ennen oli 125-135.. eiks toi 170 oo vähän liian turhan nopea?
vauvan syke 170..
5
5471
Vastaukset
- Nainen...
Tällaisen löysin netistä: Normaali lyöntitiheys on 120-160 kertaa minuutissa. Alkuraskaudessa syke on tiheämpi kuin raskauden lopulla. Sikiön liikkuminen nostaa pulssitasoa. Normaalit sydänäänet ovat voimakkaat, soinnikkaat ja niiden rytmi on tasainen. Pysyvä nopealyöntisyys eli takykardia (yli 160/min) tai hidaslyöntisyys eli bradykardia (alle 120/min) sekä toistuvat sikiön sydämen lisälyönnit ovat syy lähettää äiti äitiyspoliklinikalle jatkotutkimuksiin.
- vastata näillä tiedoilla
Kuuntelitko itse dopplerilla vai neuvolassa? millä viikoilla olet? Liikkuiko sikiö vilkkaasti? Oliko syke kokoajan yli 160 vai käväisikö vain? Jne, jne.... Jos pitkään syke on tuota luokkaa, se voi kertoa siitä, että vauva on stressaantunut (infektio tms.) Kertaalleen ja hetkittäin syke voi käydä noilla lukemilla ihan huoletta, etenkin jos lapsonen touhuilee jotain. Jos lukema saatiin neuvolassa, olisi nlatäti varmasti tehnyt asialle jotain, jos tarpeelliseksi katsoo. Jos itse totesit asian niin katso parin tunnin päästä uudelleen ja kiinnitä huomiota siihen vaihteluun, ettei jumputus ole kokoajan tasaista 165-170 luokkaa minuuttien ajan.
- tarkkailla....
Riippuu millä raskausviikolla. Just tänään kävin neuvolassa ja 120-160 on ihan ok rv.15-16 menossa. Alussa raskautta voi olla jopa 180. Joillakin raskauden edetessä on alle 160, mutta joillakin se voi olla koko ajan 160 pintaan. Omalla kohdalla vko sitten 160 ja nyt 152.
- äitikin
Ymmärrän että olet huolissasi, eihän omaakaan raskausaika kaukana ole. =) Mutta, meillä lapsella oli syke koko ajan 170-180 meni jopa 200 jolloin mittarit ei enää mitanneet tuloksia. Tuolloin en edes osannut olla huolissani siitä, enkä kyllä osaisi olla vieläkään siitä huolissani. Monesta muusta asiasta stressasin koko raskausajan. Saimme terveen lapsen, kovista sykkeistä huolimatta. Ja kyllä, olin sairaalassakin omien ja vauvan kovien sykkeiden takia.
- sanniiii
Kyllä tuo on ihan normaalia. Mä kävin neuvolassa rv 9 4 jossa kuulu syke 170 ja korkeimmillaan 177. Kysyin vielä että onko normaalia, neuvolantäti sanoi että on joten ei syytä huoleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2561832Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys151308Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2091239Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851105Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60913- 64893
TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18884- 51826
Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126790Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61783