parveketupakointi ja -grillaus

Halooo!!!

Miksiköhän parveketupakointi sallitaan,mutta ei parvekegrillausta (sähkögrillillä)?!!

Yhtä suuri voi olla tulipalovaara,luulisin,
mutta grillaus ei ole terveyshaitta,kuten tupakansavu.
Vai onko joku ruoantuoksulle allerginen??

Kun naapurille meni viranomaisen kirjallinen suositus välttää parveketupakointia,koska siitä aiheutui toiselle naapurille terveyshaitta,tämä uhkasi "valittajaa"vievänsä jutun oikeuteen!

Ovatko tupakoitsijat niin vannoutuneita omiin epäterveellisiin tapoihinsa,etteivät halua ottaa muita ihmisiä huomioon?!

Ei-tupakoitsija ajatteli "vain"omaa terveyttään ja allergiakohtauksia,mutta tupakoitsija itsekkäästi sitä,että saa toteuttaa omaa tahtoaan!

On tämä päin p-tä koko systeemi!

Vai löytyykö joku näsäviisas vastaus tähänkin asiaan,miksi näin on?!

12

1145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja paljon

      itse mietin tuota samaa ja kokemuksena on tupakoitsijan sytyttämä tulipalo parvekkeella(naapurissa).
      Ihmettelen sitä että sisällä saa sähkögrillillä grillata mutta ei parvekkeella.

      Rappukäytävässä tosiaan ruoan haju/tuoksu leijailee kuitenkin ja se tupakansavu sit parvekkeella ja tunkee usein sisäänkin vaikka ikkunat ja ovet kiinni.

      Itse totean/kysyn että onko tupakoitsijat niiiin itsekkäitä että eivät osaa ajatella muita ihmisiä ja sitä miten tupakansavu voi häiritä naapuria??

    • 4.kerros

      ...monien taloyhtiöiden järjestyssäännöissä lukee jotakuinkin näin: "...vain sähkögrillin käytto on sallittua parvekkeella. Grillauksesta ei saa aiheutua haittaa talon muille asukkaille."
      Ihan kokemuksen tuomalla syvällä rintaäänellä voin kertoa että alapuolellani ex-naapuri grillasi ja se käry tuli erinomaisen tehokkaasti sisälle. Vaikka ikkunat ja parvekkeenovi olivat kiinni. Ja minulle (ja seinänaapurille) perkeleellinen päänsärky. Hän myös tupakoi parvekkeella,mutta ne käryt eivät tulleet sisälle. Grillaus/tupakointi parvekkeella aiheuttaa sen että yläpuolella asuvilla ei ole juuri asiaa parvekkeelle,ikkunat on pidettävä aina suljettuina.
      "On tämä päin p-tä koko systeemi!"
      Uskoakseni jokaisessa asunnossa on jonkinlainen keittiö,uuni,liesi,ym. siis tila jossa voi valmistaa ruokaa.

      • ostin...

        juuri sähkögrillin parvekkeelle! On se vaan kiva grillailla makkaroita yms. ja istua lonkerotölkki kourassa ilta-auringosta nauttien... järjestyssäännöt sallivat savuttelun ja grillauksen, niin mikä ettei...


      • jokainen voi

        lopettaa sen tupakan polttamisen jos vaan haluaa, tai edes ajatella sitä naapuria ja sauhutella tupakkapaikalla eikö?
        Vai onko itsekuri niin huono ettei kantti kestä.


      • ?????!!!!!

        juuri onkin!

        Eikä mitään käryä tai hajua tule,josta voisi päänsäryn saada.
        Olen aika herkkä itse kaikenlaisille hajuille nimittäin.

        Sitäpaitsi en ole mikään himogrillaaja.Joskus vain on kiva syödä grilliruokaa minustakin.Kun ei nyt satu pihaakaan olemaan.

        On kait niillä pihagrillienkin omistajilla liedet ym.kodinkoneet,ettei tarvitsisi grillata,kuten kirjoittaja ehdotti.


      • reomir
        ?????!!!!! kirjoitti:

        juuri onkin!

        Eikä mitään käryä tai hajua tule,josta voisi päänsäryn saada.
        Olen aika herkkä itse kaikenlaisille hajuille nimittäin.

        Sitäpaitsi en ole mikään himogrillaaja.Joskus vain on kiva syödä grilliruokaa minustakin.Kun ei nyt satu pihaakaan olemaan.

        On kait niillä pihagrillienkin omistajilla liedet ym.kodinkoneet,ettei tarvitsisi grillata,kuten kirjoittaja ehdotti.

        "Eikä mitään käryä tai hajua tule,josta ..."
        Ihan samallalailla rasva ym. palaa sähkögrillissäkin. Tietysti käryn määrä riippuu grillaajan taidoista/veren alkoholipitoisuudesta:)


      • siitä
        ostin... kirjoitti:

        juuri sähkögrillin parvekkeelle! On se vaan kiva grillailla makkaroita yms. ja istua lonkerotölkki kourassa ilta-auringosta nauttien... järjestyssäännöt sallivat savuttelun ja grillauksen, niin mikä ettei...

        kun heität sisätiloissa hk:n sinisen paistinpannulle,juot toisella kädellä kaljaa ja samalla raavit mahaa?


    • käryssä on kivaa

      On se niin kivaa, kun toinen naapuri käryttää tupakkia aamusta iltaan ja toinen grillaa.

      Itse ei voi istua kesäiltana omalla parvekkeellaan ilman jatkuvaa kestämätöntä hajuhaittaa joka suunnasta.
      Pari tyyppiä pystyy terrorisoimaan koko muun talon asukkaita.

      Joo ja muuttaisin omakotitaloon heti, kun rahaa olisi.

      Laittakaa ne ruuat sisällä kotona ja syökää ulkona, niin minäkin teen ja tupakoinnin voisitte lopettaa ja ostaa sitä nikotiinipurkkaa tilalle.

      • onkin...

        hyvä päivä iltapäivästä hieman grillailla parvekkeella, sen jälkeen ottaa hieman lonkeroa ja lähteä kuuntelemaan rokkia sataman suuntaan... Ostin makkaroita, kanafileitä ja lihaa. Ei muuta enää puutu kuin grilli kuumaksi ja nauttimaan! Hyvää grillauskesää kaikille parvekkeille tasapuolisesti!


      • porzas

        Minä onneksi asun ylimmässä kerroksessa, ja kyllä, tupakoin. Tosin jos minulle kauniisti asiasta mainitaan, saatan myöntyä siirtämään tupakkataukoni asianmukaiselle tupakkapaikalle. Omien kokemuksieni mukaan (useissa kerrostaloissa) tupakansavu ja -haju ei ajaudu sisälle asti vaikka ovet olisivatkin auki. Taitaa olla herkkänenäistä porukkaa jos noin ovat huomanneet.


      • J.J.
        porzas kirjoitti:

        Minä onneksi asun ylimmässä kerroksessa, ja kyllä, tupakoin. Tosin jos minulle kauniisti asiasta mainitaan, saatan myöntyä siirtämään tupakkataukoni asianmukaiselle tupakkapaikalle. Omien kokemuksieni mukaan (useissa kerrostaloissa) tupakansavu ja -haju ei ajaudu sisälle asti vaikka ovet olisivatkin auki. Taitaa olla herkkänenäistä porukkaa jos noin ovat huomanneet.

        Tupakoitsijana hajuaistisi ei ole enää herkkä. Tupakansavu kantautuu sisätiloihin herkästi ja normaalinenäinen erottaa hajun. Kyse ei ole kuitenkaan hajusta, vaan oikeudesta puhtaaseen ilmaan.

        On muuten kummallista, miksi tupakoijalle ei riitä se, että hän tuhoaa oman terveytensä. Toivottavasti saadaan joukkokanne pian, jotta voidaan laittaa parveketupakoijat maksamaan terveyshaitoista. Mikään tahallinen saastutus syöpää aiheuttavalla kaasulla ei ole laillista.


    • pihalla.

      Meillä taoyhtiön pihalla on kattogrilli, mutta siinä käytetään enimmäkseen pallogrillia, jossa sitten poltetaan jotakin nestettä, joka saa aikaan kauhean hajun, ja varmastikin myrkyllinen sisäänhengittäväksi, ja joka leviää parvekkeille sekä ikkunoista ja parvekeoveista sisään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe