IF:n Syntymättömän lapsen vakuutus - huijausta?

Keskosen äiti 08

Olen todella pettynyt kyseiseen IF vakuutusyhtiön tarjoamaan vakuutukseen. Ensinnäkin se on tosi kallis, kertamaksulla melkein 200eur. Ja ei auttanut ainakaan meitä, yhtään.
Olen tällähetkellä reilun vuoden ikäisen vauvan äiti, ja lapseni syntyi hätäsektiolla 34 6 raskausviikolla. Lapsi joutui olla sairaalahoidossa reilu 2vkoa, ja itse melkein viikon. Lääkkeitä jouduttiin syömään puolivuotta kaikennäköisiä proteiinilisiä koska lapsi oli 1565grammainen syntyessään. Lisäksi jouduin vuokrata lyspsykoneen jota käytin 3kk. Synnytys/alku tuli siis TODELLA kalliiksi yksinhuoltajalle, ja vakuutus jonka olin ottanut TURVAKSI itselleni ja lapselle, ei auttanut meitä pennin vertaa.
Tämä tuli harvinaisen selväksi kun soitin vakuutusyhtiöön ja sieltä sanottiin että "pienellä" präntillä vakuutuksessa oli ehto että sairaalahoitoa pitää olla VÄHINTÄÄN 30 päivää ensimmäisen puolenvuoden aikana, ennenkuin mitään korvataan. MAHTAVAA!! Muut äidit olivat otteet toisesta vakuutusyhtiöstä vastaavan vakuutuksen ja heille korvattiin kaikki....
Olen tosi pettynyt ja vihainen, mutta kaiken tuon yksin läpikäyneenä en jaksanut ruveta asiasta senenempää valittamaan. Osin voinut kyllä ylimääräisellä energialla vaatia rahat takaisin moisesta vakuutuksesta, jonne minun vähäiset rahani menivät kuin kankkulan kaivoon.

12

3116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ostitko vakuutuksen myyjältä vai netistä? Näitä rajoituksia ja vakuutuksen reunaehtoja pitäisi vakuutuksen ostohetkellä myyjän selvittää ja jos ostaa netistä niin ehdot ja oppaat tulee lukea läpi huolella.
      Sen verran totean (tuskin lohduttaa) ettei suomalaiset yhtiöt korvaa äidin sairaalapäiviä tai synnytykseen tai raskauteen liittyviä hoitoja. Ei äidin oma vakuutus eikä lapsivakuutus tehdään se sitten syntymättömälle tai ei. Ainoa mikä korvaa on jos menehtyy synnytykseen niin henkivakuutus.
      Jos näin yksityishenkilönä kommentoisi suoraan Ifin lapsivakuutusta niin onhan se markkinoiden huonoin ehdottomasti ja sitä ei edes tarvitse perustella. Ifin omat myyjätkin suosittelevat usein naapurin vakuutusta.
      Jos tällainen merkittävä ehto on jäänyt sinulta epätietoon ja olet ostanut vakuutuksen tiskiltä voit hakea vakuutuksesta korvausta liian epätarkkaan infoon vedoten. Kyllä tällainen 30 päivän omavastuu aika olisi pitänyt mainita vakuutusta tehdessä.

      • Keskosen äiti 08

        joo tapaus oli yllättävä. Eli lapsi tuli hätäsektiolla ja hoito sen jälkeistä. Eli hoito liittyi sitten siihen että lapsi oli niin pieni. Oman hoitoni tosin ymmärsinkin ettei se
        kuulu asiaan, mutta lapsen/raskauden äkillinen mönkään meno mielestäni on juuri tämä minkätakia tällaisia vakuutuksia on olemassa. Eihän siinä muuten ole mitään järkeä.
        Tilasin tarjouksen vakuutuksesta kotiin, ja maksoin sen.
        Todellakaan mistään rikastumisesta vakuutusyhtiön kustannuksella ei ole kysymys, vaan siitä että sitten kun se yllättävä hätä tapahtuu, sitä apua ei saakkaan vaikka laskut on maksettu. Olisi siis sekin raha mennyt muuhun tarkoitukseen, jos tämän olisi tiennyt. Tosin olen antanut tämän vakuutuslautakunnalle käsittelyyn. Koska normaali tallaajan on turha yrittää vaatia mitään.


      • Keskosen äiti 08 kirjoitti:

        joo tapaus oli yllättävä. Eli lapsi tuli hätäsektiolla ja hoito sen jälkeistä. Eli hoito liittyi sitten siihen että lapsi oli niin pieni. Oman hoitoni tosin ymmärsinkin ettei se
        kuulu asiaan, mutta lapsen/raskauden äkillinen mönkään meno mielestäni on juuri tämä minkätakia tällaisia vakuutuksia on olemassa. Eihän siinä muuten ole mitään järkeä.
        Tilasin tarjouksen vakuutuksesta kotiin, ja maksoin sen.
        Todellakaan mistään rikastumisesta vakuutusyhtiön kustannuksella ei ole kysymys, vaan siitä että sitten kun se yllättävä hätä tapahtuu, sitä apua ei saakkaan vaikka laskut on maksettu. Olisi siis sekin raha mennyt muuhun tarkoitukseen, jos tämän olisi tiennyt. Tosin olen antanut tämän vakuutuslautakunnalle käsittelyyn. Koska normaali tallaajan on turha yrittää vaatia mitään.

        Vakuutussopimuslaki takaa kuluttajalle tiedonsaannin. Siihen kannattaa vedota näissä netti tai puhelin kaupoissa. Tiedonantovelvollisuus on lakiin määritelty molemmin puoliseksi sen takia ettei näitä tilanteita tulisi. Ei näissä mitään eriarvoisuutta ole vakuutuksenottajien kesken. Ajat asiaasi asiallisesti ja pidät kiinni tiedonantovelvollisuudesta. Muutenkin jo harmittaa tää nettikauppa, varsinkin kun tuotteet koko ajan motimutkistuvat ja ovat vaikeampia ymmärtää. Lehdessä otsikoitiin pankkitätien ymmärtämättömyyttä omiin instrumentteihinsa. En tahtoisi vakuutustuotteiden menevän niin vaikeiksi.


      • A
        Keskosen äiti 08 kirjoitti:

        joo tapaus oli yllättävä. Eli lapsi tuli hätäsektiolla ja hoito sen jälkeistä. Eli hoito liittyi sitten siihen että lapsi oli niin pieni. Oman hoitoni tosin ymmärsinkin ettei se
        kuulu asiaan, mutta lapsen/raskauden äkillinen mönkään meno mielestäni on juuri tämä minkätakia tällaisia vakuutuksia on olemassa. Eihän siinä muuten ole mitään järkeä.
        Tilasin tarjouksen vakuutuksesta kotiin, ja maksoin sen.
        Todellakaan mistään rikastumisesta vakuutusyhtiön kustannuksella ei ole kysymys, vaan siitä että sitten kun se yllättävä hätä tapahtuu, sitä apua ei saakkaan vaikka laskut on maksettu. Olisi siis sekin raha mennyt muuhun tarkoitukseen, jos tämän olisi tiennyt. Tosin olen antanut tämän vakuutuslautakunnalle käsittelyyn. Koska normaali tallaajan on turha yrittää vaatia mitään.

        Mikään vakuutus ei kata kaikkea, ja täytyy aina muistaa, että vakuutustoiminta on YRITYSTOIMINTAA eikä hyväntekeväisyyttä. Vakuutuksen tarkoituksena on jakaa vahingosta aiheutuneita kuluja vahingonkärsijän ja vakuutusyhtiön kesken, ei niin että kaikki kulut olisivat automaattisesti vakuutusyhtiön maksettavia. Tässäkin tilanteessa pettymyksiltä olisi vältytty, mikäli asiakas olisi lukenut vakuutusehdot ja olisi ollut tietoinen minkälaisesta vakuutuksesta on kyse. Ifin vauvavakuutusta on turha verrata muiden yhtiöiden vastaaviin, koska muilla yhtiöillä ei ole vakuutusta mikä kattaisi syntymättömän lapsen kuluja. Ifin vauvavakuutus antaa turvan esim. tilanteessa, missä lapsi syntyy kehitysvammaisena tai kuolleena.


    • Mie vain

      esim. tuo lypsykoneen vuokra kuuluu asioihin, joita ei korvata. Lisäksi mielestäni vakuutus on halpa! Ota huomioon, että vakuutusmaksujen tulee kattaa kaikki korvausmeno ja vielä vakuutusyhtiön työntekijöiden palkat ja yhtiön liikekulut (tietotekniikka, tilavuokrat, kalusteet, konttoritarvikkeet jne). Luuletko vakuutusyhtiöiden olevan sosiaalitoimistoja, jotka pohjattomasta pussistaan kaivavat rahaa vakuutetuille. Mitä muuten tulee tuohon vakuutukseesi, tuntuu oudolta tuo 30 päivän sääntö sairaalahoidon suhteen, mutta sillä on saatu rajattua tehokkaasti lyhyet hoitojaksot korvauspiirin ulkopuolelle. Sinuna selvittäisin nyt pikaisesti miten vakuutus suhtautuu pkl-käynteihin. Niitähän yleensä tulee eniten.

      • mies677

        voi herranjestas, eiköhän ne vakuutusyhtiöiden palkat tule ihan jostain muusta ku vakuutusten ottajien saamista korvauksista....taidat olla itse töissä vakuutusyhtiössä. kyllä vakuutuksen pitää korvata kaikki vanhingosta aiheutuvat kulut. Ja ulkopuoleta näin lukiessani tämä tilanne näyttääkin juuri siltä. Että vahinko on tapahtunut ja aiheuttanut lisäkustannuksia.


      • Mie vain
        mies677 kirjoitti:

        voi herranjestas, eiköhän ne vakuutusyhtiöiden palkat tule ihan jostain muusta ku vakuutusten ottajien saamista korvauksista....taidat olla itse töissä vakuutusyhtiössä. kyllä vakuutuksen pitää korvata kaikki vanhingosta aiheutuvat kulut. Ja ulkopuoleta näin lukiessani tämä tilanne näyttääkin juuri siltä. Että vahinko on tapahtunut ja aiheuttanut lisäkustannuksia.

        korvaisi KAIKEN, joka sellaista väittää puhuu silkkaa paskaa näin suomeksi sanottuna. Korvauspiirin ulkopuolelle jääviä asioita ovat esim. PEF-mittarit, maitopumput rintamaiton lypsyä varten, matkakulut, lääkkeet joilla ei ole Lääkelaitoksen myyntilupaa, vaikka lääkäri olisikin ne määrännyt, silmälasit, vanhempien ansionmenetykset jne jne. Kannattaa lukea ehdot ja urputtaa sitten vasta. Jos vakuutus maksaisi KAIKEN, olisi hintakin vähintää tuollainen tonni vuodessa. Ja kyllä, vakuutusmaksuilla katetaan myös yhtiön kuluja, lisäksi on sellainen juttu, että vakuutusmaksujen pitää kattaa korvausmeno. Ellei kata, korotetaan maksuja. Näinhän kävi 80-luvun loppupuolella ja mikä huuto siitä syntyi. Olisi pitänyt sadalla markalla saada vakuutus, josta haettiin korvauksia monikymmenkertainen määrä maksuun verrattuna. Eihän sellainen yhtälö toimi. Kyllä tuo aloittajan maksama 200 euroa on pilkkahinta. Tosin vakuutus on sitten myös nk. Lada-versio, Ferrarista pitää aina maksaa huomattavasti enemmän. Elämä on raakaa.


    • HarriRR

      Ei se ehkä huijausta ole mutta paska ainakin.

      Me ollaan oltu if:n asiakkaita ja jäi tuo vauvavakuutus ottamatta ihan juurikin tuosta 30:n päivän säännöstä johtuen, mutta vielä hauskempi oli se lista niistä sairauksista mitä vakuutus ylipäätään korvasi. Näin lääketieteeseen kouluttamattomana tuli tusinan verran listaa yleisempiä tauteja mieleen mitä juuri syntyneillä voi olla ja joita listasta ei löytynyt. Joten kyllä tuo kyseinen vakuutus on räätälöity täysin yritystoimintaa ajatellen, kuten joku jo tuossa totesikin.

      Olen pitänyt itselläni sellaista järjestelyä että en allekirjoita mitään mitä en ole lukenut ja ymmärtänyt. Auttaa kummasti omassa elämässä!

      • Mika12_78

        HarriRR viittaa ilmeisesti turvaan "turva vakavan synnynnäisen sairauden tai vamman varalta" ja listaan sairauksista, joista saa 10 000 e korvauksen. Muilta osin lapsen syntymästä astuu voimaan lapsuusajan vakuutus, joka korvaa sairastumisen tai tapaturman aiheuttamia kuluja, tapaturman aiheuttamia pysyviä haittoja ja tapaturmaisen kuoleman. Vauvavakuutuksesta saa myös lisäkorvauksena 30vrk sairaalahoidon jälkeen 1000e.


    • ksseinp

      mites muissa yhtiöissä noi rajoitukset. missä on hyvä lapsi vakuutus.lähinnä 0-3v

    • Kaikissa muissa paitsi Ifissä! :D

    • Anonyymi

      Vertaile syntymättömän vauvan vakuutusta tarjoavien hinnat, palveluehdot, takuut ja arvostelut. Tämä kaikki on ilmaista - http://www.kodinplaza.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe