MIESTEN raskausoireet?

Oletteko törmänneet moiseen? Esim. mielialan vaihtelut tai äkkinäiset purkaukset...?

Tässä esimerkkitapaus:
Teimme miehen kanssa eilen pitkästä aikaa ruokaa yhdessä. Kummallakin oli omat "tehtävänsä" ja olin niin keskittynyt omiini ja sanoin miehelleni että 'pihvi olis valmis' niin hänelle tuli ihme purkaus ja huusi jotain 'ettei ole vielä valmis' ja 'no nyt meni sit pilalle, kato nyt'. Hyvä etten pissannut housuini ja alkanut itkemään kun säikähdin niin kovasti. Sit huomautin miehelleni että 'kumpi meistä nyt onkaan raskaana' jolloin mies itsekin tajusi oman purkauksensa. Pyyteli sit anteeksi ku sanoin että meinasin lirauttaa housuun ja alkaa itkemään ku säikähdin.

Eihän toi mikään kummonen juttu ole mutta miehellä ei ole tähän asti tollasia yhtäkkisiä purkauksia ollut. Muutenkin olen ollut huomaavinani hänellä mielialan muutoksia varsin tiuhaan tahtiin päivän aikana.

Omat oireeni ovat olleet suht. vähäisiä joten kaikkeen sitä näköjään kiinnittää huomiota...

Netta, rv 14 0

8

727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne miehet

Meidän miehelle on nyt loppuraskaudessa tullut pesänrakennusvimma :) Se on yhtäkkiä saanu päähänsä ihan oma-aloitteisesti, että kaikkea pitää rempata ja värkätä ja laittaa kuntoon. Yks päivä sen tarmoa ihmettelin (se ku pitkien työpäivien jälkeen yleensä on viihtynyt tietokoneella tai sohvalla) ja hoksasin, että sillähän on tämmöisiä "raskausoireita" :)

• Rv34+4

on tuollaista pesänrakennusta meneillään, mies on ollut paljon innostuneempi ostelemaan kaikkea mahdollista jo valmiiksi. Siis tyyliin sellaista, mitä tulemme tarvitsemaan parin vuoden päästä vasta :)
        Mutta mukavaahan se kuitenkin on.

Samoin miehestä on tullut erittäin varovainen, en saisi olla mielellään kotona yksin kauaa (jos vaikka jotain tapahtuu.. Äitini asuu kuitenkin parin kilsan päässä, ja olen sanonut miehelleni, että kyllä äiti sitten tulee avuksi. Tällä tavalla mies on töissäkin hieman rauhallisempi.) Ja suihkussa ollessani ovea en saa laittaa lukkoon, jos vaikka kaadun. Tämä on kuitenkin ihan ymmärrettävää, sillä ovea ei saa ulkopuolelta auki millään keinolla. Hauskaahan se on, kun miehelläkin on jotain "oireita", ymmärrän itseänikin paremmin, ja sitä, miltä miehestä tuntuu kun yhtä-äkkiä alan kiljumaan turhasta asiasta :D :)

• fspsdops
        Rv34+4 kirjoitti:

on tuollaista pesänrakennusta meneillään, mies on ollut paljon innostuneempi ostelemaan kaikkea mahdollista jo valmiiksi. Siis tyyliin sellaista, mitä tulemme tarvitsemaan parin vuoden päästä vasta :)
        Mutta mukavaahan se kuitenkin on.

Samoin miehestä on tullut erittäin varovainen, en saisi olla mielellään kotona yksin kauaa (jos vaikka jotain tapahtuu.. Äitini asuu kuitenkin parin kilsan päässä, ja olen sanonut miehelleni, että kyllä äiti sitten tulee avuksi. Tällä tavalla mies on töissäkin hieman rauhallisempi.) Ja suihkussa ollessani ovea en saa laittaa lukkoon, jos vaikka kaadun. Tämä on kuitenkin ihan ymmärrettävää, sillä ovea ei saa ulkopuolelta auki millään keinolla. Hauskaahan se on, kun miehelläkin on jotain "oireita", ymmärrän itseänikin paremmin, ja sitä, miltä miehestä tuntuu kun yhtä-äkkiä alan kiljumaan turhasta asiasta :D :)

olen lukenut että jotkut miehet lihoo sillo kun niiden vaimot odottaa lasta. että niillekin tulee outoja mielitekoja ruuan suhteen :D

• minä vaan
        fspsdops kirjoitti:

olen lukenut että jotkut miehet lihoo sillo kun niiden vaimot odottaa lasta. että niillekin tulee outoja mielitekoja ruuan suhteen :D

mun poikakaveri oli pariin otteeseen oksennustaudissa tuossa alkuraskaudessa kun itsekin oksentelin.. tosin sattumaa varmaan vaan. asutaan kyllä toistaiseksi vielä eri osoitteessa ettei muhun onneksi tarrunut jos jotain oli liikkeellä. mutta jotenkin suloista. :)

• s87

hän pelkää sitoutua suureen elämänmuutokseen ja hermot siksi tiukoilla?

• voin sanoa

Että suuri ja tuleva elämän muutos todellaki pistää pään pyörälle. (aina pelosta sekä kauhusta innostukseen)

• mä vaan

ekaa odottaessani mieheni lihoi todella lyhyessä ajassa 12kiloa,mies painaa normaalisti 62 kiloa on aina painanut ja painoi taas vauvan syntymän aikoihin sen saman 62 mutta välillä paino kävi ihan eri mitoissa,odoten nyt meille toista vauvaa ja mieheni on lihonut jo 14 kiloa, ihan naurattaa tuollainen ruipelo yhtäkkiä lihoo noin mainittavia määriä ja vain vauvan takia,milloinkaan muulloin mieheni paino ei heilahtele, mielestäni tosi söpöä ja olisi kiva jos joku tutkisi ilmiötä enemmänkin...

• vaikuttaa

että mitä kotona syödään noin yleisesti,nyt kun vaimoni odottaa niin ei paljon kodin hengessä ole miinuskalorit:) ja taas kun pudotamme painoa niin teemme sitä yhdessä koska on helpompaa kun kumpikaan ei mässäile toisen ollessa laihdutus kuurilla,emme ole mitään läskejä muutenkaan mutta pyöristyy poosket ehkä hieman taas:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4987
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4366
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      251
      2933
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2872
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27