Joka keväinen

Jaguar-kuume

on alkanut taas vaivata. Olen katsellut tuollaista 2000-luvun Jaggeja sillä silmällä. Jotkut puhuvat S-typen puolesta, sitähän valmistettiin ilmeisesti 2002 saakka. Mitkä ovat sen vahvuudet mielestänne X-typeen verrattuna? Entä miten huolto. Täällä Porissa ei ole merkkihuoltamoa, pystyvätköhän muut huoltamaan Jaggen? Bensiini/diesel - siinäkin yksi pulma? Kiitollisena odotan asiantuntijoiden neuvoja.

10

968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S-type vuosimalli 2003

      Ja kerrassaan hieno auto ajaa :-)

      • uusi s-type

        että sillai, ja onhan se vielä muutamaa astetta parempi kuin pikkujagge x type.


      • perusteluja
        uusi s-type kirjoitti:

        että sillai, ja onhan se vielä muutamaa astetta parempi kuin pikkujagge x type.

        Joo, eli kaks s-typen puolesta, mutta perusteluja, jos jaksaisitte vielä vähän laittaa. Sanottiinhan S-typeäkin aikoinaan pikku-Jaggeksi, kunnes tuli X-type!


      • Stype
        perusteluja kirjoitti:

        Joo, eli kaks s-typen puolesta, mutta perusteluja, jos jaksaisitte vielä vähän laittaa. Sanottiinhan S-typeäkin aikoinaan pikku-Jaggeksi, kunnes tuli X-type!

        Kolmas S-typen puolesta. Siinä on sitä legendaarisuutta.
        Perustelut: aja sillä niin tiedät.


    • S-type 04

      Jotenkin mielestäni dieseel ei istu Jaguaarin imagoon, mutta tietenkin paljon ajavalle se on järkiratkaisu.
      S-type on matalampi, ja kauniimpi muodoiltaan, ja siinä on sitä tiettyä aristokraattisuutta, jota ainakin itse enemmän arvostan.
      X-type muistuttaa enemmän sarjavalmisteista jokapojan autoa, mutta uskon ettei huono ole sekään.
      Omassa yksilössäni S-type, ei vikoja ole ilmennyt, ja kyyti on mukavaa jopa erinomaisen ylellistä, automaattivaihteisto on välityksiltään ja toiminnoiltaan huippuhieno.
      Bensalla mennään ja kulutus on 11 litran tietämillä kaupungissa ja 7 litran tietämillä matka-ajossa.
      Huoltohinnat ovat halvemmat, kuin monessa muussa merkissä.
      Porin seudulla en tiedä huolloista, mutta huoltoväli kun on pitkä ja huollot harvoin, suosittelen niiden teettämistä merkkihuollossa vaikka muualla.
      S-type on mainio auto. Suosittelen.

      • ekipeki

        Aluksi vierastin ajatusta diesel Jaguaarissa (ollut s-type 2,5 ja nyt alla s-type 4.2). Ajelin sitten kaverini s-type 2.7 dieselillä ja pidin kovasti, kunhan vain ajatukseen tottuu. Yllättävän hiljainen ja väänsi kiihtyi ihan kivasti. XF:ssä sama juttu. Itse kyllä asetan 3.0 bensan tai v8:n kyllä edelle, mutta mieli voi muuttua, kunhan pääsee kokeilemaan Jaggen uutta 3.0 S diesiliä. Vääntöä pisaa ja kiihtyvyyttä. Kaikkineen, pitkän autohistorian jälkeen on päätepiste (?) kyllä Jaguar. Ei ole löytynyt mitään samaa tuntua muissa (ja monta on ollut, 5 Alfaa=tosi kivoja, 2 mersua, 2 bmv=koko ajan korjaamolla, jne jne). Kestävyys ja luotettavuus on myös ainakin s-typessä (ja miksei muissakin) ollut erit. hyvä.


    • vm. -01

      x-type hieno ajaa, sport-alusta toimii hienosti.. S-typeä en voi kommentoida, kun en ole kokeillut moista, ulkonäöltään hieno

      • ekipeki

        Koeaja ihmeessä ainakin 3 kpl S-typeä (2.7diesel, 3.0 ja 4.2) ja XF bensa sekö diesel. Kyllä sitten tiedät että kaikki Jagget on erinomaisia mutta on niissä erojakin.


    • jouska.

      Minulla manuaali S-type 3.0. Aivan erinomainen ajaa, suosittelen.

      • ex

        Mullakin oli S-type. Aivan loistava auto ja tosi vaikea päättää mihin vaihtaisi seuraavaksi. XF on täys pettymys. Edestä Seat ja takaa Mondeo. Kojelauta peltiä ja muovia teinilelut. Toinen juttu on se, että merkkiliike ei halua Jaggeja vaihdossa (=hyvittää reilusti alle muiden)... miksiköhän?

        SÄÄLI, että pudottivat S-Typen pois valmistuksesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      218
      1703
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1574
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1278
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1209
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      126
      1177
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      93
      1125
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1085
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      1026
    9. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      93
      997
    10. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      63
      993
    Aihe