Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kummilahja

hyvä idea vaiko?

Hei meillä on parin viikon päästä pienokaisemme ristiäiset ja olen miettinyt, että pitäisikö muistaa kummeja pienillä lahjoilla? Itse olen kummi enkä ole ikinä lahjaa saanut, mutta tuli tämmöinen vain mieleen. Onko kellään kokemusta? Oletteko antaneet tai saaneet? ja missä vaiheessa ristiäisiä olete antaneet/saaneet? Kiitos jo etukäteen!

4

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahden lapsen kummitäti

      Olen kahden pikkupojan kummina, enkä kummankaan vanhemmilta saanut ristiäisten yhteydessä mitään lahjaa enkä kyllä tällaista olisi kaivannutkaan. Mielestäni oli kuitenkin mukavaa, että ristiäisten jälkeen lähetettiin vielä valokuvia kummilapsesta. Jos haluaa oikein panostaa tähän, niin voihan vaikka itse tehdä jotkut kivat keyhykset yms. Ei siinä mielestäni kummempaa kummille tarvi =)

    • muumi-kummi

      Itse kummina olisin todella otettu vaikka pienokaisen kuvasta kehystettynä. Voisit ojentaa lahjat vaikka ihan tilaisuuden lopuksi. Kaunis ajatus :)

    • lahjaksi

      Annettiin kummeille lahjaksi mukit, joihin oli painettu kummitytön kuva. Annettiin vasta ristiäisten jälkeen..

    • antaa lahjoja

      Olin joskus vähän miettinyt että annan kummeille lahjat. Pidimme kuitenkin ristiäiset joulun alla (käytännön syistä) ja vielä eri kaupungissa kuin missä asumme eli jouduimme maksamaan kirkon tilojen vuorkasta melkein 200euroa. Meni niihin juhliin ja jouluun niin paljon rahaa ettei olisi ollut enää varaa ostaa mitään lahjoja kummeille. Toisaalta olen itse useamman lapsen kummi enkä koskaan ole lahjaa saanut niin en usko että omankaan lapsemme kummit mitenkään edes ihmettelivät sitä etteivät lahjaa saaneet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe