En tiedä liittyykö tämä nyt kuluttajasuojaan mutta olen yrittänyt poistaa henkilötietojani yhdestä senttihuutokaupasta. Olen kirjallisesti yrittänyt jo moneen otteeseen mutta aina vaan tilini on auki. Tietoni kuitenkin ovat huutokaupan pitäjälle tarpeettomia ja siksi ne henkilösuojan mukaan pitäisi poistaa. Toimintahan on henkilösuojan mukaan jo rikos. Miten toimitaan? Lisäksi haluan oman mielenrauhanikin takia, että minulla ei ole tiliä kyseiseesä paikassa.
Henkilösuoja
2
663
Vastaukset
- sulo k
Jos ko. senttihuutokauppa on Suomessa, henkilötietolain mukaan voit pyytää tietosi poistettavaksi. Ongelmana on vaan se, että nuo senttihuutokaupat eivät pääsääntöisesti toimi Suomesta käsin eikä Suomen henkilötietolaki näin ollen ole voimassa.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990523
29 §
Tiedon korjaaminen
Rekisterinpitäjän on ilman aiheetonta viivytystä oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn vaatimuksesta oikaistava, poistettava tai täydennettävä rekisterissä oleva, käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellinen, tarpeeton, puutteellinen tai vanhentunut henkilötieto. Rekisterinpitäjän on myös estettävä tällaisen tiedon leviäminen, jos tieto voi vaarantaa rekisteröidyn yksityisyyden suojaa tai hänen oikeuksiaan.
Jollei rekisterinpitäjä hyväksy rekisteröidyn vaatimusta tiedon korjaamisesta, hänen on annettava asiasta kirjallinen todistus. Todistuksessa on mainittava myös ne syyt, joiden vuoksi vaatimusta ei ole hyväksytty. Rekisteröity voi saattaa asian tietosuojavaltuutetun käsiteltäväksi.
Rekisterinpitäjän on ilmoitettava tiedon korjaamisesta sille, jolle rekisterinpitäjä on luovuttanut tai jolta rekisterinpitäjä on saanut virheellisen henkilötiedon. Ilmoitusvelvollisuutta ei kuitenkaan ole, jos ilmoittaminen on mahdotonta tai vaatii kohtuutonta vaivaa. - Anonyymi
On se hölmöläisen hommaa koko henkilösuojalaki. Nimet ja puhelinnumerot pitäs olla salaisia, vaikka niitähän monet tahot tarvitsevat ja ovat elintärkeitä kaikille, mutta verotiedot pitääolla julkisia, vaikka kukaan ei niitä välttämättä tarvitse
Voi äiti!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371391
- 671205
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106808