Vhh:n avulla. aloitin 3kk sitten dieetin ja nyt olen käytännössä terve. Tosin joudun välttelemään hiilareita, mutta se ei ole ongelma. Olen sairastanut diabetes II lähes 20v, joten kokemusta on. Noudatin virallista linjaa, kevyt ruokia, margariinia ja 0 maitoa, mutta myös leipää, perunaa ja puuroa. Mutta olo ei ollut hääppönen, kilot kertyivät vatsan seudulle, vaikka yritin kuinka lenkkeillä, kolesteroli lääkkeet aiheuttivät huippausta yms. Aluksi diabetestäni hoidettiin tabletein, ja viimeiset 5v myös insuliinein. Nyt ihme on tapahtunut, olen käytännössä siis terve. Arvot aamuisin n. 4.5, ja ruuan jälkeen alle 7.0. En käytä mitään lääkkeitä, en insuliinia, en tabletteja, en kolesterolilääkkeitä. Olen laihtunut ihannepainooni. Jos joku vielä epäilee vhh- dieettiä, tai sitä sopiiko se diabeetikolle, voin sanoa,että varmasti sopii. Olo on nyt mitä mainioin. Se mitä ihmettelen on se miksei tätä (vhh) hyväksytä viralliseksi linjaksi? Mutta se täytyy enemmin tai myöhemmin hyväksyä, kun muuta keinoa ei ole. Erityiskiitos tri Antti Heikkilälle.
Paranin diabeteksesta..
96
4009
Vastaukset
- Veijo
Näinhän se toimii. Terveitä ei olla mutta olo on parempi kuin monilla terveillä. Diabetes on siellä taustalla niinkuin sanot. Hiilihydraattiraitis diabeetikko on ehkä parempi nimitys. Itse käytän LCHF dieettiä. Yllättävintä on miten nopeasti dieetti vaikuttaa, niin painoon kuin veren sokeriin. Myös monet ykköset ovat saaneet paljon paremman elämänlaadun pienemmän insuliinitarpeen ja pienempien vaihteluiden muodossa. Insuliinin käyttäjän täytyy olla varovainen aloittaessaan insuliinin yliannostuksen vaaran takia. Kuinka sinä teit? Hiilihydraattien vähentäminen tämän päivän ravintosuositusten 60%sta 35% antaa myös terveelle huomattavasti paremman ja terveellisemmän vaihtoehdon. Tervetuloa joukkoon.
- os..
vanha karppaaja. Sinulla on 3kk kokemusta ja toisella on 2 kk kokemus. Ällistyttävän nopeasti se on tapahtunut. Eikö ole ketään, jotta olisi edes muutamien vuosien kokemus asiasta?
- Veijo
En oikein ymmärrä. Kokemusta enemmän meinaat? Me ei olla ensimmäisiä eikä viimeisiä mutta dietti on sama. Suomalaisilla on Heikkilän Antti ja minä tälläpuolella asuvana käytän LCHF diettiä. Periaate molemmissa sama. Sokeri pois sokeritautisen ravinnosta. Energia saadaan rasvasta. Käytetään oikeita ruokaaineita ja kevyttuotteet ja vastaavat roskiin. terveisin
- Veijo
Tässä vähä hyviä sivuja: Suomeksi: http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=10 Ruotsiksi: http://www.kostdoktorn.se/diabetes hiilihydraattijahtia varten: http://www.fineli.fi/ näillä eväillä pitäisi selvitä hyvän matkaa. Sivujen laatijat ovat lääkäreitä. terveisin
- yksi...
Jos ruotsi taipuu, niin tässä olis yksi ykkönen: http://blogg.passagen.se/millimetervagor/date/20090517
- hyvin tuloksin
Olen ollut kuusi vuotta VHH:lla. Tieto hyödyllisyydestä tuli kansainvälisiltä keakustelutauluilta. Olin sitä ennen yrittänyt runsaan vuoden toimia D-liiton suositusten mukaan.
Verensokerit ovat nykyisin keskimäärin 4,6- 5,0 vuorokauden aikana. Sisältävät ennen ruokailuja ja 1 h ruokailusta olevat arvot. Alunperin HbA1c oli 12,5 %, nyt 4,9 %. Lääkkeinä oli alunperin Amaryl ja metformiini, nyt vain metformiini. Veren rasva-arvot ovat suosituksia paremmat.
Kaltaisiani tapauksia on paljon kv. keskusteluryhmissä.
Suosittelen kokeilemaan VHH:ta. Liikunta ja mahdollisen ylipainon pudotus ovat eduksi.
D-liiton linjalle minua ei palauta enää mikään. D-liiton ruokavalio ei perustu mihinkään todelliseen. On ainakin kakkostyypin diabeetikkoja tuhoava linja. - Veijo
yksi... kirjoitti:
Jos ruotsi taipuu, niin tässä olis yksi ykkönen: http://blogg.passagen.se/millimetervagor/date/20090517
On kai turhaa ruveta asettelemaan joitakin sivuja arvojärjestykseen. Samalla asialla on useita sivuja jotka tekee yhteistyötä.
Kunnia koko hommasta kuuluu kuitenkin Annika Dahlqvistille joka pisti Ruotsin sosiaalihallituksen polvilleen. Näissä kaikissa sivuissa on se hyvä puoli että viittet löytyvät muille sivuille.
Pääasia on että dieetti LCHF toimii ja antaa mahdollisuuden D2 erittäin suuren mahdillisuuteen valita herkullinen ruoka lääkeiden joilla on sivuvaikutuksia sijasta. D1sille dieeti antaa paremman elämämlaadun, vähemmän insuliininkäytön perustuen pienempiin sokerinheittelyihin, johdosta.
Hyvää jatkoa - Perttixx
hyvin tuloksin kirjoitti:
Olen ollut kuusi vuotta VHH:lla. Tieto hyödyllisyydestä tuli kansainvälisiltä keakustelutauluilta. Olin sitä ennen yrittänyt runsaan vuoden toimia D-liiton suositusten mukaan.
Verensokerit ovat nykyisin keskimäärin 4,6- 5,0 vuorokauden aikana. Sisältävät ennen ruokailuja ja 1 h ruokailusta olevat arvot. Alunperin HbA1c oli 12,5 %, nyt 4,9 %. Lääkkeinä oli alunperin Amaryl ja metformiini, nyt vain metformiini. Veren rasva-arvot ovat suosituksia paremmat.
Suosittelen kokeilemaan VHH:ta. Liikunta ja mahdollisen ylipainon pudotus ovat eduksi.
D-liiton linjalle minua ei palauta enää mikään. D-liiton ruokavalio ei perustu mihinkään todelliseen. On ainakin kakkostyypin diabeetikkoja tuhoava linja.Hienoa kuulla, että olet pärjännyt noin hienosti. Kannustaa varamsti minua ja muita jatkamaan, sillä uuttahan tämä vielä on. Kiitos myös Veijolle hyvistä linkeistä ja aina kannustavista ja asiallisista kommenteista.
Seuraavalle, eli alapuolella olevalla sanoisin, että äläs hättäile, ota rauhallisesti, kyllä paraneminen on mahdollista, toki se vaatii mm. pullasta ja perunasta luopumista ja päättäväisyyttä, mutta vastapainona on hyvä olo ja vähintään 15v lisää elinaikaa. Sillä vaiettu salaisuus on, että diabetes kun iskee voi samalla vähentää 15v loppupäästä. Sulle sanoisin, että mennään vaikka torikahvilaan ja turinoidaan. - Veijo
Perttixx kirjoitti:
Hienoa kuulla, että olet pärjännyt noin hienosti. Kannustaa varamsti minua ja muita jatkamaan, sillä uuttahan tämä vielä on. Kiitos myös Veijolle hyvistä linkeistä ja aina kannustavista ja asiallisista kommenteista.
Seuraavalle, eli alapuolella olevalla sanoisin, että äläs hättäile, ota rauhallisesti, kyllä paraneminen on mahdollista, toki se vaatii mm. pullasta ja perunasta luopumista ja päättäväisyyttä, mutta vastapainona on hyvä olo ja vähintään 15v lisää elinaikaa. Sillä vaiettu salaisuus on, että diabetes kun iskee voi samalla vähentää 15v loppupäästä. Sulle sanoisin, että mennään vaikka torikahvilaan ja turinoidaan.Kiitos kiitoksista.
Yhteisellä asialla tässä ollaan. Toivottavasti vuosikymmenien aivopesu viralliselta taholta koskien rasvan vaarallisuuta ei estä monia muita tulemaan mukaan. Kummallista että myytti rasvan vaarallisuudesta on saanut elää näin kauan ilman että kukaan ennekuin viimevuosina on vaivautunut ottamaan selvää asiasta. Paras mitä nykyisiltä ravintotutkijoilta, selityksenä meille tavallisille kuolevaisille, on tuullut on Linköpingin pprifessorin vastaus lautasmallin pääkannattajalle täällä Ruotsissa hänen väittäessän että rasva aiheuttaa sydän ja verisuonisairauksia.
"Eläinrasva on täsmälleen saman typpistä rasvaa kuin se mitä kehomme valmistaa ylimääräisestä sokerista. Se on myös samaa rasvaa mitä saamme äidinmaidossa. Olisiko luonto tehnyt semmoisen töppäyksen?"
Tässä vaiheessa vastaväittäjä rupesi puhumaan viinin myynnistä täkäläisessä viinakaupassa. Sama asiantuntija on saattanut itsensä useamman kerran naurun alaiseksi niin radiossa kuin televisiossa.
Jotkut yritykset on nopeita. Veti vähän suuta hymyyn kun näin Prippsin uuden olumainoksen. Iskulauseena on "vähemmän hiilihydraatteja" Toisaalta voidaan kysyä mitä MCDonalds touhuaa mainostaessaan että hampurilaisen saa lautasmallin mukaan.
Kuinka sinä aloitit insuliinin alasoton?
terveisin - Perttixx
Veijo kirjoitti:
Kiitos kiitoksista.
Yhteisellä asialla tässä ollaan. Toivottavasti vuosikymmenien aivopesu viralliselta taholta koskien rasvan vaarallisuuta ei estä monia muita tulemaan mukaan. Kummallista että myytti rasvan vaarallisuudesta on saanut elää näin kauan ilman että kukaan ennekuin viimevuosina on vaivautunut ottamaan selvää asiasta. Paras mitä nykyisiltä ravintotutkijoilta, selityksenä meille tavallisille kuolevaisille, on tuullut on Linköpingin pprifessorin vastaus lautasmallin pääkannattajalle täällä Ruotsissa hänen väittäessän että rasva aiheuttaa sydän ja verisuonisairauksia.
"Eläinrasva on täsmälleen saman typpistä rasvaa kuin se mitä kehomme valmistaa ylimääräisestä sokerista. Se on myös samaa rasvaa mitä saamme äidinmaidossa. Olisiko luonto tehnyt semmoisen töppäyksen?"
Tässä vaiheessa vastaväittäjä rupesi puhumaan viinin myynnistä täkäläisessä viinakaupassa. Sama asiantuntija on saattanut itsensä useamman kerran naurun alaiseksi niin radiossa kuin televisiossa.
Jotkut yritykset on nopeita. Veti vähän suuta hymyyn kun näin Prippsin uuden olumainoksen. Iskulauseena on "vähemmän hiilihydraatteja" Toisaalta voidaan kysyä mitä MCDonalds touhuaa mainostaessaan että hampurilaisen saa lautasmallin mukaan.
Kuinka sinä aloitit insuliinin alasoton?
terveisinminun kohdalla. Aloitin 22.2.09 vähentämällä hiilareiden syöntiä. Siis vähensin en kerralla lopettanut, olinhan syönyt leipää ja perunaa vuosikymmenet. Melko pian kyllä lopetin perunan syönnin kokonaan, leipää söin vielä pikkuisen. Kolesteroolin syönnin lopetin saman tien. Samoin lopetin metformiinin syönnin ja pitkävaikutteisen insuliinin pistot, mutta pistin ateriainsuliinia. Tämä oli ehkä väärin ja muutinkin sen sitten toisinpäin eli pistin pitkävaikutteista aamuin illoin vielä muutamia yksiköitä, ja lopetin ateriainsuliinin pistot. Alkujaan minulla kului noin 50yks/vrk yhteensä. Sitten noin 2kk kuluttua aloituksesta alkoivat arvot olla aamuisin kuuden pinnassa ja ruuan jälkeen 9 pinnassa. Sitten tein hienosäätöä, ja aloitin uudelleen metformiin syönnnin, (2 x 500mg/vrk). Samalla lopetin insuliinin pistot kokonaan. Siitä sitten 2vkoa niin lopetin myös metformiin syönnin, sillä arvot olivat jatkuvasti 4.2 ja 7 välillä. Lopetuksen jälkeen arvot ovat pysyneet samoissa lukemissa. Ei voi muuta sanoa, kuin että tämä dieetti toimii. Ja varmasti sinulla, samoin kuin minulla on halu kiitollisuudesta siitä että on parantunut kertoa tästä muillekkin. Itseasiassa tiedän eräään tuttuni aloittaneen tämän dieetin kehoituksestani, ja hänkin on nyt innnoissaan ja saanut jo hyviä tuloksia.
- Veijo
Perttixx kirjoitti:
minun kohdalla. Aloitin 22.2.09 vähentämällä hiilareiden syöntiä. Siis vähensin en kerralla lopettanut, olinhan syönyt leipää ja perunaa vuosikymmenet. Melko pian kyllä lopetin perunan syönnin kokonaan, leipää söin vielä pikkuisen. Kolesteroolin syönnin lopetin saman tien. Samoin lopetin metformiinin syönnin ja pitkävaikutteisen insuliinin pistot, mutta pistin ateriainsuliinia. Tämä oli ehkä väärin ja muutinkin sen sitten toisinpäin eli pistin pitkävaikutteista aamuin illoin vielä muutamia yksiköitä, ja lopetin ateriainsuliinin pistot. Alkujaan minulla kului noin 50yks/vrk yhteensä. Sitten noin 2kk kuluttua aloituksesta alkoivat arvot olla aamuisin kuuden pinnassa ja ruuan jälkeen 9 pinnassa. Sitten tein hienosäätöä, ja aloitin uudelleen metformiin syönnnin, (2 x 500mg/vrk). Samalla lopetin insuliinin pistot kokonaan. Siitä sitten 2vkoa niin lopetin myös metformiin syönnin, sillä arvot olivat jatkuvasti 4.2 ja 7 välillä. Lopetuksen jälkeen arvot ovat pysyneet samoissa lukemissa. Ei voi muuta sanoa, kuin että tämä dieetti toimii. Ja varmasti sinulla, samoin kuin minulla on halu kiitollisuudesta siitä että on parantunut kertoa tästä muillekkin. Itseasiassa tiedän eräään tuttuni aloittaneen tämän dieetin kehoituksestani, ja hänkin on nyt innnoissaan ja saanut jo hyviä tuloksia.
Kiitos Pertti.
Miksi kysyin on että tyopaikalla on D2 joka käyttää insuliinia,
Diabeteksen hoitoa 1917, ennen insuliinin keksimistä.
Yllättävän samanlaiset ruokasuositukset kuin LCHF,
http://www.archive.org/stream/diabeticcookeryr00oppeiala
Tässä esim siitä mitä vähähiilihydraattinen ravinto sa aikaan diabeteksessa.
LCHF vaikutus diabetes2
http://www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/12/kitabugraf.jpg
LCHF vaikutus diabetes1
http://www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/12/blodsockertyp1stor.jpg
terveisin - ohjeet
hyvin tuloksin kirjoitti:
D-liiton linjalle minua ei palauta enää mikään. D-liiton ruokavalio ei perustu mihinkään todelliseen. On ainakin kakkostyypin diabeetikkoja tuhoava linja.Voi helevetti sentään. Ihanko oikeesti tarviitte ohjeet miten ja mitä syötte? On siis olemassa vain virallisterveeliset ohjeet ja VHH ohjeet. Jos ette olisi löytänyt noita ohjeita, olisitte ilmeisesti kuolleet nälkään???
Voi helevetti sentään mitä uusavuttomia.
Käyttäkää ihmiset omaa päätänne (jos sellainen vielä on jäljellä) sekä kuunnelkaa ja lukekaa elimistöänne, tutustukaa itseenne! - Veijo
ohjeet kirjoitti:
Voi helevetti sentään. Ihanko oikeesti tarviitte ohjeet miten ja mitä syötte? On siis olemassa vain virallisterveeliset ohjeet ja VHH ohjeet. Jos ette olisi löytänyt noita ohjeita, olisitte ilmeisesti kuolleet nälkään???
Käyttäkää ihmiset omaa päätänne (jos sellainen vielä on jäljellä) sekä kuunnelkaa ja lukekaa elimistöänne, tutustukaa itseenne!En tiedä jos tämä on oikea palsta keskustella sen tyyppisiä ongelmia.
terveisin - kun oot Ruåttista
Veijo kirjoitti:
En tiedä jos tämä on oikea palsta keskustella sen tyyppisiä ongelmia.
terveisinSorry, ethän sää voi ymmärtää, mitöä on oman elimistönsä kuunteleminen ja seuraaminen.
- Hyvä!
Veijo kirjoitti:
Kiitos Pertti.
LCHF vaikutus diabetes2
LCHF vaikutus diabetes1
terveisinNyt olet päässyt alkuun. "Diabeteksen hoitoa 1917, ennen insuliinin keksimistä.
Yllättävän samanlaiset ruokasuositukset kuin LCHF."
Itse asiassa noita ruokasuosituksia käytettiin vielä pitkään insuliinin keksimisen jälkeen.
Otapa seuraavaksi selvää mitä sitten tapahtui, ja miksi noista ruokasuosituksista aikanaan luovuttiin.
Tämä on ihan peruskamaa, joka jokaisen diabeetikon on hyvä tietää. Kerro heille kaikille, kun nyt ole tiedon langan päästä saanut kiinni, Veijo. Kerro heille totuus! - Tuo ykköstyypin
Veijo kirjoitti:
Kiitos Pertti.
LCHF vaikutus diabetes2
LCHF vaikutus diabetes1
terveisinkäyrä on ns. perseestä. Käyrä "ennen" on jonkun vastasairastuneen tai pahasti sokeritasapainonsa hukanneen käyrä. Jälkimmäinen käyrä noudattelee suurin piirtein omaani. Päivittäinen hiilarimäärä n. 200g, DM1 vuosia takana 34. Älkää viitsikö tällaista paskaa laittaa tänne.
- Tuo rajumpi
Veijo kirjoitti:
Kiitos Pertti.
LCHF vaikutus diabetes2
LCHF vaikutus diabetes1
terveisinkäyrä on ainakin selvä väärennös, sillä siinä ei ole lainkaan hypoja. Jos arvot menevät kahteenkymppiin, niin varmana menevät alas ja reippaasti alle viiden, vähintaan kolmeen tai alemmas. Ihan skeidaa kummatkin käyrät. Uskooko joku tähän oikeasti? Näyttäkääpä näitä jolle kulle DM1:lle, jos tunnette ja haluatte saada hänet nauramaan oikein kunnolla.
- kohtalotoveri
Tuo rajumpi kirjoitti:
käyrä on ainakin selvä väärennös, sillä siinä ei ole lainkaan hypoja. Jos arvot menevät kahteenkymppiin, niin varmana menevät alas ja reippaasti alle viiden, vähintaan kolmeen tai alemmas. Ihan skeidaa kummatkin käyrät. Uskooko joku tähän oikeasti? Näyttäkääpä näitä jolle kulle DM1:lle, jos tunnette ja haluatte saada hänet nauramaan oikein kunnolla.
kiinnitin huomiota ihan samaan asiaan. Käyrät eivät voi olla oikeita. Olen itse sairastanut vasta viitisen vuotta, mutta jokainen deeykkönenhän näkee, ettei kumpikaan noista käyristä voi pitää paikkaansa.
Jostain syystä tällaisten tietojen esittäjät aina häipyvät vaivihkaa kun asia tulee ilmi. Kunnes taas palaavat saman tai lähes samanlaisen hoaxin kanssa ja yrittävät uudelleen. Motiivit olisi kiva tietää. - os..
ohjeet kirjoitti:
Voi helevetti sentään. Ihanko oikeesti tarviitte ohjeet miten ja mitä syötte? On siis olemassa vain virallisterveeliset ohjeet ja VHH ohjeet. Jos ette olisi löytänyt noita ohjeita, olisitte ilmeisesti kuolleet nälkään???
Käyttäkää ihmiset omaa päätänne (jos sellainen vielä on jäljellä) sekä kuunnelkaa ja lukekaa elimistöänne, tutustukaa itseenne!eikä elimistöstä kuulu mitään. Ei ole koskaan kuulunut vastalauseita. Eikä ole ollut mitään luettavaakaan.
>>sekä kuunnelkaa ja lukekaa elimistöänne, tutustukaa itseenne!
>>Voi helevetti sentään. Ihanko oikeesti tarviitte ohjeet miten ja mitä syötte?
Ilman ohjeita on syöty tähän saakka, kunnes tuli tämä Veijo ohjeitamaan. Häneltä oppia odotetamme. - Löytyyhän niitä
Kyllähän Suomesta löytyy monia, joilla on samankaltainen kokemus VHH:sta, joka korjaa diabekseksen aineenvaihdunnan häiriöitä. Osa on tehostanut VHH:ta joillakin ravintolisillä, kuten kuusamolainen kanttori-urkuri Matti Naamanka. Hänen yli vuoden pituiset kokemuksensa voi lukea netistä
http://tinyurl.com/mbchsj
Toinen samanlainen on pariskunta Similän tapaus. He ovat noudattaneet diabetesta potevan lääkärin Pentti Raasteen ohjeita.
http://www.terveyshymy.fi/haku/hae?q=Juhani Similä
Kaikki vain eivät jostakin syystä halua omalla nimellään ja kuvallaan esiintyä julkisuudessa, niin kuin nämä rohkeat ihmiset. Diabetesliiton pitäisi ottaa oppia ihmisten käytännön kokemuksista.
- :(((((((
Haista paska. Kukaan ei parane. EI KUKAAN!!! Vittu mitään parantunu. En mäkään parane. Täyttä paskaa olet.
- Veijo
Mikä sinua kaivaa? Minä ymmärrän että diabeteksen kanssa ei ole leikkimistä, muuta haistatteeleminen ei tee tilannettasi paremmaksi.
Lue äläkä voivottele. Ota selvää äläkä tuomitse. Hiilihydraatien vähentäminen toimii.
Sinulle todennäköisesti sanotaan että voit syödä mitä vaan. Sen korjaat lääkkeillä. Totta kai sekin toimii kaikkine sivuvaikutuksineen. Ota kiroilemisen sijasta itseäsi niskasta kiinni.
terveisin - BLAH.
Veijo kirjoitti:
Mikä sinua kaivaa? Minä ymmärrän että diabeteksen kanssa ei ole leikkimistä, muuta haistatteeleminen ei tee tilannettasi paremmaksi.
Lue äläkä voivottele. Ota selvää äläkä tuomitse. Hiilihydraatien vähentäminen toimii.
Sinulle todennäköisesti sanotaan että voit syödä mitä vaan. Sen korjaat lääkkeillä. Totta kai sekin toimii kaikkine sivuvaikutuksineen. Ota kiroilemisen sijasta itseäsi niskasta kiinni.
terveisinMitä vitun sivuvaikutuksia?! Kuullostat ihan kun lääkärit ois jotain tappajia! Totta on et ne sanoo et syö mitä vaan. Sehän on se idea et voi olla niiku muut!!
- Veijo
BLAH. kirjoitti:
Mitä vitun sivuvaikutuksia?! Kuullostat ihan kun lääkärit ois jotain tappajia! Totta on et ne sanoo et syö mitä vaan. Sehän on se idea et voi olla niiku muut!!
Se että saat syödä mitä vaan jos sinulla on diabetes tarkoittaa samalla sitä että se liika sokeri mitä saat korjataan lääkityksellä.
Jätetään se sokeri pois ja lääkityksen tarve vähenee, parhaassa tapauksessa katoaa. Ei sinun elimistösi mistään sokeria itse löydä jos et sitä itse syö.
Tarkoitukseni ei ole millään tavalla loukata sinua vaan kertoa niinkuin voit lukea täällä että muitakin mahdollisuuksia on kuin valitettavasti väärässä olevat viralliset ravintosuositukset diabeetikoille.
terveisin - 30 vuotta insuliinia
Ei kannata kiroilla,vaan kokeile! Et sä siihen kuole, sokruun ennemminkin. Varsinkin jos ylipainoa on kertynyt, on varaa kokeilla tätä diettiä.
- 30 vuotta insuliinia
BLAH. kirjoitti:
Mitä vitun sivuvaikutuksia?! Kuullostat ihan kun lääkärit ois jotain tappajia! Totta on et ne sanoo et syö mitä vaan. Sehän on se idea et voi olla niiku muut!!
Ei kai alkoholistikaan koskaan parane, ainoa mikä silloin auttaa on olla ottamatta alkoholijuomia. Ei sokeritautikaan, ainakaan 1 tyyppi parane , mutta sokerit pysyy paremmin tasapainossa ,eikä tartte lääkettä niin paljon. Itse hyödyt niin, ettei tule lisäsairauksia ja elinmuutoksia niin nopeasti.
- eikä minull oo
BLAH. kirjoitti:
diabetesta. Siskollani on diabetes 1 (hän ei ole vhh:lla). On kuitenkin kiinnostunut vhh:sta ja siitä, miten se vaikuttaisi pitkäaikaisverensokeriin ym. ja tietenkin oloon yleensä. Eli voit olla ihan kuin muut myös vhh:lla, ei täs kaikki oo diabeetikoita. :)
Itse olen vhh:lla, koska jaksaa paremmin (ei väsytä kokoajan), ilmavaivat/vatsavaivat ovat miltei poissa silloin kun en syö liikaa hiilihydraattia sekä paino pysyy hyvänä. Mutt ihan tavallista ruokaa silti syön ja normiannoksia, ei mitään outoa sinänsä :P ja kun olo on vireä, jaksan harrastaa liikuntaakin paljon paremmin.
Jos alkaa syödä vähemmän hiilareita, on hyvä kertoa siitä myös lääkärille. Ainakin mun mielestä.
Ruokia, joita syön, kun haluan syödä vähähiilihydraattisesti ovat esim. luonnollisen rasvaiset lihat, kalat, kananmunat ja kanat, vihannekset ja kasvikset (tomaatti, kurkku, salaatti, kaali, porkkanaa jonkin verran, sipuli, paprika; myös muita voisin tietenkin syödä, mut tällä hetkellä nuo), puoli kiloa pitäisi syödä, hedelmiä joskus sekä marjoja, sitten lisäksi siemeniä (pellavansiemenrouhe), manteleita ja hieman pähkinöitä sekä maitotuotteet rasvaisina: maustamattomat viilit, jogurtit, juustot, maidot, kermat.. Paistamiseen ja suoraan ruokiin käytän sitten oliiviöljyä ja voita. Juon teetä, kaakaota jne. Sokerina käytän juomiin ruokokidesokeria, n.1tl.
Täytyy sanoa että en ihan vähillä hiilihydraateilla pidä itseäni, vaan syön välillä hieman leipää, ja karkkiakin joskus tulee syötyä :) Ja jos on nälkä ja kaapista ei löydy vhh-ruokia, silloin on pakko syödä vain jotain :p . Eli koska en laihduta, ei ole pakko syödä niin tarkasti aina, mut pääosin syön kunnon vhh-ruokia..
ja täällä ois reseptejä: http://www.karppaus.info/resepti/ Sieltä kyll löytyy kaikenlaisia. Liikaa ei kannata lihaa tai siis proteiinia syödä (itse syön suunnilleen saman verran mitä aikaisemmin paitsi kananmunista tulee hieman lisää aikaisempaan määrään), kasviksia enemmän (hyvää hiilaria) ja luonnollista rasvaa siemenistä, maitotuotteista, kalasta, oliivista, jne:) - Hirvi-Karhu
30 vuotta insuliinia kirjoitti:
Ei kannata kiroilla,vaan kokeile! Et sä siihen kuole, sokruun ennemminkin. Varsinkin jos ylipainoa on kertynyt, on varaa kokeilla tätä diettiä.
Lyödäänkö vetoa että diabeetikko kuolee insuliinin puutokseen? Mulla ainakin jo puoli vuorokautta ilman insuliinia tuottaa melko tuhdin olon, eli käytännössä oksentelua vartin välein. Ei hirveästi huvita kokeilla pidempään kun haiman b-solut on kuolleita. Onko ketoasidoosi tuttu sana? Voisit vähän ottaa asioista selvää ennenkuin lähdet ihmisten hengellä leikkimään. Diabetesta on kahta tyyppiä nääs.
- tutkimuksen mukaan
Hirvi-Karhu kirjoitti:
Lyödäänkö vetoa että diabeetikko kuolee insuliinin puutokseen? Mulla ainakin jo puoli vuorokautta ilman insuliinia tuottaa melko tuhdin olon, eli käytännössä oksentelua vartin välein. Ei hirveästi huvita kokeilla pidempään kun haiman b-solut on kuolleita. Onko ketoasidoosi tuttu sana? Voisit vähän ottaa asioista selvää ennenkuin lähdet ihmisten hengellä leikkimään. Diabetesta on kahta tyyppiä nääs.
VHH sopii myös ykköstyypin diabeetikoille. Insuliinia tarvitaan tietysti, mutta vahemmän kuin normaaliruokavaliolla. Tuloksena on pienemmät heittelyt verensokereissa ja parempi keskimääräinen verensokeri. Ruotsissa tehty tutkimus kertoo tästä.
http://www.dsolve.com/additional-resources/downloads/doc_download/24-a-low-carbohydrate-diet-in-type-1-diabetes-clinical-experience--a-brief-report
"ABSTRACT
Due to failure to achieve control twenty-two patients with type 1 diabetes with symptomatic
fluctuating blood glucose started on a diet limited to 70-90 g carbohydrates per
day and were taught to match the insulin doses accordingly. The caloric requirements
were covered by an increased intake of protein and fat. The purpose was to reduce the
blood glucose fluctuations, the rate of hypoglycaemia and to improve HbA1c.
After three and 12 months the rate of hypoglycaemia was significantly lowered from
2.9 2.0 to 0.2 0.3 and 0.5 0.5 episodes per week respectively. The HbA1c level
was significantly lowered from 7.5 0.9 % to 6.4 0.7 % after three months and was
still after 12 months 6.4 0.8 %. The meal insulin requirements were reduced from
21.1 6.7 I.U./day to 12.7 3.5 I.U./day and 12.4 2.6 I.U./day after three and 12
months respectively.
Furthermore the triglyceride level was significantly lowered whereas the levels for
total cholesterol and HDL-cholesterol were unchanged.
Conclusion: the present report shows that a 70-90 g carbohydrate diet is a feasible
long-term alternative in the treatment of type 1 diabetes and leads to improved glycaemic
control."
Kannattaa lukea koko teksti läpi. - Veijo
Hirvi-Karhu kirjoitti:
Katso ylempänä: tyyppiesimerkkejä.
terveisin - nimessä omin päin!
tutkimuksen mukaan kirjoitti:
VHH sopii myös ykköstyypin diabeetikoille. Insuliinia tarvitaan tietysti, mutta vahemmän kuin normaaliruokavaliolla. Tuloksena on pienemmät heittelyt verensokereissa ja parempi keskimääräinen verensokeri. Ruotsissa tehty tutkimus kertoo tästä.
http://www.dsolve.com/additional-resources/downloads/doc_download/24-a-low-carbohydrate-diet-in-type-1-diabetes-clinical-experience--a-brief-report
"ABSTRACT
Due to failure to achieve control twenty-two patients with type 1 diabetes with symptomatic
fluctuating blood glucose started on a diet limited to 70-90 g carbohydrates per
day and were taught to match the insulin doses accordingly. The caloric requirements
were covered by an increased intake of protein and fat. The purpose was to reduce the
blood glucose fluctuations, the rate of hypoglycaemia and to improve HbA1c.
After three and 12 months the rate of hypoglycaemia was significantly lowered from
2.9 2.0 to 0.2 0.3 and 0.5 0.5 episodes per week respectively. The HbA1c level
was significantly lowered from 7.5 0.9 % to 6.4 0.7 % after three months and was
still after 12 months 6.4 0.8 %. The meal insulin requirements were reduced from
21.1 6.7 I.U./day to 12.7 3.5 I.U./day and 12.4 2.6 I.U./day after three and 12
months respectively.
Furthermore the triglyceride level was significantly lowered whereas the levels for
total cholesterol and HDL-cholesterol were unchanged.
Conclusion: the present report shows that a 70-90 g carbohydrate diet is a feasible
long-term alternative in the treatment of type 1 diabetes and leads to improved glycaemic
control."
Kannattaa lukea koko teksti läpi.Tuollaiselle dieetille. Suuri osa ykköstyypeistä syö nykyisin suositusten mukaan 100-120g hiilareita, mikä on jo vähintään hyväkarppausta. Hiilareiden laskeminen tuota alemmaksi on ainakin pidempään sairastaneille (haiman toiminta täysin loppunut) jo todella suuri riski. Myös liian alhaiset sokerit aiheuttavat vaurioita, etenkin aivoihin.
Ykköstyypin diabeetikot ovat normaalisti hyvinkin hoikkia, joten painonpudotustarvetta harvoin on. Sen sijaan heillä on huomattavasti kohonnut sv-tautien riski, mikä on huomioitava ravitsemuksessa. Ei: heille ei todellakaan suositella runsaita määriä punaista lihaa tai voita jokapäiväiseen ruokavalioon. Viljatuotteista kokojyvävilja on ollut ainoa ykköstyypeille suositeltava vaihtoehto jo parikymmentä vuotta.
P.S. Enpä innostuisi mistään lääketieteellistä tutkimuksesta, jonka tulosta kuvaillaan sanalla "feasible alternative". Tämän tutkimuksen tekijät ilmeisesti ymmärtävätkin tutkimuksensa tulokset paremmin kuin sen tänne postannut henkilö. - asian tiimoilta
nimessä omin päin! kirjoitti:
Tuollaiselle dieetille. Suuri osa ykköstyypeistä syö nykyisin suositusten mukaan 100-120g hiilareita, mikä on jo vähintään hyväkarppausta. Hiilareiden laskeminen tuota alemmaksi on ainakin pidempään sairastaneille (haiman toiminta täysin loppunut) jo todella suuri riski. Myös liian alhaiset sokerit aiheuttavat vaurioita, etenkin aivoihin.
Ykköstyypin diabeetikot ovat normaalisti hyvinkin hoikkia, joten painonpudotustarvetta harvoin on. Sen sijaan heillä on huomattavasti kohonnut sv-tautien riski, mikä on huomioitava ravitsemuksessa. Ei: heille ei todellakaan suositella runsaita määriä punaista lihaa tai voita jokapäiväiseen ruokavalioon. Viljatuotteista kokojyvävilja on ollut ainoa ykköstyypeille suositeltava vaihtoehto jo parikymmentä vuotta.
P.S. Enpä innostuisi mistään lääketieteellistä tutkimuksesta, jonka tulosta kuvaillaan sanalla "feasible alternative". Tämän tutkimuksen tekijät ilmeisesti ymmärtävätkin tutkimuksensa tulokset paremmin kuin sen tänne postannut henkilö."Suuri osa ykköstyypeistä syö nykyisin suositusten mukaan 100-120g hiilareita, mikä on jo vähintään hyväkarppausta. Hiilareiden laskeminen tuota alemmaksi on ainakin pidempään sairastaneille (haiman toiminta täysin loppunut) jo todella suuri riski. Myös liian alhaiset sokerit aiheuttavat vaurioita, etenkin aivoihin. "
Mikä taho nuo nykysuositukset ykkösille 100-120 g hiilareita on antanut? Missä ne ovat nähtävissä? Mihin perustuu tietosi, että suurin osa ykkösistä noudattaa tuota hiilarimäärää? Diabetesliiton suositus on 45-60 % energiasta hiilareita, joka tekee selvästi enemmän grammoissa kuin 100-120 g. Miksi Diabetesliiton suositus ei kelpaa? Eikö sinun teorisointisi perusteella Diabetesliiton suositus estäisi vielä varmemmin hypot ja hyperit?
Alemmilla hiilarilamäärillä on vähemmän hypoja ja hypereitä kuin korkeammilla, koska hiilihydraattimäärän arviointivirheet eivät johda niin suuriin virheisiin insuliinimäärissä.
Muutenkaan noille esittämisille huonoille ja hyville ruoka-aineille ei ole perusteita. Samanlaisia väitteitä esittää virallinen taho, mutta se ei pysty perustelemaan niitä tutkimustuloksin.
feasible = käyttökelpoinen, toteutettavissa oleva - siis tieteellisen tutkimuksen kyseessä ollessa vahva positiivinen ilmaisu. Tekisi mieli sanoa, että sinä olet se, joka ei tuota tutkimusta ymmärtänyt. - "käyttökelpoinen"
asian tiimoilta kirjoitti:
"Suuri osa ykköstyypeistä syö nykyisin suositusten mukaan 100-120g hiilareita, mikä on jo vähintään hyväkarppausta. Hiilareiden laskeminen tuota alemmaksi on ainakin pidempään sairastaneille (haiman toiminta täysin loppunut) jo todella suuri riski. Myös liian alhaiset sokerit aiheuttavat vaurioita, etenkin aivoihin. "
Mikä taho nuo nykysuositukset ykkösille 100-120 g hiilareita on antanut? Missä ne ovat nähtävissä? Mihin perustuu tietosi, että suurin osa ykkösistä noudattaa tuota hiilarimäärää? Diabetesliiton suositus on 45-60 % energiasta hiilareita, joka tekee selvästi enemmän grammoissa kuin 100-120 g. Miksi Diabetesliiton suositus ei kelpaa? Eikö sinun teorisointisi perusteella Diabetesliiton suositus estäisi vielä varmemmin hypot ja hyperit?
Alemmilla hiilarilamäärillä on vähemmän hypoja ja hypereitä kuin korkeammilla, koska hiilihydraattimäärän arviointivirheet eivät johda niin suuriin virheisiin insuliinimäärissä.
Muutenkaan noille esittämisille huonoille ja hyville ruoka-aineille ei ole perusteita. Samanlaisia väitteitä esittää virallinen taho, mutta se ei pysty perustelemaan niitä tutkimustuloksin.
feasible = käyttökelpoinen, toteutettavissa oleva - siis tieteellisen tutkimuksen kyseessä ollessa vahva positiivinen ilmaisu. Tekisi mieli sanoa, että sinä olet se, joka ei tuota tutkimusta ymmärtänyt.eli suomeksi: paremman puutteessa käyvä. Ei missään nimessä hyvä, suositeltava tai erinomainen.
Diabtesliiton suosituksilla tässä eletään, eikä siellä suositella pullaa vaan ruisleipää ja kokojyväpuuroa. Hiilareiden eroilla on hirvittävän suuri merkitys ykkösille. Minulle pieniruokaiselle 100-120g hiilareita riittää hyvin. Jos olet iso mies ja urheilet, niin sitten varmaan enemmän.
Ykköstyypin diabetksen hoidossa jos missä yksilöllisyys on tärkeää ja etenkin sairauden alkuvuosina tai elämäntilanteiden muuttuessa (raskaus, muut sairaudet, työpaikan vaihto, urheilun aloittaminen tai lopettaminen, suuri suru, sterssaava elämävaihe) kaikki menee joka kerta uusiksi. Perushoito kuitenkin säilyy samana, ja diabeteslääkäritkin sen myöntävät: Pari vuosikymmentä ykköstä sairastaneet osaavat parhaiten arvioida hoitonsa itse.
34 v. DM1, ei komplikaatioita.
- parantunut -
diabeteksesta.
Aivan kuten itsekin totesit, joudut välttelemään hiilihydraatteja. Normaali ihminen voi syödä vaikka kilon paketin sokeria sokeritaspainon järkkymättä. Sinä et voi, koska olet diabeetikko. On hienoa, jos olet oireeton, mutta terve et ole.- Veijo
Vastauksesi oli oikea järjen kukkanen.
Olen itse D2 ilman lääkitystä LCHF/VHH ravinnon ansiosta. Vastauksestasi päätellen enemmä normaali kuin sinä.
TOTTA KAI NE JOTKA SAAVAT VERENSOKERIN ALAS ILMAN LÄÄKITYSTÄ TAJUAVAT ASIAN.
terveisin - jos viestini
Veijo kirjoitti:
Vastauksesi oli oikea järjen kukkanen.
Olen itse D2 ilman lääkitystä LCHF/VHH ravinnon ansiosta. Vastauksestasi päätellen enemmä normaali kuin sinä.
TOTTA KAI NE JOTKA SAAVAT VERENSOKERIN ALAS ILMAN LÄÄKITYSTÄ TAJUAVAT ASIAN.
terveisinoli sinusta epäselvä. Silti ei tarvitse nimitellä, eikä HUUTAA.
Tarkoitin normaalilla tervettä ihmistä. Normaali ihminen voi syödä huomattavan määrä sokeria elimistön sokeritaspainon häiriintymättä. Diabeetikko tai metabolisesta oireyhtymästä kärsivä ihminen ei voi. Sinä kuulut ilmeisesti jälkimmäisiin.
Hienoa jos olet saanut elimistösi tasapainoon ruokavaliolla. Sinuna olisin asiasta iloinen ja käyttäytyisin sen mukaan. Vielä ei tosin ole keksitty ruokavaliota, joka parantaisi pahansuopuuden. - Veijo
jos viestini kirjoitti:
oli sinusta epäselvä. Silti ei tarvitse nimitellä, eikä HUUTAA.
Tarkoitin normaalilla tervettä ihmistä. Normaali ihminen voi syödä huomattavan määrä sokeria elimistön sokeritaspainon häiriintymättä. Diabeetikko tai metabolisesta oireyhtymästä kärsivä ihminen ei voi. Sinä kuulut ilmeisesti jälkimmäisiin.
Hienoa jos olet saanut elimistösi tasapainoon ruokavaliolla. Sinuna olisin asiasta iloinen ja käyttäytyisin sen mukaan. Vielä ei tosin ole keksitty ruokavaliota, joka parantaisi pahansuopuuden."Normaali ihminen voi syödä huomattavan määrä sokeria elimistön sokeritaspainon häiriintymättä."
Ja pitemmällä tähtäimellä? - diabeteksen suhteen
jos viestini kirjoitti:
oli sinusta epäselvä. Silti ei tarvitse nimitellä, eikä HUUTAA.
Hienoa jos olet saanut elimistösi tasapainoon ruokavaliolla. Sinuna olisin asiasta iloinen ja käyttäytyisin sen mukaan. Vielä ei tosin ole keksitty ruokavaliota, joka parantaisi pahansuopuuden.Kuka on normaali ihminen verensokereiden kannalta? Suomessa on puoli miljoonaa diabeetikkoa, jos ei jo vähän enemmänkin. Puolet ei tiedä edes sairastavansa diabetesta. Lisäksi toisella puolella miljoonalla on esidiabetes eli kohonnut paastoarvo tai heikentynyt glukoosinsieto. Eivät siis ole ainakaan vielä diagnosoitaviksi diabeetikoiksi, mutta eivät enää ole täysin terveitäkään.
Perusterveen ihmisen verensokeri on 4,6 -0,2. Ruokailu nostaa hetkeksi arvoa. Suomessa katsotaan vielä täysin terveeksi ihminen paastoarvolla 6,0. USA:ssa arvo on 5,5. Paljonko rajan muuttaminen toisi Suomeen lisää esidiabeetikkoja? Paljonko noita perusterveitä oikein on? Korkeammat arvot ovat useimmiten merkki alkaneesta insuliiniresisenssistä. Monilla jääkin tähän vaiheeseen, monilla ei.
Olisikin mielenkiintoista, jos löytyisi tilastoja, tietää paljonko Suomessa on ihmisiä, joilla verensokeri on perusterveen arvoissa (4,6 -0,2) tai vähän allekin. Samoin olisi mielenkiintoista tietää millainen joukko on välillä 5,5-6,0. Alkaa jo etukäteen hirvittää. Ei varmaan kauan tätä tahtia mene siihen, että puolella suomalaisista on jotakin ongelmaa. Asiantuntijat puhuvat, että suomalaisista puolella on geenit, jotka altistavat kakkostyypin diabeteksen kehittymiseen. - jo kerran,
Veijo kirjoitti:
"Normaali ihminen voi syödä huomattavan määrä sokeria elimistön sokeritaspainon häiriintymättä."
Ja pitemmällä tähtäimellä?mutta viestini taisi hävitä jonnekin...
Kenekään ei kannata syödä sokeria liikaa eikä liian usein. Sokeria kannattaa välttää. Terveen ihmisen kroppa kuitenkin korjaa ajoittaisen liian sokerinsaannin (tai liian vähäisen), diabeetikon tai MBO:sta kärsivän elimistö ei. Hänen elimistönsä tarvitsee apua sokeritasapainon säilyttämiseen. Ruokavalio on erinoimainen keino säädellä sokeritasapainoa. Kaikille se ei kuitenkaan riitä, ja toisaalta kaikille ei sovi samanlainen ruokavalio. - todella hyviä
diabeteksen suhteen kirjoitti:
Kuka on normaali ihminen verensokereiden kannalta? Suomessa on puoli miljoonaa diabeetikkoa, jos ei jo vähän enemmänkin. Puolet ei tiedä edes sairastavansa diabetesta. Lisäksi toisella puolella miljoonalla on esidiabetes eli kohonnut paastoarvo tai heikentynyt glukoosinsieto. Eivät siis ole ainakaan vielä diagnosoitaviksi diabeetikoiksi, mutta eivät enää ole täysin terveitäkään.
Perusterveen ihmisen verensokeri on 4,6 -0,2. Ruokailu nostaa hetkeksi arvoa. Suomessa katsotaan vielä täysin terveeksi ihminen paastoarvolla 6,0. USA:ssa arvo on 5,5. Paljonko rajan muuttaminen toisi Suomeen lisää esidiabeetikkoja? Paljonko noita perusterveitä oikein on? Korkeammat arvot ovat useimmiten merkki alkaneesta insuliiniresisenssistä. Monilla jääkin tähän vaiheeseen, monilla ei.
Olisikin mielenkiintoista, jos löytyisi tilastoja, tietää paljonko Suomessa on ihmisiä, joilla verensokeri on perusterveen arvoissa (4,6 -0,2) tai vähän allekin. Samoin olisi mielenkiintoista tietää millainen joukko on välillä 5,5-6,0. Alkaa jo etukäteen hirvittää. Ei varmaan kauan tätä tahtia mene siihen, että puolella suomalaisista on jotakin ongelmaa. Asiantuntijat puhuvat, että suomalaisista puolella on geenit, jotka altistavat kakkostyypin diabeteksen kehittymiseen.kysymyksiä. Mielestäni kaikkien suomalaisten sokeriarvot pitäisi testata, ja korkeat arvot omaavat ohjata jatkotutkimuksiin. Tämä tietenkin maksaisi aika paljon, ennaltaehkäisy tulisi huomattavasti halvemmaksi. Tässä kohtaa aletaan kuitenkin aina lyhytnäköisesti puhua kuntien rahapulasta, lamasta ja ties mistä.
Osassa kouluista sokeriarvojen mittaus kuulu jo nyt vuosittaiseen terveystarkastukseen, mutta ei suinkaan kaikissa. Tämä jos mikä on tyhmää säästöä, sillä kuten tiedämme monesti jo ala-asteikäisillä on ongelmia sokeritasapainon kanssa. Nämä lapset pitäisi pian saada seurannan piiriin.
Ja sitten se tärkein: Kotoahan ne ruokailu- ja liikuntatottumukset lähtevät. Tunnen perheitä, joissa yhden lapsen sokerintarkkailun vuoksi koko perhe on tarkastanut elintapojaan. Näin koko perhe vanhemmat mukaan lukien on saatu terveemmän elämän makuun, ja näin estetty kenties useamman perheenjäsenen sairastuminen.
Kysymyksesi rajoista on hankala. Ehkä olisi lähdettävä siitä, että aloitetaan ääripäistä, ja rajatapauksissa toimitaan tapauskohtaisesti? - NEUVOA
Veijo kirjoitti:
"Normaali ihminen voi syödä huomattavan määrä sokeria elimistön sokeritaspainon häiriintymättä."
Ja pitemmällä tähtäimellä?Mitäpä mielta olet, voisiko sitä syödä pari palaa/vrk juuri Suomen markkinoille ilmestynyttä KuituKunkku ruissekaleipää,jonka koostumus tuoteselosteen mukaan sisältää 28%/100g hhta, annospalassa (35g) on 9.8g, se kun on tuo leivän himo pååssyt veriin. KIITOKSET etukäteen!
- pumppuilija
luettuani koko ketjun läpi, niin huomasin että puurot ja vellit on taas sekaisin. 1 ja 2 on kaksi eri tautia. Niitä ei pitäisi sekoittaa keskenään. En itse pidä siitä että kakkoset pitävät itseään diabeetikkoina koska sitähän he eivät oikeasti ole. Eli koitetaas rauhoittua ja pysytään omilla pihoilla pyörimässä.
- Veijo
"luettuani koko ketjun läpi, niin huomasin että puurot ja vellit on taas sekaisin. 1 ja 2 on kaksi eri tautia. Niitä ei pitäisi sekoittaa keskenään. "
Viitsitkö vähän selventää . Kyllä D1 ja D2 pääasiallinen ero on hyvin selvillä.
LCHF/VHH toimii molempiin. D1 vähentäen insuliinin käyttötarvetta ratkaisevasti.
Mutta silloin on syytä pysyä erossa puuroista ja velleistä.
terveisin - Veijo ole
Veijo kirjoitti:
"luettuani koko ketjun läpi, niin huomasin että puurot ja vellit on taas sekaisin. 1 ja 2 on kaksi eri tautia. Niitä ei pitäisi sekoittaa keskenään. "
Viitsitkö vähän selventää . Kyllä D1 ja D2 pääasiallinen ero on hyvin selvillä.
LCHF/VHH toimii molempiin. D1 vähentäen insuliinin käyttötarvetta ratkaisevasti.
Mutta silloin on syytä pysyä erossa puuroista ja velleistä.
terveisinD1:n ja D2:n ero ollenkaan selvillä. Olet niin sanotusti pihalla tässä asiassa. Kovasti paasaat ja raivoat ja HUUDAT ja haukut muita tällä palstalla.
Jos käyttäisit edes murto-osan ehtymättömästä negatiivisesta energiastasi vaikkapa ottamalla selvää eri diabetestyyppien (joo hui! Niitä on enemmän kuin kaksi!) eroista niin voisit ehkä itsekin paremmin.
Tyhmän ja tietämättömän raivoilua on haukotuttavaa lukea. Jos tietäisit palstan otsikon asioista jotain, niin ilkeilysi osuisi paremmin maaliinsa ja tutisimme kaikki pelosta kun VEIJO HUUTAA TAAS!!!! Houkuttava ajatus, eikö totta? - 1 tyypin lada
Veijo ole kirjoitti:
D1:n ja D2:n ero ollenkaan selvillä. Olet niin sanotusti pihalla tässä asiassa. Kovasti paasaat ja raivoat ja HUUDAT ja haukut muita tällä palstalla.
Jos käyttäisit edes murto-osan ehtymättömästä negatiivisesta energiastasi vaikkapa ottamalla selvää eri diabetestyyppien (joo hui! Niitä on enemmän kuin kaksi!) eroista niin voisit ehkä itsekin paremmin.
Tyhmän ja tietämättömän raivoilua on haukotuttavaa lukea. Jos tietäisit palstan otsikon asioista jotain, niin ilkeilysi osuisi paremmin maaliinsa ja tutisimme kaikki pelosta kun VEIJO HUUTAA TAAS!!!! Houkuttava ajatus, eikö totta?´Niin eipä moni tiedä että niitä todella monta tyyppiä diabeteksessa.Mulla tämä lada joka tuli täytettyään 54.Eli tietysti ruokavalio ja liikunta ja pitkävaik.ins.ja ruokainsuliini mutta erittäin iso taitolaji pitää tasaisena.Hypoja herkästi vaikka pieni määrä ins.Mutta kuitua paljon nimenomaan ruislepää kyllä tarvitsen ja kolestroli erittäin hyvä.Toivon että näitä tulis enemmän esille myös lehdissä ja mediassa.Kaikki muutokset elämässä vaikuttaa myös paljon ja on eri asia elää myös yksin ja turvatonta jos osuu yöllä paha hypo e.m ja ei ole varautunut millään eväällä yöpöydällä.Eikå ole hauskaa mennåä shokkiin kesken kauppamatkan ja joutua sairaalaan.p.s.ei lisäsairauksia toistaiseksi.
- Veijo
Veijo ole kirjoitti:
D1:n ja D2:n ero ollenkaan selvillä. Olet niin sanotusti pihalla tässä asiassa. Kovasti paasaat ja raivoat ja HUUDAT ja haukut muita tällä palstalla.
Tyhmän ja tietämättömän raivoilua on haukotuttavaa lukea. Jos tietäisit palstan otsikon asioista jotain, niin ilkeilysi osuisi paremmin maaliinsa ja tutisimme kaikki pelosta kun VEIJO HUUTAA TAAS!!!! Houkuttava ajatus, eikö totta?"Tyhmän ja tietämättömän raivoilua on haukotuttavaa lukea. Jos tietäisit palstan otsikon asioista jotain, niin ilkeilysi osuisi paremmin maaliinsa ja tutisimme kaikki pelosta kun VEIJO HUUTAA TAAS!!!! Houkuttava ajatus, eikö totta?"
Ota herneet perseestäs ja selitä missä minä olen raivonnut.
Arvostan suuresti suurta tietouttasi diabeteksen eri versioista.
Minä kerron LCHF ravintosuositksesta joka sopii niin D1 ja D2.
Jos sinulla on D23 niin minkäs minä sille mahdan.
Hoida hommasi äläkä räyhää.
Normaalista tiedottamisesta ei tarvitse kenenkään vapista. Enemmän syytä vapisemiseen löytyy virallisen ravintosuosituksen käyttämisestä myös diabeetikoille.
terveisin - on vastuunsa
Veijo kirjoitti:
"Tyhmän ja tietämättömän raivoilua on haukotuttavaa lukea. Jos tietäisit palstan otsikon asioista jotain, niin ilkeilysi osuisi paremmin maaliinsa ja tutisimme kaikki pelosta kun VEIJO HUUTAA TAAS!!!! Houkuttava ajatus, eikö totta?"
Ota herneet perseestäs ja selitä missä minä olen raivonnut.
Arvostan suuresti suurta tietouttasi diabeteksen eri versioista.
Minä kerron LCHF ravintosuositksesta joka sopii niin D1 ja D2.
Jos sinulla on D23 niin minkäs minä sille mahdan.
Hoida hommasi äläkä räyhää.
Normaalista tiedottamisesta ei tarvitse kenenkään vapista. Enemmän syytä vapisemiseen löytyy virallisen ravintosuosituksen käyttämisestä myös diabeetikoille.
terveisinOn vastuutonta tiedottaa asiassa, josta ei tiedä itse juuri mitään. En minäkään mene tiedottamaan nyrkkeily- tai hiustenhoitopalstalle.
En sairasta mitään sairautta. - niin ei ole asiantuntija
on vastuunsa kirjoitti:
On vastuutonta tiedottaa asiassa, josta ei tiedä itse juuri mitään. En minäkään mene tiedottamaan nyrkkeily- tai hiustenhoitopalstalle.
En sairasta mitään sairautta.Jos pauhaa asian puolesta, josta on omakohtaista kokemusta muutamlta kuukaudelta, kannattaisi olla varovaisempi.
Et ole Sven arvostettu asiantuntija, jos sinulla on omakohtaista kokemusta 3kk.
Etkä ole velvollinen saarnaamaan VHH:n puolesta. Vai oletko nähnyt valoilmiön, missä kehoitettiin pauhaamaan VHH:n puolesta kaikilla mahdollisilla keskustelupalstoilla? - tapahtuu...
niin ei ole asiantuntija kirjoitti:
Jos pauhaa asian puolesta, josta on omakohtaista kokemusta muutamlta kuukaudelta, kannattaisi olla varovaisempi.
Et ole Sven arvostettu asiantuntija, jos sinulla on omakohtaista kokemusta 3kk.
Etkä ole velvollinen saarnaamaan VHH:n puolesta. Vai oletko nähnyt valoilmiön, missä kehoitettiin pauhaamaan VHH:n puolesta kaikilla mahdollisilla keskustelupalstoilla?Joitakin tuntuu raivostuttavan se, että tieto vhh-ruokavaliosta leviää...
- varmaan harmita
tapahtuu... kirjoitti:
Joitakin tuntuu raivostuttavan se, että tieto vhh-ruokavaliosta leviää...
ketään.
Sen sijaan se harmittaa, kun hyviä aineksia sisältävällä VHH-ruokavaliolla aletaan puoskaroida. Ei ole asiallista väittää nimettömänä nettipalstalla, että VHH sopii ykköstyypin diabeetikolle tai parantaa diabeteksen, koska kumpikaan väite ei ole totta.
- os..
mitä nämä ihmiset syö. Eikö sitä voi kertoa yksinkertaisesti, mitä ostaa kaupasta?
Onko se niin, että kaupassa suuntaa suoraan lihatiskille ja sieltä saa ottaa kaikenlaista? Sitten juustotiskille ja unohtamatta kalatiskiäkään. Mitä tehdään vihannesosastolla? Kun harrastukseni ei ole ruuanlaitto, pitäisi selvitä ilman kokintaitoja. Mitä siihen ruokakassiin tulee ostaa?- Veijo
Tässä Ruotsalainen VHH
SAAT SYÖDÄ:
maitotuotteita. Maito, fiili ja jugurtti (myös laktoositon), Kreikan ja Turkin jugurtti, juusto (ei kevyt), fetajuusto, keso, creme
fraiche, kermaa, voita, majoneesia (rasvapi. 80-90%) jne. Mieluiten ekologinen tuote. Ei kevyt- eikä sokeroituja tuotteita. Naudanlihaa, sianlihaa, lampaan lihaa, riistaa, siipikarjaa, kalaa, äyriäisiä.Älä poista näkyvää rasvaa, Mausteet ja suolaa maun mukan. Kastikkeet kotona ilman hiilihydraatteja.
Vihanneksia. Öljy (oliivi tai rapsi)-viinietikka-kastikkeella tai majoneesikastikkeella. Pellavansiemeniä. Oliivia. Oliivi ja rapsiöljy (vain luonnonmukaisesti tuotettuja, Kylmäpuristetut). Kookosrasvaa, puhdasta, korkealuokkaista. Munat, mieluiten ekologiset niissä on enemmän Omega- 3.
Tarkista pakkauksesta että elintarvike ei sisällä hiilihydraatteja enemmän kuin 5g/100gr tuotetta.
Omega3 puutten estämiseksi syö rasvaista kalaa (lohta, lohikaloja , silakkaa, makrillia jne)
Myös osassa lihatuotteista ja kananmunissa (ruokittu Omega3 sisältävällä rehulla).
ÄLÄ SYÖ:,tai mhdollisimman vähän):
perunat,perunalastut ja ranskalaiset perunat. Riisi ja riisituotteet. Maissi ja maissituotteet (ex corn flakes).
Viljaan perustuvat tuotteet, makaronivalmisteet, leipää, keksit, chips, aamiaishiutaleet puurot, vellit ja pannukakku. Jos olette sitä mieltä, että et voi täysin voi pidättäytyä syömästä leipää, ja perunoita vähennä asteittain. Makkarat ja muut leikkeleetr. Sisältävät lisäaineita (E-) jotka vahingoittavat elimistöä. Syö vain harvoin. Makeiset, Kevytjuomat, täytekakut ja kahvileipä. Sokeri ja sokeroidut tuotteet.. Margariinit ja muut voin korvaavat tuotteet
OMEGA- 6-sisältävät öljyt (esim. Maissi-,auringonkukka-,soja-, ja maapähkinäöljyt)
VOIT SYÖDÄ VÄHÄN:
auringonkukan siemeniä. Suklaata, kaakaopitoisuus vähintään70% . Sisältää hitaita hiilihydraatteja. Ei mielellään painonpudotuksen yhteydessä.. Vain vähän alkoholia, se on lihoittavaa, ja häiritsee veren sokeritasapainoa. Ei olutta, sisältää maltoosia joka on nopea hiilihydraatti.
Hedelmät kohottavat verensokerin ja fruktoosi menee suoraan rasvakudokseen ja varastoituu rasvana jotenlpainonpudotuksen yhteydessä suositellaan 1 hedelmä päivässä (jälkiruokana). Vältä banaanaja ja viinirypäleitä. Paljon hiilihydraatteja.
Liikunta on hyväksi koska silloin poltat rasvaa etkä lihaksia.
Hiilihyraatteja tarvitsee enemmän ERITTÄIN RASITTAVASSA liikunnassa tai työssä.
Vaasaloppet( Ruotsin kuuluisin hiihtotapahtuma) 90km onnistuu ilman ylimääräistä hh-
latausta.)
terveisin - os..
Veijo kirjoitti:
Tässä Ruotsalainen VHH
SAAT SYÖDÄ:
maitotuotteita. Maito, fiili ja jugurtti (myös laktoositon), Kreikan ja Turkin jugurtti, juusto (ei kevyt), fetajuusto, keso, creme
fraiche, kermaa, voita, majoneesia (rasvapi. 80-90%) jne. Mieluiten ekologinen tuote. Ei kevyt- eikä sokeroituja tuotteita. Naudanlihaa, sianlihaa, lampaan lihaa, riistaa, siipikarjaa, kalaa, äyriäisiä.Älä poista näkyvää rasvaa, Mausteet ja suolaa maun mukan. Kastikkeet kotona ilman hiilihydraatteja.
Vihanneksia. Öljy (oliivi tai rapsi)-viinietikka-kastikkeella tai majoneesikastikkeella. Pellavansiemeniä. Oliivia. Oliivi ja rapsiöljy (vain luonnonmukaisesti tuotettuja, Kylmäpuristetut). Kookosrasvaa, puhdasta, korkealuokkaista. Munat, mieluiten ekologiset niissä on enemmän Omega- 3.
Tarkista pakkauksesta että elintarvike ei sisällä hiilihydraatteja enemmän kuin 5g/100gr tuotetta.
Omega3 puutten estämiseksi syö rasvaista kalaa (lohta, lohikaloja , silakkaa, makrillia jne)
Myös osassa lihatuotteista ja kananmunissa (ruokittu Omega3 sisältävällä rehulla).
ÄLÄ SYÖ:,tai mhdollisimman vähän):
perunat,perunalastut ja ranskalaiset perunat. Riisi ja riisituotteet. Maissi ja maissituotteet (ex corn flakes).
Viljaan perustuvat tuotteet, makaronivalmisteet, leipää, keksit, chips, aamiaishiutaleet puurot, vellit ja pannukakku. Jos olette sitä mieltä, että et voi täysin voi pidättäytyä syömästä leipää, ja perunoita vähennä asteittain. Makkarat ja muut leikkeleetr. Sisältävät lisäaineita (E-) jotka vahingoittavat elimistöä. Syö vain harvoin. Makeiset, Kevytjuomat, täytekakut ja kahvileipä. Sokeri ja sokeroidut tuotteet.. Margariinit ja muut voin korvaavat tuotteet
OMEGA- 6-sisältävät öljyt (esim. Maissi-,auringonkukka-,soja-, ja maapähkinäöljyt)
VOIT SYÖDÄ VÄHÄN:
auringonkukan siemeniä. Suklaata, kaakaopitoisuus vähintään70% . Sisältää hitaita hiilihydraatteja. Ei mielellään painonpudotuksen yhteydessä.. Vain vähän alkoholia, se on lihoittavaa, ja häiritsee veren sokeritasapainoa. Ei olutta, sisältää maltoosia joka on nopea hiilihydraatti.
Hedelmät kohottavat verensokerin ja fruktoosi menee suoraan rasvakudokseen ja varastoituu rasvana jotenlpainonpudotuksen yhteydessä suositellaan 1 hedelmä päivässä (jälkiruokana). Vältä banaanaja ja viinirypäleitä. Paljon hiilihydraatteja.
Liikunta on hyväksi koska silloin poltat rasvaa etkä lihaksia.
Hiilihyraatteja tarvitsee enemmän ERITTÄIN RASITTAVASSA liikunnassa tai työssä.
Vaasaloppet( Ruotsin kuuluisin hiihtotapahtuma) 90km onnistuu ilman ylimääräistä hh-
latausta.)
terveisinEi todellakaan houkuttele pelkkä lihansyönti. Mihin sitä voita levitetään, kun ei ole leipää?
- Veijo
os.. kirjoitti:
Ei todellakaan houkuttele pelkkä lihansyönti. Mihin sitä voita levitetään, kun ei ole leipää?
Turha raakkua siitä miten pitkä kokemu minulla on. Vaikuttaa vahvasti siltä että olen kuitenkin ennätänyt lukemaan asiasta huomattavasti enemmän kuin jotkut jutunheittäjät täällä.
Jos joku mitä olen kirjoittanut ei pidä paikkaansa niin kertokaa. Teidän jutuissanne ei tätä myöden ollut mitään oppimista.
"Ei todellakaan houkuttele pelkkä lihansyönti. Mihin sitä voita levitetään, kun ei ole leipää?"
Voiko asian enemmän väärin ymmärtää??
terveisin - ei kannata uskoa kaikkea
Veijo kirjoitti:
Turha raakkua siitä miten pitkä kokemu minulla on. Vaikuttaa vahvasti siltä että olen kuitenkin ennätänyt lukemaan asiasta huomattavasti enemmän kuin jotkut jutunheittäjät täällä.
Jos joku mitä olen kirjoittanut ei pidä paikkaansa niin kertokaa. Teidän jutuissanne ei tätä myöden ollut mitään oppimista.
"Ei todellakaan houkuttele pelkkä lihansyönti. Mihin sitä voita levitetään, kun ei ole leipää?"
Voiko asian enemmän väärin ymmärtää??
terveisinOlet siis lukenut asiasta enemmän kuin muut. Varmaan ihan kiva.
Kaikkea lukemaansa ei pidä eikä kannata uskoa.
Varsinkaan Internetissä. Jossa olemme parhaillaan. - Veijo
ei kannata uskoa kaikkea kirjoitti:
Olet siis lukenut asiasta enemmän kuin muut. Varmaan ihan kiva.
Kaikkea lukemaansa ei pidä eikä kannata uskoa.
Varsinkaan Internetissä. Jossa olemme parhaillaan."Kaikkea lukemaansa ei pidä eikä kannata uskoa.
Varsinkaan Internetissä. Jossa olemme parhaillaan."
Tunteeko jotkut itseensä viisaaksi toistamalla itsestäänselvyyksiä?
terveisin - hekohekohekoheko
Veijo kirjoitti:
"Kaikkea lukemaansa ei pidä eikä kannata uskoa.
terveisinSäähän se nyt vallan vitsikkääks heittäydyt!
Kun itse hyvin usealla eri keskustelupalstalla copy/pastaat samoja juttuja ja häiriköit paasaamalla samoista asioista, jotka hyvin usein ei liity mitenkään edes avatun keskustelun aiheeseen millään tavalla.
Sitten viittaat, että noi toistelee asioita...vuuaaaaaaah.....hahahahaha....hekohekohekoheko...helevati sentään...hekohekoheko
Helaventti kun ootkin vitsikäs - Veijo
hekohekohekoheko kirjoitti:
Säähän se nyt vallan vitsikkääks heittäydyt!
Kun itse hyvin usealla eri keskustelupalstalla copy/pastaat samoja juttuja ja häiriköit paasaamalla samoista asioista, jotka hyvin usein ei liity mitenkään edes avatun keskustelun aiheeseen millään tavalla.
Sitten viittaat, että noi toistelee asioita...vuuaaaaaaah.....hahahahaha....hekohekohekoheko...helevati sentään...hekohekoheko
Helaventti kun ootkin vitsikäs"Kun itse hyvin usealla eri keskustelupalstalla copy/pastaat samoja juttuja ja häiriköit paasaamalla samoista asioista, jotka hyvin usein ei liity mitenkään edes avatun keskuste"
Ja sinä halusit sanoa jotain viisasta, asiaan liittyvää?
terveisin - hekohekohekoheko
Veijo kirjoitti:
"Kun itse hyvin usealla eri keskustelupalstalla copy/pastaat samoja juttuja ja häiriköit paasaamalla samoista asioista, jotka hyvin usein ei liity mitenkään edes avatun keskuste"
Ja sinä halusit sanoa jotain viisasta, asiaan liittyvää?
terveisinelä Sven enää, tipun tuolilta.....pyri Ruåttin talenttiin...hekohekohekohekohekohekohekohekohekohekohekoheko...vuaaahh...huh!
- Veijo
hekohekohekoheko kirjoitti:
elä Sven enää, tipun tuolilta.....pyri Ruåttin talenttiin...hekohekohekohekohekohekohekohekohekohekohekoheko...vuaaahh...huh!
"elä Sven enää, tipun tuolilta.....pyri Ruåttin talenttiin...hekohekohekohekohekohekohekohekohekohekohekoheko"
Miten onnistuit viime kerralla putoamaan pää edellä??
terveisin - deekakkonen
os.. kirjoitti:
Ei todellakaan houkuttele pelkkä lihansyönti. Mihin sitä voita levitetään, kun ei ole leipää?
Leivätön voileipä: pino leikkeleitä, juustoa, kananmunaa jne. ja kasviksia päälle maun mukaan. Väliin voita.
Tässä vielä hyvä suomalainen ohje, mitä voi syödä:
http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi
On siis luokiteltu sen mukaan, mitä hiilaritasoa haluaa noudattaa. Vaikuttaa muuten paljon aterianjälkeisiin verensokereihin.
Valitettavan vähän on kaupan hyllyillä valmiita sopivia einesannoksia. Niissä on yleensä perunaa, riisiä tai makaronia. Lihapullat ja jauhelihapihvit ovat liian jauhopitoisia. Kunnollista ruokaa halutessaan on tehtävä itse. Kannattaa tehdä vähän enemmän ja pakastaa osa vastaista käyttöä varten. Hyviä reseptejä:
http://karppaus.info/resepti/ - deekakkonen
Veijo kirjoitti:
"Kaikkea lukemaansa ei pidä eikä kannata uskoa.
terveisinVeijo, olen täysin samaa mieltä VHH:sta kanssasi. Sen edut ovat kiistattomat. Oma HbA1c oli alunperin 14 %, nyt 5,0 % ja täysin VHH:n ansiota. KOL 3,5 %. HDL>LDL ja TRIGLY 0,7. Liikunnalla ja painonpudotuksellakin on tässä oma merkityksensä.
Diabetesliiton ja sen kannattajien provoihin ei ole syytä ottaa kantaa. Noita perskärpäsiä hyörii jokaisella keskustelupalstalla. - Veijo
deekakkonen kirjoitti:
Veijo, olen täysin samaa mieltä VHH:sta kanssasi. Sen edut ovat kiistattomat. Oma HbA1c oli alunperin 14 %, nyt 5,0 % ja täysin VHH:n ansiota. KOL 3,5 %. HDL>LDL ja TRIGLY 0,7. Liikunnalla ja painonpudotuksellakin on tässä oma merkityksensä.
Diabetesliiton ja sen kannattajien provoihin ei ole syytä ottaa kantaa. Noita perskärpäsiä hyörii jokaisella keskustelupalstalla."Veijo, olen täysin samaa mieltä VHH:sta kanssasi."
Kyllä se toimii, ei siitä ole epäilystäkään.
Liikunta on tärkeä signaalin saamiseksi aivoille niin että poltetaan rasvaa eikä lihaksia.
Minä olen muutaman viikon katsellut ja kirjoitellut mutta en uskonut että ihmisten reagointi olisi niin naurettava.
Vastaanväittäjistä kyllä huomaa ettei ne ole edes vaivautuneet ottamaan selvää mistä on kysymys.
Toisaalta ymmärrän hyvin että vuosikymmenien aivopesu istuu tiukassa.
Minulla on suomessa sisar jolla on diabetes2 ja joka on lääkehoidolla mutta siitä pidän huolen että se loppuu kesällä.
Lähden hänen mukaansa diabeteshoitaja ja lääkärin luo ja sitten nähdään millä he selittäää että ihmiseen mätetään lääkkeitä ku n se ei ole tarpeellista.
Siinä ei riitä sanomiset vaan asia on todistettava. Niitä todisteita heilla ei ole.
Vastakohta on helppo todistaa sekä tutkimustuloksilla että vaihtamalla hänen ruokavalionsa.
terveisin - os..
deekakkonen kirjoitti:
Leivätön voileipä: pino leikkeleitä, juustoa, kananmunaa jne. ja kasviksia päälle maun mukaan. Väliin voita.
Tässä vielä hyvä suomalainen ohje, mitä voi syödä:
http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi
On siis luokiteltu sen mukaan, mitä hiilaritasoa haluaa noudattaa. Vaikuttaa muuten paljon aterianjälkeisiin verensokereihin.
Valitettavan vähän on kaupan hyllyillä valmiita sopivia einesannoksia. Niissä on yleensä perunaa, riisiä tai makaronia. Lihapullat ja jauhelihapihvit ovat liian jauhopitoisia. Kunnollista ruokaa halutessaan on tehtävä itse. Kannattaa tehdä vähän enemmän ja pakastaa osa vastaista käyttöä varten. Hyviä reseptejä:
http://karppaus.info/resepti/Miksi ruoka-aineita ei nimetä sellaisina, kuin ne ostetaan kaupasta? Valmisruokia täytyy laittaa ja siihen tarvitaan kokki. Tälläiset laittaa kokki:
juurespaistos, juustokohokas, kaalilaatikko/moussaka/tms, vihannes-lihawokki, hiutalepuuro, kainuun juustoleipä lakoilla, crème fraiche, smetana
Tämä on jo humpuukia:
Suosituimmat reseptit
On typerää esitellä hienoja ruokia, kun niitä ei kumminkaan ole saatavilla. Se jää pelkäksi kuvien katseluksi. Kyllä se laihduttaa. - hah hah hah hah hah
deekakkonen kirjoitti:
Veijo, olen täysin samaa mieltä VHH:sta kanssasi. Sen edut ovat kiistattomat. Oma HbA1c oli alunperin 14 %, nyt 5,0 % ja täysin VHH:n ansiota. KOL 3,5 %. HDL>LDL ja TRIGLY 0,7. Liikunnalla ja painonpudotuksellakin on tässä oma merkityksensä.
Diabetesliiton ja sen kannattajien provoihin ei ole syytä ottaa kantaa. Noita perskärpäsiä hyörii jokaisella keskustelupalstalla.Jo nyt on saatana että te poikaset ette tajua!
Minä olen D2:n kanssa ollut VHH jo 6v ajan, hyöty/haitta on oma asiani.
Mutta mua oikeasti ja varsin runsaasti VITUTTAA tuo teidän spammaamisenne.
Te käännätte hyvän asian itseensä vastaan tuolla jauhamisellanne.
Lopettakaa nyt perkele tuo copy/pastamisenne ja yrittäkää käyttäytyä asiallisesti.
Anteeksipyyntöni teille kaikille muille, mutta noihin jätkiin paloi vanhan miehen hermo. Tässä ja nyt - Veijo
hah hah hah hah hah kirjoitti:
Jo nyt on saatana että te poikaset ette tajua!
Minä olen D2:n kanssa ollut VHH jo 6v ajan, hyöty/haitta on oma asiani.
Mutta mua oikeasti ja varsin runsaasti VITUTTAA tuo teidän spammaamisenne.
Te käännätte hyvän asian itseensä vastaan tuolla jauhamisellanne.
Lopettakaa nyt perkele tuo copy/pastamisenne ja yrittäkää käyttäytyä asiallisesti.
Anteeksipyyntöni teille kaikille muille, mutta noihin jätkiin paloi vanhan miehen hermo. Tässä ja nyt"Jo nyt on saatana että te poikaset ette tajua!"
Tai sitten se on niin että me tajutaan ja muut ei. Aika näyttää.
Sanotaan kuin kirkonmies että hyvää sanomaa on helppo levittää.
Täytyy noita jotka on paikalla vain suutansa loukuttaakseen tajuamatta asiasta mitään vähän sivistää.
Pidähän hermosi kurissa. Se ei ole hyväksi terveydelle jos turhasta hermostuu.
treveisin - Veijo
os.. kirjoitti:
Miksi ruoka-aineita ei nimetä sellaisina, kuin ne ostetaan kaupasta? Valmisruokia täytyy laittaa ja siihen tarvitaan kokki. Tälläiset laittaa kokki:
juurespaistos, juustokohokas, kaalilaatikko/moussaka/tms, vihannes-lihawokki, hiutalepuuro, kainuun juustoleipä lakoilla, crème fraiche, smetana
Tämä on jo humpuukia:
Suosituimmat reseptit
On typerää esitellä hienoja ruokia, kun niitä ei kumminkaan ole saatavilla. Se jää pelkäksi kuvien katseluksi. Kyllä se laihduttaa."On typerää esitellä hienoja ruokia, kun niitä ei kumminkaan ole saatavilla. Se jää pelkäksi kuvien katseluksi. Kyllä se laihduttaa."
Onko sinulla kotona sellainen peltilaatikko jaka tulee päältä lämpimäksi kun nappia painaa tai vääntää?
Sitten on olemassa jotain mitä kutsutaa kattiloiksi ja pannuiksi.
Suvussa ehkä on joku vanhus joka vielä muistaa kuinka joku hyöri siinä huoneessa, keittiö, ja laittoi ruokaa.
Kaikki raakaa-aineet (ne mistä ruokaa laitetaan) löytyy kyllä kaupasta.
Sitten ei tarvitse syödä sitä mikä on tosi humpuukia, valmisannoksia.
Kestää vielä vähän aikaa ennenkuin terveellinen ruoka tulee markkinoille valmiina annoksina mutta ensimmäiset LCHF tuotteet ovat ilmestyneet ja kauppoihin Ruotsissa.
terveisin - os..
Veijo kirjoitti:
"On typerää esitellä hienoja ruokia, kun niitä ei kumminkaan ole saatavilla. Se jää pelkäksi kuvien katseluksi. Kyllä se laihduttaa."
Onko sinulla kotona sellainen peltilaatikko jaka tulee päältä lämpimäksi kun nappia painaa tai vääntää?
Sitten on olemassa jotain mitä kutsutaa kattiloiksi ja pannuiksi.
Suvussa ehkä on joku vanhus joka vielä muistaa kuinka joku hyöri siinä huoneessa, keittiö, ja laittoi ruokaa.
Kaikki raakaa-aineet (ne mistä ruokaa laitetaan) löytyy kyllä kaupasta.
Sitten ei tarvitse syödä sitä mikä on tosi humpuukia, valmisannoksia.
Kestää vielä vähän aikaa ennenkuin terveellinen ruoka tulee markkinoille valmiina annoksina mutta ensimmäiset LCHF tuotteet ovat ilmestyneet ja kauppoihin Ruotsissa.
terveisinKaupoissa on mm. lohta valmiina ja on monenlaista lihaakin valmiina. Ne on vaan kalliita ruokia. Kustannukset nousisivat hyvinkin kaksinkertaisiksi, jos lohta, lihaa, juustoa ja kalaa alkaisi syömään. Vihannesruokaa voin syödä ja se onkin parasta maun suhteen, mutta ei sekään laihduta kovin hyvin. 10 kiloa joutaisi kyllä pois.
Nämä VHH hommat on niin omituisia, etten sellaisia ymmärrä millään. - Veijo
os.. kirjoitti:
Kaupoissa on mm. lohta valmiina ja on monenlaista lihaakin valmiina. Ne on vaan kalliita ruokia. Kustannukset nousisivat hyvinkin kaksinkertaisiksi, jos lohta, lihaa, juustoa ja kalaa alkaisi syömään. Vihannesruokaa voin syödä ja se onkin parasta maun suhteen, mutta ei sekään laihduta kovin hyvin. 10 kiloa joutaisi kyllä pois.
Nämä VHH hommat on niin omituisia, etten sellaisia ymmärrä millään.Vaikka ei se niin ihmeellistä ole että siltä tuntuu kaikkien näiden väittämisien ilman todisteita ja keskustelujen ohjaamisen sivupoluille jälkeen.
Nykyiset ravintosuositukset meni pieleen sen takia että pelättiin rasvaa. Keksittiin jostai ihmeellinen prosenttiluku rasvan osuudeksi "terveellisessä" ravinnossa. Koska proteiinin osuutta ei voitu korottaa niin koko vinous joutui hiilihydraattien harteille. Eihän se mitään jos kansa syö tarpeettoman paljon sokeria kunhan vaan ei "vaarallista" rasvaa.
Tänään on täysin osoitettu että RASVA EI OLE VAARALLISTA mutta vuosikymmenien väärän informaation jälkeen ei päättäjillä ole rohkeutta astua esiin ja kertoa sitä.
Terveelle ihmiselle siirtyminen vähempihiilihydraattiseen ravintoon on pikkujuttu.
Aletaan syömään ruokaa joka 60% sokeria=hiilihydraatteja sijasta sisältää 35-40%.
Lopetetaan kaikkien kevyttuotteiden ja margariinien käyttäminen. Ruoan laittoon oikeaa voita, oikeaa kermaa, kananmunia (nekin on terveellisiä syödä nykyisin), rasvaista kalaa jne.
Rasvan syönnistä on turha puhua. Ruoka on huomattavasti paremman makuista kuin se mitä valmistetaan kaiken maailman kemikaaleista ja lisäaineista.
Jos haluat laihtua niin testaa oma tasosi hiilihydraatteja . huomaat kyllä millä määrällä hiilihydraatteja painosi rupeaa putoamaan. Kun savutat haluamasi painon niin voit testata toiseen suuntaan. Minkä verran kestät hiilihydraatteja ilman että painosi rupeaa nousemaan normaali liikunnalla. Se taso ei tule olemaa ravintosuositusten 60%. Sillä nousee paino takuulla.
Leipä, pasta ja jauhotuotteet vähemmäksi samoin varovaisemmin hedelmien (verrattavissa karkkeihin) kanssa.
Heikkilän sivulta löytyy perusohjeet ja jos ruotsin kieli taipuu nii kostdoktorn.se.
Reseptejä löytyy verkosta ja ruotsin "lchf recept.
Kaikki höpinät terveydellisistä haitoista VHH:n yhtydessä ovat pelkkää puppua.
terveisin - os..
Veijo kirjoitti:
Vaikka ei se niin ihmeellistä ole että siltä tuntuu kaikkien näiden väittämisien ilman todisteita ja keskustelujen ohjaamisen sivupoluille jälkeen.
Nykyiset ravintosuositukset meni pieleen sen takia että pelättiin rasvaa. Keksittiin jostai ihmeellinen prosenttiluku rasvan osuudeksi "terveellisessä" ravinnossa. Koska proteiinin osuutta ei voitu korottaa niin koko vinous joutui hiilihydraattien harteille. Eihän se mitään jos kansa syö tarpeettoman paljon sokeria kunhan vaan ei "vaarallista" rasvaa.
Tänään on täysin osoitettu että RASVA EI OLE VAARALLISTA mutta vuosikymmenien väärän informaation jälkeen ei päättäjillä ole rohkeutta astua esiin ja kertoa sitä.
Terveelle ihmiselle siirtyminen vähempihiilihydraattiseen ravintoon on pikkujuttu.
Aletaan syömään ruokaa joka 60% sokeria=hiilihydraatteja sijasta sisältää 35-40%.
Lopetetaan kaikkien kevyttuotteiden ja margariinien käyttäminen. Ruoan laittoon oikeaa voita, oikeaa kermaa, kananmunia (nekin on terveellisiä syödä nykyisin), rasvaista kalaa jne.
Rasvan syönnistä on turha puhua. Ruoka on huomattavasti paremman makuista kuin se mitä valmistetaan kaiken maailman kemikaaleista ja lisäaineista.
Jos haluat laihtua niin testaa oma tasosi hiilihydraatteja . huomaat kyllä millä määrällä hiilihydraatteja painosi rupeaa putoamaan. Kun savutat haluamasi painon niin voit testata toiseen suuntaan. Minkä verran kestät hiilihydraatteja ilman että painosi rupeaa nousemaan normaali liikunnalla. Se taso ei tule olemaa ravintosuositusten 60%. Sillä nousee paino takuulla.
Leipä, pasta ja jauhotuotteet vähemmäksi samoin varovaisemmin hedelmien (verrattavissa karkkeihin) kanssa.
Heikkilän sivulta löytyy perusohjeet ja jos ruotsin kieli taipuu nii kostdoktorn.se.
terveisin>>Aletaan syömään ruokaa joka 60% sokeria=hiilihydraatteja sijasta sisältää 35-40%.
Onhan se helppo sanoa, että syö 35-40% hiilihydraatteja 60% sijasta. Et ole koskaan tullut ajatelleeksi, miten näitä hiilihydraatteja mitataan. Eihän niistä sikakaan selvää saa. - Veijo
os.. kirjoitti:
>>Aletaan syömään ruokaa joka 60% sokeria=hiilihydraatteja sijasta sisältää 35-40%.
Onhan se helppo sanoa, että syö 35-40% hiilihydraatteja 60% sijasta. Et ole koskaan tullut ajatelleeksi, miten näitä hiilihydraatteja mitataan. Eihän niistä sikakaan selvää saa.Tässä on ihmisten ongelma. Ei tähän mitään korkeampaa matematiikka tarvita.
Kun maltat vähä tutustua asiaan niin huomaat sen.
Lue Antti Heikkilän kirjoitukset hänen sivultaan.
Ruotsiksi reseptejä löytyy "lchf recept"
Samoin LCHF ruokavaliosta kostdoktorn.se (ruotsiksi)
terveisin - liikkeellä
Veijo kirjoitti:
Tässä on ihmisten ongelma. Ei tähän mitään korkeampaa matematiikka tarvita.
Kun maltat vähä tutustua asiaan niin huomaat sen.
Lue Antti Heikkilän kirjoitukset hänen sivultaan.
Ruotsiksi reseptejä löytyy "lchf recept"
Samoin LCHF ruokavaliosta kostdoktorn.se (ruotsiksi)
terveisinD3:sta myös. Varokaa hiilareita.
- Friita
Veijo kirjoitti:
Vaikka ei se niin ihmeellistä ole että siltä tuntuu kaikkien näiden väittämisien ilman todisteita ja keskustelujen ohjaamisen sivupoluille jälkeen.
terveisinTännekös se Veijo on tullut paasaaamaan "ilosanomaansa".
- KGB?
Friita kirjoitti:
Tännekös se Veijo on tullut paasaaamaan "ilosanomaansa".
Mitä se sinulle kuuluu missä kukin kirjoittelee??? Pitäiskö sulta saada lupa?
- kavereineen
Friita kirjoitti:
Tännekös se Veijo on tullut paasaaamaan "ilosanomaansa".
tai sitten "Veijo" itse kirjoittaa ja itselleen vastaten täällä paasaa.
Mistä Veijokainen, tietäjä iänikuinen, mahtaa tietää, mitä me dippendaalit syömme?
Veijukka väittää, että me syömme just sitä, mitä diabetesliitto määrää. Katin paskat, sanon minä. Minä syön sitä mitä itse haluan.
Siihen ei Veijukalla eikä d-liitolla ole sanomista.
Mistä sinä Veijo veitikkainen tiedät, mitä me syömme? Etkä sitten sepittele omasta päästä yhtään mitään.
- minkälainen se on
mitä syöt ?
- kysyt?
Olet vähähiilihydraattiset dietit -palstalla. Miksi? Mitä tiedät VHH:sta?
- löytyy
Täältä löytyy tietoa:
http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Etusivu
http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi - väärässä!
kysyt? kirjoitti:
Olet vähähiilihydraattiset dietit -palstalla. Miksi? Mitä tiedät VHH:sta?
Tämä on Diabetes -palsta.
- kysyt?
väärässä! kirjoitti:
Tämä on Diabetes -palsta.
Sori, minä luulin olevani toisella palstalla kuin olin. Sori vielä kerran, ei ollut tarkoitus.
- lukea...
Kannattaa lukea aihetta käsittelevä kirja tai pari. Esim. Antti Heikkilä: Diabeteksen hoito ruokavaliolla. Atkinsin uusista kirjoista löytyy myös asiaa vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta.
Kun sain diabetes-diagnoosin (D2) pari vuotta sitten, siirryin välittömästi vähähiilihydraattiselle ruokavaliolle. En suostunut aloittamaan edes lääkärin ehdottamaa diabetes-lääkitystä.
Nyt olen ollut toista vuotta terveen arvoissa (verensokerit). Ja kaikki pelkän vähähiilihydraattisen ruokavalion ansiosta. - sitä saa lukea
lukea... kirjoitti:
Kannattaa lukea aihetta käsittelevä kirja tai pari. Esim. Antti Heikkilä: Diabeteksen hoito ruokavaliolla. Atkinsin uusista kirjoista löytyy myös asiaa vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta.
Kun sain diabetes-diagnoosin (D2) pari vuotta sitten, siirryin välittömästi vähähiilihydraattiselle ruokavaliolle. En suostunut aloittamaan edes lääkärin ehdottamaa diabetes-lääkitystä.
Nyt olen ollut toista vuotta terveen arvoissa (verensokerit). Ja kaikki pelkän vähähiilihydraattisen ruokavalion ansiosta.Diabeteksesta ei voi parantua. Jos olisit parantunut, olisit maailmansensaatio ja sinua esiteltäisiin kaikissa tiedotusvälineissä.
Olet saanut sokeritasapainosi tasantumaan. Et ole kokonaan parantunut. - selvinnee
sitä saa lukea kirjoitti:
Diabeteksesta ei voi parantua. Jos olisit parantunut, olisit maailmansensaatio ja sinua esiteltäisiin kaikissa tiedotusvälineissä.
Olet saanut sokeritasapainosi tasantumaan. Et ole kokonaan parantunut.Parantumisen voi testata tekemällä sokerirasituskokeen. Riittää varmaan itse tehtynä ja kotimittarilla mitattuna. Jos tämän läpäisee terveen arvoilla, niin on nähdäkseni parantunut.
Tässä sokerirasituskokeesta.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk03093
Siis 75 grammaa glukoositabletteja veteen tai muuhun kalorittomaan nesteeseen liuotettuna. Laskujeni mukaan 30 siripiriä on oikea määrä. Glukoosia löytyy myös nestemäisenä apteekista.
Omat arvoni pysyvät yleensä terveen arvoissa VHH:n ansiosta, mutta tiedän, että tuollaisesta määrästä nopeita hiilareita en selviä terveen arvoilla. Olen tullut diabeteksen suhteen paremmaksi, mutta en parantunut kokonaan. - lukea...
sitä saa lukea kirjoitti:
Diabeteksesta ei voi parantua. Jos olisit parantunut, olisit maailmansensaatio ja sinua esiteltäisiin kaikissa tiedotusvälineissä.
Olet saanut sokeritasapainosi tasantumaan. Et ole kokonaan parantunut.Ei sinun lukemisestasi ole mitään hyötyä, ellet ymmärrä lukemaasi. Ja sinä et näytä ymmärtävän.
"Et ole kokonaan parantunut."
Olenko sellaista väittänyt? En.
Käytännössä vaan sattuu olemaan yksi hailee olenko parantunut diabeteksesta vai olenko saanut verensokerini terveen tasolle. Onko se jotenkin sinulta pois?
Mikä on vaarallista diabeteksessa? Korkeat verensokeri jotka aiheuttavat monenlaista tuhoa elimistössä. Mitä vaarallista on normaaleissa verensokeriarvoissa vaikka sairastaisikin diabetesta? Ei mitään.
Jos minä (tuhansien muiden ohella) olen saanut verensokerini kuntoon VHH-ruokavaliolla, mikä tarve sinulla on tulla toitottamaan, että et sinä kuitenkaan diabeteksesta parantunut ole? Vaikka en ole väittänytkään parantuneeni. Olet outo tyyppi... - paranin diabeteksesta
lukea... kirjoitti:
Ei sinun lukemisestasi ole mitään hyötyä, ellet ymmärrä lukemaasi. Ja sinä et näytä ymmärtävän.
"Et ole kokonaan parantunut."
Olenko sellaista väittänyt? En.
Käytännössä vaan sattuu olemaan yksi hailee olenko parantunut diabeteksesta vai olenko saanut verensokerini terveen tasolle. Onko se jotenkin sinulta pois?
Mikä on vaarallista diabeteksessa? Korkeat verensokeri jotka aiheuttavat monenlaista tuhoa elimistössä. Mitä vaarallista on normaaleissa verensokeriarvoissa vaikka sairastaisikin diabetesta? Ei mitään.
Jos minä (tuhansien muiden ohella) olen saanut verensokerini kuntoon VHH-ruokavaliolla, mikä tarve sinulla on tulla toitottamaan, että et sinä kuitenkaan diabeteksesta parantunut ole? Vaikka en ole väittänytkään parantuneeni. Olet outo tyyppi...Ketjun alussa lukee
Paranin diabeteksesta.
Luin sennimistä ketjua, johon sinäkin kirjoitit.
Etkö olekaan samaa mieltä kuin otsikkosi? - yksinkertaisuus...
paranin diabeteksesta kirjoitti:
Ketjun alussa lukee
Paranin diabeteksesta.
Luin sennimistä ketjua, johon sinäkin kirjoitit.
Etkö olekaan samaa mieltä kuin otsikkosi?"Ketjun alussa lukee
Paranin diabeteksesta."
So what? Viestissä johon vastasit luki aivan jotain muuta. Etkö tajua miten keskustelupalsta toimii?
"Luin sennimistä ketjua, johon sinäkin kirjoitit."
Jos nyt oikein pinnistät aivojasi?, saatat huomata etten vastannut ketjun aloittajalle. Sinun tarkoituksesi nähtävästi oli vastata aloittajalle, mutta et selvästikään osannut.
"Etkö olekaan samaa mieltä kuin otsikkosi?"
Olen tai en, ei mitään väliä. Olen saamaa mieltä kuin otsikkoni, mutta minun otsikkoni ei ole ketjun aloittajan otsikko. Minä en ole ketjun aloittaja. Mikä tuossa on noin vaikeaa ymmärtää?
Keskustelupalstoilla keskustellaan. Kussakin ketjussa voi keskustella vaikkei olekaan samaa mieltä aloittajan tai hänen otsikkonsa kanssa. Luulitko, että kaikkien pitää olla samaa mieltä?
Jos keskustelun ymmärtäminen on sinulle noin vaikeaa, seuraa ensin kirjoituksia, lue ohjeita ja opettele miten keskustelupalsta toimii. Sen jälkeen olet valmis keskustelemaan. - yksinkertaisuudelle
yksinkertaisuus... kirjoitti:
"Ketjun alussa lukee
Paranin diabeteksesta."
So what? Viestissä johon vastasit luki aivan jotain muuta. Etkö tajua miten keskustelupalsta toimii?
"Luin sennimistä ketjua, johon sinäkin kirjoitit."
Jos nyt oikein pinnistät aivojasi?, saatat huomata etten vastannut ketjun aloittajalle. Sinun tarkoituksesi nähtävästi oli vastata aloittajalle, mutta et selvästikään osannut.
"Etkö olekaan samaa mieltä kuin otsikkosi?"
Olen tai en, ei mitään väliä. Olen saamaa mieltä kuin otsikkoni, mutta minun otsikkoni ei ole ketjun aloittajan otsikko. Minä en ole ketjun aloittaja. Mikä tuossa on noin vaikeaa ymmärtää?
Keskustelupalstoilla keskustellaan. Kussakin ketjussa voi keskustella vaikkei olekaan samaa mieltä aloittajan tai hänen otsikkonsa kanssa. Luulitko, että kaikkien pitää olla samaa mieltä?
Jos keskustelun ymmärtäminen on sinulle noin vaikeaa, seuraa ensin kirjoituksia, lue ohjeita ja opettele miten keskustelupalsta toimii. Sen jälkeen olet valmis keskustelemaan.jopa on pipo tiukalla. siivoa suusi.
- erkkixxx
Luin kirjoituksen,suorastaan ihmeellistä,oikein onneksi olkoon!
Jos voisit auttaa minua,olen diabeetikko.
Mikä on tää ihme dieetti joka näin parantaa,onko tää dieetti painettu johonki kirjaan tai vastaavaan nettisvuille? Laitatko osoitteet mitä nää ohjeet saan, olisin todella kiitollinen saamastani avusta. - viihdettä
Ottakaa viihteenä nämä jutut joita alempana tulee. Ei totuuden perusteita ole.
Piruuttaan jymäyttävät sairaita ihmisiä perättömillä jutuilla että muka diabeteksesta paranee. Ihan soopaa. - deekaksi
Voiko kakkostyypin diabeteksesta parantua, kysyttiin jo vuosia sitten eräällä suomalaisella lääketehtaan diabetespalstalla. Vastaajana oli professoritason diabeteslääkäri. Vastaus oli EI. Jos diagnoosin on saanut, niin diabetes on ja pysyy. Ainoastaan siinä tapauksessa voisi olla joillekin mahdollista parantua, jos ihmisen verensokerit ovat olleet diagnoosivaiheessa niukasti yli diabetesrajan. Tällöin painonpudotuksella ja ruokavaliolla voivat jotkut päästä terveen puolelle. Ymmärrän, että tällöin nimenomaan myös sokerirasituskoe näyttäisi ei-diabeetikon arvoja.
- deekaksi
Palsta oli Novonordiskin. Onkohan koko palstaa enää olemassakaan? En ainakaan löydä sitä.
- Ei_kannata
Ilmeisesti lääketehdas on katsonut aiheelliseksi vetäytyä neuvonnan tuottajana kun diabeetikot eivät kuitenkaan uskoisi tasapuoliseen neuvontaan (kuten annat ymmärtää omassakin viestissä). Viranomaiset ja järjestöt ovat ottaneet neuvontaroolin ja sieltä löytyy tietoa. On sitten eri asia uskooko lukija tietoa, se voi vääristyä jos käyttää sopivasti värittyneitä silmälaseja kuten Veijolla.
Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta633204Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422437
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa992150- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271790- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841397- 391290
- 811132