Oman suunnitelman mukainen muuttovalmis talo?

oman maun mukaan

Saakohan keneltäkään talopakettitoimittajalta kokonaistoimitusta niin, että saisi muuttovalmiin talon
oman pohjapiirustuksen mukaisesti? Tarkoitan näitä Kastelli,
Design-talo, Oravainen ym. jotka tekevät oman tuotannonn muuttovalmista konseptia, ovatko valmiit tekemään erilaisia?
Omalla suunnitelmalla en tarkoita mitään arkkitehtonisesti erikoista ratkaisua vaan pikemminkin selkää 4-kulmaista taloa jossa on tilojen sijoittelu huomioitu tontin mukaan.
Oma suunnitelma voi tietysti mukailla vahvasti jotain talopakettitoimittajan mallia, jota modattaisiin.

10

1287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka mitä

mutta muuttovalmiit on yleensä liukuhihnalta ja omilla kuvilla muuttovalmis hinta tuplaantuu.

• kokemusta on...

Eli arkkitehdin kuvien mukaan otettiin vaan pieni peruspaketti, ja sitten erikseen timpurit ym. Hiukan enemmän työtä, mutta halvemmaksi tuli, kuin olisi tullut esim. design-talo. Lisäksi joissakin kohdissa on valittu tasokkaammat materiaalit. Ei mennyt pitkään, kuopasta muuttoon meni noin. 9 kuukautta teetettynä. Välillä oli taukoa. Yksi kokenut timpuri oli lähes koko ajan, lomaili joitakin viikkoja, ja tarvittaessa kaverina toinen. Itse tehtiin tosi vähän, periaatteessa pieniä avustavia töitä, kuten tavaroiden roudausta ja siivousta. Ei edes käyty välillä päiväkausiin raksalla. Erittäin helppo tapa rakentaa. Vaatii tosin hyvän vastaavan mestarin, sekä luotettavia työntekijöitä. Meillä tosin vastaava mestari ja arkkitehti olivat ilmaisia, jonkin verran säästöä siinä. Itse ei rekrytoitu ketään, ainoastaan sähköurakoitsija hankittiin itse, ei valittu halvinta, mutta kiitetyin niistä, jotka ehtivät urakan ottamaan silloin muutama vuosi sitten.

• hyvinkin

saattaa hyvinkin saada, koska myöskin talotoimittajien "omat kuvat" muokataan lähes aina. Ongelmana en näkisi niin paljon sisätilat, vaan että tietyt talotehtaat jotka tekevät elementtejä ei esim pysty tekemään haluamasi elementtejä. Kannattaa tehdä luonnokset ja kysyä niiltä voiko toteuttaa.

• jiippiiiii

minne päin suomea?

• alkuperäinen kirjoittaja

Tulisi Espooseen. Tulisi luonnollisesti huomioda sisätiloissa että ne täyttää
        myös Suomen tiukimman rakennusvalvontaviranomaisen seulan eli pyörätuolin
        kääntymisympyrän sallimat pesu- ja wc-tilat ym.

• ainakin

Jokeri-Talot näitä ratkaisuja. Nettisivujen mallit ovat tavallaan malleja siitä mitä voi tehdä, eli useampia tilaelementtejä peräkkäin tai vierekkäin. Tilaelementit asettavat tiettyjä rajoituksia tosin, eli ihan mitä vain ei näin pystytä toteuttamaan.

• Rauno Kangas

Useimmiten valmistalon omista kuvista tekee kilpailukykyisimmin pienet paikalliset toimijat, mutta onpa esim. Kastellinkin nähty tarjoavan satunnaisemmin valmistaloa omista kuvista.

• tutkittu asiaa

Kaiketi aika alueellisia toimijoita, kaks ekaa ainakin Pirkanmaalla, vika Länsi-Suomi ja ainakin myös Pirkanmaa

• tutkittu asiaa
        tutkittu asiaa kirjoitti:

Kaiketi aika alueellisia toimijoita, kaks ekaa ainakin Pirkanmaalla, vika Länsi-Suomi ja ainakin myös Pirkanmaa

Sorry nimet meni vähän sekasin..

• Minna W
        tutkittu asiaa kirjoitti:

Meille valmistui viime keväänä Kodikas-talo Helsinkiin joka oli omien kuvien mukaan tehty. Pitkälle vietynä pystytyksenä, eli meille jäi käytännössä vain maatyöt, pinta-työt ja kalusteiden hankkiminen. Mikä osoittautui erittäin järkeväksi ratkaisuksi (ja myös kustannus tehokkaaksi). Rohkeasti vain kyselemään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1558
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      26
      1099
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe