Traktoritöiden veloitus

urakkaukkeli

Miten on, minun olisi ensi talvena tarkoitus alkaa hoitamaan erään yksityistien ja sen kiinteistöjen pihojen aurausta. Yksityistiellä on virallinen tiekunta ja toimitsijamies. Ongelmaksi on ilmennyt seuraavaa: Koska minulla ei ole firmaa en voi ilmeisesti veloittaa tien auraamisesta penniäkään. Ilman korvausta en ala auraamaan yhtään mitään. Toiminimi on käynyt mielessä mutta onko sitäkään järkevää perustaa jos tulot ovat vuodessa alle 2000€?
Kaikki tieto erilaisista vaihtoehdoista yms. on tervetullutta.

12

2688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duunariöl

      ja vähennä kulut kanssa

      • urakkaukkeli

        Niin sitten kun olen perustanut toiminimen vai?


    • Tiehoit. pj.

      Tiekunnalle ei ole merkitystä, onko laskutus yksityishenkilön vai yrityksen tekemä. Tältä osin on huolet pois.

      Mutta ongelma on kai sinun ja verottajan välinen?

      • Urakkaukkeli

        Niin, ongelma oli tuo laskutus kun pimeästi ei voi maksaa ja toiminimeä ei kannata perustaa tuon takia jos tulot ovat max 1500€ vuodessa.
        En tiedä tuosta verottajan ja minun ongelmista, mitä siinä voisi sitten olla?


      • onkaan
        Urakkaukkeli kirjoitti:

        Niin, ongelma oli tuo laskutus kun pimeästi ei voi maksaa ja toiminimeä ei kannata perustaa tuon takia jos tulot ovat max 1500€ vuodessa.
        En tiedä tuosta verottajan ja minun ongelmista, mitä siinä voisi sitten olla?

        ongelma? Kyllä yksityinen voi laskuttaa tiekuntaa ihan laillisesti. Kysy verottajalta miten maksat veron sinne.


      • Urakkaukkeli
        onkaan kirjoitti:

        ongelma? Kyllä yksityinen voi laskuttaa tiekuntaa ihan laillisesti. Kysy verottajalta miten maksat veron sinne.

        Taitaa olla helpompaa kun luulin. Kiitos vaan vastanneille.


      • verotettavatulo?
        Urakkaukkeli kirjoitti:

        Taitaa olla helpompaa kun luulin. Kiitos vaan vastanneille.

        Vero lasketaan verotettavasta tulosta, ja sen määrittelemiseen kai tarvitaan firma ja sen kirjanpito koneen tuloista ja menoista.
        Itselläni on sama ongelma, jos ilmoitan saamani rahan, menee siitä eläkeläisellä heti liki 50% veroa ja kulut jäävät huomioonottamatta.
        Olenkin suunnitellut pyytää vain traktorin polttoaine- ja ylläpitokorvausta ilman kuskin palkkaa, mikä olkoon sitten vaikka talkootyötä yhteisen tien puolesta.
        Mitäs siihen sanotte?


      • urakkaukkeli
        verotettavatulo? kirjoitti:

        Vero lasketaan verotettavasta tulosta, ja sen määrittelemiseen kai tarvitaan firma ja sen kirjanpito koneen tuloista ja menoista.
        Itselläni on sama ongelma, jos ilmoitan saamani rahan, menee siitä eläkeläisellä heti liki 50% veroa ja kulut jäävät huomioonottamatta.
        Olenkin suunnitellut pyytää vain traktorin polttoaine- ja ylläpitokorvausta ilman kuskin palkkaa, mikä olkoon sitten vaikka talkootyötä yhteisen tien puolesta.
        Mitäs siihen sanotte?

        Onkohan minunkin tehtävä noin että olisin tavallaan töissä tiekunnalla joka sitten maksaisi palkaa. Firmaa minun ei kannata perustaa koska tulot ovat varmaan max.1500€/v


      • kaksi+kaksi
        urakkaukkeli kirjoitti:

        Onkohan minunkin tehtävä noin että olisin tavallaan töissä tiekunnalla joka sitten maksaisi palkaa. Firmaa minun ei kannata perustaa koska tulot ovat varmaan max.1500€/v

        Hakekaa yksityisenä,alv n:ro Esim. huoltotöiden suorittamiseen,niin teillä on firma.
        Jatkossa pieni kirjanpito,jolloin voitte vähentää kaikki kulunne.


      • Urakkaukkeli
        kaksi+kaksi kirjoitti:

        Hakekaa yksityisenä,alv n:ro Esim. huoltotöiden suorittamiseen,niin teillä on firma.
        Jatkossa pieni kirjanpito,jolloin voitte vähentää kaikki kulunne.

        Perkele tuollaista en tiennytkään. Kirjanpidon voisi siis suorittaa itse?


      • vai ei
        Urakkaukkeli kirjoitti:

        Perkele tuollaista en tiennytkään. Kirjanpidon voisi siis suorittaa itse?

        Vaihtoehtoja on toiminimi ja henkilö yhtiö. Asioista kannattaa ottaa selvää verottajalta, te-toimistosta(entinen työvoima toimisto) ja te-keskukselta. Tahtoo kaikissa yritys vaihtoehdoissa olla se ettei ole enää työttömyys turvan piirissä kun on yrittäjä. Ongelmaahan ei ole jos on se varsinainen työpaikka ilman pelkoa työttömäksi joutumisesta. Vaihtoehto yritykselle voisi olla nuo kulukorvaukset. Niistäkin kannattaa ottaa verottajalta selvää. Onhan siinä sellainen mahdollisuus että sovitte tie kunnan kanssa sinulle vapautuksen tienhoito maksusta, tai polttoaine yms traktorin käyttö korvauksen todellisia kuluja isommaksi siten että saat palkan itsellesi ja tie kunta edullista aurausta.


      • kunnossapitäjä
        verotettavatulo? kirjoitti:

        Vero lasketaan verotettavasta tulosta, ja sen määrittelemiseen kai tarvitaan firma ja sen kirjanpito koneen tuloista ja menoista.
        Itselläni on sama ongelma, jos ilmoitan saamani rahan, menee siitä eläkeläisellä heti liki 50% veroa ja kulut jäävät huomioonottamatta.
        Olenkin suunnitellut pyytää vain traktorin polttoaine- ja ylläpitokorvausta ilman kuskin palkkaa, mikä olkoon sitten vaikka talkootyötä yhteisen tien puolesta.
        Mitäs siihen sanotte?

        tuollaiset eläkeläiset jotka tekevät talkoilla eläkkeen turvin syövät todellisen yrittäjän leipää,yritä siinä saada sitten palkka työstä ja kattaa kulut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1740
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1349
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1288
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      187
      1239
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1061
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1053
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      902
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      886
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe