Nyt on rv 22 meneillään ja olen muutaman viikon ajan tuntenut sikiön liikkeet, tosin varsin epäsäännöllisesti alussa. Nyt kuitenkin olen tuntenut ne jo jonkin aikaa selvästi, mutta nyt on tosi huolestunut olo koska en ole tuntenut liikkeitä kolmeen päivään. Maanantaina mahassa jyllättiin koko päivä ja liikkeet olivat voimakkaita, mutta sen jälkeen ei ole tuntunut yhtään mitään, vaikka olen yrittänyt kuulostella. Eilen en ehtinyt asiaa miettiä, koska oli pitkä työpäivä ja olin kaiken lisäksi työreissulla. Tänään olen nyt asiaa murhehtinut ja soitin jo tk:hon jossa vain sanottiin, että soita huomenna neuvolaan. Viikkoja on kuulemma vielä niin vähän, että ei pitäisi olla suurta huolta asiasta. Onko näin? On nyt aika stressaantunut olo asiasta!
Sikiön liikkeistä
5
314
Vastaukset
Sikiö potkii todennäköisesti selkääsi vasten koska silloin ne liikkeet katoaa tuossa vaiheessa. Ole siis ihan rauhassa =) harmi jos sulla ei ole kotidoppleria... sillä voisi aina tarkistaa tilanteen jos huolehtii turhia.
- hieman,
tökätä masua, niin eiköhän ala liikkumaan:) uskaltaa tökkiä:)
- käydä
Kannattaa ehdottomasti käydä kuunteluttaan sydänäänet, jos ei mitään liikettä tunnu. Itsellä kävi samalla lailla ja lopputulos olikin sitte se että sikiö oli kuollut pari päivää aikaisemmin. Vakuuttelin silloin itselle että se vaan potkii selkää kohden jne.
- ei kuulu
käydä kirjoitti:
Kannattaa ehdottomasti käydä kuunteluttaan sydänäänet, jos ei mitään liikettä tunnu. Itsellä kävi samalla lailla ja lopputulos olikin sitte se että sikiö oli kuollut pari päivää aikaisemmin. Vakuuttelin silloin itselle että se vaan potkii selkää kohden jne.
moneen päivään, iltaisin kannattaa yrittää kuunnella, kannattaa käydä neuvolassa kuunneluttamassa sydänäänet. Mulle terkkari sanoi että voin pistäytyä kuunteluttamassa jos siltä tuntuu, niin ei tarvitse stressata. Ite melkein koko raskauden stressasin vauvan liikkeitä, oli aika vähäisiä. Vauva vaan sattu olemaan rauhallista sorttia ja istukka edessä ni ei niitä hirveesti ainakaan jatkuvasti tuntunut. Nyt tossa vieressä pötköttelee ihana vauveli. :)
- noilla rv:lla
Itsellä oli noilla viikoilla päiviä, jolloin en liikkeitä tuntenut ja huolestuinkin, kunnes sitten seur. päivänä alkoi tuttu myllerrys. Itselläni on istuukka etuseinässä, joten se osaltaan vaikuttaa liikkeiden tuntumiseen. Ja nykyään jo joka päivä niitä tuntuu (rv 25 4). Jos ei huomennakaan mitään tunnu, niin soittele neuvolaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362789Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182597100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381612Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511575- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 341261
- 261171