ETINEN ISTUKKA

suttura

Heippa!! Mä yritän vielä viimeisen kerran, jos vaikka tätä kautta löydän kohtalotoverin.. Ymmärrän että meitä ei ihan älyttömästi ole,kun kuulumme 0,5%:n raskaana olevista, mutta olisi tosi kiva löytää joku ihminen,joka on samassa tilanteessa kanssani. Olen siis rv.31 ja risat, makaan sairaalassa,kun istukka rupesi vuotamaan. En tiedä kauan täällä joutuu aikaa viettämään, mutta olisi kuulla samassa tilanteessa olevien/jo leikattujen ihmisten kohtaloista. Kiitokset taas etukäteen!!!

7

3862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhempi äiti

Ensinnäkin olet nyt turvallisessa paikassa , jossa on leikkaussali valmius. Joten parempi olla sieelä kuin kotona pyörittelemässä asiaa. Vauvan vointia pystytään tehokkaasti seuraamaan ultrasta. En kuulu samaan ryhmään kanssasi koska istukka ei olut edessä , mutta kokemusta osastolla "makaamisesta" on:) Verenpaine , maksantoimintahäiriö , sairastujat noin 1-2% väestöstä pistivät petiin viikolla 34. Sekto oli viikolla 39. Tuntuu hurjan pitkältä , mutta nyt 3 vuotta myöhemmin ja terveen lapsen kanssa ajattelen hyvä , että seurattiin. Voimia sinulle!

• tuossa

tapauksessa ainut turvallinen tapa synnyttää

• suttura

Kun istukka on kohdunsuun edessä, niin alatiesynnytys ei onnistu, leikkauksessa on riskinsä,kun ensin on mentävä istukan läpi, äidillä on verenhukan riski, ja vauvalla hapenpuutteen riski. Mulla syynä saattaa olla aiempi sektio ja kaavinta, jotka olisivat aiheuttaneet väärään paikkaan menneen istukan. Eli siis rakenteellinen vika..

• minä~

Mulla oli viime raskaudessa etinen istukka, todettiin rv 18 6 kun menin verenvuodon takia päivystyksen kautta ä-polille. Istukka oli aivan kohdunsuun reunalla, ehkä jopa päällä(?). En oo ihan varma. Kaikki ei menny hyvin vaan vuoto kesti ja keskenmeno tuli vuotoa seuraavana pvänä rv 19 0. ;( Ja tästä on nyt vko aikaa. Onneksi sulla on parempi tilanne, sillä noilla vkoilla vauva jää aika varmasti henkiin toisin ku mulla ei ollu mitään mahkuja saada pientä syliin. :((( Syytä keskenmenolle ei tiedetä, että oliko vika istukan sijainnissa vai oliko se alunperinkin huonosti kiinni vai mitä jne. Vastauksia odotellessa ja uutta raskautta toivoessa. :( Sen tiedän että rv 34 vkoilla vauva saa syntyä jos niikseen menee eli kun rv 34 tulee täyteen sairaalassa olijat kotiutetaan. Tosin ku sulla on vuotoa niin sit en tiedä.

• Sara

Minulla oli viime raskaudessa etinen istukka, joka todettiin aika varhaisessa vaiheessa. Sitten toivottiin ja odotettiin, että istukka siirtyisi kohdun kasvun myötä, mutta niin ei tapahtunut. Useita kertoja menin ambulanssilla sairaalaan, kun vuoto alkoi- nämä vuodot alkoivat vasta viimeisen kolmanneksen aikana minulla. Joka kerta pelkäsin, että nyt käy huonosti, mutta aina pääsin takaisin kotiin. Rv 36 sektiolla syntyi terve poika, joka nyt jo kolme vuotias:)

• kfjfijihfefob

Moi! Mulla sama tilanne, eli etinen istukka, joka tulee siis kohdunsuunpäälle. viikkoja kasassa 32. Olen ollut pari kertaa tarkkailussa vuodon takia. Mutta en pidempiä aikoja. Nyt olen sairaslomalla. Miten paljon ja usein sinä ap. olet vuotanut? Oletko pitkään maannut sairaalassa? Millä viikolla sulla on tarkoitus tehdä sektio? Mulla odotellaan viikolle 37, jos kaikki menee hyvin. Nyt tosiaan yritän ottaa rauhallisesti ettei vuotoja enään tulisi.

• suttura

Kiva kuulla että on muitakin.. Ei siis kiva homma ollenkaan,mutta en ole yksin. Eli tiistaina jouduin sairaalaan,kun aloin vuotamaan. perjantaina tulee viikkoja 32. On puhuttu että pääsisin kotiin ensi viikolla, jos ja kun pääsen ensin liikkumista kokeilemaan. Eli tähän asti on vessa ollut ainoa paikka johon olen saanut mennä.. Ambulanssilla tulin esikoisen kanssa sairaalaan,kun vuotoa tuli ykskaks runsaasti. Vuoto onneksi loppui levolla, se on syy että pääsen kotiin. Toisaalta nyt hirvittää kaikki, ei voi nostella tyttöä, ei voi käytännössä tehdä enää mitään, ettei istukka repeä, tai irtoa. Mä luulen että sektiota ei tehdä ennen kun on pakko, heinäkuussa on la., mutta jos jotain tapahtuu, tai joudun tänne uudestaan, niin aion vaatia viikolla 36 leikkausta. Kortisonit sain viime viikolla, että toivottavasti pikkuisen keuhkot olisi suht valmiit,kun aika tulee. (tästähän tuli romaani)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      115
      5289
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3228
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2811
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2307
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1810
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe