Eikö naapuria voi tervehtiä?

morottelija

Asun kerrostalossa. Aina jos näen rappukäytävässä, hississä tai kadulla jonkun naapurin, tervehdin häntä. Usein saan vain vihaisen mulkaisun enkä mitään vastausta. Ihmetyttää tuollainen. Ovatko ihmiset niin ujoja, ettei voida edes hississä vastata tervehdykseen ja jurotetaan vain hiljaa. Olen minäkin ujo, mutta en sentään epäkohtelias. Kerrankin tervehdin erästä isää ja poikaa, jotka tulivat hissistä, mutta he vain keskeyttivät juttunsa hetkeksi, eivät vastanneet mitään ja sitten taas jatkoivat juttuaan :D Kyllä hieman ihmettelin tuollaista käytöstä. No eipä siinä, minä jatkan morottelua, ei tartte vastata. :)Muutama naapuri onneksi osaa vielä käytöstavat ja tervehtii. Joskus jopa ihan oma-aloitteisesti. ;) Onko muilla vastaavia kokemuksia?

48

1987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta..

      ..tuollaisista morottajista, jotka tervehtivät täysin vieraita ihmisiä omien kerrostalojen välittömässä läheisyydessä. Typerää!

      • morottelija

        Kuin ne kehtaa :D Toivottavasti et kovin paljon oo ahdistunu.


      • mutta alkeellista käytöstä ...

        Ihan sen verran voi normaaleja tapoja noudattaa, että tervehdit takaisin, vaikka et muistaisi ikinä kyseistä tyyppiä nähneesi. Ei tarvitse tervehtiä, mutta normaali ihminen vastaa tervehdykseen. Olen asunut yli kymmenen vuotta samassa kerrostalossa eikä minulla ole mitään hinkua tutustua naapureihin. Naamat ovat kuitenkin ihan tuttuja, joten sen verran käytöstapoja voisi olla, että takaisin tervehtii. Senkin vielä tajuan, ettei ekalla kerralla reagoi, mutta voisikohan edes useamman kerran jälkeen? Osalla on tapoja, osalla ei.


    • jatka vaan

      Tervehtiminenhän on yksi hyvistä perustavoista maailmalla liikkuessa ja monissa maissa tervehtiminen jopa isojen virastorakennuksien hisseissäkin on ihan normaalia. Joten suomalaisen tuntee aina siitä, että hän kääntää päänsä pois. Se on uskomatonta ja niin totta, joten tervehdi vain sinnikkäästi jurottajista huolimatta. Olet tarkoitettu isommille vesille!

    • hyvinkin

      Pelkäävät ehkä, että heidän elämästään udellaan enemmänkin, vaikka kyseessä on pelkkä tervehtiminen? Se on kuitenkin elämän pieniä iloja, päivän piristyksiä, kun kumpikin vastaantulija tervehtii ja tulee tervehdityksi.

      • morottelija

        Joo, niinhän se on :) On myös mukavaa piristää takanatulevien (siis muidenkin kuin naapurien)päivää pitämällä heille ovea auki. Siis vaikkapa kaupassa tai virastossa. Moni oikeasti ihan hämmästyy. Tulee itsellekin hyvä mieli, kun näkee, miten toinen ilahtuu =) Tuollaisessa tilanteessa ihmiset kyllä lähes aina kiittävät.


      • on..
        morottelija kirjoitti:

        Joo, niinhän se on :) On myös mukavaa piristää takanatulevien (siis muidenkin kuin naapurien)päivää pitämällä heille ovea auki. Siis vaikkapa kaupassa tai virastossa. Moni oikeasti ihan hämmästyy. Tulee itsellekin hyvä mieli, kun näkee, miten toinen ilahtuu =) Tuollaisessa tilanteessa ihmiset kyllä lähes aina kiittävät.

        paljon ihmisiä kenelle se morottaminen ei lopulta riitä, ja sitten se typerä nokka työnnetään toisten asioihin.


      • morottelija
        on.. kirjoitti:

        paljon ihmisiä kenelle se morottaminen ei lopulta riitä, ja sitten se typerä nokka työnnetään toisten asioihin.

        Tiedän myös sen. Olen joutunut kiusalliseen tilanteeseen joskus pesutuvassa :D. Naapuri alkoi avautua henkilökohtaisista ongelmistaan. Kiusallistahan se oli. Kyllä minä silti ihmettelen, ettei tervehdykseen vastata. Olen ennen tänne muuttamista pitänyt sitä itsestään selvyytenä.


      • siinä kaikki.
        morottelija kirjoitti:

        Tiedän myös sen. Olen joutunut kiusalliseen tilanteeseen joskus pesutuvassa :D. Naapuri alkoi avautua henkilökohtaisista ongelmistaan. Kiusallistahan se oli. Kyllä minä silti ihmettelen, ettei tervehdykseen vastata. Olen ennen tänne muuttamista pitänyt sitä itsestään selvyytenä.

        Jatkokeskusteluun ei tarvitse lähteä. Toisaalta voihan sitä ymmärtää keskustelukumppania tarvitsevaa, jos oma tilanne sen silloin sallii. Kannattaa vaan olla ajoissa kielteinen, ettei tule kuulluksi liikaa, jolloin on vaikeampaa lopettaa yhteys.


      • Hmm..
        morottelija kirjoitti:

        Joo, niinhän se on :) On myös mukavaa piristää takanatulevien (siis muidenkin kuin naapurien)päivää pitämällä heille ovea auki. Siis vaikkapa kaupassa tai virastossa. Moni oikeasti ihan hämmästyy. Tulee itsellekin hyvä mieli, kun näkee, miten toinen ilahtuu =) Tuollaisessa tilanteessa ihmiset kyllä lähes aina kiittävät.

        Kuulostaa tutulta, taidan tuntea sinut.


      • morottelija
        Hmm.. kirjoitti:

        Kuulostaa tutulta, taidan tuntea sinut.

        Onko meitä ovia aukovia niin vähän? :)


      • morottelija
        Hmm.. kirjoitti:

        Kuulostaa tutulta, taidan tuntea sinut.

        Etunimeni alkaa M:llä :D


      • Anonyymi

        Ei minusta niin rasittavia ihmisiä jotkut , tunkevat juttusille, ym
        Naapuria ym ei tarvi tervehtiä
        Niitä on monenlaisia joten parempi pitää etäisyyttä jos niin haluaa


      • Anonyymi
        morottelija kirjoitti:

        Tiedän myös sen. Olen joutunut kiusalliseen tilanteeseen joskus pesutuvassa :D. Naapuri alkoi avautua henkilökohtaisista ongelmistaan. Kiusallistahan se oli. Kyllä minä silti ihmettelen, ettei tervehdykseen vastata. Olen ennen tänne muuttamista pitänyt sitä itsestään selvyytenä.

        Joistakin moikkaajista tulee riesa


      • Anonyymi
        morottelija kirjoitti:

        Joo, niinhän se on :) On myös mukavaa piristää takanatulevien (siis muidenkin kuin naapurien)päivää pitämällä heille ovea auki. Siis vaikkapa kaupassa tai virastossa. Moni oikeasti ihan hämmästyy. Tulee itsellekin hyvä mieli, kun näkee, miten toinen ilahtuu =) Tuollaisessa tilanteessa ihmiset kyllä lähes aina kiittävät.

        Mulle ei ole ikinä tapahtunut noin.

        Olen itse yllättynyt siitä, että se jolle pidän ovea auki, jopa päästän siis edeltäni menemään, joka oli minun jälkeeni tulossa, kävelee nokka pystyssä ohi, ihan kuin olisin virallinen oven avaaja/töissä siellä/joku portieeri.

        Siis joo, mielessä kävi yhdenkin kerran, että eihän raskaus ole sairaus, kun nainen ei vilkaissutkaan minuun, joka olin jäänyt pitämään ovea auki. Kiittämisestä puhumattakaan.

        Ehkä kulkivat niin ajatuksissaan?

        Aivan saman olen huomannut tehtävän jopa pienikokoiselle hennolle tyttölapselleni, varsinkin lapsiperheet joilla pieniä lapsia, kävelevät nokkavasti ja itsestäänselvästi ohitseen, koska on kiltti ja lempeä.

        Tekeekö perheellistyminen törkeäksi?

        En voi uskoa, että noista perheenjäsenistä ei kukaan näe häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle ei ole ikinä tapahtunut noin.

        Olen itse yllättynyt siitä, että se jolle pidän ovea auki, jopa päästän siis edeltäni menemään, joka oli minun jälkeeni tulossa, kävelee nokka pystyssä ohi, ihan kuin olisin virallinen oven avaaja/töissä siellä/joku portieeri.

        Siis joo, mielessä kävi yhdenkin kerran, että eihän raskaus ole sairaus, kun nainen ei vilkaissutkaan minuun, joka olin jäänyt pitämään ovea auki. Kiittämisestä puhumattakaan.

        Ehkä kulkivat niin ajatuksissaan?

        Aivan saman olen huomannut tehtävän jopa pienikokoiselle hennolle tyttölapselleni, varsinkin lapsiperheet joilla pieniä lapsia, kävelevät nokkavasti ja itsestäänselvästi ohitseen, koska on kiltti ja lempeä.

        Tekeekö perheellistyminen törkeäksi?

        En voi uskoa, että noista perheenjäsenistä ei kukaan näe häntä.

        Ja tämä sama on tapahtunut useammalla paikkakunnalla.

        Jopa pääkaupungissa lastenrattaiden kanssa kulkeva meni itsestäänselvästi ohitseni kuin ei näkisi että pidän ovea auki.

        Nyt kun siis mietin niin törkeitä ovat juuri ne joiden pitäisi kasvattaa seuraavaa polvea.

        Ei vaaraa, että he (raskaana olevat, pikkulapsiperheet) pitäisivät muille ovea.

        Minusta pikkulapsiaika oli rankkaa just myös fyysisestikin kun on kerrostalossa vaunujen roudaaminen, ja tuo kulkeminen ym ja on tehnyt mieli sen takia auttaa muita, mutta todella törkeät kokemukset on saaneet minut lopettamaan näitten palvelusten teon, vaikka en nyt ehkä kiitosten takia olekaan, mutta kun on näkymätön ja toiset ovat röyhkeitä, käyttävät kiltteyttä hyväkseen.

        Minusta kenenkään ei tarvitse tervehtiä muita. Kunnioitan ihmisiä, jotka ei sosialisoi naapureiden kanssa, sen verran huonoja kokemuksia sosialisoivista naapureista.


    • minäkin tervehdin

      Muutin muutama vuosi sitten omakotitaloon, joka oli asuinaluueen syvimmässä päässä. Ajaessani sinne tai sieltä näitä asuinkatuja aloin moikkaamaan jokaista "naapuriani", joka vain sattui olemaan etupihallaan tai muuten kulkemassa alueella. Reppanoista ei yksikään moikannut takaisin, mutta puolen vuoden kuluessa oppivat nostelemaan käsiään tervehdykseen. Ketään heistä en tunne, enkä kenenkään kanssa ole puhunut, mutta nyt nousee niiden lapa ensimmäisenä. Kyllä on hupikansaa suomalainen jääräpää jurottaja.

    • morottaja.-

      Asut varmaan jossakin isommassa asutuskeskuksessa. Varsinkin helsingissä noin tupajääriä tuntuu riittävän. Täällä maakunnassa kyllä tervehtivät. Haluan olla omissa oloissani enkä välitä tutustua naapureihin sen enempää ja kun niitä tervehtii ja on kohtelias eikä jää jauhaman niin ne jättää sut rauhaan.

      • olen morottaja.

        Tervehdin naapureitani. Mutta jätän kontaktin tervehtimiseen. Kerran pihatalkoissa kerroin yhdelle naapurista(entinen naapuri nykyään) omasta elämästäni. Kuinkas kävikään. Tuo naapuri kerran kännipäissään otti avautumiseni lyömäaseeksi. Siihen loppui minun osaltani pihatalkoot ja jutustelu naapureitteni kanssa. Edelleen morottelen avaan ovea. Mutta siihen se nykyään jää.


    • Huono itsetunto

      Minulla oli nuorempana huono itsetunto ja olin koulukiusattu ulkonäköni vuoksi. En tervehtinyt ihmisiä ja olin varmaankin tökerö, vaikka tosiasiassa olin tosi ujo ja kuoreeni vetäytynyt. Ex opetti minut kävelemään selkä suorassa ja nyt tervehdin naapureita, joista osa ei tervehdi takaisin. Minusta tervehdys tarkoittaa: "Hei, en ole uhka sinulle, olen ystävällisissä aikeissa." Eläinmaailmassa katseen pois kääntäminen tarkoittaa samaa, eli ei haluta olla uhka toiselle. Ehkäpä nämä jurottajat ovat taantuneet eläinkunnan tasolle tai ovat samanlaisia, itsestään epävarmoja ihmisiä.

    • kyllä yleensä

      tervehdin takaisin, vaikka olis ihan tuntematonkin.

      Mutta täytyy sanoa, että erästä naapuriani en todellakaan enää tervehdi - sen verran vaikea on tapaus.

      • pakko????????

        tervehtiä. Jos ja kun joutuu koko työssäolo aikansa hokemaan olaa hyvä kiitos. Näkemiin tervetuloa uudestaan, yli 40vuotta en muuten enään nää ketään sorivaan en tervehdi.


      • Naapurin tuttu
        pakko???????? kirjoitti:

        tervehtiä. Jos ja kun joutuu koko työssäolo aikansa hokemaan olaa hyvä kiitos. Näkemiin tervetuloa uudestaan, yli 40vuotta en muuten enään nää ketään sorivaan en tervehdi.

        Minäkin olen ollut yli 30 v. asiakaspalvelussa ja tervehtinyt satoja ihmisiä päivässä. Silti minua ei rasita tervehtiä naapuria, on niin kiva tunne kun tullaan vastakkain ja ollaan kuin tuttuja keskenään. Enemmän rasittaa ne naapurit jotka ei tervehdi. En koskaan juoruile naapureiden kanssa, pelkkä morjestus riittää luomaan tiettyä yhteenkuuluvuuden tunnetta.


    • tervehdin

      Minäkin olen aina tervehtinyt naapureitani, vaikka eipä nuo niin kaksisia ole, mutta nyt kun vaihdoin uuden auton , niin naapurit lakkas tervehtimästä, kyllä se näyttää johtuvan kateudesta....olisivat mokomat tehneet töitä aikoinaan, niin heilläkin olisi varaa elämiseen...))

      • Saara

        Asun taloyhtiössä, jossa kaikki ovat enemmän tai vähemmän tekemisissä keskenään. Kun muutin tänne, ihmettelin, kuinka naapurit tervehtivät kaikki toisiaan, minuakin uutta tulokasta. Sitten taloon muutti perhe, joka pian omi "joukon johtajan" roolin itselleen ja kuinka ollakaan meikäläinen on kuin ilmaa vain. Muut kyllä tervehtivät edelleen ja juttelevatkin mutta ei kyllä huvita mennä joukkoon mukaan kun nämä yhdet ovat kuin meikäkäinen olisi kuin ilmaa. Olen tulkinnut, että kyse on kateudesta mutta en kyllä ymmärrä mitä kadehtimisen aihetta meikäläisessä voi olla. Ihmeellinen on ihmisen mieli...


      • morottaja----

        Mulle kävi kerrostalossa asuessa toisinpäin. Isäukko lähti lomalle ja halusi antaa ison bemarinsa siksi aikaa mulle ajettavaksi. Sen parin viikon aikana mulle alkoi talon mummotkin morjestamaan jotka ei niin ennen olleet tehneet.


      • ovat,
        Saara kirjoitti:

        Asun taloyhtiössä, jossa kaikki ovat enemmän tai vähemmän tekemisissä keskenään. Kun muutin tänne, ihmettelin, kuinka naapurit tervehtivät kaikki toisiaan, minuakin uutta tulokasta. Sitten taloon muutti perhe, joka pian omi "joukon johtajan" roolin itselleen ja kuinka ollakaan meikäläinen on kuin ilmaa vain. Muut kyllä tervehtivät edelleen ja juttelevatkin mutta ei kyllä huvita mennä joukkoon mukaan kun nämä yhdet ovat kuin meikäkäinen olisi kuin ilmaa. Olen tulkinnut, että kyse on kateudesta mutta en kyllä ymmärrä mitä kadehtimisen aihetta meikäläisessä voi olla. Ihmeellinen on ihmisen mieli...

        Kateuteen ei paljoa tarvita, jos elät omaa elämääsi ja et kerro asioitasi heille, se riittää, jo alkaa supina käymään että mikähän se tuokin luulee olevansa.


      • xxx......,,
        ovat, kirjoitti:

        Kateuteen ei paljoa tarvita, jos elät omaa elämääsi ja et kerro asioitasi heille, se riittää, jo alkaa supina käymään että mikähän se tuokin luulee olevansa.

        Siis niin salojärvee kun olla ja voi. Asuttiin yhdessä paikassa 90 luvulla ja omissa oloissa täysin joo, ja ne rupes tolleen.




        "Kateuteen ei paljoa vaadita, jos elät omaa elämääsi ja et kerro asioitasi heille, se riittää, jo alkaa supina käymään että mikähän se tuokin luulee olevansa."


        Osuit naulan kantaan !


      • Siirryitkö eri kastiin ?

        Etkö huomaa?, että ylennät itsesi, korkeuksiin, ja sieltähän ei ole muuta tietä kuin alas. Tämä vain varoituksena kaikille, jotka eivät halua ymmärtää, että itsensä ylentäjä aina alennetaan, Raamatusta on peräisin tälläinen viisaus.


    • jurottaja236

      Mä en ainakaan tervehdi ekana, mut ehkä vastaan jos joku moikkaa. välttelen ja kurkistelen ovisilmästä et ei tarvis nähdä ketään :D:D

    • Almiira

      On sen verran kännipäissään häirinnyt, etten keskustele saati tervehdi enää. Keskustelumme tapahtuu nykyään isännöitsijän kautta.

    • rapussa

      En kyllä lähtisi morjestelemaan. Viaton morjestelu muuttuu pikkuhiljaa kokonaisten lauseiden vaihdoksi ja kun jää on rikottu alkaa maidon, sokerin, porakoneiden yms. lainailu. Kohta kysellään muutaman kympin vippiä ja ennen pitkää olet naapurin autokuski ja pikkuasioiden hoitaja. Ei kiitos! Jos ei kantti kestä kävellä nokka pystyssä ohi, niin voit vaikka teeskennellä puhuvasi tärkeänä puhelimeen tai ryhtyä sitomaan vaikka kengän nauhoja katse lattiaan suunnattuna. Paras keino on tietysti ennaltaehkäisy: ulos lähtiessä voi vilkuilla näkyykö pihalla liikettä ja kuullostella rappukäytävän ääniä. Sisään tullessa voi katsoa näkyykö rapussa valoja.

    • ......

      jos tietää, että se on kusipää, tai jotenkin vaan juoruhuuli.

      • Maalta muuttanut

        Olen itse maalla syntynyt, ja jo pennusta minut kasvatettiin tervehtimään myös tuntemattomia. Pidän sitä siis normaalina käytäntönä. Kuitenkin nykyisin asun pk-seudulla, ja sukset on ristissä mm. taloyhtiön puheenjohtajan kanssa. Hän on eräs suurimpia juoruajia taloyhtiössämme. Lisäksi muutama muu ikävä teko ovat johtaneet siihen lopputulokseen, että kusipäitä meikäläinen ei enää tervehdi. On vastoin totuttua tapaa, mutta kun kuulen perättömiä juoruja itsestäni, tai muuten vaan tehdään elämä hankalaksi, niin itselläni on myös siihen oikeus. Minulla ja taloyhtiöllä ei ole enää mitään yhteistä. Skippaan yhtiökokouksetkin suosiolla. Ei huvita nähdä selkäänpuukottajia kokouksessa.


      • että kaupunkioloissa
        Maalta muuttanut kirjoitti:

        Olen itse maalla syntynyt, ja jo pennusta minut kasvatettiin tervehtimään myös tuntemattomia. Pidän sitä siis normaalina käytäntönä. Kuitenkin nykyisin asun pk-seudulla, ja sukset on ristissä mm. taloyhtiön puheenjohtajan kanssa. Hän on eräs suurimpia juoruajia taloyhtiössämme. Lisäksi muutama muu ikävä teko ovat johtaneet siihen lopputulokseen, että kusipäitä meikäläinen ei enää tervehdi. On vastoin totuttua tapaa, mutta kun kuulen perättömiä juoruja itsestäni, tai muuten vaan tehdään elämä hankalaksi, niin itselläni on myös siihen oikeus. Minulla ja taloyhtiöllä ei ole enää mitään yhteistä. Skippaan yhtiökokouksetkin suosiolla. Ei huvita nähdä selkäänpuukottajia kokouksessa.

        syntyneet ja jonkin kasvatuksen saanneet pitävät ihmistä jonkinverran vajaaälyisenä jos alkaa kaikkia tuntemattomia täällä tervehtimään.Ymmärrämme kyllä että maalaiset tervehtivät maalla tuntemattomiakin,mikä on maalaijärjittäin aivan sinne sopivaakin tukipalkkioineen.Eihän siellä muuten mistään mitään tulisikkaan.


      • Maalta muuttanut
        että kaupunkioloissa kirjoitti:

        syntyneet ja jonkin kasvatuksen saanneet pitävät ihmistä jonkinverran vajaaälyisenä jos alkaa kaikkia tuntemattomia täällä tervehtimään.Ymmärrämme kyllä että maalaiset tervehtivät maalla tuntemattomiakin,mikä on maalaijärjittäin aivan sinne sopivaakin tukipalkkioineen.Eihän siellä muuten mistään mitään tulisikkaan.

        Tunnen kaupungissakin muutamia tapauksia, jotka ovat peräti paljasjalkaisia stadilaisia, ja heille tervehtiminen myös tuntemattomia kohtaan ei tunnu vieraalta. Olet kuitenkin pääosin varmasti oikeassa siinä, että kaupunkilaiset pitää vajaaälyisenä, jos tervehtii tuntemattomia. Tuntuuhan se toki vähän hassulta.

        Maalla on tapana puhaltaa yhteen hiileen. Ja siellä voi mennä kyläänkin varoittamatta. Ja naapurit tuntee toisensa ehkä jopa paremmin kuin itsensä ;) Mutta vilpittömästi voin sanoa, että ehkä tässä tervehtimisessäkin pätee se kultainen keskitie, että ihan tuntemattomia ei ole syytä morjestella. Ja mitä tulee maalla-asumiseen, niin siellä yhteistyö toimii mielestäni paremmin kuin kaupungissa. Tarkoitan nyt naapureiden suhteen. Mutta ihan rakentavassa hengessä oli tarkoitus siis asiasta kirjoitella, ja olen edelleen sitä mieltä, että ihan lähinaapureita on hyvä tervehtiä jo pelkästään naapurisovunkin takia :)


      • morottelija
        että kaupunkioloissa kirjoitti:

        syntyneet ja jonkin kasvatuksen saanneet pitävät ihmistä jonkinverran vajaaälyisenä jos alkaa kaikkia tuntemattomia täällä tervehtimään.Ymmärrämme kyllä että maalaiset tervehtivät maalla tuntemattomiakin,mikä on maalaijärjittäin aivan sinne sopivaakin tukipalkkioineen.Eihän siellä muuten mistään mitään tulisikkaan.

        Olen siis aloittaja. En ole ikinä asunut maalla, ihan pk-seudulta olen ;) Silti olen aina pitänyt naapureiden tervehtimistä normaalina toimintana. En siis ala udella mitään saati juoruta kenellekään. Yllätyin joistakin vastauksista tässä ketjussa. Siis hei, puhuin vain tervehtimisestä. Kylläpä ovat ihmiset nykyään varovaisia :)

        No, en lannistu, vaan jatkan morottelua, varokaa vain :D


      • kaupunkilaisia.......
        että kaupunkioloissa kirjoitti:

        syntyneet ja jonkin kasvatuksen saanneet pitävät ihmistä jonkinverran vajaaälyisenä jos alkaa kaikkia tuntemattomia täällä tervehtimään.Ymmärrämme kyllä että maalaiset tervehtivät maalla tuntemattomiakin,mikä on maalaijärjittäin aivan sinne sopivaakin tukipalkkioineen.Eihän siellä muuten mistään mitään tulisikkaan.

        Maalta tulevat pitävät kaupunkilaisia hulluina, kun eivät virka mitään eivätkä tervehdi. Köpsähän sellainen on joka ei älyä tervehtiä, eikä mitään puhu.


      • taas kerran
        että kaupunkioloissa kirjoitti:

        syntyneet ja jonkin kasvatuksen saanneet pitävät ihmistä jonkinverran vajaaälyisenä jos alkaa kaikkia tuntemattomia täällä tervehtimään.Ymmärrämme kyllä että maalaiset tervehtivät maalla tuntemattomiakin,mikä on maalaijärjittäin aivan sinne sopivaakin tukipalkkioineen.Eihän siellä muuten mistään mitään tulisikkaan.

        ..ihmettelen....


    • riskinnottoa

      koska sama hymyilevä naapuri on joissakin kaupunkikulttuureissa ensimmäinen puukottamassa selkään terävällä kielellään kun vain tilaisuuden saa?Kannattais katsoa myös peiliin tervehtimissasioissa ja kysyä,ovatko tervehtimishaluni pyyteettömät,eli vain iloinen tervehdys,vai menenkö heti seuraavaksi juorumaan talon pahimman juoruakan kanssa talon jokaisen asukkaan yksityis asioista? Eli rautalangasta vääntäen,on ihmisiä jotka haluavat säilyttää myös jonkunlaisen oman reviirinsä yksityis-asioissaan?

    • vanhemmat ihmiset

      Olen huomannut että sellaiset törpöt nuoret ihmiset eivät tervehdi. Kyllä vähänkin vanhemmat, esim. suuren ikäluokan edustajat aina tervehtivät. Se kun on hyvien tapojen mukaista, ja peruskäyttäytymissääntöjen mukaista.

      Nämä nuoret ovat usein sellaisia tökeröitä kaljupää-kaaleppeja tai sellaisia mustiin puketuvia pimuja.

      • Omissa oloissani

        Minä kyllä jotain putisen, toisesta suupielestäni, vastaukseksi, jos joku naapuri tervehtii, mutta itse en kyllä ensin tervehdi.
        En halua tutustua naapureihini, enkä olla heidän kanssaan missään tekemisissä.

        Pääsee paljon vähemmällä, kun ei tee mitään tuttavuutta heihin.
        Osa voi olla ihan mukaviakin, mutta niin paljon naapuriepäsovusta olen kuullut, että mihinkän en halua sotkeentua.

        Koen, että vähimmällä pääsee, kun ei edes tervehdi oma-aloitteisesti. Eivätköhän silloin ymmärrä, etten halua olla missään tekemisissä heidän kanssaan.

        Toivon, ettei kukaan naapuri tervehtisi minuakaan.
        En ota sitä loukkauksena ja toivon, etteivät hekään sitä, etten minä tervehdi.


      • Kaikkea sitä kuulee
        Omissa oloissani kirjoitti:

        Minä kyllä jotain putisen, toisesta suupielestäni, vastaukseksi, jos joku naapuri tervehtii, mutta itse en kyllä ensin tervehdi.
        En halua tutustua naapureihini, enkä olla heidän kanssaan missään tekemisissä.

        Pääsee paljon vähemmällä, kun ei tee mitään tuttavuutta heihin.
        Osa voi olla ihan mukaviakin, mutta niin paljon naapuriepäsovusta olen kuullut, että mihinkän en halua sotkeentua.

        Koen, että vähimmällä pääsee, kun ei edes tervehdi oma-aloitteisesti. Eivätköhän silloin ymmärrä, etten halua olla missään tekemisissä heidän kanssaan.

        Toivon, ettei kukaan naapuri tervehtisi minuakaan.
        En ota sitä loukkauksena ja toivon, etteivät hekään sitä, etten minä tervehdi.

        Oletpa sinä kummallinen. No, meitä on moneksi. Mutta eikö noin erakkona kannattaisi pukeutua tukkaan ja säkkiin ja muuttaa vuorille johonkin luolaan....


      • Omissa oloissani.
        Kaikkea sitä kuulee kirjoitti:

        Oletpa sinä kummallinen. No, meitä on moneksi. Mutta eikö noin erakkona kannattaisi pukeutua tukkaan ja säkkiin ja muuttaa vuorille johonkin luolaan....

        Voi olla, että olen mielestäsi kummallinen, meitä on todellakin monenlaisia. Ehkäpä sinäkin olet mielestäni kummallinen.

        En silti ole erakko.
        Minulla on monia ystäviä, työkavereita ja tuttavaihmisiä, joita haluan tavata.
        Minä itse valitsen ne ihmiset, keitä haluan tavata tai tervehtiä.
        Naapureita en halua.


    • mitä nyt

      olen tässä tätä ketjua lukenut, niin ei voi muuta kuin nauraa.. minusta naapureiden tervehtiminen on täysin luonnollinen asia. kyllä huomaa, että suomalaiset todella ovat (ei onneksi kaikki) epäsosiaalisia jurottajia. Tuokin yksi vainoharhainen kommentoija kirjoitti, että ei halua sen takia moikata takaisin, koska mistä sitä tietää, mikä naapurimoikkaajan motiivi on, mitä jos hän ei haluakaan moikata iloisesti vaan naapuri aikookin seuraavaksi mennä juoruamaan hänestä.. :D ei hyvänen aika..

      koettakaa suomalaiset jo tulla alas sieltä puusta.

      • Rivariasuja

        Kyseinen naapurimme asuu nion 50 metrin päässä meidän rivarista. Ja hän on vähän sellainen nokkapystyssä kävelijä. No ihan piruuttani tervehdin oikein reilusti, ja halusin nähdä, että miten reagoi. Kaveri vaan mulkoili kuin jotain kummajaista, ja jatkoi eteenpäin. Miten rivareissa voikin asua noin moukkamaista väkeä.


    • Anonyymi

      Kivimmat tuntemani ihmiset ei jostain syystä erota yhtään tai tunnista naapureitaan. Tai näin ainakin väiytää. Ettei tunne ketään.

      Eli ei tervehdi. Harrastaa paljon. Tekee pitkää päivää työssä.

      Varsinkin yksinäiselle tervehtiminen on ehkä kivaa. Itse olin joskus kova hymyilemään, tuntemattomille, tervehtimään, riippuu päivästä.

      Kuitenkin oma intuitio sanoo, että ihminen, joka tekee ketjun, jossa ehkä pyrkii vaikuttamaan muihin niin että ihmiset ajattelevat että heissä on jotain pielessä jos eivät tervehdi, pyrkii manipuloimaan ehkä esintymällä monta kertaa samassa ketjussa haukkuen eri tavalla ihmisiä, pyrkien normalisoimaan tai epänormalisoimaan, ei tee niin puhtaasta sydämestä.

      Ihminen joka puhtaasta sydämestä tervehtii, ilman taka-ajatuksia tai puhumalla pahaa, ei välitä tai yritö pakottaa kaikkia kaltaisekseen.

    • Anonyymi

      Eestilläiset eivät ainakaan tervehdi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe