Olen nyt ajanut 120tkm vm. 1999 V70 Volvolla(2.5bensa). Ei ole vielä vaihdettu mitään keulaan. Uskon itse, että pian voi alkaakin kolista/nitistä. Jos vaikka 150tkm pääsee esim alapalloilla, niin se on kohtuullinen mielestäni. Toisaalta, ajan sileää tietä pääosin ja rauhallisesti. Huollon yhteydessä vaihtavat, mikä sitten koliseekin ja matka jatkuu.
Olen kuullut hurjia tarinoita, kun "sillä" kaverilla ja "tutulla" jne hajosi koko etupää paskaksi volvosta vähän väliä.
Tai taksikuskin kyydissä sanoi, että pääsis eroon tästä volvosta...
Varmasti kaikissa autoissa kuluvat osat täytyy vaihtaa, mutta onkohan tämä etupää ongelma hieman liioiteltu??
Vai onko uudessa V70:ssä jotenkin heikompi etupää. Tässä vanhassa V70:ssä on sama ripustus kuin 850:ssa.
Kellä niitä tukivarsia menee???
15
2471
Vastaukset
- ainakin
Alle 100tkm meni mulla 70-sarjalaisesta toinen alatukivarsi ja molemmat raidetangon päät vaihdettiin vähän myöhemmin, ajelen myös aika paljon sileillä teillä, mutta myös pääkaupungissa. Kiusallisempi ongelma on takajarruissa, jotka tahtovat laahata vähän väliä. Ilmeisesti kovan käytön puutetta koska ajelen enimmäkseen yksin enkä säädä nopeutta jarrulla, koska osaan ennakoida edessä menevää liikennettä kohtuullisesti. Muutenhan autolla saa mukavaa kyytiä. Uudemmissa Volvoissa lienee ollut enemmänkin etupään ja ABS-järjestelmän ongelmia, jotka hoituisivat laadustaan tarkoissa japanilaisissa takuuasiana. Epäilen, että Volvon kohdalla katsotaan asiakkaalla olevan siihen varaa ja aikaa kun on kerran ottanut tietoisen riskin.
- Arto
Nyt meni ekat raidetangonpäät, katsatus meni uusiksi niiden takia. Autolla ajettu n.173tkm.
Muut nivelet alkuperäisiä.
Outoa oli se, ettei ajossa huomannut mitään kolinaa tai renkaiden kulumista laidoilta.
Ajoltaan auto tuntui hyvälle, eikä tarvitse ohjastaa. - Tomppa
Arto kirjoitti:
Nyt meni ekat raidetangonpäät, katsatus meni uusiksi niiden takia. Autolla ajettu n.173tkm.
Muut nivelet alkuperäisiä.
Outoa oli se, ettei ajossa huomannut mitään kolinaa tai renkaiden kulumista laidoilta.
Ajoltaan auto tuntui hyvälle, eikä tarvitse ohjastaa.Ostin käytetyn 850 vm. -96. Alapallot oli väljät, en tiedä oliko autossa alkuperäiset, mutta vahvasti uskon näin. Autolla on ajettu 277 tkm.
- Pena
Uusien vika se taitaa olla enemmänkin. Naapuri on taksikuski ja sanoi juuri että etu-tukivarret (en muista tarkalleen mitkä)menivät juuri äskettäin vähän yli 100tkm:ssä toista kertaa vaihtoon. Onkohan Ford-isännyyden myötä alettu käyttämään Ford Ka:n alustaosia. Omassa '99:ssä V70:ssä meinaan ei ole vielä 80tkm:iin vaihdettu mitään alustaan.
- Volvomania
Ei vanhakoppaisessa ole tällaisia ongelmia. Alapalloja menee siinä 120tkm:n jälkeen, mutta niin menee Mersuissakin. Alapallonivelet on kuluvia osia ja maksanee noin 50euroa kpl.
Niissä ensimmäisissä uusikopaisissa on kuulemma ollut enemmän kyseisiä vikoja.- Arto
Se oudoksuttaa, että niin kovasti moititaan Volvon etupään niveliä, mutta monessa muussa niitä mennee vähintään yhtä kovasti:Mersuissa, Volkkareissa/Audeissa ja Ranskalaisista puhumattakaan.
- juuri katsastettu
eikä tietoakaan mistään pallonivelten, iskareiden tai muiden osien vaihdoista, jaa syksyllä rupes nykimään ja täyty vaihtaa sytytystulpat, niin ja tietysti öljyt on vaihdettu!
- omistaja
-kyllä niitä etupään osia vaan menee yllättävän paljon jos autolla ajetaan enimmäkseen kaupunki ajoa kokemusta on volvosta 850-v70 nytkin menen koiranluu vaihtoon ajettu 85.000 km.
- Volvomania
omistaja kirjoitti:
-kyllä niitä etupään osia vaan menee yllättävän paljon jos autolla ajetaan enimmäkseen kaupunki ajoa kokemusta on volvosta 850-v70 nytkin menen koiranluu vaihtoon ajettu 85.000 km.
Nyt taisi pallonivelet ja koiranluut mennä ihan sekaisin.
Kenneli- ja auto-osasto pitäisi pitää erillään toisistaan, niin pysyttäisiin asiassa.
Aina sitä vain löytyy näitä koiranleukoja. - omist.
Volvomania kirjoitti:
Nyt taisi pallonivelet ja koiranluut mennä ihan sekaisin.
Kenneli- ja auto-osasto pitäisi pitää erillään toisistaan, niin pysyttäisiin asiassa.
Aina sitä vain löytyy näitä koiranleukoja.tämä tarina valitettavasti on totta jos et usko siirry sinne koira osastolle korjaamo nimittää näitä tangon pätkiä koiran luuksi minkä minä sille voin otappa selvää ennenkuin moitit.
- Ala-Pallola
omist. kirjoitti:
tämä tarina valitettavasti on totta jos et usko siirry sinne koira osastolle korjaamo nimittää näitä tangon pätkiä koiran luuksi minkä minä sille voin otappa selvää ennenkuin moitit.
Olisi kuitenkin hyvä muistaa, että tässä on käyty keskustelua Volvon ohjaukseen liittyvistä osista ja niiden kestävyydestä.
Koiranluut on vähän kaukaa haettu aihe, mutta mennee paremman puutteessa.
Mitä tekemistä koiran- tai vaikka kananluilla on Volvon ohjauksen kanssa.
Kyllä se on tiedossa, että nykyautoista kuluu väljiksi ns. koiranluut ja kallistuksen vakaajien puslia, mutta toivoisin edes pientä asiantuntemusta, ettei mene vellit ja puurot ihan sekaisin.
Toisaalta taas, mitäpä sitä suotta yrittää ihmisiä sivistää, saahan sitä jorista mitä huvittaa... - Tosi on
omist. kirjoitti:
tämä tarina valitettavasti on totta jos et usko siirry sinne koira osastolle korjaamo nimittää näitä tangon pätkiä koiran luuksi minkä minä sille voin otappa selvää ennenkuin moitit.
Kyllä asia näin on.Vanha autoni oli 850 ja ei mitään muuta vikaa kuin äänitorvi ei toiminut ikinä ja uudesta saakka.Sen perusteella ostin v70:n.Ja pettymys on ollut suuri.Volvon palvelu ensinnäkin on huonoa joka mainittiin muistaakseni TM lehdessä jossa vertailtiin eri auto merkkien kys.asioita.Eli se ongelma on ne ns. koiranluut eli etukallistuksenvakaajan pystytangot.850:ssä niitä ei ollut.Itselleni ne on vaihdettu jo kaksi kertaa ja autolla oli silloin ajettu vasta 29 tkm.Muutamalla tutullani on samanvuotiset(2001)autot ja kaikissa sama ongelma.Ovat menneet takuuseen mutta kuinka kauan.Volvolta saa vastauksen,että varaosilla on vuoden takuu.Itse ajan 15 tkm/vuosi eli sen verran ne on tähän mennessä kestäneet.Jos joutuu osat itse maksamaan niin kpl hinta on n.70eur.Tulee kalliit huollot.
- Kolina
Ala-Pallola kirjoitti:
Olisi kuitenkin hyvä muistaa, että tässä on käyty keskustelua Volvon ohjaukseen liittyvistä osista ja niiden kestävyydestä.
Koiranluut on vähän kaukaa haettu aihe, mutta mennee paremman puutteessa.
Mitä tekemistä koiran- tai vaikka kananluilla on Volvon ohjauksen kanssa.
Kyllä se on tiedossa, että nykyautoista kuluu väljiksi ns. koiranluut ja kallistuksen vakaajien puslia, mutta toivoisin edes pientä asiantuntemusta, ettei mene vellit ja puurot ihan sekaisin.
Toisaalta taas, mitäpä sitä suotta yrittää ihmisiä sivistää, saahan sitä jorista mitä huvittaa...Katsohan Ala-Pallola alkuperäistä tekstiä, koiranluut sisältyvät etupään kolinoihin yhtä lailla kuin muutkin etupään kolinoita aiheuttavat viat. Vertaa sitten omaa tekstiäsi ja totea sitten sen olevan turhaa paskan jauhantaa, joka ei kuulu ollenkaan Volvon etupään ongelmiin.
Ilman etupään kallistuksenvakaajaa Volvonkin ohjaus olisi hengenvaarallinen niissä maksiminopeuksissa joihin Volvo pystyy, joten juttusi tuntuu perin lapselliselta. "Mitä tekemistä koiran- tai vaikka kananluilla on Volvon ohjauksen kanssa." Suorastaan pimeätä tyhmyyttä.
- ei haittaa
menee mitä menee, on Volvo- sopimus 200.00tkm:ää ja 10-vuotta.
Ajattelin ajella vikoja sen enempää miettimättä ja pitkään.
Sitten vaihdetaan aikaisintaan, kun tuhkakuppi täyttyy - ja minähän en ole tupakkamiehiä.- öh-höh
Mitähän tarkoittaa: "sopimus 200.00tkm:ää"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1763407Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732171Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii542117- 421998
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931241- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4091114Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1171029- 47903