yo-juhlan RUOKA

neuvoja?

yo juhlaani haluan kunnon ruuan sekä kakut yms makeat. alustava suunnitelmani on tämä: RUOKA: italiansalaatti vihersalaatti perunasalaatti tilli lämmin savulohi perunat prinssinakkeja lihapullia ruskea kastike (valkosipuli)kermaperunat tumma ja vaalea leipä MAKEAT: kinuskikakku ja neuvoja kaipaan, koska haluan tohon ruoka osuuteen lisätä vielä jotain, koska se ei vaikuta "täydelliseltä". onko siis vinkkejä? ja kinuskikakun lisäksi jotain muutakin olisi kiva tarjota jälkkäriksi... en ehkä halua niitä tuttuja yo pipareita jossa toinen pää on kastettu suklaaseen. kenties mansikkakakku? vieraita tulee 30-40, ja pitopalvelu tekee kaikki ruuat. pitopalvelulta sekä netin ruokasivuilta on tullut tylsiä ideoita ja haluan siksi teiltä neuvoja! KIITOS!

19

1979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aiheuttaa

      Eipä kovin kiehtova tarjoilu.

      • ei aina voi

        ajatella kaikkia allergikkoja, jos on laktoosi/Gluteeni intoleranssia, niin silloin he itse voivat ottaa etukäteen extra tabletin niin ei ala oireileen.


      • ei ole

        ainuttakaan allergikkoa


      • laktoosi-intolerantikolle
        ei aina voi kirjoitti:

        ajatella kaikkia allergikkoja, jos on laktoosi/Gluteeni intoleranssia, niin silloin he itse voivat ottaa etukäteen extra tabletin niin ei ala oireileen.

        auttavat pillerit. Jos tarjottavat eivät ole vähälaktoosisisia, niin sitten täytyy jättää väliin. Kuivin suin saavat olla myös keliaakikot, jos tarjottavat eivät ole gluteiinittomia. Keliakiahan ei ole mikään intoleranssi vaan sairaus. Mitään ihmepilleriä ei ole olemassa, jonka avulla keliaakikot voisivat syödä tavallisia viljatuotteita.


      • Keliaatikko
        ei aina voi kirjoitti:

        ajatella kaikkia allergikkoja, jos on laktoosi/Gluteeni intoleranssia, niin silloin he itse voivat ottaa etukäteen extra tabletin niin ei ala oireileen.

        Gluteeniton ruokavalio on ehdoton, eikä siihen ole olemassa minkäänlaista parannuskeinoa. Ei edes mitään oireita lievittävää tablettia. Ja niiden valmistamisessa täytyy käyttää eri välineitä kuin ´normi´ruuan valmistamisessa. Pienikin määrä gluteenia keliaatikolle voi aiheuttaa sairaala hoitoa tarvitsevan ongelman..


    • hyvin suunniteltu

      Ruokalista. Ajattelin vain jos vaihtaisit perunasalaatin pastasalaattiin,koska pääruoan kanssa tulee perunaa. Jos vielä muutat pääruoan niin ottaisin pois lihapullat ja tilalle paahtopaistia ohuina siivuina. Kermaperunat kävisivät niin paahtopaistiin kuin savuloheenkin. Kinuskikakku ihan hyvä ja aivan tavallinen kääretorttukin raparperihillokkeella käy.

    • ruokalista

      Ajattelin vain jos vaihtaisit perunasalaatin pastasalaattiin,koska pääruoan kanssa tulee perunaa. Jos vielä muutat pääruoan niin ottaisin pois lihapullat ja tilalle paahtopaistia ohuina siivuina. Kermaperunat kävisivät niin paahtopaistiin kuin savuloheenkin. Kinuskikakku ihan hyvä ja aivan tavallinen kääretorttukin raparperihillokkeella käy.

    • makaroonia ja taas makaroonia

      Perunaa ja taas perunaa. Aika arkiruualta, perinteiseltä suomalaiselta, näyttää juhlamenuusi. Salaatin majoneesi/kermaviilikastikkeella voi tehdä riisistä, sienistä, Punajuuresta, Kaalista, hapankaalista,.. Tarjoa ituja, versoja, papuja,.. Silliä ei saa unohtaa. Miten olisi munavalkosipulimaitokastike? Missä ovat juustot? Entäs hedelmät? Mitä on juomaksi? - Alkoholitonta? - Simaa? - Olutta, sahtia, viiniä, boolia,..?

      • alkuper.

        jos itse saisin päättää, söisin pastaa aina. ja ketsuppia. inhoan perunaa. haluan ajatella vieraitani. myöskään en pidä punajuuresta, kaalista tai hapankaalista, iduista, pavuista tai versoista. enkä munasta enkä juustoista. olen todella nirso :D ja haluan tehdä menustani edes hieman omanlaiseni. tykkään yksinkertaisesta ruuasta. juomana on vettä, maitoa, skumppaa ja pommakkia, mehua ja limppaa


      • tarjoilijatar
        alkuper. kirjoitti:

        jos itse saisin päättää, söisin pastaa aina. ja ketsuppia. inhoan perunaa. haluan ajatella vieraitani. myöskään en pidä punajuuresta, kaalista tai hapankaalista, iduista, pavuista tai versoista. enkä munasta enkä juustoista. olen todella nirso :D ja haluan tehdä menustani edes hieman omanlaiseni. tykkään yksinkertaisesta ruuasta. juomana on vettä, maitoa, skumppaa ja pommakkia, mehua ja limppaa

        Ei nyt ylppäreihin tuollaista menua. Vappujuhlatko ne on kun lihapullia ja nakkeja?


    • milla kuu

      Tavallista arkiruokaa. Voi tietty olla hyvää mut ei juhlamenu. Ruskea kastike?

    • Tänkeväänyyoo
    • Kokki-täti

      Hyvältä tuo menuu näyttää, itse jättäisin nuo nakit ja lihapullat pois ja tarjoisin tilalla paistettua possunfilettä.
      Monella näkyy kommenteissa että ompa tylsän näköinen menu tai suomalaisen näköinen. Mikäs vika suomalaisessa on ?
      Jos tykkäät tarjota tuon listan mukaan niin siitä vain.
      Jälkiruokaan laittaisin vielä hedelmäsalaatin heille jotka eivät kinuskikakusta pidä.

      Meidän ylioppilaalle laitetaan nuo samat kermaperunat, vihersalaatti ja grillataan possua ja kalaa. Makaroni sun muut eivät käy allergisten takia, samasta syystä on tarjolla kala ja lihavaihtoehdot. Jälkkärinä meillä on ihan vain charlotte russe, se on helppo tehdä ja raikas kuin mikä.

      • Mie vain

        kasvissyöjä? Olen ollut juhlissa, joissa ei kasvissyöjiä oltu muistettu lainkaan. Oli melkoisen nälkäinen olo,kun oli miltei vuorokauden parin voileivän varassa. Niiden bileiden ruoasta huolehti paikallinen pitopalvelu, jossa ei ilmeisesti oltu koskaan kuultukaan kasvisruoasta. Söin sitten salaattia, kylmää savukalaa ja perunoita (kastikettakaan ei ollut). Nälkähän tuosta jäi, ei kalaa ja perunoita kovin paljoa syö ilman kastiketta.


      • ttppii
        Mie vain kirjoitti:

        kasvissyöjä? Olen ollut juhlissa, joissa ei kasvissyöjiä oltu muistettu lainkaan. Oli melkoisen nälkäinen olo,kun oli miltei vuorokauden parin voileivän varassa. Niiden bileiden ruoasta huolehti paikallinen pitopalvelu, jossa ei ilmeisesti oltu koskaan kuultukaan kasvisruoasta. Söin sitten salaattia, kylmää savukalaa ja perunoita (kastikettakaan ei ollut). Nälkähän tuosta jäi, ei kalaa ja perunoita kovin paljoa syö ilman kastiketta.

        Jos "aatteet" ovat niin tärkeitä, niin sopii kärsiä.
        Allergian huomioiminen on ok, mutta kasvissyönti on vain itsetehostusta, itse en ainakaan pitoruokia kasvisyöjien mieliksi ala ylimääräisiä väsäämään.


      • Carrie Underwood
        ttppii kirjoitti:

        Jos "aatteet" ovat niin tärkeitä, niin sopii kärsiä.
        Allergian huomioiminen on ok, mutta kasvissyönti on vain itsetehostusta, itse en ainakaan pitoruokia kasvisyöjien mieliksi ala ylimääräisiä väsäämään.

        Ihme nuija.


    • Kylmäkkö

      Voi, voi olinpa yllättynyt pitopalveluun.....eihän perunasalaattia ja italiansalaattia, vain toivoppa nykyaikaisia salaatteja jos ovat " ammattilaisia"
      Juhalmieltä teille ! (:

    • vaikuttaa

      aika kivalta - tosin itse olin aika yllättynyt jostain ruskeesta kastikkeesta yo-juhlien yhteydessä ;) Nakeissa ja lihapullissa ei ole mielestäni mitään vikaa, ja ne yleensä aika hyvin "tekee kauppansa"... Itse olen joskus ollut juhlissa, joissa oli lämpinänä ateriana kinkkukiusausta vihersalaattia sen kanssa - ja "jälkkärinä" kakkukahvit jotain keksiä; hyvää oli ;)

    • hepsankeikkanen

      Nakit ja lihapullat kuuluvat korkeintaan lastenjuhliin. Vaihdapa pitopalvelua sellaiseen firmaan, jonka ajatusmaailma on 2000-luvulla. Tuo menu on arkinen, banaali, supertylsä ja mitäänsanomaton. Missä modernius? Missä raikkaus? Kakkujakin on maailmassa tuhansia, miksi juuri kinuskikakku? Miksi tylsistä tylsimpiä kermaperunoita? Tuollaisen menun saisi kasaan itsekin ostamalla kasan eineksiä, ei tuohon pitopalvelua tarvita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe