Meillä on pihalle laitettu kivituhkaa, kooltaan muistaakseni jotain 8-11mm..? Ongelma on se että irtonaiset kivet kulkeutuu sisälle ja pyörii pihassa ikävästi kenkien alla.. Eli kysymys onkin: jos nyt siihen laittaa päälle tuhkaa joka on 0-6(tai jotain sinne päin..) niin tunkeutuuko ne isot kivet siitä läpi ja koko homma on menny ihan hukkaan???
kivituhka ongelma
4
7831
Vastaukset
- nääs...
8-12 on sepeliä, kuten hiekotus sepeli 4-8mm. Kivituhka on sitten nolla alkuista esim. 0-3mm. Itse asiaan... Jos tuhkaa levitetään riitävä kerros, elikkäs sen verran että sepeli peittyy ko. ongelma häviää, mutta jos hiekotat pihaa talvella hiekotus sepelillä se jää pintaan ja kulkeutuu sitten kenkän pohjissa sisälle.
- tuhkaongelma
kivituhka on muutenkin huono pihapinnoite. Sateen jälkeen ja syksy-kevätaikaan tuppaa märkä kivituhka kulkemaan kenkien pohjissa sisälle. Riittävän karkea sora ei tartu kenkiin ja on ihan mukavan näköinenkin, jos on seulottu tasakokoiseksi.
- suunnitteluhortonomi
Kun muistais aina pitää hoitonäkökohdat mielessä... okei, kivituhkasta voi tulla aluksi kamaa mukaan kengänpohjiin. Mutta haravoimalla kivituhkapinnan säännöllisesti, pysyy se melko rikkaruohottomana (mikäli pohjat on oikein tehdyt).
Panepa sorat pihamateriaaliksi, niin selviät ilman kivituhkan pölyjä, mutta rikkikset saatkin sitten myrkyttää - ja piha on "kivannäköinen" monta viikkoa.
Koskee myös muuten muita "koristesoralla" päallystettyjä alueita, joten miettikää ensi, miten ajattelitte pitää alueet siistinä?
- nääs...
Niin taitaa sitä aina jonkin verran kenkän pohjissa kulkeutua sisälle oli sitte vähän hienompaa tai karkeempaa. Ehkäpä ainoo ratkasu on tehdä pihaan kiveys tai asfaltti päällyste. Tietysti maksaa murske pintaa enemmän, mutta sen saa harjattua/pestyä puhtaaksi. Silloin ei kulkeudu mitään sisälle sateellakaan ja onhan laatoitus hyvän näköinenkin...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst24914351Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1483817PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1283722Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1631492Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun3691464En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O131330Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn471251Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81001Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok45928En pystynyt vaan vastaamaan...
Kaikki on ihan solmussa eikä ole voimia alkaa ratkaista naisena 😔93783