ovat pitäneet "välivuosia". En tiedä miksi, mutta annan ne olla rauhassa. Samoin on käynyt alppiruusuille.

• rauhassa

taimitarhalla sanottiin, että ei pdä kuokkia ylös jos ei seuraavana vuonna verso, voi pitää kolmekin välivuotta

• rifde
        rauhassa kirjoitti:

taimitarhalla sanottiin, että ei pdä kuokkia ylös jos ei seuraavana vuonna verso, voi pitää kolmekin välivuotta

että eivät ehkä olekkaan kuolleet, vaan pitävät välivuotta. Mulla on 5 vuotta olleet kiinankärhöt, jotka ovat joka vuosi kukkineet ja kasvaneet hyvin. Nyt ei sitten tullut mitään kasvua. Tosin kahtena vuonna pienet vihreät madot söivät kaikki lehdet ja kukkanuput. Myrkytin niitä ja lopulta hävisivät, mutta toivottavasti samalla ei hävinnyt myös kärhöt.

• parikkalan piika
        rifde kirjoitti:

että eivät ehkä olekkaan kuolleet, vaan pitävät välivuotta. Mulla on 5 vuotta olleet kiinankärhöt, jotka ovat joka vuosi kukkineet ja kasvaneet hyvin. Nyt ei sitten tullut mitään kasvua. Tosin kahtena vuonna pienet vihreät madot söivät kaikki lehdet ja kukkanuput. Myrkytin niitä ja lopulta hävisivät, mutta toivottavasti samalla ei hävinnyt myös kärhöt.

Minulla kasvaa talomme luoteisseinustalla 20-vuotias alppikärhö, joka on leikattu alkukesästä pari vuotta sitten alas ja jo samana kesänä se venyi parimetriseksi ja syyskesästä kukki. Nyt sitä taas on jouduttu leikkamaan, kun yltää jo talomme katolle asti. Se on tosi sitkeä kasvi, joka ilman hoitoa kasvaa ja kukkii upeasti. Kuivina kesäpäivinä toki olen alppikärhöäni kastellut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2930
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2622
    3. 148
      2284
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2259
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1880
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1716
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      105
      1664
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      312
      1569
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1469
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1456
    Aihe